Kickbike Sport Max 18 – první kilometry

Celý článekPrvních kilometrů bylo asi sto padesát a já jsem tento stroj spěchal co nejrychleji vrátit. Ne ale proto, že by se mi nelíbil – naopak – hrozil vznik závislosti, a to si jako nestranný (navíc šťastně ženatý) publicista nemohu dovolit. Každopádně už nyní vím, proč na Kickbiku jezdí většina světového závodního pole.

 

Koloběžky, které navrhnul legendární finský mistr Hannu Vierikko (jenž firmu Kickbike také vlastní) asi všichni příznivci koloběhu znají. Jejich typický rám, tvořený mohutnou esovitě prohnutou trubkou je činí jasně identifikovatelnými mezi ostatními stroji.

Kickbike Sport Max 18

Hliník kam se podíváš

Jak jsme již předeslali, díky vstřícnosti brněnské prodejny a půjčovny koloběžek Nakolobce.cz jsme měli možnost 14 dní jezdit na loňském nejvyšším modelu – hliníkovém Sport Maxu se zadním 18palcovým kolem. Ten byl v letošní kolekci nahrazen Race Maxem s 20“ zadním kolem a již nyní můžu prozradit, že máme od dovozce e-koloběžka.cz přislíbené zapůjčení také tohoto stroje. Nyní se ale vraťme ke Sport Maxu.

Kickbike Sport Max 18

Jde o typickou závodní koloběžku s velkým předním 28“ kolem, nízkou světlostí a minimalizovanou hmotností. Rám i přední vidlice jsou hliníkové, ocelové má tato koloběžka snad jen osy nábojů a nějaké ty šrouby, plus dráty výpletu z nerezu. Hmotnost? 7,4 kg…

Základ rámu tvoří hliníková trubka o průměru 50 mm, která je dole zploštělá, aby bylo dosaženo co nejnižšího nášlapu. Samotná tloušťka „materiálu“, tedy zploštělé trubky, na ni navařeného stupátka a spodních ochranných plechů, je v místě nášlapu 37 mm, zhruba stejnou míru má i světlost (po zatížení o několik milimetrů nižší), takže jezdec stojí asi 70 mm nad zemí. To je slušná hodnota. Vzhledem k malé světlosti ale počítejte s nadlehčováním rámu u každé menší nerovnosti.

Kickbike Sport Max 18

Samotné stupátko je oproti jiným strojům velmi krátké, takříkajíc „na jednu nohu“ (délka cca 26 cm + asi 10 cm v přední zužující se a zvyšující části). Nic jiného ale popravdě nepotřebujete, důležité je, že je zachován dostatečný prostor pro jezdce, čili svislá vzdálenost od zadního konce nášlapu k řídítkům. Při rozvoru 1 130 mm nemusí mít o dostatek místa k žití obavy ani největší čahouni. Mimochodem, Kickbike je s touto mírou nejdelší závodní koloběžkou, kterou jsme zatím testovali. Kostka Racer má rozvor o 60 mm kratší, Mibo RaceK pak o 10 mm menší hodnotu.

V zadní části si všimněte mohutné zadní vidlice a jejího bytelného spojení s hlavní rámovou trubkou – to je velmi důležitý detail – podílí se totiž na skvělé tuhosti rámu.

Kickbike Sport Max 18

Pozorní čtenáři si jistě všimli, že Kickbike využívá V-brzd a přední vidlice není silniční, nýbrž vyšší – crossová. Důvod je zcela prozaický – rám je totiž univerzální. Lze jej použít jak s úzkými plášti pro závody, tak s crossovými plášti v lehkém terénu a konečně přední vidlici je možné vyměnit za odpruženou – do horšího terénu. Abyste nedrhli spodkem o každého slimáka, je zadní vidlice osazena dvěma výškově rozdílnými patkami na zadní kolo.

Kickbike Sport Max 18

Jízdní vlastnosti

Teď si držte čepice, resp. helmy – pojedeme pěkně zostra! V předchozí části jsem naťuknul tuhost rámu. Ano, Kickbike je neuvěřitelně tuhá koloběžka! Rám se po zatížení nijak neprohýbá (přesněji neznatelně prohýbá), nezaznamenáte ani náznak zkrutu, když nestojíte přesně uprostřed nášlapné plochy.

Kickbike Sport Max 18

Než jsem stoupnul na tuto koloběžku, vždycky jsem si myslel, že malé pružení rámu nehraje roli. Hraje, a obrovskou! Podotýkám, že nejsem závodník, takže by mě to nemuselo vůbec trápit (a také ani netrápí), nicméně Kickbike oproti ostatním koloběžkám jede s naprostou lehkostí, při odrazu jasně cítíte, že téměř veškerá vaše energie, kterou jste do něj vložili, bude přeměněna na pohyb vpřed.

Až u tohoto stroje jsem pocítil gyroskopický efekt a setrvačnost velkého předního kola, u předchozích testovaných koloběžek nikdy nebyl tak zřetelný (jednoduše se „zbrzdil“ vzhledem ke kroucení rámu). A víte, jak jsem to poznal nejlépe? Při jízdě do kopce a proti větru. Slabší větrné poryvy proti sobě jsem vůbec nevnímal, silnější vítr koloběžka prořezávala s neuvěřitelnou jistotou a plynulostí. Do kopce jsem jel tak svižně, že jsem se velmi rychle „utavil“. Tento stroj totiž svádí k závodění tak nějak sám o sobě…

Kickbike Sport Max 18

Jak se tedy praví v pohádkách – odvolávám, co jsem odvolal, tuhost rámu není zanedbatelná, jak jsem měl tendenci dříve tvrdit, naopak – hraje velikou roli. Dodávám: Neplatí pro rekreační jezdce. Těm bude pružný rám vždy vyhovovat více než tvrdý kostitřas Kickbike.

Sdílej:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

18 komentáře

  1. Ještě mě napadá, pokud bych na Kicbiku dal dozadu užší plášť /standard je Kojak 32-355, na novém modelu 32-406/,bude jeho průchodnost ještě použitelná pro jízdu na běžných cestách?

  2. Malé srovnání bude až u velké recenze modelu Race Max 20, vydržať! :) S tím pláštěm nerozumím otázce – srovnáváte dva rozdílné rozměry co se týká průměru, nikoliv šířky pláště. Na 18palcové kolo bych 20palcový plášť raději nedával :)

  3. Ahoj Laďo, myšleno bylo asi místo 32mm Kojaků dát třeba 28mm Durana, 28mm (vlastně 27:))Contíky nebo i 23mm Ultrema, nehledě na průměr kola, že… Běžně se to dělá. Já tedy po přezutí na užší pláště vždycky pár dní škrtám, pak no problem.. Člověk si taky hezky vyzkouší rozdíly ve sklonu nášlapu, zvlášť pokud si pro rychlejší vyjížďku na užších pláštích ještě vezme nějakou minimalistickou botku…

  4. Jj., přesně tohle je ta správná cesta. Z fyziologického hlediska se jedná totiž především o to, jak vysoko nad zemí je pata jezdce, nikoli podrážka jeho boty. No a trošku více jsem toho KickBejka rozvedl na facebooku, takže kopíruju sem:
    Novej RaceMax s 20″ vzadu má v horním háku s pneu Ultermo ZX (ETRTO 23-406) od Schwalbe světlou vejšku kolem 2,5cm a to je Vláškovo žehlička (zároveň nejlehčí závodně ježděná kolobka u nás). No a skutečně výška nášlapu a ta možnost i crosovejch plášťů (vysoká přední vidle a tím i hlava koloběžky) jsou jedinou nevýhodou tohoto stroje pro závodní ježdění. Přední vidle se na závody mění za silniční, ale je v tom ale. Je nutno tu výšku původní vidle dohnat “špalkem” (různé výšky) pod hlavu kolobky. No a pak existuje spousta různých udělátek, jak z ní udělat i model 28″ x 28″.

  5. Pro fšechny :-). Ano, měl jsem na mysli, že když si koupím letošní model Kicbiku s 20″ zadním kolem a dám na něj Fidem zmíněné Ultremo 23-406, jak dopadnu v praxi. Fido mi to osvětlil /děkuji/, ale mně už ta světlost 2,5 cm přijde na běžné ježdění malá, nehledě k “špalku” pod hlavou. Do toho bych se nepouštěl. Prodal jsem nedávno lehokolo. No a tak jsem si říkal, že bych si za utržený peníz dopřál ještě jednu kolobku do stáje k Racerovi :-).

  6. Pro Fida. Chci dát dozadu na Racera právě Ultremo. Bude možná montáž s běžnou duší Schwalbe pro pláště 28-40 mm nebo musím přikoupit odlehčenou verzi SV6A, která je doporučená pro pláště od 23 mm. Jde o to, že těch běžných duší mám doma zásobu. Na druhou stranu bych si nerad přidělával práci rvaním tlusté duše do úzkého pláště.

  7. Takže! Duše jednoznačně ta úzká!!! Sklady na tlusté uvnitř pláště nedělají dobrotu (zvyšují tření a náchylnost k defektu, deformují tvar pláště = nevyváženost, házivost – howg!).
    Ten nízkej plášť srazí zadek cca 0,5cm dolů, což je u Racera záhodno (stavebně má patu výš než špičku).
    K těm cca 2,5cm světlosti.
    Když se nevymění vidle za silniční = “špalek” netřeba!!!
    Když se použije spodní hák pro zadní kolo = tytam jsou ty 2,5cm světlý vejšky i pod patou.
    Prostě to co je na jednu stranu “závodní” nevýhoda (psal jsem výše), to je na druhou stranu (běžný a universální ježdění) obrovská výhoda. Ten KickBejk prostě oblíkne od slicků až po “drapáky” (zde omezeně) vše. No a ta výška nášlapu a světlost jde ruku v ruce s tím. Je tam přímá úměra.

