V nejlepší formě – Kostka Hill Twenty 2014 – podrobný test>Priblizovadla.cz
Partner rubriky Koloběžky  

V nejlepší formě – Kostka Hill Twenty 2014 – podrobný test


Celý článek Jako každým rokem představil největší tuzemský výrobce Kostka-kolobka novou řadu pro letošní sezónu, a už tradičně si pro to vybral pražský veletrh For Bikes. My jsme ale jeden z modelů, oblíbenou Hill Twenty, měli k dispozici už před oficiální premiérou, takže vám nyní tuto koloběžku můžeme detailně představit.

 



 

Aktualizace 1. 4. 2014
Podle informací firmy Kostka-kolobka nebudou nové modelové řady označovány letopočtem, ale číselnou řadou. Testovaná koloběžka se tedy oficiálně jmenuje Kostka Twenty 3. Omlouvám se proto za malou mystifikaci, ale v textu to již nechám „při starém“. Vy už ale budete vědět…

 

Stará známá v novém

Hillku ve verzi Twenty, čili model se dvěma dvacetipalcovými koly, už z Přibližovadel znáte – testovali jsme ji loni, a také jsme ji postavili do duelu s Mibáckým Expressem. Pokud jste recenzi nečetli, doporučuji na ni jedním okem mrknout – v tomto textu se na loňský model totiž budu občas odkazovat. Recenzi najdete zde, duel tady.

Je tedy zřejmé, že model pro letošní rok je upgradem první Twenty, aniž bych ale chtěl předjímat, jde o inovaci zásadní a nebojím se ji nazvat i do jisté míry přelomovou. Co se stalo tak důležitého, že používám tato silná slova? Laik se nad tím zřejmě nepozastaví, odborník však významně pozvedne obočí – Kostka Hill Twenty 2014 je totiž postavena na úzkých 65mm nábojích! A sluší se dodat, že to není jen tento jeden model, u kterého u Kostky použili „pravé“ koloběžkové náboje. Jak se brzy dozvíte z reportáže o veletrhu For Bikes, strojů vybavených touto vychytávkou má nyní Kostka v portfoliu více.
 

Kostka Hill Twenty 2014

Bílou Hill Twenty, kterou jsme testovali, v běžné nabídce nenajdete. Pořídit si ji ale můžete v „loňské“ svítivě oranžové, červené nebo v barvě Mystic Grey, což je šedo-černá metalíza. (Jiné barvy jsou dostupné, ale za příplatek 1 200 Kč.) Stejně tak místo červeně eloxovaných nábojů budou ve standardním osazení náboje bílé

 

Pětašedesát musí stačit

Proč jsou úzké náboje tak skvělé? To pro koloběžkáře nejsou dost dobré běžné cyklonáboje šířky 100 mm? Jsou i nejsou, mohla by znít šalomounská odpověď. Na předním 28palcovém kole silniční závodničky (což není případ této naší Twenty) nechť klasický cyklonáboj klidně zůstane, když ale půjdeme na opačný konec koloběžky, je zřejmé, že uplatnění úzkých nábojů je vzadu – u menších – v současné době obvykle dvaceti-, šestnácti- či dvanáctipalcových kol. A protože Hill Twenty má obě kola o průměru 20″, a bylo by poněkud pitomé, kdyby každé z nich využívalo náboj jiné šířky, logicky má tento stroj obě dvě kola osazená úzkými náboji. Pořád ale ještě neznáme odpověď na otázku proč…

Je to možná až překvapivě jednoduché – úzký zadní náboj umožňuje zúžit celou zadní stavbu koloběžky. Už jste si někdy „ukopli“ kotník o zadní vidlici nebo rychloupínák? Pak nyní by se vám to už stát nemělo. To je ale, řekl bych, ten nejmenší – byť možná nejviditelnější – přínos úzkého náboje. O 35 mm zmenšená šířka je přínosná také z dalších důvodů. Konkrétně u Kostkovic konstrukce s průběžnými trubkami, tvořícími boky stupátka a v plynulé návaznosti na něj i zadní vidlici, umožňuje kromě samotného zúžení zadní vidlice také zúžení stupátka. Zatímco u modelů s běžným 100mm cyklonábojem se stupátko směrem dozadu rozšiřuje, nyní bylo možné jej vyrobit po celé délce stejně široké. Kostka Hill Twenty pro rok 2014 má při délce stupátka 420 mm konstantní šířku 115 mm.
 

Kostka Hill Twenty 2014

Řídítková brašnička a plastové blatníky (mimochodem – už nedrnčí!) nejsou součástí základní výbavy koloběžky Kostka Hill Twenty. Až ji ale budete objednávat, doporučuji obě doplňkové položky přihodit do košíku také

 
Pokud čtete moje recenze koloběžek pravidelně, pak jistě víte, že jsem si v minulosti u širokých Kostkovic stupátek stěžoval na mírné příčné kroucení rámu – v případech, kdy jezdec nestojí přesně uprostřed nášlapné plochy. Výrobce tento problém postupně eliminoval jinými konstrukčními úpravami rámu, nicméně až nyní, se zúžením celé zadní stavby koloběžky včetně stupátka, příčné kroucení zcela zmizelo. Toto je důsledek použití úzkého náboje takříkajíc učebnicový.
 

Další úpravy rámu

Teď se prosím podívejte na počítačovou montáž „staré“ a nové Hill Twenty – právě zde si totiž nejlépe všimnete dalších úprav rámu – zúžení zadní stavby totiž není jedinou letošní konstrukční změnou rámu.
 

Kostka Hill Twenty 2014

Porovnání rámu modelu 2013 (oranžový) a 2014 (bílý)

 
Zůstaneme-li ještě vzadu, pak si všimněte celkového přepracování vidlice. Ohnutí je teď realizováno hned za stupátkem, v místě uchycení brzdy jsou příčné výztuhy (ty na fotografii nevidíte). Celá tato úprava je kvůli vyšší pevnosti zadní stavby, která u dřívějších modelů Kostky trochu pružila. Nová konstrukce je na tom výrazně lépe, byť „beton“, jako je třeba zadní stavba Kickbiků, to stále není. Dlužno ale dodat, že nová konstrukce přinesla také malou úsporu hmotnosti, a to se také počítá.

Pojďme dopředu. Hlavní rámová trubka koloběžky, tvořená pro Kostky nezaměnitelným kapkovitým profilem doznala taktéž redesignu. Na stupátko nyní navazuje v otevřenějším úhlu (u loňského modelu to bylo v pravém úhlu), což jednak poskytuje více prostoru pro jezdce, respektive jeho kolena, a spolu s taktéž mírně odlišným hlavovým úhlem přední vidlice navíc o 15 mm delší rozvor koloběžky. Jezdce, kteří mají rádi vzpřímený postoj, na svém stroji pak navíc potěší o 50 mm vyšší trubka přední vidlice.

Ovšem pozor přátelé, to ještě není všechno. U Kostků pravděpodobně lehce pozměnili názor na „univerzální světlost“ stupátka a u Hill Twenty 2014 šli o 10 mm níž! Toto opatření samozřejmě kvituji s povděkem (ostatně jako vše, co zatím bylo zmíněno). Sportovněji založení jedinci mohou standardní 1,5palcové pláště Schwalbe Marathon Racer zaměnit za oblíbené Kojaky, čímž se dostanou ještě o fous, přesněji 5 mm níže. Podle tabulek firmy Schwalbe by na použité ráfky šlo dokonce nasadit i silniční pláště Durano.

No a poslední plus – hmotnost stroje se snížila o 400 gramů, čili s mírným optimismem o půl kila. To se také hodí, co říkáte? I s blatníky letošní model váží 9,2 kg.
 

Kostka Hill Twenty 2014

 

Komponenty

Plynule jsme se dostali k osazení koloběžky Kostka Hill Twenty. Vychvalované červeně eloxované náboje (v sériové produkci bíle lakované, jak jsem již uvedl) jsou z dílen firmy Remerx, vyráběné exkluzivně pro firmu Kostka-kolobka. Jde samozřejmě o náboje s průmyslovými ložisky, stejně jako 100mm typy, kterými jsou osazována „široká“ kola. I úzké náboje se zvýšenou rozetou tedy mají čtyřiadvacet děr pro dvakrát křížený výplet. Stejné značky jsou i ráfky s brandem Scooter o vnitřní šířce 19 mm.

V-brzdy dodalo Shimano – jde opět o nejvyšší model XT v provedení pro rok 2014 (BR-T780). Zatímco ramínka se od loňského modelu neliší, přepracovány byly brzdové páčky XT (BR-L780). Ty jsou aktuálně delší, nemají už možnost přepákování, celkově působí „méně sportovně“. Na funkci to ale nemá vůbec žádný vliv, brzdy svoji práci odvádějí na výbornou. Ještě k páčkám – ty mají nově dělenou objímku, takže je lze odmontovat z řídítek bez sundání gripů. Jen si říkám, jak často to asi děláte…

Než ale „zpomalovače“ opustíme, mrkněte se ještě jednou na zadní stavbu koloběžky a všimněte si zde protiběžného vedení bowdenu, typického například pro stroje značky K-bike. Neupozorňuji na to ale z žádného důležitého důvodu – jen abyste věděli, že je to další konstrukční úprava, spojená s úzkými náboji a rekonstrukcí zadní stavby.
 

Kostka Hill Twenty 2014

Řídítka s hrazdou

 
Řídítka typu BMX s hrazdičkou patří k mým „oblíbeným“ komponentám, zvláště tato z vlastní produkce Kostky, která mi doposud nikdy nesedla ergonomií. Ejhle, i zde se dějí věci! Řídítka šířky 620 mm byla lehce přepracována a problémy jak se zdá zmizely. Abych to ale mohl tvrdit s jistotou, musel bych koloběžku pořádně otestovat bez rukavic, což ale při počasí, které panovalo při testování. dost dobře nešlo. Ale i v rukavicích lze poznat jisté „přetvarování“. Ovšem podotýkám, že velmi záleží také na sklonu řídítek. A dost možná letos také k lepší jízdní pohodě přispěla i vyšší poloha řídítek, kterou jsem si nechal po vzoru borců, jež loni jeli Kick France a letos na propagaci vysokých řídítek posazených dozadu pravděpodobně hodlají založit PR agenturu…

Bystrým očím jistě neunikl červenohnědě eloxovaný CNC představec s logem Kostka. Ne, v tomto případě nejde o žádné přebrandování sériové asijské produkce – představec je skutečně Made in Kostka. A po rozhovoru s jeho konstruktérem, Markem Kostkou jr., mohu nenápadně prozradit, že vlastních představců bude časem více typů (ostatně také skládací představec Rebela je ze stejné konstrukční kanceláře).
 

Kostka Hill Twenty 2014

 

Jízdní vlastnosti

Ke všemu dobrému – tedy hlavně výborné jízdní stabilitě v zatáčkách i ve velké rychlosti – je třeba přičíst nové vlastnosti, či spíše zlepšení, dosaženého díky konstrukčním úpravám. Budu se tedy opakovat: Vzhledem k položenější hlavní rámové trubce se nebudou kopat do kolen ani ti největší čahouni, stejně jako si v důsledku zúžení zadní stavby ukopnou kotník jen ta největší nemehla. Užší stupátko a zadní vidlice zabraňují příčnému křížení rámu a o centimetr nižší světlost přispívá k menší únavě stojné nohy – to ví každý koloběžkář.

Díky lehkým kolům tento stroj ochotně zrychluje, vcelku dobře udržuje setrvačnou rychlost a když už vám nic jiného nezbývá (kdo brzdí, nevyhrává, znáte to), také spolehlivě zpomaluje a zastavuje. Svůj podíl na výborných jízdních vlastnostech mají také velmi vhodně zvolené pláště Schwalbe Marathon Racer.
 

Kostka Hill Twenty 2014

 

Celkové hodnocení

Je to už více než rok, kdy jsme na Přibližovadlech začali vážně přemýšlet o udělování ocenění pro špičkové produkty. Ale znáte to – hlavně, když to takzvaně „chleba nežere“, se to vleče – a dokud vás něco nenakopne, uplyne rok jako voda. Už asi tušíte, že oním „nakopávadlem“ se stala právě koloběžka Kostka Hill Twenty ve verzi 2014.

Ano, je to po všech stránkách vychytaný stroj, u kterého se jeho tvůrcům podařilo odstranit starší neduhy a posunout jej tak zase o velký kus dál. Když si vážně nemohu vybavit, co bych tak na Twenty 2014 podrobil sžíravé či jen decentní kritice, bude to nejspíš ten pravý adept na prémiové ocenění Super volba Přibližovadel.cz, co říkáte?
 

Kostka Hill Twenty 2014

 


 

Doslov: Kostka mění budoucnost koloběžkového světa

Myslím, že nebudu daleko od pravdy, když bez nadsázky prohlásím, že ne v Česku či v Evropě, ale rovnou na celém světě neexistuje firma, která by se vývoji koloběžek věnovala tak systematicky, ale hlavně inovativně a se zaujetím pro věc, jako je Kostka-kolobka. (Jen upřesňuji – řeč je o koloběžkách pro běžné uživatele, nikoliv o závodních speciálech a jiných „ultraminoritách“.) Je-li Česko nazýváno koloběžkovou velmocí, pak Kostka na tom má lví podíl. A jak říká klasik, můžete se mnou nesouhlasit, to je ale asi tak všechno, co proti tomu můžete dělat.
 

Kostka Hill Twenty 2014

 


 

Plusy a minusy

výborná geometrie a jízdní vlastnosti
vynikající komponenty
kvalitní dílenské zpracování

…ale

vysoká cena (v ceně nejsou blatníky, brašnička ani stojánek)

 

Výrobce

KOSTKA – kolobka, s.r.o.
Potůčník 449
788 33 Hanušovice

tel.: +420 583 231 025
e-mail: dotazy@kolobka.cz

 

Cena

ke dni 31. března 2014
9 070 Kč

 

Konkurence
Mibo Express Top | Cena 8 990 Kč            Vella Offroad | Cena 8 890 Kč  
Mibo Express Vella Offroad  

 


 

Fotogalerie Kostka Hill Twenty 2014


 


Koloběžka Kostka Hill Twenty 2014 byla fotografovaná v ateliéru fotostudia Špaček

Špaček fotostudio
 



Cyklospeciality.cz





, , , , ,




  1. #1 David 31. 3. 2014 - 09:39

    Díky za nepotěšující recenzi. A to píšu proto, že mám pár měsíců původní model twenty a najednou bych chtěl tenhle, protože máme doma i Rebela a ty úzké náby a nízké stupátko je hodně znát. Na kolobce mám Kojaky a ani tak není výška stupátky ideální, další pár milimetrů by se hodilo. Tímto taky potvrzuji, že ráfky tyto pláště bez potíží akceptují, takže kdo chce jít s výškou stupátky opravdu hodně nízko, tak není problém.
    Těším se na reportáž s novinkami. Začínám totiž uvažovat, že bych kolobku prodal a pořídil si dvojici kolobek nových – jednu velkou sportovní a jednu malou skladnou do kufru auta a do města.

  2. #2 Pavel Jan 31. 3. 2014 - 11:18

    Potěšitelné je, že vývoj směřuje žádoucím směrem. Zlepšení je podstatné, cena zůstala stejná.
    Pro Davida: Taky by mě to mrzelo, ale asi tak deset minut. Tak to prostě je.
    Já mám rozestavěnou koloběžku a taky jsem uvažoval o 65 mm nábojích. Ty byly ale běžně nedostupné, tak jsem zůstal u 100 mm. Trh mohou změnit jen výrobci koloběžek. Pár amatérů s výrobcema komponentů nehne.
    Ješte ke komponentům: Když jsem koncipoval svojí kolběžku, tak jsem dospěl k závěru, že na stavbu koloběžky se cyklistické komponenty moc nehodí. Jedině tak brzdy, možná řidítka, ráfky a dráty u velkých kol. Jinak nic. Takže mě čeká stavba vidlice, představce a samozřejmě rámu.

  3. #3 Laďa 31. 3. 2014 - 11:54

    Recenze se mi četla velmi dobře. Kostku mám a značce fandím. Velmi sympatický je právě zmíněný neustálý vývoj, ochota ke změně, když se ukáže, že je něco předmětem kritiky. A cena? Vždyť je naprosto srovnatelná s uvedenou konkurencí. Bravo ,Hill je pro mě příjemným jarním překvapením.

  4. #4 Fido 31. 3. 2014 - 12:54

    Výborně odladěná koloběžka. Konstrukčně vysoce povedený rám (tj. to nejdůležitější), kola (náby s výměnnými ložisky, extrémně pevný ráfky + výplet), co každýho „přežijou“. Ostatní komponenty taky bytelný. Prostě v této třídě vynikající = jednička.
    Není co tunit. Už je vytuněná. Tak už jen blatníky do kterých je recenzovaný model ustrojen a kvalitní osvětlení a hurá na výlet, či kamkoli jinam.
    Jakákoli jiná dobastlená (tuněná) koloběžka se této zatím nemůže rovnat, protože podstata je v kvalitní konstrukci a provedení, nikoli v naskládání byť sebedražších dílů na konstrukčně nedořešený rám.

  5. #5 Vláďa J. 31. 3. 2014 - 17:26

    Myslím, že by se Kostkům měli všechny ty inovace zakázat! To aby si člověk každý rok kupoval nový model 🙂

  6. #6 Libor K. 31. 3. 2014 - 17:28

    Fido, konecne kolobezka podle gusta :- ) ,ze?

  7. #7 ZdeněkB 31. 3. 2014 - 17:32

    Výborná a krásná kolobka! Má dle mne pouze drobnou chybu jako všechny Kostky, a to, že láhev je umístěná příliš nízko. Pouze nechápu, proč nás autor recenze dráždí barevným provedením, které není k dostání?

  8. #8 Lindner Petr 31. 3. 2014 - 17:42

    2 ZdeněkB: Autor neměl v úmyslu nikoho dráždit barevným provedením – co jsem dostal k testu, to jsem otestoval. Až na For Bikes jsem se dozvěděl, že se tento stroj bude vyrábět v jiných barvách 🙂

  9. #9 ZdeněkB 31. 3. 2014 - 17:47

    2Petr Lindner: já to nemyslel osobně, bylo to myšleno jako otázka na fu Kostka, proč by toto krásné provedení nemohli běžně vyrábět.

  10. #10 Kostroun 31. 3. 2014 - 17:58

    No jen by mě zajímalo v čem je jiný zadní blatník. Mě připadá na pohled stejný jako ten co se mě už ulomil.

  11. #11 PJ 31. 3. 2014 - 23:15

    Opět parádní recenze, jenom jedna věc. Loni jsem kupoval inovovaný model Tour už značený jako model 2014, takže podle logiky výrobce by se mělo jednat o Hill 2015. Vědět, že bude změna tak možná počkám nebo taky ne 😀 čím dýl mám Kostku, tím víc se mi líbí rámy Mibo 😀

  12. #12 Laďa 1. 4. 2014 - 08:50

    K PJ. Ono je to běžný, že člověk pokukuje po něčem, co nemá /nebo mít nemůže/. No a když se k tomu po velkým snění třeba i nakonec dopracuje, tak bývá občas zklamanej.

  13. #13 Martin Grill 1. 4. 2014 - 09:02

    První skutečně pěkná koloběžka od Kostky. A ta cena je podle mě adekvátní. Poprvé od nákupu K7 uvažuju o druhém kousku do stáje…

  14. #14 Aleš 1. 4. 2014 - 09:42

    už se těším jak malej kluk:) podle informací od Kostky by měla být dostupná za 2 až 3 týdny
    abych se přiznal, tak rám od Miba se mi taky líbí víc, ale ten trčící stojánek a šikmá plocha stupátka jsou jednoznačné –
    svezl jsem se na obou a Hill se mi sednul více, otestoval jsem i 26″+20″, ale na 20″+20″ se mi pocitově jezdilo lépe, závodní ambice nemám, takže 20″ vyhrává

  15. #15 Fido 1. 4. 2014 - 09:45

    Všimli jste si, že u Kostků začali u rozměrový fotky udávat prostor pro jezdce? Vzájemná nejkratší vzdálenost svislic spuštěných z osy řízení (v místě středu horní misky hlavového složení) a dorazu paty stojné nohy. Zde 600mm a namalováno na středový šroub představce.

  16. #16 JIndra 1. 4. 2014 - 10:04

    Vleze pod ty řidítka Klik Fix?

  17. #17 Aleš 1. 4. 2014 - 10:26

    ohledne klickfixu tady
    http://priblizovadla.cz/klickfix-brasny-a-jine-prislusenstvi-nejen-pro-kolobezky-nyni-take-na-ceskem-trhu/
    je třeba použít rozšiřovací adapér – KLICKfix distanční sada 43 mm

  18. #18 Ondřej Hájek 1. 4. 2014 - 11:08

    To je paráda. Před pár dny jsem objednal starou a dorazí mi nová, i když se zdržením. Zatím mám půjčenou Hill Fun, a když jsem pročítal změny v tomto skvělém článku, vnímám je všechny pozitivně. I když je fakt, že to široké stupátko si celkem užívám a i to pružení je takové až zábavné…

    Jinak musím říct, že jsem nečekal, že kvůli zdržení dodání dostanu do té doby koloběžku zdarma, i s dovozem domů. To super. Připadám si, jako kdybych kupoval letadlo. http://www.nakolobce.cz

  19. #19 Ondřej Mertl 1. 4. 2014 - 18:29

    Když jsem si v roce 2011 kupoval svojí první koloběžku, tak jsem po týdnu brouzdání na netu zvolil právě Kostku Hill, tenkrát v provedení Cross.
    Rám byl tehdy ještě bez spodních návarků na jeho zpevnění a byl měkký. V té době jsem měkkost rámu vůbec neřešil. Po asi třech měsících si Hilku pořídila i přítelkyně a tam již návarky byli, rozdíl mezi tuhostí rámů byl značný.
    Dál jsem svoji Hillku vyměnil na podzim roku 2012 za Hill pro. Na té je vidět další zlepšení tuhosti a dle mě super jízdní vlastnosti dvou dvacetipalcových kol. Verze Pro je trochu dražší a tak později přidala Kostka verzi Hill Twenty což je podle mě zajímavý kompromis mezi cennou a kvalitou proti verzi Pro.
    V té době Kostka udělala podle mě zásadní skok v kvalitě komponent, myslím tím hlavně kola, která jsou pěkná jak po designové stránce – barva nábojů v červeném eloxu, tak po stránce funkčnosti. Cena sice také narostla téměř na dvojnásobek, první Kostku jsem měl za 4500, ale zase to jde vidět na kvalitě stroje..
    Současný model Hill jsem měl tu čest trochu ojezdit na For Bikes v Praze a je to pěkné svezení. Počet návarků a jejich umístění se změnilo a rám doznal dost změn oproti loňským modelům. Povození to bylo fajnové a koloběžka se mi moc líbila. Je dobře, že kostka se snaží vyvíjet a vyrábět nové díly jako je třeba letošní novinka v podobě představce a užší náboje, i když tam je pak menší možnost pro doladění samo doma, protože moc nábojů v tomto rozměru asi nebude běžně k dostání. Tedy ne že by ty nové koloběžky ten tuning potřebovali.
    Kostce fandím, líbí se mi ten pokrok co dělají. Jen tak dál.

  20. #20 Pavel Werner 1. 4. 2014 - 19:29

    Pokud je Česko koloběžkovou velmocí, tak mi tu chybí testy Yedoo minimálně ve stejném zastoupení jako má Kostka.

  21. #21 Alf 1. 4. 2014 - 20:00

    Aleš :
    už se těším jak malej kluk:) podle informací od Kostky by měla být dostupná za 2 až 3 týdny
    abych se přiznal, tak rám od Miba se mi taky líbí víc, ale ten trčící stojánek a šikmá plocha stupátka jsou jednoznačné –
    svezl jsem se na obou a Hill se mi sednul více, otestoval jsem i 26″+20″, ale na 20″+20″ se mi pocitově jezdilo lépe, závodní ambice nemám, takže 20″ vyhrává

    jenže třeba ten stojánek od Kostky – musí se k němu ohýbat, relativně složitě zaháknout, nevím jak dlouho vydrží, je, přijde mi na čem jako pavouk na autě. Mibo to má na kopnutí a když jsem to viděl live na Forbikes, nevypadá ani tak ošklivě.

  22. #22 xpokor 1. 4. 2014 - 20:14

    Ahoj celkem by me zajimalo na jake konkretni modely bude davat/dava ty uzsi rafky, bohuzel to nejak z jejich webu nemuzu vycist.

  23. #23 Ondřej Hájek 1. 4. 2014 - 21:09

    Tak jsem si dnes po další projížďce, stále ještě na širším stupátku, říkal, v čem to užší bude lepší, vzhledem k tomu, že jsem si zatím, slovy recenze, nestihnul „ukopnout“ kotník o zadní vidlici nebo rychloupínák. Při sjezdu dám obě nohy (s botami velikosti 47) dozadu vedle sebe a jedu jak na lyžích, přičemž nemusím baletit s nohami za sebou. Zkoušel si to porovnat s předkem a ten centimetr a půl je obrovský rozdíl. V čem je to užší lepší? Umí tady někdo vyjmenovat důvody? Díky za všechny postřehy.

  24. #24 Ondřej Hájek 1. 4. 2014 - 21:29

    Jinak Mibo se mi taky líbí na fotkách, ale v reálu vítězí Kostka. Mibo je na mě tvrdé, jakoby odlidštěné, kostka je pohodlná „americká kára“. A taky se musím připojit k pochvalám nového designu, dá se na to vážně koukat. Ještě upravit logo a nemám námitek (pokud odmyslím můj předchozí dotaz na šířku stupátka). Držím kostkovic palce.

  25. #25 ZdeněkB 1. 4. 2014 - 21:59

    Výrobce zodpověděl můj dotaz ohledně dostupnosti této koloběžky v tomto barevném provedení. Bude se vyrábět na zakázku za příplatek 1200 Kč, takže autor by dle mne měl recenzi o tuto informaci doplnit.

  26. #26 Lindner Petr 1. 4. 2014 - 22:02

    Autor doplnil, díky za upozornění 🙂

  27. #27 Ondřej Mertl 2. 4. 2014 - 05:50

    Za tu bílou by nemuseli chtít tolik, přeci jenom bílé kolobežky občas dělají. Kdyby to byla barva co nemají v nabídce tak to chápu, ale takhle mi to přijde moc.

  28. #28 ZdeněkB 2. 4. 2014 - 10:27

    Oni chtějí 1200 Kč za každou nestandardní barvu (aspoň dle Petra Lindnera). Speciálně bílá barva, pokud vím, se musí dát v tlustší vstvě (vrstvách) kvůli horšímu krytí podkladu.

  29. #29 Fido 2. 4. 2014 - 12:35

    Skoro je i divný, že ji nabízej na různý kvalitativní řady. Většinou firmy dodržujou hierarchii modelových řad a v ní i barevnou škálu. prostě řada pro by měla být bílá a ostatní jiné. Ale je to věcí firmy, jako takové.

  30. #30 Fido 2. 4. 2014 - 12:40

    No a zeregistrovali jste, že z tý zadní vidle ven nic nečumí a nejen ze zadní. Tahle kolobka nemá rychloupínáky! Je tam skrz duralovou osu průchozí 5mm inbusový šroub. Takže další změna u Remerxů, dřív byl ten šroub 6mm, což bylo mimo zvyklosti. Klasickej rychloupínák má táhlo o průměru 5mm.

  31. #31 Mirek 2. 4. 2014 - 12:46

    tak já mám od kostků toho 20 palcového remerxe a tam je 4kový imbus, takže pryč jsou ty doby kdy mi na opravu brndy stačil jeden imbus, šroubovák a packy na pláště…

  32. #32 Ondřej Mertl 2. 4. 2014 - 13:17

    Ten šroub moc výhoda není, rychloupinak je lepší varianta. To aby člověk vozil kromě lepení a mont páček na sundání gumy ještě imbus.

  33. #33 Vojta 2. 4. 2014 - 23:06

    ja ho naopak beru jako vyhodu upinak uz vzadu nikdy nechci kouknete na video z casovky ze sumavy 🙂

  34. #34 Fido 3. 4. 2014 - 12:34

    No skutečně 4mm inbus v kapse, to člověka zatíží. Ale jak říká Vojta, jistota je sichr! A je to i lehčí a u Kostky se do toho ani náhodou nedá kopnout, je to celý schovaný ve stavbě zadní vidlice.

  35. #35 Pavel Jan 6. 4. 2014 - 13:50

    Fido, je to tak. Vyhodím rychloupínák a dám tam šroub.

  36. #36 Fido 6. 4. 2014 - 22:11

    To nemusíš, ale schvaluju.

  37. #37 xpokor 26. 4. 2014 - 16:47

    Dobry den,

    chtel jsem se zeptat zda se da nejak resit klepani zadnich brzd mame tour 3 a ty shimana maj celkem velkou vuly na to sroubu pri prejizdeni nerovnosti to dost rachoti ptal jsem se v servisu ale tam rikaly ze to je normalni starsi uni ma stejne brzdy a taky to rachoti na K7 ta vule neni nebo je minimalni a nerachoti.
    Děkuji

  38. #38 Fido 26. 4. 2014 - 21:35

  39. #39 xpokor 26. 4. 2014 - 23:00

    Mnohokrat dekuji nenapadlo me hledat u Kostku. A pak se ma clovek spolehat na servis kol.

