Search
Close this search box.

Když Sixteen je osmnáct aneb fantazii se meze nekladou

Celý článek O nové koloběžce Sixteen jsme už na Přibližovadlech pár řádků popsali. Nejdřív jsme vám ukázali prototyp, pak produkční kus čili sériovku, dnes v této linii pokračujeme zakázkově vyrobeným takzvaným custom-made modelem. Výrobce tím chce jasně říci – nechceme zahltit svět množstvím, chceme ale plnit vaše přání…

 

Sixteen je přesně tou koloběžkou, která by tento obchodní model mohla snést bez problémů. Nejde o nezajímavou tuctovku, ani o levné zboží produkované v tisícových sériích. Manufakturní výroba dovoluje provádět úpravy na přání mnohem lépe nežli přesně naplánovaná sériová produkce a Michal Homola tyto možnosti také nabízí – pro radost svoji a jistě také proto, aby ukázal jednu z možností „nesériovek“, si udělal Sixtýnu, kterou mi na pár dní půjčil. Mrkněte na ni…

Koloběžka Sixteen custom-made

Větší kola, a přesto je nižší!

Jednak jak píši v titulku, označení Sixteen je v tomto případě lehce nešťastné – kola tohoto stroje jsou totiž osmnáctipalcová. Samozřejmě opět pocházejí ze Stridy, sportovně založené jezdce jistě zaujme obutí do slicků Schwalbe Kojak. 32 mm široké pláště se dají nafoukat až na 8 barů, což z této koloběžky činí velmi svižný stroj. Výrobce se navíc nechal „ukecat“ na snížení nášlapu o 10 mm oproti sériové produkci, takže zde stojíte cca 70–72 mm nad zemí, světlost činí 40 mm. Chválím! Mimochodem, hmotnost je de facto stejná jako u „pravé“ koloběžky Sixteen s 16palcovými koly – tento kus váží přesně 8,14 kg.

Vysoce elegantní modrá metalíza je shodná s barvou Škody Octavia RS, zde se „customizace“ potkala velmi vtipně. Další nestandardní komponentou je pak hlavové složení Mortop eight5, což je luxusní CNC „hlávko“ s průmyslovými ložisky – samozřejmě zde v modrém eloxu, stejně jako hliníkové podložky značky a2z pod představcem. Musím říci, že na chodu řízení se toto hlavové složení skutečně pozná, nejde jen o designovou záležitost. Od Mortopu jsou také ještě zajímavé – jak jinak nežli modré – gripy s neklouzavým povrchem.

Koloběžka Sixteen custom-madeKoloběžka Sixteen custom-made
Koloběžka Sixteen custom-madeKoloběžka Sixteen custom-made

K pěknému upgradu došlo i na brzdách – třmeny jsou zde typu Avid BB7, tedy nejvyšší model této značky a asi také nejlepší mechanické třmeny pro kotoučové brzdy vůbec. Ovládány jsou černými páčkami Avid FR5, které bych já osobně nahradil spíše vyšším modelem Avid Speed Dial 7 s možností „štelování“ přepákování, nicméně nejde o nic fatálního – „eFeR pětky“ udělají také výbornou práci. Stříbrné bowdeny pěkně ladí s bílými, respektive reflexními polepy, což se týká také výrazného označení plášťů Schwalbe Kojak. Jakési prvky pasivní bezpečnosti tedy najdete i u této závodničky.

De facto nejméně designovými komponentami jsou pak už jen představec a vlaštovky od Zoomu, ale to není takříkajíc nic proti ničemu – jde o standardně dobré výrobky, které svoji funkci plní stejně dobře jako třikrát dražší designovky. Mimochodem, ještě „detail“ – je třeba říci, že výrobce za těch pár měsíců velmi slušně zvedl dílenskou kvalitu – a že zrovna tenhle luxusní lak není tak milosrdný ke svárům jako silná vrstva práškového Komaxitu.

Jsme-li u ceny, pak přesnou sice neznám, nicméně bude se blížit dvaceti tisícům korun. On jen třívrstvý metalický lak je za příplatek 1 500 Kč a spolu s dalšími nestandardními komponentami cena jednoduše „naskočí“. Osobně jsem si však jist, že i tak si podobné koloběžky Sixteen, vyrobené kusově na přání, své kupce najdou. A nebude jich málo…

Koloběžka Sixteen custom-made


Sdílej:

5 komentáře

  1. Michalovi gratuluju, s povděkem kvituju, že si nechal poradit a jen tak na okraj – JE KRÁSNÁ a vymazlená!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *