Search
Close this search box.

Kickbike Safari – mikropreview

Celý článek Poslední březnový víkend na For Bikes mně nový Kickbike Safari unikl. V sobotu, 13. 4. 2019 jsem si už ale na něj počíhal úspěšně. Na brněnském výstavišti se totiž konal Megatest bruslí a koloběžek, tradičně pořádaný e-shopem SportObchod.cz. A byl zde přítomen i Kickbike Safari. První dojmy následují…

 

Dovolte mi začít poněkud iracionálně. Vím, že barva nejezdí, ale ta červená je prostě pěkná :-) Jinak je to konstrukčně „bejk“ jako každý jiný. Rám je hliníkový, výrobce uvádí jeho hmotnost 2,8 kg, celkem by pak koloběžka měla bez blatníků (které jsou ale v ceně) vážit 9,5 kilogramu.

Kickbike Safari

Byť by se – díky osazení kotoučovými brzdami – mohlo zdát, že výrobce použil rám z modelu Cross Max, není tomu tak. Jde o upravený rám z modelu Sport Max, o čemž mimo jiné svědčí i světlá výška. Na brněnském výstavišti mělo Safari zadní kolo na dvojité patce ve spodním úchytu – čili nášlap byl ve vyšší poloze –, nicméně neměl jsem vůbec pocit, že by byl postoj vysoký.

Dokonce jsem byl velmi překvapený, když jsem zjistil, že jezdím na vyšší konfiguraci. Světlost je v tomto případě příjemných 5–6 cm. Pokud tedy zadní kolo předěláte do horní patky, dostanete se se stupátkem na regulérní silniční hodnotu kolem 4 cm pod patou. A to je dobře!

Kickbike Safari

Kotoučové brzdy této „trekově-expediční“ koloběžky jsou mechanické typu Shimano BR-M375, oba kotouče mají průměr 160 mm. Že by mě výkon brzd nějak nadchnul, to nemůžu říci, ale byl to nový stroj, brzdy ještě bezpochyby nebyly zajeté. Tak či tak, výkon a dávkovatelnost dobrých hydraulik od těchto brzd nemůžete očekávat nikdy.

Pozitivní je, že Kickbike použil zadní užší náboj, ale to je u této firmy v případě strojů s kotoučovými brzdami standardem. „Úzkosti“ zadní stavby tedy bylo učiněno zadost.

Kickbike Safari

Paní radová na koloběžce

Jestliže se mně na Kickbike Safari něco moc líbilo, tak to jsou nová cestovní řídítka à la „paní radová“. Na webu Kickbike se o nich dočtete toto:

„Jedná se cestovní řídítka prověřená těmi nejnáročnějšími koloběžkovými expedicemi typu přejezd USA, Tour de France a Giro d ́Italia na koloběžce apod. Koloběžkářce či koloběžkáři umožňují držet přirozený vzpřímený postoj a odpadají tudíž nepříjemné bolesti šíje a zad při delších výletech.“

Ano, s tím lze naprosto souhlasit. Postoj s těmito řídítky je velmi přirozený, ruce jakoby na jejich gripy patřily, výborně se také pracuje s brzdovými páčkami. Jediné, co mně na první svezení připadalo trochu divné, byla malá šířka. Výrobce udává rozměr 56 cm. Já už nyní vím, že na takové akce si s sebou mám příště vzít metr, protože jsem tipoval tak maximálně půl metru. Každopádně je to spíše závodní nežli cestovní rozměr řídítek. Ale možná se pletu – udělal jsem jen pár okruhů po výstavním pavilonu – správnost tohoto rozměru prověří až pár set kilometrů.

Jen ještě doplním, že řídítkům sekunduje dlouhý představec s velkým vyložením, což dává celému stroji luxusní prostor pro jezdce nejen takříkajíc konfekčních velikostí, ale i pro více či méně přerostlé dlouhány.

Kickbike Safari

Zaměření koloběžky Kickbike Safari bylo podřízené také obutí. Výrobce sáhl po osvědčených trekových pláštích Schwalbe Marathon, kdy na předním kole je 1,5palcový (š. 40 mm) Marathon Racer, vzadu pak o něco širší, 1,75palcový (š. 47 mm) Marathon. Oba s decentním trekovým vzorkem, umožňujícím jízdu v lehkém terénu, a zároveň solidní odvalování na afsaltových či jiných trasách s rovným povrchem.

Kickbike Safari

Kickbike Safari

Stojánek prošel u Safari redesignem, nyní je subtilnější a designově povedenější než jeho předchůdce u modelů City G4 nebo Sport G4. Stojánek se poněkud nezvykle „vykopává“ směrem k sobě, ale tak to mají „bejci“ odjakživa a funguje to.

Kickbike Safari

Na Kickbiku Safari jsem skutečně pouze obkroužil několik koleček po luxusním povrchu pavilonu B brněnského výstaviště, takže rozhodně nejde o test. První dojmy jsou nicméně převážně pozitivní. Safari mně okamžitě sedlo, seznámení bylo velmi příjemné.



Sdílej:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *