Bike Brno 2011 – koloběžky a… >Priblizovadla.cz
 

Bike Brno 2011 – koloběžky a…


Celý článek„Kolaři“ nadávají, kolik významných značek letos Bike Brno ignoruje, co ale máme říkat my, chudáci koloběžkáři? Kromě toho, že kolobkových firem je málo, ještě méně jich vystavuje. Přesto však tvrdím, že i kvůli této trošce do mlýna má cenu na Bike Brno zajít.
 

 

Začneme-li podle abecedy, pak musíme zmínit Intreu, kde byl avizován model s předním 28palcovým kolem, jehož fyzická přítomnost se však nekonala. A podle zástupců firmy hned tak konat nebude – premiéra se údajně plánuje až na Eurobike v příštím roce, což je bezmála skoro za rok…

 

Kostka

Tradičně nejvýrazněji vystupuje na Bike Brno Kostka. Letos expozici v pavilonu V, stánek č. 026, pojali velmi vtipně – postavili jej z krabic na koloběžky, které doplnila smečka hlídacích plyšových psů, jež mají nalákat potenciální zákazníky na nové musherské modely koloběžek.

Kostka kolobka – Bike Brno 2011

O novinkách v řadě Pro jsem referoval již v bleskovce minulý týden. Já jsem samozřejmě hned sáhl po modelu Hill Pro a mazal jej projet po luxusním asfaltu brněnského výstaviště.

Kostka kolobka – Bike Brno 2011

Díky skvělým plášťům Schwalbe Marathon na dvacetipalcových kolech s náboji Remerx s průmyslovými ložisky koloběžka jede „jako z praku“. Mile mě také překvapila výška nášlapu, kterou obvykle modely Hill mají poměrně velkou – zde stojíte odhadem 7–9 cm nad zemí, což je solidní hodnota.

Kostka kolobka – Bike Brno 2011 Kostka kolobka – Bike Brno 2011

Stroj je vybaven plnohodnotnými hydraulickými kotoučovými brzdami Shimano XT. Osobně bych se bez „kotoučů“ obešel, Véčka brzdí také dobře a jsou lehčí a levnější, nicméně bylo mi řečeno, že to zákazníci vyžadují. Nevěříte? Ale věřte… Lidi jsou zblblí z nabídky horských kol (na kterých pak jezdí po silnici), kde má kotouče kdejaký low-end. No dobře, uznávám, tahle koloběžka brzdí fakt nekompromisně, určitě bych si na to taky zvyknul. Dobrá zpráva je, že ji máme slíbenou k zapůjčení pro testování, jestli to stihneme ještě letos, to opravdu netuším. Martin sníh nepřinesl, tak uvidíme.

Kostka kolobka – Bike Brno 2011

U Kostky řady Pro ještě stojí za podívání inovovaný nášlap s nerezovým logem firmy. Na ostatní modely se určitě zajděte podívat – pejskařům zcela jistě učarují nové musherské koloběžky, vytuněný závodní Racer také není od věci, byť by mu víc slušely časovkářské brzdové páky. Mimochodem, ta vidlice Cannondale Six prý skutečně bude v sériové výbavě.

 

Mibo

Tradičně ve velmi skromném stánku, spíše otevřené vnitřní ploše vystavuje Mibo (pavilon V, stánek 015). Zde nás zaujala nová skládací koloběžka Mibo Tiny.

Mibo – Bike Brno 2011

Koncept 2× 12palcových kol je v tomto segmentu pochopitelný – jde o minimalizaci rozměrů. Příjemně mě překvapil design krku z dvou jeklů 20 × 20 mm, zajímavě vypadají také skládací řídítka.

Mibo – Bike Brno 2011

Samotné skládání rámu je vyřešené de facto shodně jako u stájového modelu Master, tedy jedním kloubem na rozhraní nášlapu a krku.

Mibo – Bike Brno 2011 Mibo – Bike Brno 2011

Další technické parametry zatím neznáme, váhu odhaduji na cca 8 až 9 kg.

 

a…

Koloběžka to není, avšak přibližovadlo jí nikoliv nepodobné – slyšeli jste někdy o Gauswheelu (či jeho údajně méně povedené kopii Magic Wheelu)?

Gauswheel – Bike Brno 2011

Tak přesně tuhle věc jsem si dnes z brněnského výstaviště přivezl. Než se na tom naučím jezdit, budu vás informovat o úrazech. Ale vážně, asi to nějaký čas bude trvat, vy se však můžete ještě do neděle na Gauswheelu svézt v pavilonu V, hned za rohem stánku Miba – st. č. 04. Další info o Gauswheelu najdete na jeho webu.

Takže tak… Zítra vyrážíme za skládacími koly a budeme vás samozřejmě ihned informovat.


Cyklospeciality.cz reklama





, , , ,




  1. #1 V.Hudeček 11. 11. 2011 - 19:30

    Ta Mibo Tiny by mě zajímala – nechali tě na ní trochu projet? By mě zakázalo jaká je pod nohou v porovnání s K-Bikem…

  2. #2 Petr Lindner 11. 11. 2011 - 19:35

    Samozřejmě, že jsem se projel – je to srovnatelné, jen řídítka jsou víc vzadu – to je dané konstrukcí.

  3. #3 V.Hudeček 11. 11. 2011 - 19:52

    A neříkali, kdy bude ta Tiny v prodeji – na webu jí ještě nemaj…

  4. #4 Vašek 11. 11. 2011 - 20:32

    Na výstavě je vidět, jak krásně upadá. Z magické ikony se stává vyhaslá hvězda těžící ze slávy minulých let. Stavající značky nemají zájem již o další vystavování (při ceně za výstavní plochu za čtyři dny se není co divit) a na stánky čínských výrobků asi nejsme nikdo zvědaví. To je ale věcí spíše BVV a jejich přístupu k vystavovatelům.

    Nicméně kolobky tu byly pro nás asi opravdu to pozitivní včetně možnosti se projet. Jak KOSTKA, tak MIBO se činila a kdo tam byl ve čtvrtek, mohl zhlédnout pána projíždějícího mezi návštěvníky na krásné bílé kolobce s letmo zavěšenými koly značky MRAZEK. Je fajn vidět po dlouhé době něco z Vrbna pod Pradědem a ještě takový to skvost. Obávám se, že to je ale jen kusovka 🙁 Ale krásná …

  5. #5 Petr Lindner 11. 11. 2011 - 21:32

    BVV je speciální druh firmy. Byť je to soukromá společnost, navíc vlastněná zahraničním kapitálem, chová se podobně jako ČD nebo Česká pošta… Škoda, že do ní ještě sype prachy Brno:(

  6. #6 Petr Lindner 11. 11. 2011 - 21:32

    V.Hudeček :

    A neříkali, kdy bude ta Tiny v prodeji – na webu jí ještě nemaj…

    Zjistím zejtra! 😉

  7. #7 Petr Lindner 12. 11. 2011 - 18:32

    Tak už mám bližší info k té Tiny: K mání bude příští rok na jaře, cena bude podobná Masteru, tedy 6–6,5 k…

  8. #8 Petr Lindner 12. 11. 2011 - 20:09

    Petr Lindner :

    BVV je speciální druh firmy. Byť je to soukromá společnost, navíc vlastněná zahraničním kapitálem, chová se podobně jako ČD nebo Česká pošta… Škoda, že do ní ještě sype prachy Brno:(

    Jen k dokreslení: dnes 12. 11. cca ve 20 hod mi přišel mailem Veletržní magazín fairherald, kde kromě rozsáhlé reportáže ze Strojírňáku mimo jiné upozorňují na veletrh Bike Brno. Který zítra končí…

  9. #9 druzstevnik 12. 11. 2011 - 21:21

    Taky jsem se byli v patek podivat na Veletrhu. Skoda, ze kolobek tam bylo tak malo. Nejvic bylo bohuzel videt Yedoo. Ti dokonce pujcovali navstevnikum zadarmo kolobezky pro presuny mezi pavilony. Ja jsem se sel podivat na Kostku Racer, coz se mi i povedlo 🙂 dokonce jsem se i svezl a to jsem nemel delat, budu muset zacit setrit 🙂 Pekne byly i doprovodne programy. Nakoukl jsem i do pavilonu karavanu a lodek, hm, s konstatovanim jdeme zase mezi normalni lidi jsem se vratil jeste jednou do Vcka 🙂

  10. #10 Martin 12. 11. 2011 - 22:34

    rada Kostka Pro vypada naprosto skvele, to muze jit kamkoli do sveta, Mibo Racek je nadherna, kdyz daji oba navic dozadu uzsi naboje, tak to bude naprosta balada. Yedoo na otazku co znamena ceska firma, jsem dostal odpoved, no my jsme tak vnimani, ale jo, OK. Cokoli,co dostane vice lidi na kolobezky je OK. Zaujalo me, ze na stanku WOOX, nemeli ani prospekt, nic, ale pry jich minuly rok prodali dost (ram je bud kopie Footbike, nebo neco velmi blizkeho)…pro me je hlinikovy ram uplne ztracena kapitola…dost se mi libi pribehy rehabilitujicich, lidi co na kolobce vzkrisili chatrne zdravi, zpevnili zada, reverzovali nemoci

  11. #11 Fido 13. 11. 2011 - 10:43

    To Martin „…pro me je hlinikovy ram uplne ztracena kapitola…“
    Proč?

  12. #12 Fido 13. 11. 2011 - 10:54

    Dotaz.
    Už vystavoval p. Kostka tu svoji Racer Pro na galuskách a karbonovejch kolech ve předu i vzadu, nebo jen s plášťovými duralovými ráfky Remerx Alcyon, duralovými dráty a obutím i ve předu Schwalbe Durano, jako má MIBO RaceK?
    Už tam dal pořádný časovkářský páky, místo těch starejch silničářskejch?
    Nebo tam měl to, co má na svým webu?

