Koloběžka Kostka 28″ Laser star Racer – Lindner tuning 2 – od beranů k vlaštovkám >Priblizovadla.cz
Partner rubriky Koloběžky  

Koloběžka Kostka 28″ Laser star Racer – Lindner tuning 2 – od beranů k vlaštovkám


Celý článekNemusíte se obávat, že bychom Přibližovadla.cz proměnili ve zvířecí farmu či zookoutek – to se jen vtipnou shodou okolností jmenují některé druhy řídítek podle zástupců zvířecí říše. Článek ale bude čistě koloběžkový a maličko tuningový. Pamatujete si ještě na mého červeného Racera s berany?
 

 

Kostka 28″ Laser star Racer – tuning Lindner

 
Nebudu chodit kolem horké kaše, berany se mi na Kostkovic závodničce po roce ježdění neosvědčily tak, jak jsem si původně myslel. Byť si to nedovedu racionálně vysvětlit, ale nejvíce mi vadila jejich šířka, respektive „úzkost“. Racer se svojí „podkopnutou“ přední vidlicí velmi neochotně zatáčí a čím jsou užší řídítka, tím to jde samozřejmě hůř. Mohli byste si říci, že to není kolobka pro proplétání se mezi lidmi ve městě, takže točivost není důležitá (což je správný postřeh), nicméně jakási nejistota řízení mě provázela i na padesátikilometrových trasách, kde zatáčky rozhodně nepřevažovaly nad rovinami.
 

Jedna vlaštovka jaro…

Věděl jsem tedy, že berany půjdou dolů, nechtěl jsem je ale nahradit původními rovnými řídítky, připravil bych se tím o sportovní postoj na koloběžce. Volba tedy byla jasná – obrácené vlaštovky…
 

Kostka 28″ Laser star Racer – tuning Lindner

 
Abych ale byl přesný, následují čísla a technická data. Na koloběžce zůstal původní silniční představec BBB s negativním 10˚ sklonem o délce 130 mm (již není v letošní nabídce). Řídítka jsou také značky BBB, jde o hliníkový MTB model BHB-05 LiteBar s šířkou 620 mm, zdvihem 20 mm a zahnutím 10 stupňů.
 

Kostka 28″ Laser star Racer – tuning Lindner

 
Řídítka jsem z obou stran o 20 mm zkrátil, takže současná šířka je 580 mm plus něco málo navíc na parůžky – k těm se ještě vrátím. Před montáží jsem ještě jemným smirkem „sundal“ z vlaštovek bílý potisk a lehce je stříknul černým sprejem, protože jsem jaksi nechtěl mít na řídítkách nápisy vzhůru nohama.

Díky reverzní montáži jsem se dostal s úchopem ještě níž, než dovoloval představec a navíc jsem dosáhl zajímavého sklonu konců řídítek. Tajně doufám, že by to mohlo mít příznivý vliv na moje karpální tunely, to však – stejně jako úspěšnost celé koncepce – ukáže až čas, přesněji naježděné kilometry. Třeba zase za rok nasadím něco jiného…
 

Kostka 28″ Laser star Racer – tuning Lindner

 

A ještě parůžky

Gripy a rohy, či spíše růžky, obstarala firma Ergon. Původně jsem sice chtěl korkové gripy s plastovými rohy GR2-L BioKork, nicméně ty, jak se zdá, nejsou v Česku k mání. Po více než 14denním čekání od objednání jsem to vzdal a pořídil sadu ergonomických gripů s hořčíkovými parůžky Ergon GX2. Nu což, zelená je doplňková barva k červené a navíc moje žena, které jsem je pořídil už před pár lety na její K-bike K7, si je nemůže vynachválit. (Pozn.: tyto gripy se dělají i v černé barvě.)
 

Kostka 28″ Laser star Racer – tuning Lindner – gripy Ergon GX2

 
Gripy s relativně rozměrným ergonomickým „pádlem“ mají celkovou šířku 130 mm, nahoře po hořčíkový roh pak o centimetr méně. I tak je to ale luxusní úchop. Jak gripy, tak i rohy jsou samozřejmě nezávisle na sobě polohovatelné, aretují se jedním šroubem rohu.
 

Kostka 28″ Laser star Racer – tuning Lindner – gripy a rohy Ergon GX2

 
Osmdesátimilimetrové parůžky nejsou nic pro vyznavače 20cm bullhornů, protože jsou ale navržené v sadě s gripy, „tváří“ se virtuálně jako delší. Dlaň zůstává opřená o grip, na rohu spočinou jen prsty ruky.
 

Kostka 28″ Laser star Racer – tuning Lindner – gripy Ergon GX2 a brzdové páčky Avid Speed Dial SL

 
Poslední novou komponentou, nepočítám-li lanka a bowdeny, jsou brzdové páčky. Ve hře byla v podstatě jen „iXTéčková“ Shimana a použité Avidy. Chtěl jsem totiž páčky s možností nastavení pákového poměru, protože silniční brzdy použité na koloběžce si s klasickým pákovým poměrem MTB páček, určených pro V-brzdy, moc nerozumí – „převod“ je příliš ostrý. Zmíněná Shimana XT (a taky LX BL-M571, ale ty se mi nelíbí) a všechny Avidy kromě modelu FR-5 umí „přepákování“. Moje volba tedy padla na lehce dražší, ale lehoučké hořčíkové páčky (150 g) Avid Speed Dial SL. Materiál přece musí ladit s rohy, ne?

Tolik tedy popis nového provedení „kokpitu“ mého Racera. Zatím jsem ujel pouhých patnáct kilometrů, aktuálně bohužel rehabilituji zlomený nárt, takže nejezdím. Ale dávám tomu dobré naděje a už se těším, jak zase stoupnu na podlážku koloběžky!

 


Cyklospeciality.cz reklama





, , , , , ,




  1. #1 Malis 5. 6. 2012 - 07:25

    Zajímavé, ten sklon obrácených vlaštovek. Jsem zvědavej jak se po čase osvědčí. Nicméně otázka je, jestli ovladatelnost koloběžky může změněné řízení vůbec vylepšit. Geometrie Racera je bych řekl špatná od základu. O víkendu jsem se projel na Fidovo mašině a i když tam má stejná řidítka jako já, tak se koloběžka chová a ovládá úplně jinak. Tak nějak podivně. Jak se jelo na RaceK od Miba? Tam ty berany asi sedí ne?

  2. #2 xbenny@seznam.cz 5. 6. 2012 - 09:37

    Ja ty moje „nesehnatelny“ turisticky ergony ve velikosti S a s extra velkyma rohama sehnal behem 3 dnu tady:
    http://www.chainreactioncycles.com

  3. #3 Petr N 5. 6. 2012 - 09:50

    Určitě je výměna řidítek zpět na vlaštovky k lepšímu. Ty berany mě tam nějak nepasovaly. Pokud užívám tento výrobek ke svýmu účelu – svižné jízdě po asfaltových cestách, tak mu dávám téměř 100 bodou. Kvalitně provedená, lehká a velmi hezká koloběžka. Ani mě nenapadá, co bych si na ní vylepšil a hlavně – proč, když plní přesně to, co od ní chci.
    Pro jízdu do terénu jsem si pořídil před pár dny Mibo Univers opět jsem nadšen (asi jsem docela nenáročný :-). Tímto nákupem jsem připraven na všechny terény a  takovou typovou kombinaci mohu vřele doporučit.

  4. #4 Lindner Petr 5. 6. 2012 - 15:40

    2Malis: Mibo RaceK má úplně jiné jízdní vlastnosti – proč to neříct – prostě normální:) Kostka Racer hodně trpí tím velkým závlekem přední vidle. Bohužel…

  5. #5 Juraj 6. 6. 2012 - 19:06

    Lindner Petr :
    2Malis: Mibo RaceK má úplně jiné jízdní vlastnosti – proč to neříct – prostě normální:) Kostka Racer hodně trpí tím velkým závlekem přední vidle. Bohužel…

    Nie som kostkolog, ale nebolo by vhodnejsim riesenim vymenit prednu vidlu za inu? Bolo by to vobec mozne?

  6. #6 Lindner Petr 6. 6. 2012 - 23:40

    To nepůjde Juraj. Jednak se vidle bez závleku podle mě nedělají a druhak by to stejně potom nevešlo do rámu – dobře je to vidět na fotografii z boku zde: http://priblizovadla.cz/kolobezka-kostka-28-laser-star-racer-%E2%80%93-podrobna-recenze/

  7. #7 Miila 7. 6. 2012 - 00:00

    Nebo nechat vidli a vyměnit rám? 🙂

  8. #8 Radek 9. 6. 2012 - 21:00

    Ke vhodnosti beranů na kolobku se vzhledem ke svým mizivým kolobkozkušenostem nemohu vyjadřovat, ale barevně sladěný stroj do červena se mi vyloženě líbil. Vlaštovky se mi tam líbí ještě víc a věřím, že jsou asi praktičtější, ale ta křiklavě žlutá barva madel řídítek vzhledem k barvě zbytku stroje…… no to je hrůůůůza 🙂 🙂

  9. #9 Lindner Petr 9. 6. 2012 - 21:05

    Koukám, že Přibližovadla navštěvují estéti! Ta křiklavě žlutá barva gripů je ve skutečnosti zelená – tak jak na fotografiích je zelená a málokdo si ji splete se žlutou – a je jednou z třešniček na dortu tohoto stroje! 😉

  10. #10 Radek 10. 6. 2012 - 18:53

    Lindner Petr :
    Koukám, že Přibližovadla navštěvují estéti! Ta křiklavě žlutá barva gripů je ve skutečnosti zelená – tak jak na fotografiích je zelená a málokdo si ji splete se žlutou – a je jednou z třešniček na dortu tohoto stroje!

    No… pravda, asi mi monitor tu barvu trochu víc táhne do žluta, ale i tak mě tahle třešnička na dortu tluče do očí. A už jsem ticho 🙂

  11. #11 Vlad. 1. 8. 2012 - 20:11

    Pro Petra N: Blahopřeji k mibo univers. Je to hvězdná brnda, na českém trhu asi nejlepší. Zdraví Vlad.

(nebude zveřejněn)


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Rozumím