Hned na úvod je třeba přiznat, že největší výzvu v případě skládacích kol představovala nová značka Tern. Na druhou stranu, nikdo jiný – až na pár příslovečných výjimek – skládačky na Bike Brno 2011 zrovna mohutně do povědomí návštěvníků netlačil. Takže jich tam bylo nakonec méně než koloběžek…
Na Bike Brno samozřejmě nemůže chybět brněnské zastoupení Bromptona, úzce spojené s Cyklospecialitami.cz. Jejich stánek nenajdete v „kolařské“ hale V, nýbrž v áčku: A2/031A. Znovu opakuji, pokud jste ještě neviděli Brompton v akci, neměli byste tento stánek minout.
Velmi prapodivné asijské skládačky jsou k vidění na ministánku firmy MCYCLE Slovakia. Přiznám se, že mi ani nestálo za to tyhle potvory fotit, takový odpad bych fakt do Evropy nevozil. Koukněte se na jejich webu.
Hlavní tahoun – Tern
Azub letos svoji expozici hodně podřídil Ternu, naopak lehokola abyste pohledali pod lupou. Nicméně byla a jsou zde – hledejte je však na volné ploše za Véčkem, kde si je také spolu s elektrifikovanou tříkolkou můžete osobně vyzkoušet.
Zatím není k dispozici celý sortiment Ternu, špeky a taháky však můžete vidět. Na čestných místech stánku vévodí dva modely nejvyšší řady Verge s poněkud „nelidovými“ cenovkami (kolem třiceti tisíc a více). Nutno však dodat, že jsou to rakety…
Naopak podle mě největší hit, řadu Link a konkrétně pak model D8 v ceně třinácti tisíc korun, jsme si prohlédli s daleko větším zájmem. Skládačky s dvacetipalcovými koly zkrátka představují výbornou volbu a Tern k tomu přináší zajímavé vychytávky.
Systém skládání do „Z“ umožňuje vytvoření rychlého a dostatečně kompaktního balíčku (samozřejmě v intencích rozměrů kol). Všimněte si například předních V-brzd netradičně umístěných za vidlicí – to je právě kvůli „zetkovému“ skládání.
![]() |
V řadě Tern Link je samozřejmě k mání více různě osazených modelů, včetně singlespeedu Link Uno se zajímavě krytým řetězem |
Velmi mě zaujala také modelová řada Eclipse – což jsou skládačky s 24palcovými koly – z níž má Azub v nabídce zatím bohužel jen drahý typ P24h s duálním řazením, kdy se kombinuje klasická osmirychlostní kazeta s trojnásobnou převodovkou v náboji. Cena? Bratru 30 000 Kč, a to ještě bez blatníků…
Zítra bych si měl jeden z Ternů odvézt k testování, takže pokud se nestane nic nepředvídaného, můžete se brzy těšit na první pohled.
…a
U Azubu jsme ale viděli také netradiční cyklopříslušenství. O čerstvém zastoupení polského výrobce velmi zajímavého přívěsného vozíku za kola – a koloběžky – Extrawheel už jsem zde psal.
U Azubu je vcelku logické, že je Extrawheel „nastrojen“ brašnami Ortlieb, což je další stájový kůň této uherskobrodské firmy.
Ortliebem byl jako vánoční stromeček ověšen i Tern Link D8 (říkal jsem vám, že to bude evergreen). Sice jsem se na něm neprojel, ale určitě nebudu daleko od pravdy, když prohlásím, že v tomto osazení, jaké vidíte na fotografii, to moc fungovat nebude – budete totiž patami kopat do zadních brašen… Jako ilustrace Ortliebovic cyklosortimentu je to však pěkné.
Nezapomeňte tedy, ještě zítra a finito! V neděli se zavírají brány Bike Brno 2011, takže máte poslední šanci si zajímavé modely vyzkoušet na vlastní kůži.
8 komentáře
Ty jo, na ty nový skládačky jsem opravdu zvědavý :-)
Doufám, že budete testovat ten Link D8 – vypadá hodně nadějně. Sice rozměrově je to po složení pořád docela macek, ale za cenu o 10 nižší než Brompton by se to dalo odpustit :)
Tenhle privesny vozik jsem obdivoval uz na webu, takze jsem byl rad, ze jsem jej videl na vlastni oci. Nakonec ta cena 5kkc s brasnama nebyla az tak hrozna. Jen mi moc nesedi uchyceni na upraveny rychloupinak, uchyceni „jen tak“ bez zajisteni, ale asi to maji otestovane. Vzhledem k cene ale uvazuju, ze neco podobneho vyrobim svepomoci. Kazdopadne sikovny napad. Co se tyka skladacek, videl jsem jich nekolik, ale nejak me tyhle kola nepresvedcily. Jiskra proste nepreskocila :)
Pozor, ta cena kole 5300 za Magic wheel je bez brašen! :(
Heh jsem já to ale naivka, kdy z toho vyrostu. No tím tuplem je to motivace k somodomo…díky za navrácení na pevnou zem ;)
Už máš Tern půjčený? A není na tebe moc malý? Zdálo se mi, že bych měl při jízdě kolena pod bradou.
Malý rozhodně (ale i trochu paradoxně) není, uvidíš;)
Jen pro zajímavost, z tohoto rozhovoru https://16incheswestofpeoria.wordpress.com/2011/06/28/after-the-launch-josh-hon-of-tern-bicycles-talks-business-folding-bikes-and-the-genius-of-in-n-out-burger/ vyplývá, že se Tern bude vyrábět nebo minimálně montovat i v ČR: „For the global market, we’ve always had five factories assembling Dahon bicycles: one in China (Dahon China), one in the Czech Republic, two in Taiwan, and one in Macau. Going forward, all of these factories, with the exception of Dahon China, will build Tern bicycles. None of the assembly factories will continue working with Dahon China next year.“