Jste-li pravidelnými čtenáři našeho webu, pak vám jistě neuniklo, že jsme v redakci před týdnem rozbalili zásilku z Hanušovic, která ukrývala koloběžku Kostka Hill Pro. Pěkné počasí nám dovoluje věnovat se jí s pečlivostí nám vlastní, první dojmy si můžete přečíst už nyní.
Koloběžka Kostka Hill Pro se mi na pohled líbila od okamžiku, kdy jsme ji vybalili z krabice. Samozřejmě to bylo její bílé provedení, které mi okamžitě evokovalo písničku ze Včelích medvídků „Bílá, bílá, bílá, bílá, komu by se nelíbílááá“. Pokušení bylo velké, takže jsem při první letošní společné Přibližovadlácké vyjížďce rychle přistoupila na výměnu své sportovní koloběžky za tento aktuálně testovaný stroj.
Je to nasnadě aneb zvyk je železná košile, takže rychlý přechod na dvě dvacetipalcová kola byl na prvních pár metrů pocitově velký rozdíl (oproti mým plášťům 16+12″). Také více než desetikilová váha je v rukou jinak cítit než moje sedmikilová záležitost, i když přiznejme si, že by případný tuning dokázal koloběžku jistě mírně odlehčit.
Koloběžka má na můj vkus a postavu (160 cm, 55 kg – pozn. redakce) výborné proporce – je příjemně dlouhá, na stupátko se mi téměř vejdou obě nohy ložené za sebou. Novinkou letošních kostkovic PRO modelů je nově designované stupátko, a musím přiznat, že je opravdu „vymazlené“, rozuměj pro oko pěkné. Bohužel mi na nerezových písmenkách s názvem firmy při jízdě v mokrých úsecích docela klouzaly boty, ale tuším, že to zřejmě bude chyba podrážek mých tenisek… Rozhodně se mi u Hillu Pro zamlouvá přiměřená světlost, kdy neškrtáte o obrubníky, ale ani vás dodatečně nebolí nohy/záda.
Pláště Schwalbe Marathon Plus jsou výbornou volbou, mají malý valivý odpor, krásně drží stopu a ačkoli to nechci nějak nadsazovat, po rovině jsem se opravdu málo odrážela a měla jsem pocit, že koloběžka jede jako drak.
Opakem malého valivého odporu je výborná přilnavost zvolených plášťů, která je důležitá kromě jiného také při brždění. To obstarávají hydraulické kotoučové brzdy Shimano Deore a v tomto případě si můžete být jisti, že vám bude stačit pouze jeden prst na každé páčce. Účinnost je vynikající, stejně jako dávkovatelnost.
Už jsem stála na řádce koloběžek, ale u některých jsem neměla potřebu je po jednom vyvenčení dále projíždět. U Hill Pro je to však jiné – protože to byla těžká pohoda na cyklostezce podél řeky Svratky (a prozatím pouze 20kilometrová testovací jízda), ráda jí lépe prokouknu duši a věnuji jí čas i na delším traťovém úseku.
38 komentáře
Navigace pro komentáře
Ahoj, já si myslím, že koloběžka má příliš dlouhé stupátko a pak i nutně vyšší světlost, aby nedrhla ve výmolech. Pak je to dost námaha na ní jezdit v terénu a stále dělat polodřepy na jedné noze. Mám KICKBIKE CROSS MAX a myslím, že za stejnou práci mám mnohem víc muziky a jezdeckých zážitků :)
Už jsem to tady psal, tak ještě jednou: tato koloběžka není určena do terénu. A doplňuji: nevím, proč by délka stupátka měla mít vliv na světlost? Tento stroj má světlost přesně 48 mm. Stačí vám tato informace? ;)
Tohle není terénní koloběžka!!!
Nášlap počítám, že nezatížený koloběžky ve výšce 8cm je na turistiku dost (zatížená o cca 1-1,5cm níž=vyboulej se hlavně pláště), ale KickBike mají min. o 2cm víc.
Dýlka stupátka bude oproti KickBiku delší, ale rozvor kol naopak menší a ten hlavně rozhoduje o škrtání. Obecně jsou Kostky bohužel spíš krátké, až nejkratší (prostor pro jezdce od dorazu paty po šroub štelování hlavy u ahead představců)!!! Pro dohonění tohoto hendikepu by potřebovaly ultradlouhý představce, nebo zde dohoněno spec. řidítky.
Pozor Fido – rozvor u téhle Hill Pro je 1050 mm – to není málo…
Nemeril jsem to, ale mel jsem pocit, ze je dlouha jako klasicka Hill a ta „mekkost“ byla oproti me obycejne Uni dost znat
Délka stupátka má vliv na okamžik kdy začneš škrtat o obrubníky a přejíždíš např. z jedné úrovně na druhou (jakýkoliv nájezd), nebo jedeš na hrbolaté cestě. Čím delší tím horší! To mi věř, bohužel Ti to tu nemůžu nakreslit :) Proto se mi u mého Kickbiku líbí, že si to můžu dát buď víš, nebo níž a prakticky neškrtam nikde :)
Máš pravdu, že to není zrovna krátký, ale Jaroušek to srovnává předpokládám se starým 26/18″ CrosMaxem, kterej má rozvor 118cm a to je ještě cca 10% navíc. No a výšku stupátka má dokonce o víc jak 20% výše než ta Kostka. No míchá jakba s hruškama.
Nakreslit mi to klidně můžeš (já už si to nakreslil několikrát sám), ale skutečně obecně rozhoduje rozvor a nikoli délka stupátka.
Dále když padáš do díry (správně používáš výrazu změna úrovní), tak rozhoduje předek stupátka – ten mají KickBike daleko za předním kolem z důvodu ohybu hlavní rámové trubky a narazí se převážně do tý boule na začátku stupátka, kde se navařuje trubka zadní vidle. Konstrukčně je dozadu umístěný předek stupátka o trochu výhodnější právě při změně úrovně dolů, lze tak přejet bez škrtnutí o trošku hlubší schod (obrubník). Zese ale hrozí, že se o přední hranu stupátka na zlomu zarazíš (u KickBike nepřipadá do úvahy, tam to vezme ten zahnutej tvar hlavní roury), a proto většina výrobců tlačí předek stupátka co nejblíž za přední kolo, nebo ho vpředu zvedá tak, aby se přejížděná hrana dostala až pod stupátko a to se přes ní prostě přesmekne. No a při výjezdu z díry skrtáš před zadním kolem.
Pro upřesnění se ale jedná o „světlost“ v těchto místech a ne o „výšku stupátka“ = to je výška jeho horní plochy nad zemí.
A že to je takto, tak to mi věř nejen Ty.
Navigace pro komentáře