Když lenost zvítězila… elektrická pumpička Xiaomi

Určitě to znáte sami – každý si občas koupíme něco, co ve skutečnosti vůbec nepotřebujeme, ale prostě to chceme a „musíme“ to mít. Osobně tyto svody ďáblovy znám velmi důvěrně, dokonce je velmi často rozpoznám předem, ale někdy zkrátka neodolám. Tak, jako jsem docela dlouho virtuálně chodil kolem elektrické pumpičky čili minikompresoru Xiaomi s celým názvem Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor, až jsem ji jednoho krásného dne přece jenom hodil do košíku e-shopu. Zde jsou moje postřehy k tomuto zařízení.

 

Se skoro kapesním kompresorem Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor můžete pořádat soutěž ve stylu Hádej, co to je. Na první pohled to vypadá jako velký černý visací zámek. Když si ale všimnete LCD displeje a do kruhu uspořádaných tlačítek, možná vám přijde na um asociace se starými iPody. Jenže na ty je tato věc trochu tlustá. Že by tedy nějaký externí hárd disk s držátkem na přenášení? USB konektor to dole má, to by mohlo sedět. Samá voda! No ale vy už víte. Takže pojďme dál.

Elektrická pumpička „Šaomi“
Elektrická pumpička „Šaomi“

Protože návody zásadně nečtete, začnete koumat, jak se ta věc zapíná. Po mnoha pokusech pomačkat všechna tlačítka a jejich kombinace, to vzdáte, a přece jenom si tu malou tištěnou brožurku, dodávanou s Šaomi e-pumpičkou, vytáhete. Ejhle, vytáhnutí… zapíná tento aparát. Cože? Vytáhnutí šlaušku, čili hadičky – to je to domnělé ohnuté držátko. Zkrátka vytáhnete hadičku z červeně označeného otvoru a máte zapnuto. Vtipné a praktické.

Vytažením hadičky se kompresorek zapíná
Vytažením hadičky se kompresorek zapíná

Ovládání je velmi jednoduché. Buďto můžete použít tlačítko předvoleb pro kolo, motorku, auto nebo míč, přičemž nastavené hodnoty lze samozřejmě změnit, nebo tlačítky plus a minus zkrátka ručně nastavíte požadovaný tlak a prostředním tlačítkem spustíte huštění. To se po dosažení nastaveného tlaku automaticky vypne. Ale můžete jej v případě potřeby vypnout i ručně opětovným stisknutím prostředního tlačítka. No a pak je tady ještě jedna poloha čtyřcestného voliče, která zapíná a vypíná malou LED svítilnu na horní stěně pumpičky. To se bude hodit zvláště v podzimních a zimních měsících.

Hadička je zbytečně krátká… :-(
Hadička je zbytečně krátká… :-(

Hadička je standardně opatřená závitem pro běžný motoventilek, v balení najdete malé šroubovací nástavce pro galuskový ventilek nebo trn pro foukání míčů. Kromě oněch míčů se hadička jak na moto-, tak i na galuskový ventilek šroubuje. A… je se svými 15 centimetry trochu zbytečně krátká. Zde zvítězil design, nebo chcete-li spíš styl nad praktičností.

Celé to má vestavěné akumulátory s kapacitou 2 000 mAh, které se, jak už jsem napsal, nabíjí běžnou USB nabíječkou třeba z vašeho mobilu. V balení najdete stejně úsporně krátký USB kabel jako je husticí hadička. Ale ochranný pytlíček i s kapsičkou na drobné příslušenství se hodí.

Nástavce na galuskový ventilek a trn na foukání míčů
Nástavce na galuskový ventilek a trn na foukání míčů

Lenoch v praxi

S vědomím, že od teď už nikdy neohnu svůj starý hřbet ke své staré poctivé dílenské pumpě s pístem z poctivé tlusté pravé kůže, jsem Šaomi kompresorek nabil a jal se foukat první kolo. Pohoda! Našroubujete šlaušek, ono si to změří aktuální tlak, vy nastavíte požadovaný nový tlak, stisknete prostřední čudlík a už to vrčí… Hustění trvá o něco déle než onou dílenskou pumpou, což je ale logické – zde je bezpochyby malý pístek s malým zdvihem, který holt tlačí méně vzduchu. Ale není to nic, na co byste si nepočkali a mezi tím třeba nezkontrolovali brzdy…

Výrobce udává maximální tlak 10,3 bar/150 PSI, což je slušné. Bohužel jsem neměl možnost to vyzkoušet, jelikož nemám žádný stroj obutý do galusek. Nicméně běžných 100 PSI foukala tato šaomácká pumpička s přehledem. Trochu cviku to ale chce u galuskového ventilku, jehož matičku je třeba vyšroubovat až nadoraz – aby si ji nástavec pumpy trochu zmáčkl a kompresorek tak dokázal změřit tlak. Pokud se to nestane, hlásí error. Tak abyste věděli proč.

Porovnání s kapesní cyklopumpičkou
Porovnání s kapesní cyklopumpičkou

Zrovna u galuskového ventilku by se hodil také „odfukovací“ ventilek na hadičce. Když ho může mít malá klasická cyklopumpička, proč ho nemá tento elektronický hajtek produkt 21. století?

Zatím jsem neotestoval výdrž akumulátoru exaktně, nicméně je zřejmé, že na takové to běžné dofoukávání klidně i dvou až tří rodinných koloběžek dvakrát do týdne, bude stačit nabíjet třeba jednou za 14 dní nebo i za měsíc. Dlužno dodat, že indikace nabití je poněkud primitivní – pomocí LEDky na spodní hraně zařízení. Moc to nechápu – displej má tento Šaomák rozměrný, klidně mohla být přesná indikace na něm.

Celkové hodnocení

Abych řekl pravdu, tak po měsíčním používání čínské elektrické pumpičky od Šaomi jsem spokojen. Foukání koloběžek je komfortní, bezproblémové. Nafučel jsem i jedno skoro prázdné kolo od auta, takže univerzalita jest zaručena :-) Ani tu velkou dílenskou pumpu, a už vůbec ne kapesní cyklopumpičku však zahazovat do křoví nebudu. Elektrický kompresorek není se svými rozměry a hmotností věc, kterou chcete vozit v zadní kapse dresu. 

Jak jsem napsal v úvodu – koupil jsem si něco, co jsem „nutně potřeboval“. Ono něco mi dělá radost, takže je to vlastně v pořádku :-)

Plusy a minusy

kompaktní rozměry
dobré parametry (tlak)
slušná výdrž
příslušenství (nástavce)

…ale

krátká hadička
absence upouštěcího ventilku
primitivní indikace stavu baterie

Nabíjení přes klasický Micro USB konektor. Nad ním je vidět indikační LEDka stavu baterie
Nabíjení přes klasický Micro USB konektor. Nad ním je vidět indikační LEDka stavu baterie

Základní technické parametry

Pracovní tlak: 0,2–10,3 bar/3–150 PSI
Akumulátor: vestavěný, 2 000 mAh
Nabíjení: Micro USB, 5V/2A
Doba nabíjení: cca 3 h
Rozměry [š × v × h]: 72 × 124 (183 mm s hadičkou) × 45 mm
Hmotnost: 430 g

Běžná cena

800–900 Kč

Sdílej:

Yedoo – Road to joy
reklama

2 komentáře

  1. Vypadá to zajímavě, byť půl kila tahat na každou vyjížďku nevím… ale když by člověk jel někam do divočiny na týden tak pro případ defektu by to nemuselo být špatné.
    Otázka je, jak to bude trpět při otřesech v brašně na řidítkách.
    Ještě by to mohlo mít možnost dobíjet telefon, když už je to vlastně powerbanka :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *