Mibo RaceK – podrobná recenze >priblizovadla.cz
Partner rubriky Koloběžky  

Mibo RaceK – podrobná recenze


Celý článekNa českém trhu není mnoho sériově vyráběných koloběžek, které by se daly označit jako závodní. Už jsme tady měli „rejsr“ od Kostky, letos už asi nestihneme otestovat nejvyšší model legendární značky Kickbike a to je – samozřejmě kromě právě testovaného Mibo RaceK – asi tak vše.
 

 
Abych nezapomněl, v tuzemské Rollo lize je ještě samostatná kategorie 12palcových strojů, kterou úspěšně okupují K-biky K5. V jednom tuzemském e-shopu jsem před časem ještě našel italské koloběžky BCS, nyní po nich však pátrám marně.

Pojďme ale k samotnému Mibu RaceK. Mimochodem, v ultrakrátkém preview jsem slíbil, že zjistím, jak je to vlastně s tím názvem. Původně to tedy skutečně bylo myšleno jako „rejs Ká“, ale jak říká majitel firmy Mibo, Břetislav Michálek, „Ať si tomu každý říká, jak chce, klidně Racek…“

Mibo RaceK

 

Konstrukce

Mibo RaceKRejs Ká/Racek koncepčně představuje velkou koloběžku s předním 28palcovým a – nově – zadním dvacetipalcovým kolem. Znovu (po preview) opakuji, že předchozí typ RacKa měl zadní kolo osmnáctipalcové. Jestli dvacítka oproti osmnáctce lépe „valí“, to si netroufám odhadnout, byť bych to viděl spíše na plichtu, faktem ale je, že pro dvacetipalcové ráfky je k mání větší sortiment plášťů. A pláště jsou synonymem valivého odporu, který je u závodních koloběžek jedním z nejdůležitějších, možná úplně nejdůležitějším parametrem. K obutí se ale ještě dostaneme, nyní zůstaňme u konstrukce Mibo RaceK.

 

Mibo RaceK Mibo RaceK

 

Hlavní rám, tedy krk a nášlap, jsou tvořené zdvojeným čtvercovým ocelovým profilem 20 × 20 mm. Zadní vidlice nově využívá oválného profilu 15 × 30 mm (z nějž mimochodem Mibo od letošního léta vyrábí také přední vidlice k „menším“ koloběžkám). Veškerá ocel by pak podle výrobce měla být třídy 11524. Přední vidlice je sériová silniční, v karbonovém provedení se sloupkem z hliníkové slitiny.
Elegantně zaoblený krk s krátkou zpevňující příčkou navazuje v pravém úhlu na stupačku, která je také mírně prohnutá – to je ostatně typický znak koloběžek Mibo. Zatímco u menších modelů s vyšší světlostí stupačky by se prohnutí dalo zpochybnit proti lepší ergonomii, v případě Racka má nanejvýš praktické opodstatnění.

 
Mibo RaceK
 

Všimněte si světlosti v zadní části. Třicet sedm naměřených milimetrů se po zatížení změní na „méně než 35 mm“ – samozřejmě podle hmotnosti jezdce. To už je světlost, při které si musíte dávat pozor na každou terénní nerovnost. O de facto sto procent zvednutá podlážka v přední části vás pak může u případné kolize jenom zachránit tím, že po překážce sklouzne. Při celkové konstrukční délce nášlapu 57 cm není prohnutí takové, aby to výrazně vadilo v postoji, naopak sportovní jezdci budou cenit nízkou světlost zlatem.

 

Komponenty

Nelze nezačít u kol, která jsou už na první pohled výrazně odlišná od předchozího provedení Racka. Mibo tentokrát vsadilo na tuzemský Remerx, který dodal na obě kola náboje vlastní konstrukce s průmyslovými ložisky a napřímo usazenými plochými hliníkovými dráty.

 

 

Drátů napočítáte na každém kole čtyřiadvacet. Ráfky pocházejí taktéž z produkce Remerxu – vpředu silniční Alcyon (ERTRO 622 × 14), vzadu dvacetipalcový Total Strong (ERTRO 406 × 18). Kola lze hodnotit jedním slovem – super – byť ještě lépe bychom hodnotili odvahu výrobce sáhnout vzadu po užším náboji. O tom ale ještě zmínka bude.

Kola jsou shodně obuta do silničních plášťů Schwabe Durano v provedení s kevlarovou patkou, vpředu o šíři 23 mm, vzadu 28 mm (užší se ve 20palcovém průměru nevyrábějí). Durana jsou výborné pláště, které drží jak na suchém, tak na vlhkém povrchu a přitom se nijak extrémně nesjíždějí – jde tedy o správnou volbu.

Kola jsem samozřejmě zvážil. Přední má obuté 1 150 gramů, zadní rovný kilogram – to jsou na sériový stroj výborné hodnoty. Pro porovnání: Kostka 28″ Laser star Racer v sériovém provedení má přední kolo o celých 250 g těžší, zadní má pak pouze o 40 g více. Stejný stroj vytuněný Janem Horákem má naopak přední kolo lehčí o 150 gramů, zadní o nějakých 120 g méně.

Od kol se nyní přesuňme nahoru k řízení. Mibo RaceK je jediná koloběžka na českém trhu, která je standardně dodávaná s „berany“. V tomto případě jde o 44 cm široká ergonomická hliníková řídítka značky Zoom s oversize středem a zploštělými a sníženými vodorovnými partiemi. Sestavu doplňuje opět aluminiový představec stejné značky o délce 110 mm.

 

Mibo RaceK Mibo RaceK

 

Čtenáři, kteří znají moje názory, mohou tento odstavec přeskočit, ostatním bych dal rád na vědomí, že berany považuji za jeden z nejgeniálnějších vynálezů, jaké svět cyklistiky zplodil a na závodní koloběžku sedí jako, ehmm… hrnec na prdel. Abych byl ale objektivní – spodní úchop využijete pouze ve sjezdu a celková šířka, či spíše „úzkost“, ke stabilitě koloběžky moc nepřispívá. To je podle mě také hlavní důvod, proč se berany v závodním světě moc nerozšířily. Jinak co se týká váhy, tak rovná řídítka s dlouhými rohy jsou na tom hmotnostně de facto stejně. Osobně na beranech oceňuji (já vím, trochu paradoxně) právě jejich „ramenní šířku“, tedy jedničku s hvězdičkou z pohledu aerodynamiky, a pak také variabilitu úchopu, která je prostě bezkonkurenční.

Hlavní úchop se na beranech odehrává v oblasti brzdových pák. Zde použitá Tektra musím pochválit – mají ideálně tvarované, relativně mohutné tělo, samotné páky jsou ergonomicky prohnuté a dlouhé tak, abyste se při brždění moc „nenadřeli“.
Mibo doplňuje hlavní brzdové páky ještě cyklokrosovými pomocnými páčkami u představce. Já to považuji spíše za zbytečné navýšení hmotnosti – při testování jsem je za cca 300 km použil asi dvakrát, a to jsem si na ně musel vysloveně „vzpomenout“. Na koloběžce se totiž berany za rovnou část poblíž představce moc nedrží – důvodem je vzpomínaná malá šířka řízení, vedoucí k horšímu držení stopy.

 

Mibo RaceK Mibo RaceK

 

Samotné brzdy jsou klasické silničářské. Na námi testovaném kusu byly provizorně osazeny levné brzdy Shimano RSX, produkční modely již budou mít Tiagry od stejné značky. Ve spojení se silničními pákami můžete očekávat výbornou účinnost, ovlivněnou hlavně použitými špalky a jejich „srozumění“ s materiálem ráfků. Vedení bowdenů je díky velkému rámu bez ostřejších zahnutí, chod brzd je proto hladký. U zadní brzdy jsem měl zpočátku obavy, že bych mohl bowden přiskřípnout stojnou nohou, ty se však v praxi ukázaly jako liché – zadní chránič paty je vtipně tvarovaný tak, že vám na bowden za normálních okolností šlápnout nedovolí.

 

Jízdní vlastnosti

Než se dopustím hodnocení jízdního projevu, musím ještě prozradit něco o samotné geometrii této koloběžky. Rozvor je o celých 50 mm delší než u kostkovic Raceru, což znamená, že rozhodně nejde o stroj pro jezdce menších postav. Mně s výškou 187 cm naprosto dokonale vyhovoval standardní 110mm představec a snesl bych možná i o centimetr kratší. (Na Kostka Raceru jezdím oproti tomu s představcem o 20 mm delším.)
Jízdní vlastnosti pak nelze hodnotit jinak než jako vynikající. RaceK perfektně drží stopu ve vysokých rychlostech, z kopce se rozhodně nemusíte bát zalehnout na berany a pustit to dolů co to dá. Přitom jde ale o koloběžku točivou a obratnou – byť u takto koncipovaného stroje to nejsou takříkajíc strategické vlastnosti. Díky nízkému nášlapu se stojná noha tak brzy neunaví, naopak pozor si budete muset dávat na kotníky.

 

Mibo RaceK Mibo RaceK

 

Zadní vidlice se vzhledem k rozměrům klasického náboje vzadu rozšiřuje a co je horší, rychloupínák není nijak krytý. Osobně na okopávání kotníků moc netrpím, u Racka se mi to ale stalo hned několikrát. Zde by to chtělo pobrat trochu inspirace například u Kickbiku, který tento problém řeší užším zadním nábojem.
DOPLNĚNO 10. 1. 2012: To, že jsem si kotník na Rackovi několikrát ukopl je realita. Píšou mně ale spokojení majitelé této koloběžky a tvrdí, že se jim to po X XXX km ještě nestalo. Ano, mohlo se přihodit, že zrovna mojí postavě geometrie Racka nesedla a ostatním vyhovuje. Přibližovadla.cz jsou minimálně zatím neziskovým projektem, který si nemůže dovolit nasadit na každý stroj několik testovacích jezdců různých postav. Nicméně alespoň zamyšlení nad užším zadním nábojem by výrobci (a několika dalším v ČR) určitě prospělo, zvláště kdyby se posléze dostalo i do fáze realizační…

 

Celkové hodnocení

Mibo RaceK je nepochybně vynikající koloběžka, které to v závodním poli bude jistě velmi slušet. Stejně dobře ale samozřejmě vyhoví i hobbíkovi, který se nespokojí s běžnými modely koloběžek a chce prostě „jen“ jezdit na stroji rychlé koncepce s minimálním valivým i aerodynamickým odporem a slušnou celkovou hmotností. Méně povzbudivá je ale cena, která se u nového Racka zvýšila z původních patnácti na sedmnáct tisíc korun. Jde tedy o nejdražší závodní koloběžku na našem trhu.

 

Ve zkratce

Výborné komponentové osazení
Závodní geometrie a světlost
Vynikající jízdní vlastnosti

…ale

Široká zadní stavba a nekrytý rychloupínák
Vysoká cena

 

Výrobce

Břetislav Michálek – MIBO Koloběžky
Sokolská 105
756 61 Rožnov pod Radhoštěm

tel.: +420 571 625 650
e-mail: mibo (at) roznov.info

 

Cena

ke dni 22. 10. 2011
17 000 Kč

 

Za zapůjčení ateliéru děkujeme fotostudiu Starling

Starling

 

 


Cyklospeciality.cz


 






, , , , ,

  1. #1 Fido 22. 10. 2011 - 19:54

    Moc hezky napsaný (některý myšlenky, slovní obraty a spojení, jako kdybych odněkud znal – óóó, jak to hřeje na duši) včetně postřehnutí toho nejdůležitějšího.
    Na závody hrozně těžký!!!
    Odhaduji příčinu hlavně ve vysoké hmotnosti rámu.
    Vzhledově nádherný.

  2. #2 Juraj 22. 10. 2011 - 20:52

    Prijemne citanie. Chcel by som ten stroj vidiet na vlastne oci, lebo na mna ten vzhlad posobi dost „retro“. Nemyslim to v zlom. Kombinacia kolies moderneho vzhladu a retro ramu je urcite zaujimava i ked mi to tak trochu pripomina tie americke auta, veterany s modernymi pochromovanymi kolesami a nalestenymi vyfukmi a nasavanim vzduchu. Ked sa to neprezenie, tak je to pekne.
    Sorry Peter, ja by som urcite odstranil tie duplicitne brzdove packy. Tie barany by som najprv musel vyskusat i ked na bicykli ich mam rad, na kolobezke vsak neviem posudit. A co sa tyka vysky stupatka, tak ja by som furt drel o zem. A to viem urcite, ze to by ma poriedne jedovalo.
    A jeden off topic: kolobezky BCS sa uz v ziadnom ceskom e-shope nenachadzaju. Mam pocit, ze sa vyrobca dohodol s jednym tymom, ktory na nich jazdi.

  3. #3 Petr Lindner 22. 10. 2011 - 20:54

    Juraj, vždyť já taky píšu, že ty přídavné páky jsou jen zbytečným navýšením hmotnosti… 🙂

  4. #4 Juraj 23. 10. 2011 - 00:26

    Ja viem, skor som narazal na nase predchadzajuce dotahovanie sa na FB ohladom styroch pacok na dve brzdy. Na kolobezke sa mi to zda zbytocne. Zle som sa vyjadril. Aspon by usetrili nejake gramy.

  5. #5 Marty 23. 10. 2011 - 19:57

    Super článek a nádherný, dotažený model. Ohledně rámu, píšete „retro“ vzhled, ale ty hranaté profily u K-bike a Mibo nejsou jen tak kvůli parády, kulatá trubka pohlcuje zbytečně energii oproti tuhé konstrukci hranatého profilu…a to že to váží více je otázka ceny, opravdu si myslíte, že někdo zaplatí výrobu rámu z duralu, karbonu, nebo CrMo profilů pro kolobku na český trh. Očekával bych taky na těchto skvělých stránkách nějaký článek či rozhovor třeba s panem Michálkem na téma technické tipy a triky v konstrukci rámů koloběžek, závlek kola, správná ergonomie a geometrie, apod. prostě to o čem se nikde moc nepíše a málokdo si toho všimne. 🙂

  6. #6 Petr Lindner 23. 10. 2011 - 23:29

    Nějaké ty rozhovory se chystají, až bude čas a peníze… Jinak o tom retru, to psal Juraj, to není můj názor;)

  7. #7 Marty 24. 10. 2011 - 07:59

    Jasně, reagoval jsem na Juraje a taky všeobecne, ono spoustě lidem se zdají rámy Mibo takové divné, ale je to vysoce pevná a funkční záležitost.

  8. #8 Víťa 24. 10. 2011 - 15:44

    Závoďáka právě vybírám. Tato kolobka vypadá zajímavě, ale je opravdu moc těžká (stejně jako ostatní Mibo) Za stejné i menší peníze jsou k mání hliníkáče Kickbike racer max 20 na kterém jezdí světová špička nebo BCS Evo. Ta BCS se dá koupit na Slovesku v Banské Bystrici, nebo objednat , tak jak psal Juraj přes jeden závodní tým. Těžká volba, ale do jara času dost. 🙂

  9. #9 Juraj 24. 10. 2011 - 17:26

    Retro je môj názor a opakujem myslel som to v dobrom. Na mňa tak pôsobí kombinácia dvojitého rámu a baranov. Neviem akú skupinu táto kolobežka osloví, lebo na to, načo je určená má určitý handikep.
    Keby som ja bol v situácii v akej je Víťa, išiel by som asi cestou kúpou rámu a poskladania si vlastnej kolobežky. Rám sa dá kúpiť u Kickbiku (i keď neviem, či už majú aj ten pre 20″ koleso), alebo hneď kúpou hotového. Ale aj ďalší český výrobca má dnes už tretí model závodnej kolobežky, ale cena už tiež bude uletená. Mne osobne sa tvarovo najviac páčia Kickbike, Footbike a BCS, ale to je otázka osobného vkusu. Ozaj Peter, anketa o najkrajší rám, či celú kolobežku nebude? 🙂

  10. #10 Marty 25. 10. 2011 - 09:55

    Juraj i ja to myslim v dobrem, ale rad bych oponoval. Kickbike Race Max je levnejsi a vazi 7.5kg, coz je o 0.9kg mene nez Mibo, to je o tolik tezsi jako kdyz se dobre naobedvam a vezmu do kapsy penezenku.
    Co je ale nejpodstatnejsi, podle meho nazoru, ze Kickbike ma nejmensi vysku stupaku „7,5cm lower position“ a malou svetlost diky tluste kulate trubce pod stupakem a Mibo krasnych 3,5cm svetlost+2cm a neco sila stupaku coz je nekde mezi 5,5-6cm vyska nohy nad zemi, coz je skvele. 🙂
    Byl bych rad, kdyby se k tomu vyjadrili aktivni zavodnici.

  11. #11 Petr Lindner 25. 10. 2011 - 10:12

    Já sice nejsem aktivní závodník, ale nejmenší výšku stupáku má Mibo, nikoliv Kickbike, kterej je naopak podle mého soudu vysokej jako pr… I Kostka Racer je nižší. Jinak světlost sama o sobě je parametr, který říká, jak často se bude škrtat o zem – tím chci říct, že pokud není doplněná výškou nášlapu, je to údaj skoro k ničemu.

  12. #12 Marty 25. 10. 2011 - 15:02

    Petre, vsak tak jsem to myslel a napsal. Protoze Kickbike ma dve nastavitelne vysky „9,5cm upper / 7,5cm lower position“, bral jsem tu jeho nejmensi naslapnou moznou vysku 🙂 a i ta je prilis a pod ni je hruba trubka. Naopak mene nez to ma Mibo to uz snad technicky nejde, jinak by to museli udelat z horcikove slitiny, jde o tenkost a zaroven tuhost naslapne desky.

  13. #13 Petr Lindner 25. 10. 2011 - 15:56

    Aha, sorry, blbě jsem to pochopil 😉

  14. #14 Juraj 25. 10. 2011 - 17:13

    Páni, ja Vaše argumenty beriem a rešpektujem. Asi som sa nechal ovplyvniť, tým čo vidím v kolobežkovom športe. Respektíve tam veľa kolobežiek RaceK nie je a ani Kostka ich tam veľa nemá. Takže ten hendikep tam asi predsa len bude ak nie v technike, tak v marketingu. Ale to už je asi iný príbeh. Ja nie som aktívny pretekár a ani ním nikdy nebudem. Hýbem sa z iných dôvodov ako sú súťaže. Mne dokonca aj na Kickbiku vyhovuje stupátko vo vyššej polohe. Ani váhu nejako špecialne nenaháňam. Sám mám nadváhu a dosť, takže nejaké kilečko u kolobežky naviac mi nevadí. Ja sem raz napíšem osobnú spoveď prečo jazdím na kolobežke Kickbike. Nie všetkým sa to bude páčiť. 😉

  15. #15 Dědek 25. 10. 2011 - 18:05

    Ahoj fšeci,jmenuju se Břeta a jsem z Rožnova,tak asi víte kdo jsem,půl kila se dá na Rackovi ušetřit na kolech a na vynechání mezibrzd.Ale taky si nikdo nesmí brát vodu,aby nebyla kolobka těžká měl by se před jizdou vyčurat.půl kila rozdílu je nic.Je to dan za nejvyšší pevnost ze všech koloběžek a nejnižší možnou podlahu. 3cm na výšce podlahy dělá na 30km trati při počtu odrazů cca 3000 „jenom“ 90m převýšení což je mnohem horší než 1/2kg nadváhy. Ještě o řídítkách,najezdil jsem na rackovi cca 300km a měl jsem tam patery různé řídítka vyrobené mým kamarádem na zakázku podle mých návrhů,nic neobstálo proti genialitě beranů,jestli jste si všimli,tak řídítka berany se na kolech používají min 50let beze změny,na kolobce se jen musí jinak výškově nastavit.Moji slovenskí bratia kolobežkari při prvním zapůjčení Racka a ujetí pár kilometrů řekli“ Breta to nieje možné,to je revolúcia v kolobežkárstve“ jenže,bohužel konzervativní trendy rovných vysokých řídítek přebijí lehce nový trend.
    Toš tak. Zatím to stačí.Pokud by někdo potřeboval vědět něco bližšího a konkrétního je možno mi otázky napsat na mibo@mibo.cz nebo mi dát vzkaz ,abych odpověděl tady do fora. Břeta Michálek

  16. #16 Fido 28. 10. 2011 - 22:04

    Tak mi to přeci jen nedalo a šel jsem změřit Racera od Kostky.
    Průměr trubek 26mm – to odpovídá těm 20mm jeklu + stupátko u  Racka. Pokud bude chtít Kostka opravdu udělat závodní koloběžku, tak nepochybně půjde se světlostí níže (i pod 30mm) Koloběžky zn. PG mistryně světa Rosanne Rijne mají světlost 28mm !!!
    Polopatické vysvětlení důležitosti nízké výšky nášlapné plochy (podotýkám – hlavně v místě paty stojné nohy) podal p. Michálek excelentně a navíc umírněně. Skutečně to dřepování na jedný noze je příčina bolesti a únavy (po delší době se pak ještě přidávají omlácená chodidla těsně za prsty). Jinak řečeno p. Michálek naznačil, že vlastně ten, kdo má výš nášlapnou plochu o 3cm, tak na 30km trase vynese sám sebe (tedy cca 80kg závaží) oproti soupeři navíc do výšky vysílače na Ještědu !!! Zkuste si pro představu vynýst jen pytel cementu o deset schodů (to jsou cca 2m).
    Pokud se týče tuhosti, tak tu bude muset Kostka určitě zmaximalizovat. Zatím, bohužel, vychází z pochvaly p. Lindnera, že příjemně pruží. To je pravda, ale není to vhodná vlastnost pro závodní nasazení. Nejsem moc přesvědčen o tom, že jekl pruží míň než kulatá trubka. Je to o materiálu a jeho tloušce. Duralovej KickBike je opravdu tuhej! I tu mohutnou trubku pod stupátkem už ovalizoval na plocho, aby tak často netřískal o zem, ale pořád vychází ze svý universality a umožňuje montáž i plášťů „ala“ trekingová kola. Proto ty véčka a spousta místa nad silničním pláštěm pod korunkou vidlice. Jeho tuhost je mimo-jiné dána i malým sklonem přední vidle a tím menší tendencí k rozvírání rozvoru při zatížení. To je nemoc Kostky, která ale přináší nejlepší směrovou stabilitu ala chopper. Nejdřív jsem ji taky oceňoval, ale po zvládnutí (snad) techniky jízdy ji už považuju pro závodní účely za spíše škodlivou. Ale pro sport a dálkový jízdy je Kostka Racer nedostižná!
    Ovšem na rozdíl od Kostky má ten Racek asi obdobnou svislou vzdálenost dorazu paty stojné nohy od středu hlavové trubky v místě horní misky hlavového složení, jako KickBike. To je nejdůležitější parametr pro to, abyste se na koloběžku srovnali a při závodním nášvihu nenakopávali řidítka ze spodu.
    Pro skutečný závodění pořád čekám, až výrobci pochopí, že 1/3 až 1/2 odporu, či spotřebovávané energie (čím pomalejší průměrnou rychlostí jedete, tím větší vliv), má na svědomí odpor valení kol, a že tudíž pro závody nabídnou koloběžku na galuskách. Zároveň tím o cca 10-20% sníží hmotnost kol, a to především rotačních hmot na jejich obvodu. Duralový dráty se spec. nábami odtučňovací kůru ani lepší aerodynamiku nenabízí, zeslabovanej nerez vychází líp a je pružnější a tím i odolnější.
    Ty berany!
    Z hlediska úchopu – jednoznačně nejlepší, ale kdo vydrží jet na brndě 5 a více hodin v kuse?
    Alternativou, a myslím, že všeobecně nejlepší, jsou co nejširší (46cm) lomená (možnost velmi přirozeného úchopu v blízkosti představce, jako u lomené tyče při posilování – zeptejte se kulturistů!) časovkářská řidítka, třebas DEDA Chrononero Low Rider.
    Aerodynamika beranů je nejhorší a právě aerodynamika je min 1/2 žroutu vložené energie a převážně ona zodpovídá za zpomalování a zkracování dojezdů pod sjezdy! Tady jsou rovný řidítka v jednoznačný výhodě.
    Možnost mít ruce na brzdách ve sjezdu, a tím i pocit většího bezpečí nabízí berany nejlíp.
    No ale o tom všem jsem se rozepsal jinde na tomhle webu už dříve!

  17. #17 Marty 29. 10. 2011 - 11:14

    Naprosto skvělé technické komentáře. Tohle jsem tu očekával. Dík. Osvěty není nikdy dost, na tom našem českém trhu. 🙂 Ještě by se mohl někdo vyjádřit o závodních kolobkách Pepy Trojana z KK Plzeň, používají oválný duralový profil.

  18. #18 Fido 29. 10. 2011 - 19:28

    Pana Trojana se můžete klidně zeptat přímo na stránkách KK Plzeň.
    Jinak oválný profil rámové trubky používá (Kostka třebas hydroformingový kapkovitý – dle mě nejhezčí), ale ani jeden z nich nestaví z duralu. Pokud vím, tak to p. Trojan pouze kdysi zkoušel. Z duralu staví u nás kolobky VELLA Náchod (kluci zkoušely i velký, nejen 20×20) a HOTA Ostrava.
    Geometrie Trojanovy koloběžky se nejvíc podobá KickBike. Hendikepem je na mokru se smekající stupátko, které by zasloužilo ještě jednu příčku, aby méně tlačilo ze spodu do nohy, ale s p. Trojanem se lze na všem domluvit, alébrž každá jeho kolobka je originál stavěný na zakázku dle dodaných dílů.

  19. #19 Petr Lindner 30. 10. 2011 - 18:39

    Já tedy nechci a ani nemíním někomu brát jeho názor, ale to s tou nejhorší aerodynamikou beranů nemyslel Fido vážně, že ne? 🙂

  20. #20 Fido 30. 10. 2011 - 19:38

    Ale myslel, milý Petře!
    Samotný berany mají největší čelní plochu ze všech zde propíraných variant a s obtákáním to taky nebude valný. Nedejbože s těma přídavnejma cyklokrosovejma pákama.
    Něco jinýho ovšem je, když za ně dáme i jezdce (a to je podstané). Pak záleží na tom, kde se bude na kterých řidítkách zrovna držet!
    Pokud ve sjezdu u představce, pak berany nevýhoda. Pokud za gripy u pák (berany za spodek) berany vítězí v případě, že rovná řidítka náhodou nebudou stejně široká (nebývají), jako ty berany.
    Ale pokud se budu držet za „kozy“ u pák a 46cm širokejch řidítek, tak Ti ujedu.
    Pokud použiju ty lomený DEDA „kozy“ a budu se ergonomicky držet za to lomení u představce a krásně tak sbalím lokty pod sebe a navíc i k sobě, tak nic aerodynamičtějšího jsem zatím neviděl. Ostatně to přesně odpovídá poloze silničáře v časovce na hrazdě (tu chci pro srandu králíkům na brndě taky zkusit).

  21. #21 Marty 31. 10. 2011 - 00:52

    Tak dnes jsem se asi do Racka zahledel, a to jsem na ni jeste ani nejel. Berany, netusim, ten otaznik je jen v hlave, nereknu dokud nevyzkousim. Me sice bavi gripy, ale nejsem schopen srovnani, kdyz jsem zadny berany na kolobezce nikdy nemel, a dost verim Mibu, ze vedi co delaji…Ta kolobezka je naprosto nadherna…Co se tyka beranu, by me zajimalo, co na to rikaji borci, kteri zavodi? Ultima, Plzen, Jablonec?

  22. #22 Matěj Novotný (snilard) 31. 10. 2011 - 14:49

    Fido: To, že použiješ galusku ti nezaručí menší valivý odpor než plášť. Ne obecně. Bude záležet na použitém plášti a použité galusce. Třeba už v 25 km/h bude mít větší význam aerodynamický odpor oproti valivému odporu…
    Taky odpor beranů bude IMHO zanedbatelný oproti aerodynamickému odporu člověka.

  23. #23 Marty 31. 10. 2011 - 15:31

    …takze ted uz to jen spociva na tunningu jezdce…osekat, ostrihat, zhubnout a obleci plavecky dres 🙂 . Idealni je postava Somalskeho bezce. Jinak se tu objevil druhy prezdivkou Marty, 00:52 hod to jsem nepsal ja, leda zeby ze spani….s obsahem vsak souhlasim.

  24. #24 Fido 3. 11. 2011 - 09:22

    Matěj Novotný (snilard) :Fido: To, že použiješ galusku ti nezaručí menší valivý odpor než plášť. Ne obecně.

    Obecně určitě ne, ale v jejích možnostech. Žádný pláště nedaj víc, jak 10atm a vhodná galuska klidně i 15atm!!!
    Ohledně odporů a jejich vlivu odkazuji na svou „dizertačku“ zde na webu a to co napsal Matěj s ní koresponduje a já bych nikdy nenapad. Jen zdůrazním, že právě těch 25km/hod je už docela vysoká průměrná rychlost a přesto právě zde se srovnává vliv aerodynamického a valivého odporu soustavy. Až nad!!! těch 25km/hod začíná pomalu převládat ta aerodynamika. No a právě ona se dá lehčeji ovlivnit, než ten valivý odpor. Společné ovlivnění ze strany snížení hmotnosti jezdce (hmotnost u valivého odporu zhubnutím zmenšení čelní plochy – aerodynamický odpor). No a pak, jak připomenul Marty přiléhavé oblečení.
    Ten somálec se mi líbí a jen si prohlídněte fotky špičkových závodníků (jsou vyjimky), kdy vítězí jednoznačně dlouháni a vcelku hubeňouři. Běžné i v ostatních vytrvalostních, či silově vytrvalostních sportech. No nejen v nich. Opak je spiíše výjimkou.

  25. #25 Vlad. 6. 11. 2011 - 17:55

    Závoďáka právě vybírám…..
    Já nevím, Ivo. RaceK má stupátko dlouhé 5o cm, což je super, a nízko nad zemí, takže dobrý. Ten kickbike má délku stupátka s bídou na jednu nohu (proklatě málo) a ještě k tomu vysoko nad zemí. Kickbike bych nechtěl ani zadarmo. Přitom MIBO má ještě ve své bohaté nabídce také třeba Geroye, to je zajímavý stroj, s profikoly…a cenově dostupný. Zdraví Vl. Ptaszek.

  26. #26 Fido 7. 11. 2011 - 20:13

    To – Vl. Ptaszek.
    Pokud se vybírá „závoďák“, tak MIBO Geroy jím určitě není! Tedy alespoň ne na asfalt, na kterým se jezdí všechny národní závody v evropě včetně evropského poháru, mistrovství Evropy a světa.
    Nikde jsem nenalezl tabulku s přihláškami závodníků, či výsledky, kde by se zmiňovalo, kdo na čem jel, ale na EP v Liberci jsem viděl jediného MIBO RaceK a jednu Kostku Laser Star.
    Ono to však bude trošku o tom, že kdo na to má, tak bude vepředu i na „ukrajině“ – to se dřív říkalo ruským cyklistům na Závodu míru. V koloběžkách to bude obdobné. Pokud někdo víckrát vyhraje na Kostce, tak si ji začnou masově pořizovat i ostatní hobíci. Profík odjakživa jezdí na tom, co dostane, a kdo ho platí, a tím i vždy zasvěceně tvrdí, že to, na čem právě jezdí, je nejlepší. Já pořád operuju tou holandskou Růženkou. Koloběžka PG je taky zastoupená jen jedenkrát a zároveň je nejlepší, protože ta Růža je přesnou ukázkou toho, že by vyhrála asi na čemkoli. PG ovšem není cokoliv, ale nejvyšší karbonovej Hi-Tech.

  27. #27 Marty 8. 11. 2011 - 08:48

    Peter Groeneveld pripravuje nyni novy karbonovy model C-14 Stealth, naklady na vystavbu pise vice nez 7500€. Bude mozno menit kola 20″, 24″, 28″. Vse bude podrizeno aerodynamice a design jako Stealth stihacka. Riditka budou umoznovat aerodynamicke prizpusobeni pri sjezdu, sprintu nebo komfortu na dlouhe vzdalenosti atd. atd. Petre doufam ze ho otestujes 🙂

  28. #28 Víťa 8. 11. 2011 - 10:53

    Fido: zajímal by mě tvůj názor na BCS Evo racing, je to mmt moje favoritka na koupi.

  29. #29 Petr Lindner 8. 11. 2011 - 20:35

    Marty :

    Peter Groeneveld pripravuje nyni novy karbonovy model C-14 Stealth, naklady na vystavbu pise vice nez 7500€. Bude mozno menit kola 20″, 24″, 28″. Vse bude podrizeno aerodynamice a design jako Stealth stihacka. Riditka budou umoznovat aerodynamicke prizpusobeni pri sjezdu, sprintu nebo komfortu na dlouhe vzdalenosti atd. atd. Petre doufam ze ho otestujes :-)

    Už jsem koupil doménu Rakety.cz, tak to začínám pomalu domlouvat;)))

  30. #30 Jan Horák 8. 11. 2011 - 22:19

    Marty :
    Peter Groeneveld pripravuje nyni novy karbonovy model C-14 Stealth.

    To Marty. Ocenil bych odkaz na stránky, to jsem zatím nenašel!
    To Víťa. Radši model fitness, kterej má suprovou opěrku pro nohu při sjezdu (u nás ji má obdobnou HOTA). Už si tu někdo stýskal po těch, co měl dříve Kostka, já si taky myslím, že to není na draka – rok jsem na tom jezdil a nyní mi výrazně chybí.
    Designově super – Italové tohle prostě uměj. Výroba též vypadá precizně.
    Asi bych si pořád šlapal na zadní brzdu!
    Krátká vzdálenost od paty stojné nohy k řidítkům – malý prostor pro jezdce = nutné zbytečné napřimování při nášvihu, což téměř vylučuje lepší aerodynamiku a snižuje průměrnou rychlost.
    Navíc výška stupátka i v nejnižší poloze stejně bídná, jako u KickBike.
    Hmotnostně se s tímto osazením rovná Kosce, pokud by měla obdobný komponenty. Potom by byly i přibližně za stejnou cenu.
    Opravdová závodní koloběžka je o hodně levnější, než opravdové závodní kolo, ale pořídit ji do 15.000,-Kč nelze. Ne, že by se na seriově nabízenejch závodních modelech všech značek nedalo závodit, ale je to obdoba jakýhokoli sportovního náčiní, prostě jen po určitou výkonnostní hranici. Prohlídněte si s otevřenejma očima fotky závodních koloběžek a určitě sami odhalíte rozdíly oproti seriově nabízenejm, pro tuning připravenejm modelům. No a ten tuning sežere většinou ještě jednou tolik, co stojí ten prodejní model! Taková je realita.
    I to BCSko, na kterým závodí a na Slovensku na trh dodává p.Cisár, je v jeho podání něco úplně jinýho – má opravdu suprový kola. Ten človíček ví proč.
    Ostatní mění kola, vidle, brzdy – tak si spočítejte, co z tý serie vlastně zbyde! Sundejmež si růžové brýle. Aby to bylo vymakaný, tak to jde ke dvaceti papírům (ten karbon a garážovky pomíjím). I tak je to oproti těm kolům láce a hned tak někdo na tom nejezdí, to pro narcisáky. Hoj.

  31. #31 Vlad. 9. 11. 2011 - 23:23

    Pokud se vybírá „závoďák“, tak MIBO Geroy jím
    To máte pravdu pane Fido. Nic to nemění na tom , že po zhlédnutí videa bych opravdu kickbike nechtěl ani zadarmo. Přesto, že jsem naučený střídat nohy vždy po třech odrazech (už 15 let), takže i to vyšší stupátko (kickbiku) bych přežil. Jinak Vaše komentáře čtu se zájmem, protože se vždy něco nového dozvím.

  32. #32 Marty 10. 11. 2011 - 00:20

    To máte tak, Hannu se prohlásil za koloběžkoboha, a spousta lidí si myslí, že musí míti přeci i nejlepší koloběžky. Taky bych nechtěl Kickbike ani zadarmo. Nejlepší koloběžky pro běžného uživatele, ale i pro běžného závodníka máme v naší zemi, to by si měl každý uvědomit. Nepočítám šílenosti alá Groeneveld apod. to je už fakt extrém. A stejně jako při běhu, dražší boty nikomu závod nevyhrajou. Ale prestiž a reklama dělají své.

  33. #33 Juraj 10. 11. 2011 - 10:32

    Marty :
    To máte tak, Hannu se prohlásil za koloběžkoboha, a spousta lidí si myslí, že musí míti přeci i nejlepší koloběžky. Taky bych nechtěl Kickbike ani zadarmo. Nejlepší koloběžky pro běžného uživatele, ale i pro běžného závodníka máme v naší zemi, to by si měl každý uvědomit. Nepočítám šílenosti alá Groeneveld apod. to je už fakt extrém. A stejně jako při běhu, dražší boty nikomu závod nevyhrajou. Ale prestiž a reklama dělají své.

    Nuž, najlepšia reklama vlastného výrobku je, keď na ňom dokážete pár krát vyhrať MS, ME a iné súťaže. V Čechách sa vyrábajú kvalitné kolobežky, ale s ich kúpou za hranicami ČR je to už komplikovanejšie. Nehľadal som kolobežku na preteky, len niečo na voľný čas. Keď som pred zhruba rokom oslovil rôznych výrobcov a predajcov v ČR, lebo u nás skoro neexistujú, tak som dostal všetky informácie na patričnej úrovni práve od predajcu kolobežiek, ktoré neboli vyrobené v ČR. Nechcem ísť ďalej do detailov, lebo aj tak je to off topic. Súhlasím s Vami, že sa u Vás vyrábajú kvalitné kolobežky, len prečo ich tak málo vidieť? A to aj u Vás doma. Myslím na súťažnej úrovni. K-bike bol akýsi pionier, len ho pomaly vytlačujú veľké kolesá.
    Ak si na Slovensku zadáte do vyhľadávača termín kolobežky pre dospelých, tak sa Vám v prvom rade zobrazi kopec e-shopov „českého výrobcu“ Yedoo. Potom dlho, dlho nič a potom ostatní. Ospravedlňujem sa za úlet mimo tému.

  34. #34 Fido 11. 11. 2011 - 18:59

    Odpověď na to BCSko jsem poslal obratem, ale ne ze svého PC, využil jsem pracovní a někde se zatoulala. Asi čeká na schválení webmasterem.
    Děkuji za pochvalu od Vlad., ale komentáře jsou jen krátký štěky – odkazuju na svou „disertačku“ zde na webu a zároveň prosím o odkaz na to video, který odradilo od toho KickBike! I já se rád dozvídám nové věci.
    Od Martyho bych uvítal odkaz na ten STEALTH p. Gronevelda, či na jeho web. No a krom stojánku, kterej má KickBike vymykanej pouze s nožní obsluhou (výborný pro rozvážení pošty), souhlas s tím, že nejlepší koloběžky se dělají v Čechách!!! I ten podíl super závodní koloběžky na vítězství v mizivé konkurenci závodníků je mizivý. Zatím rozhoduje závodník. Zajímavý by to mohlo bejt pro Ríšu Jisla, kterýmu dává Láďa Provod, zda by mu dával, i kdyby měli srovnatelný náčiní (myšleno hlavně ohledně výšky stupátka). No, ale Jislovic prodávaj KickBIke! ULTIMA taky! Tady by to byl okatej protireklamní tah.

  35. #35 Petr Lindner 11. 11. 2011 - 19:21

    Juraj :

    Marty :
    To máte tak, Hannu se prohlásil za koloběžkoboha, a spousta lidí si myslí, že musí míti přeci i nejlepší koloběžky. Taky bych nechtěl Kickbike ani zadarmo. Nejlepší koloběžky pro běžného uživatele, ale i pro běžného závodníka máme v naší zemi, to by si měl každý uvědomit. Nepočítám šílenosti alá Groeneveld apod. to je už fakt extrém. A stejně jako při běhu, dražší boty nikomu závod nevyhrajou. Ale prestiž a reklama dělají své.

    Nuž, najlepšia reklama vlastného výrobku je, keď na ňom dokážete pár krát vyhrať MS, ME a iné súťaže. V Čechách sa vyrábajú kvalitné kolobežky, ale s ich kúpou za hranicami ČR je to už komplikovanejšie. Nehľadal som kolobežku na preteky, len niečo na voľný čas. Keď som pred zhruba rokom oslovil rôznych výrobcov a predajcov v ČR, lebo u nás skoro neexistujú, tak som dostal všetky informácie na patričnej úrovni práve od predajcu kolobežiek, ktoré neboli vyrobené v ČR. Nechcem ísť ďalej do detailov, lebo aj tak je to off topic. Súhlasím s Vami, že sa u Vás vyrábajú kvalitné kolobežky, len prečo ich tak málo vidieť? A to aj u Vás doma. Myslím na súťažnej úrovni. K-bike bol akýsi pionier, len ho pomaly vytlačujú veľké kolesá.
    Ak si na Slovensku zadáte do vyhľadávača termín kolobežky pre dospelých, tak sa Vám v prvom rade zobrazi kopec e-shopov „českého výrobcu“ Yedoo. Potom dlho, dlho nič a potom ostatní. Ospravedlňujem sa za úlet mimo tému.

    A nebejt Přibližovadel, nejsou tady vidět kolobky už vůbec! 😉

  36. #36 Vlad. 12. 11. 2011 - 18:08

    Děkuji za pochvalu od Vlad., ale komentáře jsou jen krátký štěky – odkazuju na svou „disertačku“ zde na webu a zároveň prosím o odkaz na to video, který odradilo od toho KickBike! I já se rád dozvídám nové věci. Už jsem to video našel, Fido. Ten Francouz tam střídá nohu vždy po třech odrazech, a to je super. Ale ta brnda…taková spíše nemotorná. Tady je ten odkaz: Kickbike race max. A jak stránka naskočí, tak úplně dole je to video: footbike training 1:17. Zdraví Vlad. P.S. Tu disertačku jsem už četl….

  37. #37 Fido 13. 11. 2011 - 10:40

    Dík. Sice jsem to musel najít sám, ale zdařilo se – pomoh mně ten Francouz a ty 3 odrazy.
    Takže:
    1) je to junior
    2) má neskutečně vysoko a široko řidítka (klinkání do stran po odrazech), tím pádem na kolobce stojí jak svíčka (nejvyšší možný aerodynamický odpor)
    3) má stupátko v horní poloze – asi mu nikdo neporadil v kontrastu se silniční vidlí a nutným špalkem pod hlavovou trubkou, aby šla vůbec použít (tady já vidím hlavní nedostatek KickBiku, plynoucí z jeho univerzálnosti).
    4) má rozvázanou tkaničku levý boty – taky chybí rada na dvojité šněrování a krátký konce).
    Obratnost (opak nemotornosti) u velký koloběžky? Proč a nač? Nebo jinak, co tedy je ta nemotornost? Ještě jinak, co by měla kolobka splňovat, aby nebyla nemotorná?

  38. #38 Vlad. 13. 11. 2011 - 16:50

    Ty technické rozbory od Vás, Fido, jsou fakt dokonalé. Ta nemotornost (u toho kickbiku) je něco jako první vizuální dojem (asi z té rozkývanosti) z té jízdy na tom konkrétním videu…Ale jinak: Jsem jen pouhý uživatel (koloběžek), který má docela dost natočeno. A ty jízdní mouchy jsou už docela vychytané (klopení zatáček, jízda do kopce, proti větru,pravidelné střídání nohou aj).Nevím, co to jsou atmosféry, hustím, až jsou kola natvrdo, nevím, co je to Remerx, vím jen, že mám profikola, to zn. že když se odrazím, tak pořád jedu. Jednu brndu mám „jen na ty asfalty“, tu druhou na všechny povrchy. Jezdím celý rok bez ohledu na počasí (do obchodu, do banky, na poštu, do kostela, za přáteli…). To vše jen tak, protože mně to baví, plním si své hodně dávné klukovské sny. Na těch brndách mám blikače, blatníky, zpětné zrcátko, rohy, nástavce brzdových pák…tím pádem jsou o něco těžší, ale i tak dost rychlé. Každých 900 km vyměním gumovou podlážku (nakoupil jsem jich rovnou deset) atd. A také je fakt, že jsem přívržencem MIBA protože to jsou staří praktici a mají tam pořád vývoj směrem dopředu. A občas se neodborně připojím k odborné debatě, za což se omlouvám. Ty přibližovadla.cz jsou ale bezva web.,žejo? zdraví Vlad.

  39. #39 Fido 13. 11. 2011 - 18:51

    Ajaj, omlouvám se za používání starých jednotek!
    1at(kp/cm2)=0,98Pa(N/m2)=0,98bar=14,5PSI
    Remerx je českým výrobcem jedněch z nejlepších ráfků na světě.
    Sláva přibližovadlům a úcta, obdiv a hold p. Lindnerovi, že nás tady nechá bezostyšně pokecávat.
    Tak častý měnění nášlapu?
    Jak často měníte boty a v jakých jezdíte?
    Na toto by mne zajímala odpověď od všech!

  40. #40 Marty 13. 11. 2011 - 20:20

    takže odkaz na Peteho GROENEVELDa je zde: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.256288524381609.74436.154562601220869&type=1 http://www.facebook.com/media/set/?set=a.300400509970410.83479.154562601220869&type=3 dokonce chystá návod jak si karbonovou šílenost vyrobit sám 🙂
    To Fido: změna nášlapu,…jak kde a jak na čem. Na mikro kolobkách klidně s oblibou 1:1 (kde dám nohy vedle sebe), jinak podle rychlosti a terenu a druhu stupáku od 2:2 do asi 5:5
    Boty: minimalistické běžecké Inov-8 F-lite 195, super lehké a s tenkou superohebnou podrážkou. Tak jako je koloběžka masážní strojek, takstejně jsou minimalistické botky blížící se běhu naboso dobré pro nohy. Podobné a levnější jsou NewBalance MT-10 .
    Finové používají vlastně ohebné a levné horolezecké „lezečky“, ale myslím si, že nejsou na nic jiného než na skálu a na nějakej těžkej Race na kolobce, kdežto v Minimus botkách si člověk luxusně zaběhá nejen na kolobce, ale i pěšky, a s úsměvem.
    http://www.behej.com/clanek/7762-zakuste-pocit-lehkosti-v-minimalistickych-botach/8

  41. #41 Petr Lindner 13. 11. 2011 - 20:37

    Děkuji Fidovi za pochvalu – samozřejmě vás tady rád nechám kecat, budete-li slušní, protože vulgarity a jiné nectnosti dnešních mravů zde nesnesu. Věřím však, že naši čtenáři takoví nejsou;)
    Dovolil bych si odpovědět do nevypsané ankety o obutí koloběžkáře: letos jezdím zcela stylově v retro Botas 66 a nic lepšího jsem nezažil. Jsou lehké, mají nízkou podrážku a jsou stejný ročník jako já;)

  42. #42 Matěj Novotný (snilard) 14. 11. 2011 - 15:02

    Měnit nášlapnou gumu? To je potřeba. Mám MIBO courage nějakých 4 a půl roku a nevypadá to, že by s tou gumou něco bylo. Pravda, nejsem hltač kilometrů, s koloběžkou jezdím hlavně ve městě.

  43. #43 Marty 14. 11. 2011 - 20:46

    aha…..a já jsem „změnu nášlapu“ nějak automaticky pochopil jakože se Fido ptá na střídání nohy….
    Jinak tato diskuse je opravdu jedinečná.
    To Petr: …do kolobek se stejně zblázní jen fanda, ti ostatní odpadnou, jak zjistí, že to samo nejede 🙂 . Ještě jsem nepotkal „neslušného“ kolobkáře ani na netu. A i tato diskuse je toho příkladem.

  44. #44 Vlad. 16. 11. 2011 - 19:29

    Tak častý měnění nášlapu? Pro Fida: Ano, totiž, zvyknul jsem si na ty tři odrazy a dost. A když se zrovna neodrážím, tak mám vždycky obě nohy (zešikma) na stupátku, abych vůbec nenamáhal kyčelní kloub stojné nohy. Vlastně častým střídáním nohou jsem zcela odstranil pojem „únava stojné nohy“. Boty? běžné botasky, a odrážím se celým chodidlem (od paty po prsty). Jsem jen „rekreační“ jezdec (přes 700 ročně), který si užívá svobody právě i přes koloběžky (na kole jsem nejel už 15 let). Zdraví Vlad.

  45. #45 Fido 17. 11. 2011 - 18:47

    Proč já mám ten dar napsat něco tak, že to jiní chtějí pochopit jinak!
    Pokud jsem na výraz Vlad. – „Každých 900 km vyměním gumovou podlážku“ obratem reagoval, ale asi špatně slovním spojením „Tak častý měnění nášlapu?“ a někdo to pochopil, že chci vědět, jak často střídáte nohy, tak se omlouvám!
    Opravdu mě zarazila ta nutnost tak častýho měnění tý gumový podlážky.
    Jo a omlouvám se za svoji, mnohdy záměrnou nespisovnou češtinu.

  46. #46 Vlad. 17. 11. 2011 - 21:24

    Nejen pro Fida. když střídám nohy na stupátku, tak se tak děje pootočením nohy na stupátku do strany, a ta guma se prostě časem doslova prošoupe. Ale dnes jsem si dal s velkou chutí 5 km na své oblíbené trase, protože kolobka je pro mne jedním ze symboly svobody (jezdil jsem na kolobce též v letech 1986 a 87). Zároveň jsem si rád připomenul, že už 22 let nejsem v té podělané kotelně a že se mohu živit už jenom tím, co mne baví a co umím nejlíp, žejo? mjejtese a smjejtese. vlad.

  47. #47 Marty 18. 11. 2011 - 14:23

    Co se týče výměny nohou na stupáku pootočením: čím větší adhezi má stupák a bota vůči sobě, tím hůře se byť jen pootočí nohou a tato jinak suprová výměna nohou poté ukrade dosti energie. Je to znát hlavně, když už je koloběžník více vysílen. Méně energie zabere „přeskočení si“ (náročné na přesnost) a nejméně sil spotřebuje, když je možnost mít nohy vedle sebe, což však nejde všude, a taky to, že noha není v ose stupáku se musí vyrovnávat řídítky… Snažím se uplatňovat na kolobce chi-running a šetřit energií, kde se dá.

  48. #48 Vlad. 19. 11. 2011 - 18:32

    <
    Co se týče výměny nohou na stupáku pootočením: Pro Martyho. Určitě máte pravdu v tom, co píšete, ale jsem už starší ročník a na jiné střídání nohou už nemám sílu. A tak si to řítím oblíbenou šestnáctkou na nákup a s nákupem zpět třínáctkou a jsem šťastný člověk. Občas se vyskytne i přes čtyřicet km/hod, ale to bývá vzácně. Ale když ujedu v jednom dni třeba i 40 km, necítím únavu, ale nejedu jako závodník, nýbrž jen jako rekreant.

  49. #49 Fido 27. 11. 2011 - 11:22

    Milý Petře,
    omlouvám se za drzý dotaz, ale:
    Jak je to s tou tuhostí nášlapné plochy tohoto Racka ve srovnání s Kostkovic Racerem? Tedy samozřejmě při stejném nahuštěním obou pneu na obou strojích = vyloučení vlivu pneu, které jsou jinak na obou strojích stejné.
    O kolik se který z nich propadne pod patou stojné nohy a při plném zatížení stupátka stejným jezdcem k zemi víc?
    Šlo by to napsat i s odhadem, kde která kolobka pruží nejvíc. V ohybu přední/zadní vidlice, hlavní rámové trubce Raceru (u MIBA „jeklech“), či v ploše samotného stupátka?

  50. #50 Petr Lindner 27. 11. 2011 - 21:07

    2Fido: Proč drzý dotaz? 😉
    K věci: Kostkovic Racer pruží jednoznačně víc než Mibo RaceK. Nezkoumal jsem nijak exaktně příčiny ani hodnoty propružení, ale jsem přesvědčen, že je to dané jednak o hodně víc položenou přední vidlicí – rozevřenou konstrukcí koloběžky a druhak také použitím jediné trubky krku oproti „příhradové konstrukci“ Miba.

  51. #51 Fido 27. 11. 2011 - 21:39

    Díky!
    Taky si už delší dobu myslím, že pro závodní použití (pro běžné naopak) je ta položená vidle špatná volba i z hlediska většího pružení.
    Ta příhradovka musí být i z konstrukčního hlediska tužší, to samo. Navíc si myslím, ale nemám potvrzeno, protože pod mou drahou polovičkou nepruží téměř vůbec, že Racer pruží hodně i v ohnutí zadní vidle za stupátkem.

  52. #52 Benny 28. 11. 2011 - 07:58

    Nemam Racera, jen 20″ UNI, ale misto „kde konci stupatko a zacina zadni vidlice“ mam taky hodne mekke. Ze zacatku jsem to tam porad zkoumal v domeni, ze to bude nekde praskle. 🙂

    Fido :
    Díky!
    Taky si už delší dobu myslím, že pro závodní použití (pro běžné naopak) je ta položená vidle špatná volba i z hlediska většího pružení.
    Ta příhradovka musí být i z konstrukčního hlediska tužší, to samo. Navíc si myslím, ale nemám potvrzeno, protože pod mou drahou polovičkou nepruží téměř vůbec, že Racer pruží hodně i v ohnutí zadní vidle za stupátkem.

  53. #53 Fido 30. 12. 2011 - 20:27

    Trošku jsem se tu pokoušel rozpoutat srovnání Racka a Racera.
    Umí někdo fundovaně odpovědět, proč se ale tyto vzhledem „závodní“ koloběžky téměř nevyskytují na závodech.

  54. #54 Juraj 31. 12. 2011 - 18:20

    Fido :
    Trošku jsem se tu pokoušel rozpoutat srovnání Racka a Racera.
    Umí někdo fundovaně odpovědět, proč se ale tyto vzhledem „závodní“ koloběžky téměř nevyskytují na závodech.

    Veľmi dobrá otázka. A hoci nemám fundovanú odpoveď, priznám sa, pýtal som sa sám seba, ale aj druhých presne to isté. Z týchto dvoch výrobcov som prišiel do kontaktu len s jedným z nich, aj ten bol veľmi letmý, ale povedal by som, že vyrobiť dobrú kolobežku je len jedna časť podnikateľského zámeru. Druhá a určite nie menšia je ju aj predať. Nemyslím len za peniaze. Môj osobný dojem je, že tu niekde môže byť problém. V správnom marketingu. Nepohybujem sa v kolobežkovom športe, iba ho sledujem, ale zdá sa mi, že tu by mohla byť niekde odpoveď na Vašu otázku. Ja som bol napríklad veľmi zaskočený, keď som zistil, že kolobežkársky cestovateľ pán Kostka jazdí na stroji inej značky. Tu sa priam niečo ponúka a predsa je to inak. Nepoznám pozadie, ale byť výrobcom, tak robím všetko preto aby som to zmenil. Ja vo svojej profesii predávam výrobky jednej firmy a viem podľa seba, že je zložitejšie tie produkty dostať na trh ako ich vyrobiť. Tu to bude to isté, alebo veľmi, veľmi podobné. Tento problém je rozsiahlejší a riešenie zložitejšie. Respektíve ich môže byť hneď niekoľko. Neviem presne ako fungujú športové kluby pohybujúce sa v rolo lige ani ako je to s podporou výrobcov týchto klubov. Fundováná odpoveď by však mohla byť druhá dizertačka, ktorú by mali však dať dohromady ľudia, ktorých sa to týka. Prajem im veľa šťastia.

  55. #55 Vlad. 3. 1. 2012 - 16:16

    Zrovna jsem byl na stránkách Mibo.cz a jsou tam výprodejové slevy, a právě RaceK je teď k mání za 12750 Kč. Ale to už asi všichni vědí.

  56. #56 Juraj 4. 1. 2012 - 16:23

    Vlad. :
    Zrovna jsem byl na stránkách Mibo.cz a jsou tam výprodejové slevy, a právě RaceK je teď k mání za 12750 Kč. Ale to už asi všichni vědí.

    Lenze ta cena patri este k starsej verzi a nie tejto, ktora je popisovana v recenzii.

  57. #57 Vlad. 6. 1. 2012 - 13:21

    Nemyslím si, Juraj, že na stránkách Mibo došlo k chybě.

  58. #58 Juraj 6. 1. 2012 - 19:49

    Vlad. :
    Nemyslím si, Juraj, že na stránkách Mibo došlo k chybě.

    Ani ja si to nemyslim. Myslim, ze ta akciova cena je fakt za ten starsi model.

  59. #59 Malis 19. 2. 2012 - 17:52

    Díky za supr článek, potřeboval jsem informace o RaceK a tady byli vše 🙂
    Jinak k těm koloběžkám pro závodní použití, u nás se asi dají sehnat BCSky tady:
    http://www.footbike-team.com/produkty/
    Zajímalo by mne jestli se dá v Čechách sehnat německá Effendi:
    http://www.effendibikes.de/11401.html
    Nebo jestli jí někdo v Čechách má a mohl by poskytnout nějaké informace. Němčinou zrovna nevládnu 🙂

  60. #60 Honza 19. 2. 2012 - 20:30

    Zdar, effendi dela Jens Seeman, coz je v pohode typek – vsem jsou to kusovky, stavi to spis pro kamarady a lidi z pelotonu, muzu se poptat, ale chce to mailem, ponevadz je bohuzel nemej…

  61. #61 Fido 23. 3. 2012 - 19:33

    Tak jsem získal info od agentury JPP o tom, že MIBO vzadu zužuje prostřednictvím fy REMERX na 65mm ala KickBike. Předpokládám, že prvotně hlavně u tohoto modelu.
    Že by první česká vlaštovka? Copa je na tom asi pravdy?

  62. #62 Marty 25. 3. 2012 - 18:00

    Dobrá zpráva, to jim to ale trvalo. Ještě aby zlikvidovali vzadu na jinych Mibech ty odporné gumové špalky a udělali všude zadní vidlici jako má Racek.

  63. #63 Vlad. 26. 3. 2012 - 16:46

    Pro Martyho: Tak jsem hodil voko na ty moje zadní vidlice, a našel jsem tam speciální pryžové klíny na ochranu kotníků. Jsou super. A ještě něco. Rád čtu tady ty skutečně fundované komentáře od autorů, kteří mají opravdu co říct, díky za jejich příspěvky. Klídek, Marty, ne?

  64. #64 Lee 13. 12. 2012 - 17:00

    Tak a je to tu! Mibo bude od příští sezony se zadním nábojem 65mm 🙂

(nebude zveřejněn)


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Rozumím