  40. #40 Ondřej Hájek 28. 4. 2014 - 17:45

    Twenty 3 v pátek dorazila, děkuji panu Hotařovi za předvedení a i zodpovězení mých dotazů z této diskuze. První dojmy? Oproti Funce, u které si člověk říkal, že by klidně mohla jet rychleji, si u tohoto kousku naopak říkám, jak je možné, že to tak jede? 🙂 Také nový šedý lak se povedl. Ohledně lehkosti a tuhosti je to přesně tak, jak píše pan Lindner. Zcela nový stroj.

    Zatím se dodává bez zadního blatníku, než výrobce dořeší jeho konstrukci tak, aby se nelámal. Vyjel jsem tedy až včera, kdy po vydatných deštích opět vysvitlo slunce. Po cestě mě zastavil jeden cyklista, obdivujíce nový stroj. Že prý má Funku a poohlíží se po něčem lepším, na čem se bude moci vydat dále, než jen do hospody. Tak jsem ho nechal projet a byl unešen.

  41. #41 Ondřej Hájek 28. 4. 2014 - 17:50

    Ještě malý dotaz k recenzi. Pane Lindnere, v článku píšete, že „jezdce, kteří mají rádi vzpřímený postoj, na svém stroji pak navíc potěší o 50 mm vyšší trubka přední vidlice.“ Je opravdu o 5 centimetrů vyšší? Přiznám se, že jsem to nepoměřoval, ale žádný větší rozdíl jsem nezaznamenal.

  42. #42 Aleš 29. 4. 2014 - 10:38

    tak ja mam doma od patku cerveny model a jsem take unesen 🙂 ohledne blatniku mi tvrdili, ze cekaji na dodavku, ktera ma tento tyden dorazit, ale kdyby to melo trvat delsi cas, dam si tam plechac od konkurence, v sobotu jsem jel chvili po desti a odnesl to batoh na zadech

  43. #43 Aleš 30. 4. 2014 - 09:33

    doplneni-dnes mi prichazi zadni 20″ blatnik od kostky

  44. #44 Fido 30. 4. 2014 - 10:44

    Nějaký nový model? Foto bude?

  45. #45 Ondřej Hájek 5. 5. 2014 - 16:19

    Aleši, díky za pozitivní zprávu a gratuluji k novému stroji. Ke mně zatím zadní blatník nedorazil. Ale mám postřeh k novému představci značky Kostka. Vyměňoval jsem ho za delší BBB Highrise, a při tomto úkonu jsem si všimnul, že je představec Kostka u jednoho ze spodních řídítkových šroubů prasklý. Mě to nevadí, poněvadž jsem ho dával pryč, ale ostatním bych doporučil jeho kontrolu. Kostkův představec vypadá hezky z dálky, z bližšího pohledu už to taková sláva není. Má alespoň dobré šrouby – nahradil jsem jimi ty od BBB (rády si nechávají strhnout hlavu).

  46. #46 Pavel Werner 7. 5. 2014 - 10:40

    Muze jit o jeden kus, reklamoval bych.

  47. #47 Ondřej Hájek 7. 5. 2014 - 13:46

    Děkuji za radu, pane Wernere. Musím říct, že tyto stránky fungují bezvadně, stejně jako firma Kostka. Na základě mého příspěvku se se mnou (po dohodě s provozovatelem priblizovadla.cz panem Lindnerem, který mě za tímto účelem kontaktoval) spojil pan Marek Kostka a nabídnul mi okamžitou výměnu představce. Protože ho ale nepotřebuji, dostanu slevu na další koloběžku pro manželku. Oceňuji skvělou komunikaci a zájem o zákazníka i po prodeji, určitě se není čeho bát. Navíc věřím, že to bude ojedinělý případ, nevypadá to jako konstrukční chyba. Takže velké díky.

  48. #48 Riči 30. 6. 2014 - 22:14

    Chtěl bych se podělit o svoji zkušenost se stojánkem na Tour fun.První den co jsem ji koupil a jel na ní domů sem se hned vysekal.Díky stojanu,při odrážení sem za něj zachytil a takové půlsalto sem nečekal.Jel sem ve tříčtvrťákách kalhotech.A to byl kámen úrazu,nohavicí sem se chytnul a letěl.Takž zničené totálně přední kolo a naražená žebra.Tak sem druhej den nechal stojan odmontovat a koupil sem nové přední kolo.Kombinace stojanu a tříčtvrťáků je trochu nevhodná.

  49. #49 Fido 1. 7. 2014 - 18:26

    Tříčtvrťáky ani cokoli jiného neplandavého nevadí. A to nejen ohledně stojanu, ale i blatníků, rychloupínáků, či prostě jakýchkoli výčnělků. Co plandá je zdrojem zvýšeného nebezpečí.

  50. #50 Riči 3. 7. 2014 - 20:09

    No,moc neplandaly,spíš shoda neštastnejch náhod.

  51. #51 Fido 3. 7. 2014 - 20:12

    Jen tak mimochodem. Dnes jsem hodil díky plandavejm kaničkám takovou Mrchu, že jsem snad takovou nedal ani na kole za celou svou závodní kariéru.

  52. #52 Riči 4. 7. 2014 - 11:31

    Tak a je to,aji mistr tesř se utnul. A seš vpohodě?

  53. #53 Riči 4. 7. 2014 - 11:37

    Jakej pozdrav mají koloběžkáři.Kdysi mě nějaká protijedoucí slečna pozdravila,trhni si.Tak nevím, jak to myslela.

  54. #54 Fido 4. 7. 2014 - 13:09

    Dobře! Trhni si … nohou!

  55. #55 Riči 5. 7. 2014 - 09:41

    Tak jo…nohou!

  56. #56 Vondrysen 30. 9. 2014 - 12:46

    Co myslíte, vyplatí se investovat do nové Hillky Twenty 3, když mám doma původní Hillku ještě se širokými náboji a starým rámem? Původně jsem myslel, že půjdu do většího předního kola, ale asi bych ztratil tu univerzalitu Hillky – kombinuji na výletech asfalt s lesníma cestama. Chtěl bych si udělat radost koupí nové, ale těžko posoudit jaký to bude rozdíl. Najedu tak 1500km za rok v cca 20-ti kilometrových štrekách.

  57. #57 Lindner Petr 30. 9. 2014 - 16:33

    Řekl bych, že při tomhle objemu najetých kilometrů to moc smysl nemá, ale záleží na vás, jak moc máte velkou chuť si koupit něco nového 😉

  58. #58 Vondrysen 30. 9. 2014 - 19:33

    Díky za odpověď. Myslel jsem si to. Ale protože je chuť koupit novou velká, promyslím to 🙂

  59. #59 Vondrysen 10. 8. 2015 - 13:52

    Přestože uběhl téměř půlrok od mých úvah o náhradě staré Hillky novou Twenty, realizoval jsem výměnu až nyní. Cítím potřebu sem zapsat mé dojmy, protože recenzi a diskuzi určitě budou číst i jiní majitelé prvogeneračních Kostek Hill – široké náboje bez průmyslových ložisek, původní široký a pružný rám atd.
    Pocity – markantní rozdíl samozřejmě ve prospěch nové Twenty 3. Rozhodně mám pocit, že se výměna vyplatila. Neztratil jsem nic z terénních schopností a navíc získal neskutečně hladký „skluz“ na asfaltu.
    Letos jsem jezdil hodně na sériovém Kickbike Race Max a ani on nevyšel z porovnání moc dobře. Mám to podložené zatím jen jedním měřením na mém obvyklém okruhu 21km dlouhém. Čekal jsem ztrátu oproti Maxovi, ale bylo to naopak. V těch horkách, která panují jsem byl na okruhu na Twenty rychlejší!
    Závěr: Max šel z baráku a nahradila ho Twenty. S tím se vrátila do mého ježdění radost, která neustálým broušením asfaltu na Maxovi pomalu vyprchávala.

  60. #60 Luboš 6. 9. 2015 - 12:57

    Budete testovat koloběžku Morxes STRADA 16/16? Zajímalo by mne porovnání s Twenty 3.

  61. #61 Filip 27. 4. 2016 - 13:54

    Zdravím všechny, potřeboval bych radu. Pořídil jsem tuhle kolobku, jsem moc spokojen, ale manželka má Mibo Express a musím říct, že ta nižší světlá výška je na Mibu je poznat. Takže otázka zní: Dá se s Kostkou pohnout tak o 5-10mm níže?

    Díky, Filip

  62. #62 Fido 27. 4. 2016 - 21:21

    Téměř s každou kolobkou se dá pohnout níž (snížit světlou výšku (u týhle Kostky bych nešel pod 3,5cm!) a to výměnou obutí. Kojak, Durano od Schwalbe a adekvátní typy od jiných značek. Ovšem s tloušťkou nášlapu to nepohne, tam je na tom MIBO lépe. Zas je ale o cca 15% (1.5kg) těžší, což je znát do kopce tím více, čím je jezdec lehčí.

  63. #63 Filip 2. 5. 2016 - 12:22

    Díky za info. Našel jsem jen jediný plášť s nějakým vzorkem a tloušťkou menší než 1,5 a tím je Schwalbe Marathon Plus (1,35), ale kolobka by byla o necelých půl kila těžší než teď, tak ještě popřemýšlím.
    Nicméně díky, Filip

  64. #64 Fido 2. 5. 2016 - 21:38

    Schwalbe Durano 28-406 (20 x 1.10) má taky jemnej vzorek.

  65. #65 Milhaus 28. 7. 2016 - 11:36

    Mám ji z výprodeje Pusteven z Radhoště, jezdím jen terén a je super,:) Jezím na Moravě takže rovinky, asfalt je fajn, ale klid v lese je s twenti super. Za mě jsou 20 kola super agilní (reakce na rychlé změny směru). Větší kola spíš na silnici a štrečky, (zkoušel jsem) , kdo ovšem dneska má ten čas dávat 50km denně po silnici.. Tato Hillka je skvěle postavená, jezdil jsem jako malý tydýt za komančů takže je s čím srovnávat 🙂 Přeji úspěšný výběr.

(nebude zveřejněn)


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Rozumím