Cyklopumpa BBB Traveller BMP-52 – podrobný test >Priblizovadla.cz
 

Cyklopumpa BBB Traveller BMP-52 – podrobný test


Celý článek Myslím, že jsem se na Přibližovadlech ještě nepochlubil, vlastně spíš nepřiznal: Jsem trochu paranoidní na tlak v pneumatikách. Pokud na nějakém stroji nejezdím denně, téměř před každou vyjížďkou kontroluji tlak v pláštích a většinou také dofoukávám na správnou hodnotu. No, každý máme nějakou úchylku…

 

[adrotate group=“1″]

 

Před lety jsem si pořídil výbornou dílenskou pumpu s manometrem, na kterou nedám dopustit. Nicméně dílenská pumpa je sice výborná věc, ale těžko ji budete vozit s sebou na cesty – od toho se také nazývá dílenská, aby na vás čekala v teple dílny. Na cesty jsou určeny menší pumpy s držákem na rám nebo vysloveně kapesní, lehoučké pumpičky, které se dají vozit v kapse dresu nebo v malé brašničce.

Zejména koloběžkáři, kteří jezdí na strojích s malými 12palcovými koly, mají s cestovními pumpičkami bez „šlaušku“ problém – vzhledem k malému prostoru mezi ráfkem a nábojem, často také kvůli hustému výpletu, hlava pumpy nejde na ventilek nasadit. Majitelé pro změnu velkých koloběžek s vysokotlakými úzkými plášti zase kapesními pumpičkami na cestě nejsou schopni dosáhnout pořádného tlaku, nebo je to stojí velké úsilí. Všechno uvedené pak také samozřejmě platí i pro „kolaře“. My však pro vás máme nyní zajímavé řešení!
 

Cyklopumpa BBB Traveller BMP-52 – test

 

Ani velká, ani malá

Když jsem se probíral novinkami katalogu nizozemské firmy BBB pro rok 2013, zaujala mě pumpa BBB Traveller BMP-52.

Asi je vám nyní už jasné, že jde o cestovní pumpičku, která má oproti záplavě podobných výrobků, kterých na trhu najdete tisíce, dvě zásadní odlišnosti. Jednak je to integrovaný manometr, čili tlakoměr, a druhak šlaušek, čili hadička s redukcí na všechny tři druhy ventilků. Aby toho nebylo málo, je pumpa konstruovaná tak, že ji lze při huštění přišlápnout nohou tak, jak jste zvyklí z dílenských pump.
 

Cyklopumpa BBB Traveller BMP-52 – test | Díky „šlaušku“ nebudete mít problém s foukáním 12palcových kol koloběžek ani bez zahnutého ventilku

Cyklopumpa BBB Traveller BMP-52 – test | Díky „šlaušku“ nebudete mít problém s foukáním 12palcových kol koloběžek ani bez zahnutého ventilku

 
Rozměry nejsou vysloveně kapesní, majitele K-biků nebo novopečené Rebelisty z Kostkovy stáje musím zklamat – ani do jedné z brašniček, kterými se tyto koloběžky chlubí, se pumpa BBB Traveller s délkou 30,5 cm nevejde. Díky dodávanému držáčku ji ale můžete vozit vedle košíku na bidon, byť tato varianta bude lepší pro stroje větších rámů nebo klasicky jízdní kola.
 

Cyklopumpa BBB Traveller BMP-52 – test

 
Jak jste si už jistě sami všimli, cyklopumpa BBB Traveller BMP-52 má v transportním stavu tvar štíhlého válce. Pootočením spodní části, umístěné na šikmém kloubu, dostanete dole nožku s manometrem, nahoře pak vyklopíte rukojeť s kratonovým potahem. Hadička je taktéž na otočném kloubu, její délka 25 cm postačuje tak akorát.

Tlakoměr je maličký, krytý zaobleným transparentním akrylátem a upřímně řečeno, čitelnost není nijak komfortní. To stejné se týká přesnosti odečtu hodnoty tlaku, což je ale při velikosti tlakoměru vcelku pochopitelné. Reálná přesnost je zde někde kolem ±5–8 psi. Mimochodem, manometr je cejchovaný v barech a psi (něco o tlaku najdete zde). Pokud jste si na psi ještě nezvykli, pak zde je uvítáte – přesnost odečtu je díky velkým hodnotám (např. 7 bar je cca 100 psi) jistější.
 

Cyklopumpa BBB Traveller BMP-52 – test

 

Krytka k ideálu

Zapomeňte na rychlonasazovací hlavice, které nikdy pořádně nedrží, zde se hadička na ventilek poctivě šroubuje. Díky variabilní oboustranné hliníkové koncovce ji lze použít jak na široký motoventilek (typ A/V), tak na galuskový ventilek (F/V), nebo starší typ s gumičkami, který dost dobře neumím pojmenovat (nazývá se Dunlop D/V).
 

Cyklopumpa BBB Traveller BMP-52 – test

 
Zde bych si ale dovolil malou výtku vůči výrobci – chtělo by to dávat na konec hadičky krytku. Otvor směřuje například při montáži na držáku na kole nahoru a může do něj pršet, padat prach a další nečistoty. Já vím, že se dá pumpa nasadit i „vzhůru nohama“, nečistoty se tam dostanou i tak. Když pak takovéto nadělení vyfouknete do duše, nemusí se sice stát nic, stejně jako mohou nečistoty zapříčinit třeba špatné těsnění ventilku. Plastová krytka stojí pár haléřů…
 

Celkové hodnocení

Kdyby mě cyklopumpa BBB Traveller BMP-52 nezaujala, nepsal bych o ní samozřejmě. Takto mohu byť jen po krátké zkušenosti pumpičku doporučit. Je to vtipné spojení produktu charakteru dílenské pumpy s rozměry cestovní pumpičky.

Určitě bych si ji pořídil na delší trasy či expedice, vřele bych ji doporučil těm, kteří si z jakéhokoliv důvodu nechtějí kupovat dílenskou pumpu nebo chcete-li – autopumpu. Ocení ji ale také – jak jsem psal v úvodu – třeba i koloběžkáři, jezdící na strojích s malými 12″ koly. Občas nafoukat je nutné ale také třeba dětská kola nebo odrážedla. Baňaté pláště horských kol s velkým objemem vzduchu nebo vysokotlaké obutí silničních „žiletek“ si sice vyžádají delší pumpování, protože hliníkové tělo cyklopumpy BBB Traveller BMP-52 má relativně malou kapacitu, nicméně svoji práci odvede sice pomaleji, ale přesně až do tlaku 120 psi. (Maximum jsem bohužel jako jediné nezkoušel, neboť aktuálně nemám stroj, který by takový tlak snesl.)
 

Plusy a minusy

univerzálnost (všechny druhy ventilků)
solidní ergonomie
vysoký tlak
integrovaný tlakoměr
kompaktní rozměry, skládací konstrukce

…ale

horší čitelnost tlakoměru
chybí krytka hadičky
 

Cyklopumpa BBB Traveller BMP-52 – test

 

Technické parametry

Délka (v transportním stavu): 305 mm
Hmotnost pumpa/držák: 196/12 g
Délka hadičky: 250 mm
Maximální tlak: 8 bar/120 psi
Použitelné pro ventilky: F/V, A/V, D/V

 

Zapůjčil

Zdeněk Dokoupil – REBEL BIKE
Vladislava Vančury 156/4
466 05 Jablonec nad Nisou

www.bbb-cycling.cz
e-mail: rebel-bike@seznam.cz
mobil: +420 736 769 049

 

Cena

ke dni 13. 12. 2012
645 Kč


Yedoo Alloy





,




  1. #1 IaP 13. 12. 2012 - 07:14

    Ahoj Peťo.

    V té velké nabídce „kapesních“ hustilek jsem se často ztrácel. Když už jsem si nějakou vyhlídnul a koupil, letěla po první zatěžkávací zkoušce do koše. Nakonec jsem se na cestách modli, že buď nepotkám problém, při kterém bych pumpičku nutně potřeboval a pokud ano, tak že s mi to stane např. u benzínky s kompresorem. Na každý pád díky za typ, hned jednu domů pořídíme.

    P.

  2. #2 Benny 13. 12. 2012 - 09:55

    Neexistujici krytka hadicky je asi nejakej specialni zamer BBB.
    Mam od nich BBB Hose Mini a na hadicce vozim igelitak stazenej gumickou…

  3. #3 Fido 13. 12. 2012 - 14:53

    Hezký, ale na galdy málo!

  4. #4 Lindner Petr 13. 12. 2012 - 17:21

    Jenže galdy tady používáš jenom ty, Fido, a to ještě zatím jen teoreticky ;)))

  5. #5 Thomas 14. 12. 2012 - 00:43

    Tak ta by se mi zrovna dnes hodila. Snažil jsem se dnes dofouknout kola na kočárku před první jízdou, která se nakonec nekonala. Bohužel mám jen tu dílenskou pumpu made in CCCP, a s ní byl problém se vůbec dostat v malém kolečku na autoventilek, hlavně kvůli délce upínací hlavice, a o aretační páce nemluvě. A navíc po pár štouchnutí pumpičkou bouchla duše od Rubeny.

  6. #6 Fido 16. 12. 2012 - 15:21

    K tomu používání galusek, či spíše k vysokým hustícím tlakům. 28″ galusky (tedy u nás přední kolo, v Holandsku obě) se jezdí mezi závodními koloběžci celkem běžně. Vzadu to bude u 20″ kol „zatím“ rarita ULTIMY. Už přišly ráfky z Remerxu a do týdne snad budou i spec náby!!!
    Ale hustící tlaky přes 8 bar (atm) na předku jezdí téměř všichni i na pláštích, na zadku to je parketa pro Ultremo ZX.
    No a navíc mám bohužel několikrát vyzkoušeno, že co je cejchováno na tlakoměru ještě nemusí lézt z tý pumpy. Často z ní leze 1/2 až max. 2/3 tlaku, kterej je na budíku jako možnej. Je to jak s rychloměrem v autě! Podle něj by taky všechna vyráběná auta lítala přes 200km/hod.

  7. #7 LUDMILA 16. 1. 2014 - 17:51

    Na základě doporučení a pochvalných recenzí jsem si pupičku BBB BMP-52 koupila.
    Očekávala jsem snadné pumpování 12″koleček u koloběžky K-bike. Když kolečko dostatečně nahustím,mám problém rychle šlahounkovou hadičku odšroubovat.A než se mi to podaří,uteče vzduch a tak se s tím trápím a trápím. Jak tedy s pumpičkou zacházet?Víte někdo.Nakonec jsem vzala pumpičku obyčejnou ś ventilkovou redukcí za dvacku a konečně jsem 12″ kolečka napumpovala.Mám obavy,zda jsem za BBB-52 nevyhodila zbytečně cca 650,-Kč

  8. #8 Lindner Petr 16. 1. 2014 - 20:29

    Chce to trochu grif a hlavně pracovat rychle – nic jiného se poradit nedá 🙂

(nebude zveřejněn)


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Rozumím