Tento článek v sobě spojuje dvě v podstatě nesouvisející témata, i když, jak se v něm dozvíte, určitý oslí můstek mezi nimi zde existuje. Nicméně budu psát trochu o sociálních sítích, respektive Instagramu – na kterém nás nově najdete, a trochu více o tom, jak se jezdí na Kostce Tour s Offroad paketem po lese na sněhu.
Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby, o tom nemůže být sporu. Pro nás, kteří vydáváme na internetu články, jsou pak navíc důležité zejména v roli zastupující dříve mnohem využívanější RSS čtečky. Takže stejně jako ostatní, jsou i Přibližovadla na Facebooku, Dříve jsem koketoval také s Twitterem a Google+, tyto sociální sítě se mi však neosvědčily, a tak jsem na ně přestal přispívat.
Protože ale v poslední době zaznamenávám vzrůstající význam „obrázkové sociální sítě“ Instagram, zřídil jsem nově profil Přibližovadel zde. Nebuďte netrpěliví, zatím jsou tam dvě fotky, ale další budou přibývat. Takže pokud jste na Instagramu, budu rád, když si Přibližovadla dáte do sledování. Díky!
Sněhoběžka Kostka Tour s Offroad paketem
Následuje slíbený oslí můstek. První fotografii, kterou jsem na instagramový profil Přibližovadel dal, je snímek koloběžky Kostka Tour s Offroad paketem, který jsem pořídil na jedné ze svých lesních vyjížděk. Pokud jste nečetli recenzi tohoto velmi zajímavého paketu, napravit to můžete zde. Já nyní test doplním podrobnějšími postřehy z jízdy na sněhu.
Už v popisce na Instagramu jsem napsal, že přední kolo má perfektní grip – přilnavost. Za tí si samozřejmě stojím a dodávám: U předního kola jsem na huštění oproti jízdě „bez sněhu“ nic neměnil. Vnitřní galuska je stále „nabušená“ na 9–10 barů, vnější bezdušový Schwalbe Noby Nic na tlak možná nižší nežli 1 bar. Ve stopě na sněhu je krásně vidět, jak se vzorek pláště „rozlévá“ do šířky, skoro jako byste jeli na fatbiku či fatkolobce. Používání přední brzdy je skoro stejné jako na suchu – plášť se zakousne do ujezděného sněhu, nemá tendenci jít do smyku, brzdný účinek je skvělý. Na zledovatělých plochách je samozřejmě situace jiná. V takovém případě to už ale chce pláště s hřeby.
Vzadu je to o něco horší. Klasický dušový plášť Schwalbe Mad Mike jsem ještě o půl baru než je povolené minimální huštění (2,5 baru) podfoukl, i tak má ale zadní kolo v zatáčkách snahu ustřelovat. Svůj podíl na tom má samozřejmě i jemnější vzorek. Není to ale nic strašného, jen na zadní brzdu jsem prostě téměř nesahal. U zadního kola je také cítit větší valivý odpor. V tomto ohledu si dovedu živě představit, jak asi ve sněhu jedou stroje s velkým zadním kolem.
Nicméně z jízdy na sněhu na Kostce Tour s Offroad paketem jsem i tak nadšený. Je to trochu dřina, ale skvělá zábava. Jen to chce ještě vychytat jezdcovo obutí – ty silniční běžecké boty fakt nejsou to pravé ořechové…