Kostka Hill Pro – první pohled >Priblizovadla.cz
Partner rubriky Koloběžky  

Kostka Hill Pro – první pohled


Celý článekJste-li pravidelnými čtenáři našeho webu, pak vám jistě neuniklo, že jsme v redakci před týdnem rozbalili zásilku z Hanušovic, která ukrývala koloběžku Kostka Hill Pro. Pěkné počasí nám dovoluje věnovat se jí s pečlivostí nám vlastní, první dojmy si můžete přečíst už nyní.
 

 

Koloběžka Kostka Hill Pro se mi na pohled líbila od okamžiku, kdy jsme ji vybalili z krabice. Samozřejmě to bylo její bílé provedení, které mi okamžitě evokovalo písničku ze Včelích medvídků „Bílá, bílá, bílá, bílá, komu by se nelíbílááá“. Pokušení bylo velké, takže jsem při první letošní společné Přibližovadlácké vyjížďce rychle přistoupila na výměnu své sportovní koloběžky za tento aktuálně testovaný stroj.

 
Kostka Hill Pro
 

Je to nasnadě aneb zvyk je železná košile, takže rychlý přechod na dvě dvacetipalcová kola byl na prvních pár metrů pocitově velký rozdíl (oproti mým plášťům 16+12″). Také více než desetikilová váha je v rukou jinak cítit než moje sedmikilová záležitost, i když přiznejme si, že by případný tuning dokázal koloběžku jistě mírně odlehčit.

Koloběžka má na můj vkus a postavu (160 cm, 55 kg – pozn. redakce) výborné proporce – je příjemně dlouhá, na stupátko se mi téměř vejdou obě nohy ložené za sebou. Novinkou letošních kostkovic PRO modelů je nově designované stupátko, a musím přiznat, že je opravdu „vymazlené“, rozuměj pro oko pěkné. Bohužel mi na nerezových písmenkách s názvem firmy při jízdě v mokrých úsecích docela klouzaly boty, ale tuším, že to zřejmě bude chyba podrážek mých tenisek… Rozhodně se mi u Hillu Pro zamlouvá přiměřená světlost, kdy neškrtáte o obrubníky, ale ani vás dodatečně nebolí nohy/záda.

 
Kostka Hill Pro
 

Pláště Schwalbe Marathon Plus jsou výbornou volbou, mají malý valivý odpor, krásně drží stopu a ačkoli to nechci nějak nadsazovat, po rovině jsem se opravdu málo odrážela a měla jsem pocit, že koloběžka jede jako drak.
Opakem malého valivého odporu je výborná přilnavost zvolených plášťů, která je důležitá kromě jiného také při brždění. To obstarávají hydraulické kotoučové brzdy Shimano Deore a v tomto případě si můžete být jisti, že vám bude stačit pouze jeden prst na každé páčce. Účinnost je vynikající, stejně jako dávkovatelnost.

Už jsem stála na řádce koloběžek, ale u některých jsem neměla potřebu je po jednom vyvenčení dále projíždět. U Hill Pro je to však jiné – protože to byla těžká pohoda na cyklostezce podél řeky Svratky (a prozatím pouze 20kilometrová testovací jízda), ráda jí lépe prokouknu duši a věnuji jí čas i na delším traťovém úseku.


Yedoo Alloy





, , , ,




  1. #1 Fido 5. 3. 2012 - 21:00

    Krásná kolobka do přírody.
    Brzdy určený do bláta jsou krásný, ale pro kolobku zas né až tak nutný – no a vždy těžší než zde jinak použitelná véčka. Pláště spíš jen do mokra (marast jen typu písek a šotolina), za to s výbornou odolností proti defektu a tím bohužel zvýšenou hmotností. Vždy je něco za něco! Neuvěřitelně předimenzovaný ráfky a výplety = kola co unecou nejen jednoho, ale snad rovnou dva voly – no a s tou váhou to odpovídá těm plášťům.
    Přesto si nemyslím, že právě týhle kolobce by slušela odtučňovací kůra tady, ale spíš na vidli, představci a řidítkách.
    Ne vše, co je krásné, musí být i funkční za všech okolností a tohle je snad stavěný pro všelijaké podmínky, tedy i ten sajrajt pod koly – tedy leštěný nerez se smeká více než barva, podrážka jen více či méně pomůže.

  2. #2 Vladimír 6. 3. 2012 - 12:00

    Řekl bych, že hmotnost je jeden ze základních parametrů. Proč ji tedy neuvádět přesně? Stačí závěsná digitální váha. Nechápat jako kritiku,ale námět k drobnému zlepšení. Nechci dělat chytrého, kolobku /na rámu K. Racer/ teprve stavím, ale použití kotoučovek na tomto modelu celkem nechápu.

  3. #3 Lindner Petr 6. 3. 2012 - 12:13

    2Vladimír: Toto je první pohled. V recenzi, která bude následovat za pár týdnů, bude samozřejmě uvedená přesná hmotnost. Pokud byste to ale do té doby neměl vydržet, tak můžeme prozradit, že přesná navážená hmotnost je 10,2 kg – v tom osazení, jaké vidíte na fotografii 🙂

  4. #4 Vlad. 6. 3. 2012 - 13:11

    Jsem zvědav na recenzi, brnda vypadá moc dobře. Sám za sebe váhu stroje neřeším, asi proto, že jsem spíše ověšovač, nikoliv gramař. Vlad. Pt. z Petřvaldu

  5. #5 V.Hudeček 6. 3. 2012 - 23:18

    Kdybych na to měl děngi, tak bych možná nečekal ani na recenzi… 😉

  6. #6 Petr N 9. 3. 2012 - 14:11

    Myslím, že to u Kostky s tou cenou nějak přepískli 16900,- :(. I když jim (našim výrobcům) fandím a čekám na nějakou vhodnou terénní nebo „obojživelnou“ kolobku – tohle už mě připadá předražený. Nějak na tom ty peníze nevidím.

  7. #7 Fido 12. 3. 2012 - 20:21

    No mně ta cena zas tak moc přepísklá nepřipadá.
    Kompletní brzdovej set SH Deore cca 3600,-Kč bez kotoučů.
    Obě kola i s kotouči cca 6200,-Kč.
    Obutí – pláště, duše, ráfkové vložky 1600,-Kč
    Spec představec, řidítka a blaťáky.
    Rám, vidle, hlava. No, cena dost nízká!
    To není vykradenej modýlek pro českýho škudlila, co pak naříká, že tohle by bylo potřeba vyměnit=vyhodit, a tohle taky a tohle – vlastně všechno! Tohle vypadá a bude „bételné“.

  8. #8 Marty 13. 3. 2012 - 08:08

    Konečně se někdo nebojí osazovat i běžné kolobky kotoučema. Teď nemyslím na vzhled ani účinek brždění, ale mám na mysli to, že z hlediska umístění jsou snad lepší akorát bubnové brzdy. Tzn. že obzvláště na zadním kole nikde netrčí a nepřekážejí a pak jde patičku umístit opravdu co nejblíže zadnímu kolu. Pro mně osobně je tento parametr dosti důležitý. Škoda, že kotoučové sety jsou ještě dosti drahé.

  9. #9 Petr N 13. 3. 2012 - 17:47

    Fido :
    No mně ta cena zas tak moc přepísklá nepřipadá.
    Kompletní brzdovej set SH Deore cca 3600,-Kč bez kotoučů.
    Obě kola i s kotouči cca 6200,-Kč.
    Obutí – pláště, duše, ráfkové vložky 1600,-Kč
    Spec představec, řidítka a blaťáky.
    Rám, vidle, hlava. No, cena dost nízká!
    To není vykradenej modýlek pro českýho škudlila, co pak naříká, že tohle by bylo potřeba vyměnit=vyhodit, a tohle taky a tohle – vlastně všechno! Tohle vypadá a bude „bételné“.

    tak třeba u MIBO Univers: http://www.mibo.cz/eshop-product/mibo-univers -ty peníze vidím a za stejný peníze může mít i „českej škudlil“ plnohodnotnou kolobku.

  10. #10 Petr N 13. 3. 2012 - 17:59

    Srovnám-li od pohledu Kostku Hill Pro s MIBO Univers – http://www.mibo.cz/eshop-product/mibo-univers ,
    tak je podle mě jednoznačně Mibo lepší, hezčí a je to dospělá koloběžka – což mám raději. Nakonec je vhodnější i pro typickýho českýho škudlila. -))

  11. #11 Vlad. 13. 3. 2012 - 19:33

    MIBO Univers je v té ceně fakt hvězdný stroj s přední pneuvidlicí, takže při jízdě po kočičích hlavách ruce netrpí, a k tomu kotouč. brzdy. Ano, jistě, 12,5 kg je pro někoho moc…Čeho si nejvíc považuji u Miba, tak krytého stupátka, protože v běžném provozu se kaluže musí projet a na mibu nejsem zchlustaný, to je jisté.

  12. #12 Lindner Petr 14. 3. 2012 - 17:03

    Pánové, s prominutím neblbněte pls. Mibo Univers je koloběžka naprosto odlišné kategorie. Srovnávat jabka s hruškama není úplně košer… Ostatně chtěl bych vás vidět, jak na tom sjezdovým speciálu ujedete 50 km po rovině, neřkuli do kopce 🙂

  13. #13 Vlad. 14. 3. 2012 - 19:43

    Na té námitce něco pravdy je.

  14. #14 Petr N 15. 3. 2012 - 08:48

    Necítím se být žádným velkým odborníkem abych mohl zodpovědně srovnávat – natož podle fotky. Na stránkách MIBO se píše, že je univerzální a  i mě – díky zamykání vidlice – to tak připadá. Pokud použiji vhodné pneu – tak nevidím důvodu, proč by měla Kostka Hill Pro býl vhodnější na silnice než MIBO Univers (pominu-li rozdíl 2kg váhy).

    Speciálem do terénu výrobce uvádí spíše MIBO Dextro.

    Nicméně, bez fyzického srovnání jen typuji a rád se nechám poučit.

  15. #15 Petr N2 15. 3. 2012 - 15:38

    Zdar přátelé,
    už vás notnou chvíli pozoruju a musím taktéž s trochou přispěchat. Srovnávat HILL Pro nebo třeba TOUR Pro s Mibem Univers.. ?? ale proč ne. Srovnání je potřeba. Je to obdobné, jako když někdo srovnání DACII DUSTER s  TOYOTOU RAV 4. Nebo třeba Shimano XT nebo Acera… zkrátka za málo peněz málo muziky. A proto, kdo chce v prvním okamžiku ušetřit, ať si klidně koupí MIBO nebo kteroukoliv asijskou „mašinu“. Bude-li na té mašině jezdit pravidelně, sám zjistí, jak kvalitní stroj zakoupil A to poznání se projeví na peněžence v podobě dodatečných oprav či změn..
    A trhněte si nohou!

  16. #16 Lindner Petr 15. 3. 2012 - 15:50

    2Petr N2: ono je to sice jedno, ale nemáš pravdu 🙂 Dacia Duster a Toyota Rav jsou auta srovnatelné kategorie – prostě offroady. Mibo Univers je taky offroad, jenže Kostka Hill Pro do terénu není – to je ten zásadní rozpor. Chápu, že může bejt zavádějící to označení Hill, nicméně jen světlost stupátka jasně ukazuje, že tohle je kolobka na silnici, maximálně na zpevněnou polní či lesní cestu… Howgh! 😉

  17. #17 Petr N 15. 3. 2012 - 16:19

    to PetrN2: Vy máte nějakou negativní zkušenost s některým výrobcem k takovému srovnání?
    na obou bych nějaké mušky našel(vlastním výrobky obou), ale že by v nich byl takový rozdíl? V čem?

  18. #18 Vlad. 16. 3. 2012 - 18:11

    Pro Petra N2. Máte prosím, nějaký konkrétní typ na tu asijskou koloběžku, moc by mně to zajímalo. děkuji předem za kladnou odpověď. Vlad. Pt.

  19. #19 druzstevnik 16. 3. 2012 - 18:51

    http://www.worker.cz/kolobezky-pro-dospele – cinske kolobky, ale nechapu jak je muze nekdo srovnavat s MIBOvkama. Mame doma dve Kostky, ale MIBO priznam se uprimne, prohrala cenou, rozhodne ne kvalitou. U Kostky bylo pro mne plus 20″ predni kolo, skoda ze neco takoveho nedela i k-bike nebo prave MIBO.

  20. #20 Vlad. 16. 3. 2012 - 19:31

    S tou asijskou koloběžkou…to byl jenom takový fórek.

  21. #21 Vlad. 18. 3. 2012 - 13:34

    Možná že bych měl ještě něco říct. První můj pohled na tuhle Kostka Hill Pro ve mně vyvolal vzpomínky na hezké období 1996-2007, kdy jsem jezdil právě na 20″ kolech (na brndě domácí výroby) a  natočil několik 1000 mil… A vždycky, když teď na tuhle „hillku pro“ hodím oko, tak mi škube rukama směrem k peněžence…nejen pro ty 20″ kola.