  8. Fajn, Fido. Vezmu i tu duši. Nebylo by špatný, kdyby se ten, jak říkáš, Kikbejk objevil k vyzkoušení na blížícím se Sportlajfu. V pondělí jsem prubnul ve Zlíně K5 a byl jsem překvapený, jak na tak malinkých kolech jede. Zatím je to můj favorit pro kolobku č.2.

  9. Laďa :
    …………………….. V pondělí jsem prubnul ve Zlíně K5 a byl jsem překvapený, jak na tak malinkých kolech jede. Zatím je to můj favorit pro kolobku č.2.

    Já jsem před necelým rokem koupil svoji první – Mibo Master – a po první rozpačité vyjížďce se moje brnda postupně stala dopravním prostředkem č. 1 po městě.
    Pomalu se tedy začínám poohlížet po kolobce č. 2 v sestavě 26″ / +-18″. Zatímco vloni jsem na brněnském veletrhu na kolobky kouknul jen z dálky, letos to bude hlavní cíl mého zájmu. Kdy bych si to byl pomyslel… :-) Když už je tady řeč o Kickbike, neměli jste někdo tu možnost vyzkoušet jejich model Cruise Max (http://www.kickbike.com/index.php?mid=459)? Tajně doufám, že se tenhle model objeví i na veletrhu.

  10. CruiseMax nejspis na veletrhu nebude, pac jich obecne po kramech beha malo. Jeden zivej se ale nachazi v Kolobehsportu v Plzni a je to svym zpusobem moc pekna kolobezka. Zadny potitko pro sportovce, ale tezka frajerinka na pohodovou jizdu. Mit misto cas a penize, libila by se mi jako kolobrnda na machrovani :-)

    Když už je tady řeč o Kickbike, neměli jste někdo tu možnost vyzkoušet jejich model Cruise Max (http://www.kickbike.com/index.php?mid=459)? Tajně doufám, že se tenhle model objeví i na veletrhu.

  11. JJ CRuise MAX nahradil pro mnohé bohužel v arzenálu Sport Maxe, ale zase máme pěknou koloběžku na pláž – škoda, že v ČR neni moře no, to by se prodávalo určitě o sto sedm…

  12. Ahoj Petre,
    cemu jsem uplne propadl, kdyz jsem prvne stoupl na Kickbike, jsou rohy. Co jim rikas? Ja uz jine na kolobce nechci. Myslim, ze je to jedn z tech drobnosti, co delaji tuhle kolobku Race modelem. Vse je to vlastne “jen” o drobnostech a detailech. Souhlasim s tim, ze tahle kolobka jede sama. Ujet na ni za ctyri hodky 80 kilaku bych tak nejak rekl, ze pri trose treninku zvladne kazdy. Jedinou nevyhodu vidim v nutnosti volit smer cesty po silnickach. Ale to uz je jiny pribeh:-)

  13. Co se týče Cruise Maxe, souhlas s Bennym, v Plzni jsem se na něm projel a musim říct že je svým způsobem geniální kolobka. Není to o dravé sportovní jízdě, o polykání kilometrů, ale o stylu. Koloběžka umožňuje velmi vzpřímený postoj, což pěkně koresponduje s ležérním stylem jízdy. Na téhle kolobce nebudete nejrychlejší, zato středem pozornosti rozhodně. Obzvláště v té béžové barvě. Ještě kárované sako, Krusta na hlavu a hurá do kavárny s nějakým pěkným venkovním posezením v centru města. Nebrat to tou nejkratší a nejrychlejší cestou, ale pěkně v poklidu projet parkama a promenádama B-)

  14. Zdravím. Mám “již” týden “Race Max 20”, a je to něco neskutečnýho…. Doporučuji všem !!! fr.

  15. Dobrý den všem. Ráda bych se s vámi, zkušenými koloběžkáři, poradila o koupi koloběžky. Učarovaly mi Kickbiky a váhám mezi Cruise Max a Sport G4. Nehodlám závodit, jezdit po skalách ani procestovat Evropu. Chtěla bych ji na pohodové výlety, popojíždění s dítětem na zádech a na večerní hlavučistící hubnoucí projížďky. Cruise Max se mi líbí moc, ale máme v okolí mírné i větší kopečky, při jejichž zdolávání bych nerada vypustila duši. U Sport G4 semi líbí ta “postranní řídítka”, musí být určitě pohodlná… Co myslíte? Uvažovala jsem ještě o Velle Speedbord, ale nenadchla mě designem a přijde mi těžká… Sem s radami, prosím… :-)

  16. Ehm, už jsem vzala Cruiser ;-) A zatím nelituju, naopak jsem nadšená!!! Krom designu mne nadchla lehkost (působí bytelně až těžce, ale zdání klame), řídítka a zvuk zvonku. Cruiser mi po všech stránkách připomíná labuť :-). Jede se na něm jak po másle a velmi pohodlně; trochu jsem se obávala balónů, ale zatím jim nemohu nic vytknout (až na to, že na nich asi nezhubnu, na jeden odraz se dojede pro mne neuvěřitelná vzdálenost…). No na závody by Cruiser asi nebyl, na delší trasy jsem sama zvědavá, ještě jsem neměla šanci vyzkoušet…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít