Šumavský sjezd, který byl dalším závodem seriálu BEZ PEDÁLŮ, se konal 4. května 2013 v samotném srdci Šumavy. Na start se postavilo 32 závodníků na koloběžkách a podle nadšení v cíli není pochyb, že si všichni atmosféry závodu dosyta užili. Pojďte se s námi podívat, jak celý závod probíhal.
Prezentace závodníků probíhala u půjčovny koloběžek Na Kvildě manželů Chrtových, kterým děkujeme za perfektní zajištění tratě a zázemí závodu.
Start závodu byl umístěn na Bučině u hotelu Alpská vyhlídka, kam se závodníci museli dostat po vlastní ose, nebo mohli využít odvozu dodávkou. Sedmikilometrové stoupání na Bučinu si nechala ujít jen jedna závodnice, která měla obavy, že svým „pomalým“ výjezdem zdrží všechny ostatní na startu. Při samotném sjezdu ale prokázala své kvality a její obavy byly naprosto zbytečné.
Sedm kilometrů mohli závodníci jet svým tempem, nebo formou vložené časovky. Startovalo se přímo u půjčovny, kde byl závodníkům zapsán čas startu. Cílový rozhodčí na Bučině měl synchronizované stopky a mohl tak při jejich příjezdu napsat přesný čas.
V hotelu Alpská vyhlídka závodníci doplnili tekutiny. Bylo dovoleno vydýchat se a koncentrovat síly k hlavnímu závodu.
Abychom neohrozili turisty a závodníky hromadným startem, byli závodníci vypouštěni na trať v 30sekundových intervalech po jednom, případně ve dvojicích. Přesný čas startu byl zaznamenán.
Start byl umístěn na padesátimetrovém prudkém sjezdu s následným asi 400metrovým stoupáním na nejvyšší bod trati – pro zahřátí. Pak už na každého čekal 6,5 km dlouhý sjezd do Kvildy. Klesání nebylo nijak prudké a pokud chtěl někdo vyhrát, musel občas pořádně zadupat.
Při průjezdu Kvildou čekala na trati ostrá pravotočivá zatáčka a pak dalších 7 km do Borové Lady. Cíloví rozhodčí stejným způsobem jako při vrchařské časovce zaznamenali čas příjezdu každého závodníka.
I když to z profilu tratě nevypadalo, 14 km dlouhý sjezd byl poměrně náročný a dal zabrat všem bez výjimky.
Hned po zpracování výsledků byli vyhlášeni vítězové jednotlivých kategorií.
Osobně jsem zažil jedno velké překvapení. Jako moderátor jsem startoval z Bučiny poslední. Hravě se mi díky 400 m dlouhému stoupání podařilo předjet několik závodníků včetně pozdějšího vítěze kategorie Baroko – Zdeňka Černého. Získal jsem přibližně stometrový náskok. Jaký pak byl můj údiv, když mě Zdeněk na osmém kilometru bez problémů předjel a naložil mi dobrých 50 metrů.
Přemýšlel jsem, jestli nenašel někde zkratku, ale nebylo to možné. Tam, kde je rychlost jízdy vyšší než rychlost odrazu, rozhodují kila a dobře nafouknutá kola. Jeho náskok se mi podařilo stáhnout až 30 m před cílem.
I v druhém závodě došlo k bloudění. Vojta Hrůza, který je naší budoucí nadějí v Rollo lize, se nechal strhnout vrchařskou časovkou natolik, že doslova přehlédl hotel Alpská vyhlídka, přehlédl značenou odbočku a nevšiml si ani pozůstatků plotu bývalé železné opony… a skončil v Německu. Není nám známo, kolik metrů či kilometrů v sousedním státě najezdil. Ztratil ale několik cenných minut na vítěze této soutěže Zdeňka Beneše.
Veterán Petr Čtrnáctý vyhrál v roce 1980 koloběžkovou Rollo ligu a přesto, že již mnoho let nezávodí, v historických tabulkách od roku 1968 stále figuruje na 26. místě. Petr byl závodem tak nadšený, že přislíbil i účast na dalších závodech seriálu BEZ PEDÁLŮ.
Výsledky Šumavského sjezdu 2013
Děti (zleva)
2. Hana Kačeňáková ,1. Veronika Švejdová, 3. Matěj Jun
Ženy (zleva)
3. Tereza Hnátková, 1. Ivana Slavíková, 2. Monika Švejdová
Baroko (zleva)
1. Zdeněk Černý, 2. Jan Ring
Muži (zleva)
2. Vojta Hrůza, 1. Milan Čtvrtník, 3. Václav Jun
Všichni závodníci si odvezli účastnické medaile seriálu BEZ PEDÁLŮ a vítězové navíc hodnotné ceny od místních sponzorů. Mimo jiné například soudek piva od Šumavského pivovaru. O další ceny se samozřejmě také losovalo a vyhrát mohl tedy každý. Například víkendový pobyt na Kvildě v penzionu Aleny Pickové, nebo poukaz na masáž.
Atmosféru závodu si můžete vychutnat ve fotogalerii BEZ PEDÁLŮ a Vojta Hrůza zaznamenal celý sjezd svou kamerou umístěnou na koloběžce. Sledujte!
A nezapomeňte, že vítězem je ten, kdo jezdí BEZ PEDÁLŮ… Třeba i na Kvildě.
14 komentáře
Paráda, hlavně to video. Škoda, že tam není zároveň zobrazována aktuální rychlost.
Díky za reportáž.
Tady je GPS log Vojty Hrůzy: http://www.sports-tracker.com/#/workout/Vojtahruza/7c659na1l8snv434
Maximálka 56,6 km/h – nic moc ;)
Díky za GPS log. Z mého pohledu doooost dobrý. Já mám smrt v očích už při třicítce :D a brzdím při tom nejen brzdami, ale i telepaticky a očima.
Sjezd to byl pohodový. Žádné velké zatáčky, místy i trochu do kopce. Moje max rychlost byla 55 km/h a strach z rychlosti jsem po celou dobu závodu neměl. Prostě super vybraná trať pro sjezd.
ta maximalka byla omezena moji kolobezkou ktera se proste na takovymhle ne moc prudkym kopci nedala vic rozjet :) ale jel sem na ni i 80 ;)
Mam otazku ohladom kategorie baroko. Cim je vlastne ohranicena? Vekom, vahou, BMI, alebo cim vlastne?
Baroko je ohraničená vahou jezdce. Muži nad 100kg a ženy nad 80kg. Účastník si sám rozhodne , ve které kategorii chce závodit. Pokud má ale soupeř o jeho váze pochybnost a vznese protest, je pořadatel oprávněn závodníka zvážit :-).
Nad 80 na kolobce bych se bál to tak moc pustit. Já mám maximální rychlost 60.
Moc pekny. Ale ten sjezd by podle vseho skoro rovinka. 56km jezdim kazdej den do prace. A jestli je to maximalka toho kdo vsechny predjizdel na videu, tak to byla pekna snekovka na trati.
To Simon : 56 km/h na úzké cestě plné cyklistů, turistů a koloběžců, děti nevyjímaje, v obou směrech je až až. Párkrát jsem si přibrzdil… A o rovinatosti trasy se přesvědčí každý, kdo to projede v protisměru. Dle mého ideální profil pro závody pro širokou veřejnost na neuzavřené trati.
Trať byla akorát. Muselo se místy i odrážet. Provoz byl malý, takže to nebylo nebezpečný a povrch byl kvalitní bez děr. Kdyby to byl celou dobu prudký sjezd, tak vyhraje nejtěžší jezdec s nejužšímy pneumatikami :)
Přesně tak Miilo. Dovede si někdo představit peleton sebevrahů valící se na 15% klesání? To si žádný organizátor na triko nevezme :-) Proto byla zvolena tato trať. Myslím, že netrénovaní toho měli plný brejle i tak.
trať byla super nebyl to jenom „tupej“ sjezd ale ja sem minimalne tretinu trati odrážel a samozřejmě se to dá pálit rychlejc :) tak s náma můžes změřit síly na dalším závodě
Jo rad. Z kopce jsem jak strela tezkej a nervy ze zeleza :-) Horsi to bude ale ve vsech jinejch disciplinach.