Dvakrát šestadvacet. Mibo GS na první pohled >Priblizovadla.cz
Partner rubriky Koloběžky  

Dvakrát šestadvacet. Mibo GS na první pohled


Celý článek Když Mibo, tuším, že už někdy v polovině loňského roku, oznámilo vývoj koloběžky se dvěma šestadvaceti palcovými koly, zbystřil jsem. „To zní hodně zajímavě“, říkal jsem si. Takže když mi pak na podzim nabídl Vašek Jun z plzeňského KOLOBĚHsportu půjčení prototypu na svezení, nemohl jsem odmítnout.
 




 

Prolog

O tom, že velká kola začínají vládnout koloběžkovým světem (kdy jeho závodní odnož už ovládla), nelze mít žádné pochyby. Ne každý ale chce dlouhé koráby typu Kickbiku Race Max 28 či Cross 29, případně Mibo Revoo. A tak si v Mibu řekli, že zkusí vyrobit kompaktnější stroj – se dvěma šestadvaceti palcovými koly. Druhým důvodem byla velká míra univerzálnosti – viz následující odstavec.

Ono označení GS se „překládá“ buďto jako Good Speed (i když osobně bych asi použil spíše GodSpeed), nebo mnohem trefněji jako Gravel Scooter. To je odvozenina od slova Gravel bike – v současnosti poměrně nové třídy jízdních kol. Ta se na první pohled podobají silničkám, nicméně mají širší pláště, jinou geometrii rámu (jsou obvykle kratší se vzpřímenějším posezem), a poměrně typické jsou pro ně také kotoučové brzdy. Gravel bajky mívají také rám osazený úchyty pro blatníky a nosiče. Jde zkrátka o jakási univerzální cestovní kola odvozená z klasických silniček. No a Mibo GS lze charakterizovat velmi podobně, pouze to není kolo, ale koloběžka…
 

Mibo GS

Mibo GS

 

Lak nejezdí

Nenechte se zmást vzhledem à la Rat Rod. Psal jsem hned v úvodu, že šlo o prototyp, který jednoduše nebyl opatřený lakem. Potřebujete ho k jezdění? 🙂 Nicméně protože jde o prototyp, neberte prosím tento článek jako recenzi, ale jen první pohled.

„Povrchová úprava“ jasně ukazuje materiál rámu včetně přední vidlice – ocel. Ostatně Mibo se nezapře ani v designu, a navíc tato firma ani jiné nežli ocelové koloběžky nevyrábí. Koloběžka Mibo GS má rozvor 1 220 mm, což je o 30 mm méně nežli Kickbike Race Max 28. Celková délka je pak díky menším kolům kratší o 65 mm. A to už je znát. Mibo GS je tak obratnější, ovšem při zachování výhody dvou velkých kol. Mimochodem, řízení se mně zdálo zpočátku docela zbytečně živé, ale rychle jsem si zvykl.

Rám je příkladně tuhý, to se musí nechat. A při obutí do Kojaků má také – na můj vkus až trochu moc – malou světlost. Pod patou jsem naměřil 30 mm, vpředu pak o 15 mm více – typické prohnuté Mibácké stupátko se nezapře. Nicméně se sílou profilu stupátka 25 mm stojíte vzadu pouhých 55 mm nad zemí, což je naprosto luxusní míra pro svižnou jízdu na asfaltu. Ale pozor na každou nerovnost!
 

Mibo GS

Mibo GS

 

V terénu jako doma

Tento stroj jsem krátce vyzkoušel i v terénu na sněhu. Přezul jsem jej na pláště Schwalbe Noby Nic o šíři 2,1 palců a už se jelo! Stupátko se s těmito bajkovými balóny zvedlo na světlost 5 cm, byť dlužno dodat, že po zatížení mými necelými devadesáti kilogramy tělesné hmotnosti, vzhledem k podhuštění kvůli jízdě ve sněhu, zase o nějaký centimetr kleslo. Ale konkrétně při jízdě na sněhu to vůbec nevadilo – stupátko se prostě občas sklouzlo a evidentně ho to bavilo 🙂 Mě tedy také! V relativně těžkém terénu se ukázala výhoda dvou velkých kol v plné kráse. „GéeSko“ perfektně drželo stopu, v rychlejších zatáčkách nemělo tendenci k ustřelování zadního kola. Když už se šlo do smyku, tak obvykle oběma koly.
 

Mibo GS

Mibo GS

 
Prototyp Miba GS byl, jak vidíte na fotografiích, osazen V-brzdami, které upřímně řečeno v mokrém sněhu zrovna oslnivý výkon nepodávaly. Ale… standardně je rám opatřený také návarky pro třmeny kotoučových brzd. Což je dobrá zpráva. Hodláte-li řádit v terénu častěji než jen příležitostně, není problém tento stroj osadit kotoučovými brzdami.

Pro náruživé cestovatele pak dodávám, že Mibo GS má také dvě přípravy pro bidon (nebo držák zavazadla) a přední vidlice je vybavená inserty pro montáž lowrider nosiče. Testovaná předprodukční verze sice neměla stojánek, sériové kusy jsou ale vybavené standardním Mibáckým stojánkem integrovaným v rámu.
 

Za mě dobrý… vlastně výborný!

Musím se (dle hesla Když tě nikdo nepochválí, pochval se sám:-) ) pochválit. Moje představy a očekávání se v případě Miba GS naplnily de facto bezvýhradně. Koncept této koloběžky typu Gravel Scooter se mně moc líbí. Úplně vidím Mibo GS osazené nosiči a bikepackingovými brašnami jak si to šine pohodovou rychlostí krajinou. Anebo veze svého jezdce jen tak nalehko za sportovní jízdou. Anebo něco mezi tím.

Poslední informace: Já jsem sice jezdil na rezavém předprodukčním kousku, nicméně Mibo GS už se vyrábí sériově, takže si jej můžete pořídit – samozřejmě ve fešném laku – u některého z prodejců koloběžek Mibo. A přece jenom ještě něco navíc – co potěší domácí konstruktéry koloběžek: Zakoupit lze také samotný rám s vidlicí (a hlavovým složením) bez laku.
 


 

Zapůjčil

KOLOBĚHsport.cz
Skvrňanská 54
301 00 Plzeň

tel.: +420 603 218 471, +420 777 544 448
e-mail: kolobehsport@centrum.cz
 

Ceny

Platné ke dni 30. 1. 2018

Mibo GS – standardní osazení: 13 490 Kč
Mibo GS – pouze rám koloběžky: 8 000 Kč

 


 

Galerie fotografií Mibo GS

 











  1. #1 Filip 29. 5. 2018 - 10:24

    Zdravím, bude i druhý pohled? 🙂

(nebude zveřejněn)


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Rozumím