  13. #13 Petr Lindner 13. 11. 2011 - 11:17

    Měl tam tu verzi co na webu – trochu je to vidět na té první fotce za těma psama…

  14. #14 Fido 13. 11. 2011 - 18:28

    Děkuji.

  15. #15 Marty 18. 11. 2011 - 20:20

    …musím uznat, že Kostka Hill Pro vypadá a je osazená naprosto skvěle v této třídě. Nemyslím si, že nasazení kotoučů na kolobce je až tak „zblblost“, akorát měly být nasazeny mechanické Avid BB7, hydraulika je zbytečná. Ráfky u brzd véček stejně jako drtiči zahřejí i ti, kteří jedou z kopce pomalu a nejednomu už rupla duše, takže je to o bezpečnosti, akorát ta cena.

  16. #16 Petr Lindner 18. 11. 2011 - 20:39

    Marty :

    …musím uznat, že Kostka Hill Pro vypadá a je osazená naprosto skvěle v této třídě. Nemyslím si, že nasazení kotoučů na kolobce je až tak „zblblost“, akorát měly být nasazeny mechanické Avid BB7, hydraulika je zbytečná. Ráfky u brzd véček stejně jako drtiči zahřejí i ti, kteří jedou z kopce pomalu a nejednomu už rupla duše, takže je to o bezpečnosti, akorát ta cena.

    S těma kotoučema bych se v dnešní době už do mechanik moc necpal, byť ty BBčka jsou dobré. Hydraulika je ale hydraulika – to se nedá dost dobře popsat. Cenový rozdíl oproti BB5 je cca 1000 Kč, takže tohle cenu kolobky nedělá.
    A k tomu způsobu brždění se mi chce napsat: Každému co jeho jest… 🙂 I hodně prudké klesání se dá ubrzdit na 12 + 12inch kolobce s véčky – nesmí se ale samozřejmě držet páčka stisknutá čtvrt hodiny v kuse. To ale není dobré ani třeba v autě…

  17. #17 Vašek 18. 11. 2011 - 22:02

    No budu zastávát také BB7. BB5 nejsou na ložisku a rozdíl v chodu je dost markantní. Citlivost ovládání u BB7 a brzdnou účinnost by ji mohlo závidět nemálo hydraulik. Je fakt, že možnosti nastavení a drobného doseřízení jsou u mechanických Avidů neskutečné (u obou typů). Kdo ale jednou vyzkouší dobré hydrauliky, hodně těžko se bude vracet zpět …

  18. #18 Radek 22. 11. 2011 - 20:42

    Ano, Gauswheel jsem na veletrhu viděl poprvé v životě a i když se mi ho během pár zkušebních jízd na místě ani v nejmenším nepodařilo zvládnout, zaujal mě natolik, že jsem si ho z veletrhu neplánovaně odvezl. Zároveň jsem krátce testnul i koloběžku, která bude nepochybně dalším strojem mého zájmu 🙂

  19. #19 jery 26. 12. 2011 - 10:48

    Petr Lindner :

    Marty :
    …musím uznat, že Kostka Hill Pro vypadá a je osazená naprosto skvěle v této třídě. Nemyslím si, že nasazení kotoučů na kolobce je až tak „zblblost“, akorát měly být nasazeny mechanické Avid BB7, hydraulika je zbytečná. Ráfky u brzd véček stejně jako drtiči zahřejí i ti, kteří jedou z kopce pomalu a nejednomu už rupla duše, takže je to o bezpečnosti, akorát ta cena.

    S těma kotoučema bych se v dnešní době už do mechanik moc necpal, byť ty BBčka jsou dobré. Hydraulika je ale hydraulika – to se nedá dost dobře popsat. Cenový rozdíl oproti BB5 je cca 1000 Kč, takže tohle cenu kolobky nedělá.
    A k tomu způsobu brždění se mi chce napsat: Každému co jeho jest… I hodně prudké klesání se dá ubrzdit na 12 + 12inch kolobce s véčky – nesmí se ale samozřejmě držet páčka stisknutá čtvrt hodiny v kuse. To ale není dobré ani třeba v autě…

    Mno, pokud se jezdí na suchu, tak véčka jsou ok, ale zkuste si jezdit v terénu, v blátě. Tam jsou kotoučovky nezbytné. A věřte, že vím o čem mluvím….

  20. #20 jery 26. 12. 2011 - 10:50

    Mno, pokud se jezdí na suchu, tak véčka jsou ok, ale zkuste si jezdit v terénu, v blátě. Tam jsou kotoučovky nezbytné. A věřte, že vím o čem mluvím….

  21. #21 Petr Lindner 26. 12. 2011 - 10:57

    jery :

    Mno, pokud se jezdí na suchu, tak véčka jsou ok, ale zkuste si jezdit v terénu, v blátě. Tam jsou kotoučovky nezbytné. A věřte, že vím o čem mluvím….

    Věřím, že víte, o čem mluvíte 🙂 Problém je v tom, že koloběžka Kostka Hill Pro není určená do terénu či bahna…

(nebude zveřejněn)


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Rozumím