  22. #22 Pepa 19. 3. 2012 - 17:55

    Stroj je to nádherný, ale za ty prachy bych k tomu koupil i hezkou vitrínku do barvy. Teď s odpuštěním, ale „sra*“ by mě každý kamínek, který by letmo zasáhl rám kolobky. U mě asi nakonec vyhraje Mibo, nevím proč, ale ty hranatý tvary mě doslova vyzývají k drsnějšímu zacházení a odřený břicho vem čert.

  23. #23 Vlad. 19. 3. 2012 - 21:12

    Pro Pepu: Té vitríně i  obavě z každého škrábnutí rozumím. Mám už dvě brndy od Miba a nedám na ně dopustit. A ta moje pův. 20″ová brnda byla také z jeklů, a to „břicho“ se nezničí ani za dvacet let. A jinak: Trochu jsem chtěl vrátit debatu k aktuální brndě…i když jezdím „za Mibo“. Příští rok mám kulatiny, tak trochu sním o už třetí brndě…plním si svoje klukovské sny.. a velmi mně to baví.

  24. #24 Vašek 19. 3. 2012 - 22:42

    Tak mi to nedalo a vyndal jsem použité kolo na Hillu ze skříně, abych ho zvážil. Výsledek je 680g včetně velovložky. Nechápu, co se na tom zdá někomu těžké. Je potřeba si uvědomit, že je to určeno pro kohokoliv, kdo chce jezdit na koloběžce a na velké váhové rozpětí jezdce. Na koloběžkách nejezdí pouze 60kg chrti. A taky výrobce na to musí drže 2 roky záruku. Myslím, že se jedná o velice zdařilá kola – designově i funkčnostně 🙂

  25. #25 druzstevnik 20. 3. 2012 - 09:59

    Vašek :
    Tak mi to nedalo a vyndal jsem použité kolo na Hillu ze skříně, abych ho zvážil. Výsledek je 680g včetně velovložky.

    Co to je velovložka? Díky za odpověď 🙂

  26. #26 Vašek 20. 3. 2012 - 15:37

    Taková ta věc, co se dává do ráfku proti poškození duše 🙂

  27. #27 Fido 20. 3. 2012 - 19:50

    Vašíku, to Tvoje vyndaný kolo pochází z tohohle modelu? Tedy stejný ráfky, výplet, náby, kotouč? Nebo je to něco úplně jinýho? To abysme se nemátli !
    Dále cituji: „Nechápu, co se na tom zdá někomu těžké.“ To je reakce na co?

  28. #28 Vašek 20. 3. 2012 - 22:59

    Kolo je úplně stejné jako u tohoto modelu, akorát má jiné barevné provedení 🙂

  29. #29 Fido 21. 3. 2012 - 08:24

    Díky za upřesnění prvního dotazu.
    Vašíku a odpověď na tu druhou část mý otázky?

  30. #30 Lindner Petr 26. 3. 2012 - 16:06

    Vašek :

    Tak mi to nedalo a vyndal jsem použité kolo na Hillu ze skříně, abych ho zvážil. Výsledek je 680g včetně velovložky. Nechápu, co se na tom zdá někomu těžké. Je potřeba si uvědomit, že je to určeno pro kohokoliv, kdo chce jezdit na koloběžce a na velké váhové rozpětí jezdce. Na koloběžkách nejezdí pouze 60kg chrti. A taky výrobce na to musí drže 2 roky záruku. Myslím, že se jedná o velice zdařilá kola – designově i funkčnostně :)

    Tak jsem teď to přední kolo, které vidíte na fotografii – tedy obuté, s kotoučem a rychloupínákem zvážil. Hmotnost je přesně 1 560 g. Podotýkám, že jsem to ověřil na dvou váhách. Předpokládám, že na ráfku bude i ta velovložka 😉

  31. #31 Jarda 7. 4. 2012 - 21:13

    Ahoj, já si myslím, že koloběžka má příliš dlouhé stupátko a pak i nutně vyšší světlost, aby nedrhla ve výmolech. Pak je to dost námaha na ní jezdit v terénu a stále dělat polodřepy na jedné noze. Mám KICKBIKE CROSS MAX a myslím, že za stejnou práci mám mnohem víc muziky a jezdeckých zážitků 🙂

  32. #32 Lindner Petr 7. 4. 2012 - 21:19

    Jarda :

    Ahoj, já si myslím, že koloběžka má příliš dlouhé stupátko a pak i nutně vyšší světlost, aby nedrhla ve výmolech. Pak je to dost námaha na ní jezdit v terénu a stále dělat polodřepy na jedné noze. Mám KICKBIKE CROSS MAX a myslím, že za stejnou práci mám mnohem víc muziky a jezdeckých zážitků :)

    Už jsem to tady psal, tak ještě jednou: tato koloběžka není určena do terénu. A doplňuji: nevím, proč by délka stupátka měla mít vliv na světlost? Tento stroj má světlost přesně 48 mm. Stačí vám tato informace? 😉

  33. #33 Fido 7. 4. 2012 - 21:27

    Tohle není terénní koloběžka!!!
    Nášlap počítám, že nezatížený koloběžky ve výšce 8cm je na turistiku dost (zatížená o cca 1-1,5cm níž=vyboulej se hlavně pláště), ale KickBike mají min. o 2cm víc.
    Dýlka stupátka bude oproti KickBiku delší, ale rozvor kol naopak menší a ten hlavně rozhoduje o škrtání. Obecně jsou Kostky bohužel spíš krátké, až nejkratší (prostor pro jezdce od dorazu paty po šroub štelování hlavy u ahead představců)!!! Pro dohonění tohoto hendikepu by potřebovaly ultradlouhý představce, nebo zde dohoněno spec. řidítky.

  34. #34 Lindner Petr 7. 4. 2012 - 22:01

    Pozor Fido – rozvor u téhle Hill Pro je 1050 mm – to není málo…

  35. #35 benny 7. 4. 2012 - 22:14

    Nemeril jsem to, ale mel jsem pocit, ze je dlouha jako klasicka Hill a ta „mekkost“ byla oproti me obycejne Uni dost znat

    Lindner Petr :
    Pozor Fido – rozvor u téhle Hill Pro je 1050 mm – to není málo…

  36. #36 Jarda 7. 4. 2012 - 23:12

    Délka stupátka má vliv na okamžik kdy začneš škrtat o obrubníky a přejíždíš např. z jedné úrovně na druhou (jakýkoliv nájezd), nebo jedeš na hrbolaté cestě. Čím delší tím horší! To mi věř, bohužel Ti to tu nemůžu nakreslit 🙂 Proto se mi u mého Kickbiku líbí, že si to můžu dát buď víš, nebo níž a prakticky neškrtam nikde 🙂

  37. #37 Fido 8. 4. 2012 - 10:44

    Lindner Petr :
    Pozor Fido – rozvor u téhle Hill Pro je 1050 mm – to není málo…

    Máš pravdu, že to není zrovna krátký, ale Jaroušek to srovnává předpokládám se starým 26/18″ CrosMaxem, kterej má rozvor 118cm a to je ještě cca 10% navíc. No a výšku stupátka má dokonce o víc jak 20% výše než ta Kostka. No míchá jakba s hruškama.

  38. #38 Fido 8. 4. 2012 - 11:03

    Jarda :
    Délka stupátka má vliv na okamžik kdy začneš škrtat o obrubníky a přejíždíš např. z jedné úrovně na druhou (jakýkoliv nájezd), nebo jedeš na hrbolaté cestě. Čím delší tím horší! To mi věř, bohužel Ti to tu nemůžu nakreslit Proto se mi u mého Kickbiku líbí, že si to můžu dát buď víš, nebo níž a prakticky neškrtam nikde

    Nakreslit mi to klidně můžeš (já už si to nakreslil několikrát sám), ale skutečně obecně rozhoduje rozvor a nikoli délka stupátka.
    Dále když padáš do díry (správně používáš výrazu změna úrovní), tak rozhoduje předek stupátka – ten mají KickBike daleko za předním kolem z důvodu ohybu hlavní rámové trubky a narazí se převážně do tý boule na začátku stupátka, kde se navařuje trubka zadní vidle. Konstrukčně je dozadu umístěný předek stupátka o trochu výhodnější právě při změně úrovně dolů, lze tak přejet bez škrtnutí o trošku hlubší schod (obrubník). Zese ale hrozí, že se o přední hranu stupátka na zlomu zarazíš (u KickBike nepřipadá do úvahy, tam to vezme ten zahnutej tvar hlavní roury), a proto většina výrobců tlačí předek stupátka co nejblíž za přední kolo, nebo ho vpředu zvedá tak, aby se přejížděná hrana dostala až pod stupátko a to se přes ní prostě přesmekne. No a při výjezdu z díry skrtáš před zadním kolem.
    Pro upřesnění se ale jedná o „světlost“ v těchto místech a ne o „výšku stupátka“ = to je výška jeho horní plochy nad zemí.
    A že to je takto, tak to mi věř nejen Ty.

(nebude zveřejněn)


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Rozumím