Koloběžkové pneustory

Celý článekVe článku Koloběžka K-bike K6 – recenze jsem se už někdy v červenci zmínil o tom, že chci kolobku přezout na lepší pneu než standardně dodávané gumy. To se sice stalo, avšak situace kolem pneumatik nabrala mnohem zajímavějších obrátek. Trochu jsem se totiž do těch gum zamotal více než by bylo zdrávo.

 

Sotva jsem na našem webu publikoval zmíněný článek, měl jsem na poště balík se dvěma kousky plášťů Rubena Slick Sport.

Pláště Rubena Sport
Na rozdíl od standardně dodávaných (pro K6) pneu Jumbo, které mají jakýs-takýs vzorek, je – nepočítám-li dvě úzké drážky – Slick holý jako nemluvně

Nadšeně jsem je přezul, nafoukal ruční pumpičkou na tlak tak-nějak a jal se jezdit. Podotýkám, že Slick Sport má výrobcem doporučený tlak 4,9 atm. Téměř po dvou měsících jsem jel kolem benzinky a tak jsem cvičně zajel ke kompresoru, nasadil hadici a zděsil se! 2,2 atm, víc ani ň! Zmáčknutí zeleného tlačítka na sebe nenechalo ani vteřinu čekat a už to foukalo. Jenže ouha, kompresor měl nastavený přetlakový ventil na 3,5 atm, takže víc jsem tam nedostal. I tak se mi – oproti původnímu tlaku – guma jevila tvrdá jako kámen. Světe div se, zlepšily se však jízdní vlastnosti, a to tak, že rapidně. Jsem to ale debil, jezdit šest týdnů na podhuštěných gumách…

Jenže v té době už v mojí hlavě zrály další myšlenky. Zjistil jsem totiž, že koupě K6 pro ježdění na asfaltu nebylo to pravé, protože je zkrátka zbytečně vysoká – resp. má velkou světlost. A stojná noha o to víc bolí… Jak tedy kolobku snížit? Přezout ji na nižší gumy! Slovo dalo slovo a Petr Vavruša vyrobil další „gumový balík“ a já za pár dní znovu přezouval – tentokrát na pneu Rubena Golf.

Pláště Rubena Golf
Pláště Rubena Golf jsou o 8 mm nižší než Slicky

Skoro zároveň mi přišla nová hustilka – rozhodl jsem se totiž dopřát pneumatikám přesně to, co potřebují, a navrch ještě trochu přidat. Pravda, stálo mě to něco přemáhání – dát třináct stovek za pumpu se mi moc nechtělo. Ale nakonec jsem se ukecal a nelituju.

Dílenská pumpa Vella Elefant
Je libo až 15 atm? Není problém. Pumpu koupíte u firmy Vella

Takže jsem nafoukal Golfy na 3 atm, tedy o půl atmosféry víc než je doporučeno, a šel koloběhat. Asi po týdnu jsem skočil ze zcela normálního obrubníku – což dělám naprosto běžně několikrát za vyjížďku – a ejhle… Zadní guma nevydržela. Zevnitř vyhřezl kord, čímž se porušila struktura pneumatiky, která se tak v tomto místě cca o centimetr vyboulila ven. Uznejte sami, že na šišatých kolech se nejezdí zrovna moc dobře, že ano?

Protože moje počáteční zdravá nedůvěra k pneu značky Rubena byla o to více prohloubená, rozhodl jsem se nekupovat už žádné nové gumy a vystačit si z vlastních zásob. Takže přední pneu Golf šla dozadu a dopředu se nastěhoval původní Slick Sport. Jak s úsměvem prohlásil nejúspěšnější závodník ve čtyřicetileté historii Rollo ligy, Jirka Ešner, kterého jsem měl tu čest nedávno krátce poznat, udělal jsem z K6 takový malý chopper. Ale není to tak hrozné. Na první pohled nic nepoznáte, a důležité je, že nižší guma je blíž ke stojné noze, takže kolobka je de facto skoro stejně vysoká, jakoby měla obuté Golfy na obou kolech.

I když jsem tento článek původně chtěl zakončit slibem, že na novou sezónu se poohlédnu po něčem kvalitnějším než Rubena (což jsem už ostatně na našem webu provařil v diskusi), musím přiznat, že mi popsaná kombinace pneu čím dál víc chutná. Přední Slick Sport hustím na 5,5 atm, zadní Golf na tři až 3,5 atm a jízdní vlastnosti jsou překvapivě výborné. Pokud tahle sestava vydrží zimu – jakože pokud nebude sníh, chystám se jezdit nepřetržitě – vezmu je na milost a budu tvrdit, že podporuju Czech made.

Na závěr malá ukázka toho, že v naší rodině se o kolobky nezajímají jen lidičky, nýbrž taky čtyřnozí členové naší rozvětvené familie.

Kocour Tonda a koloběžka K-bike

Sdílej:

Yedoo – Road to joy
reklama

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *