Search
Close this search box.

Koloběžka K-bike s koly 2× 16″? Možná ano, možná ne…

Celý článek Nebýt soutěže No black Kábajk!, moc bychom o koloběžkách K-bike na Přibližovadlech nepsali. Tento výrobce neukazuje každý rok nové modely, už pár let si jede svoji řadu K5, K6 a K7, a tím to končí. Jenže na trhu se přece jen něco děje! Copak to jezdí po Česku za prototypy, silně podobné K7, ovšem se dvěma 16“ koly?



Prolog

Ano, na jednom ze tří prvních prototypů zatím bezejmenného stroje jezdím já po Brně a okolí, je tedy na čase něco o tom vykecat. Hned na úvod se dopustím poněkud kontroverzní informace: Přestože tahle koloběžka vypadá jako K-bike, není to K-bike… Respektive, pod touto značkou se téměř jistě prodávat nebude. K-bike, čili Petr Vavruša a Jirka Ešner, však mají býti dodavateli jednotlivých dílů rámu a kol. Svařování, lak a kompletování se bude díti pod taktovkou pražské firmy Koloběžky pro dospělé, od které mám také tento stroj zapůjčený. Čili Made by Koloběžky pro dospělé…

K-bike 16/16

Letošní hit – dvakrát šestnáct

Upozorňuji všechny čtenáře, že toto není recenze. Samotný rám koloběžky by sice už měl být finální, nicméně jak sami vidíte, není ani v laku, komponenty jsou typu „co dům dal“, ještě nejsou dořešeny blatníky apod.

Všichni Káčkaři to jistě vidí jasně, ostatním prozradím, že až po zlom stupátka přecházejícího do zadní vidlice je to K-bike K7, jako by vypadl ze zlínské manufaktury. De facto jedinou změnou je tedy úhel a délka zadní vidle, která je pochopitelně přizpůsobena většímu 16palcovému kolu.

A teď jako bych slyšel ty hlasy: „To bude určitě pružit jako pr… (užina)!“ Nebude… Nechci v tomto úplně prvním představení podrobněji rozebírat vlastnosti koloběžky, protože jsem sám na ní najel zatím jen pár desítek kilometrů, nicméně rám skutečně nepruží jako pr… a jízdní vlastnosti jsou také velmi zajímavé. Resumé ale opravdu nechme až na pozdější dobu, až stroj více ojedu.

K-bike 16/16

Otázky zůstávají

Jak se bude jmenovat? Kolik bude stát? Kdy bude na trhu? Tyto a další otázky by měly být zodpovězeny v řádu měsíců. Je vcelku zřejmé, že v této koloběžkové sezóně se asi moc zájemců na tomto lákavě vypadajícím stroji nesveze, nicméně příští sezóna to jistí.

Zůstaňte na příjmu, budeme vás o všech nových skutečnostech informovat!

K-bike 16/16


Sdílej:

20 komentáře

  1. Tak všeobecně šroubovací hlavové složení v rozměru 1″ se v cyklistice nepoužívá asi 14 let :) – pominuli atrapy kol z marketů. Jediné, kde pořád frčí, jsou retro silničky na Cr-Mo rámech. Jediná výhoda je absolutně nízká cena, tudíž do výroby super.

  2. Děkuji za velmi zajímavou informaci, doufám, že koloběžka skutečně půjde do prodeje. Jezdím na K5 a aktuálně uvažuji o koupi nové koloběžky 16″, nová sixteen je moc luxusní a u MIBA mám obavy ze skloněného stupátka, tímto by se podstatně rozšířil výběr.

  3. Pánové, já samozřejmě vím, že jednopalcové hlávko je děsně nemoderní, out a už vůbec není cool… Na druhou stranu na K-biku jezdím skoro sedm let a nikdy jsem neměl nejmenší problém s touto komponentou. Nikdy jsem nedělal žádnou údržbu, nemazal, nedotahoval, prostě to funguje. Kdo mě zná, ví, že nejsem dalek hmotnosti 100 kg, takže jako test je to myslím dostatečně průkazné.

    Navíc u těchhle malých koloběžek má jednopalcové hlavové složení výhodu v možnosti rychlé demontáže řídítek a složení do přepravního obalu. Nevím sice ještě, jestli i na tenhle nový stroj bude futrál, nicméně s K5 nebo K7 mi složení trvá tři až pět minut, pak to vezmu pod paži a mažu s touhle „kytarou“ do vlaku nebo kamkoliv jinam. S A-headem bych musel mít skládací řídítka nebo spešl představec…

    Takže bych se jen rád ohradil vůči prohlášení, že je to „o přesdržku“. Ale věřím, že to jen autoru tohoto prohlášení držka ujela nechtíc… ;)

  4. Už jsem chtěl napsat – „K-bike se probouzí“. Ale on se probral někdo jiný a ve finále slízne smetanu. Jo, jsou věci mezi nebem a zemí a obchodní filozofie pana Vavruši je jednou z nich. Každopádně se mi double16 líbí. Pokud by šly nasadit na použité ráfky i Schwalbe Marathon Racer, tak by to na pěknej asfalt nemělo chybu. Očekávám i příznivou cenu. A rozruch kolem jednopalcového řízení? Dle mého nepodstatný. Jasně pokud jdu po ceně a nasadím hlávko za pár kaček, pak nemůžu čekat žádnou hitparádu. Kuličky brzy vytlučou misky z nočníkového plechu, vidlice chytne vakl a při brždění to nebude vono. Ale stačí lehce přitlačit a nasadit např. Saiko http://www.patro.cz/produkt/1074874987-hlavove-sl-1-saiko-zavitove-alu a není, co řešit. Jako bonus dostávám již zmíněnou jednoduchou demontáž a taky si mohu určitých mezích ladit výšku řidítek. Jednopalce netřeba se bát a to, že se už masově nepoužívá ještě neznamená, že by byl /zejména u ocelových rámu/ špatnej.

  5. Chtěl bych se zastat jednopalcového závitového uložení.
    1/ je levné a spolehlivé (malá, či střední koloběžka nenamáhá uložení tolik jako jízdní kolo).
    2/ celá soustava řízení vychází lehčí.
    3/ snadné zvyšování a snižování řídítek.
    4/ Na svojí první koloběžce jsem ujel 20 tisíc a závitové slož. 1″ úplně v pořádku.

    Závitové složení 1″ je u Vavrušovo koloběžek optimální řešení.
    Byl bych rád, kdyby P. Vavruša začal16/16 vyrábět. U K7 mi trochu vadí 12″ vzadu a vážně jsem uvažoval o rekonstrukci na 16″.

  6. K cestování s K6 vlakem bych měl jednu vychytávku – totiž nic neskládám. Stroj normálně vezmu do coupé či „letadla“. Zatím jsem neměl problém. Bohužel většinou cestujeme v sestavě K6 + Hill a v tom případě už nás čekají různé „rezervace místa pro jízdní kolo“ apod.

  7. Juchů,hurááááá..Od Pana Vavruši beru vše,takže cestou si vezmu i K6..To je jako pan Henry Ford-černá a taky technicky bez chyby..

  8. Je to moc pěkný. Pavel Jan jasně a srozumitelně popsal 1″ hlavu. Víceméně není potřeba a není co dodat. Vícekomorovej ráfek bych použil jednoznačně. Remešův Dragon se v tomto rozměru dělá:
    http://cz.kostka-kolobka.eu/zbozi/0100000000006386-16-rafek-remerx-dragon-l-719/
    Jen je potřeba jinej počet děr a nevložkovat a vrtat větší průměry pro Vavrušovo babetoniple.
    No a ty skládací Maratony na to pasujou jak pr..l na hrnec.
    No a hrozně by tomu slušely Ešnerovo hydrauliky.

  9. Bylo by to výrazně dražší, než tenhle „základ“, ale bylo by to pořád levnější než Sixtýnka a s lepšíma parametrama pro jezdce (při stejný průjezdnosti = světlé výšce – nižší nášlap a odhadem i nižší hmotnost). Ale né tak extravagantní.

  10. Je zřejmé, že kdyby si nás p. Vavruša a spolek Dospělých koloběžkařů najal jako poradce, tak by se z vývojového vzorku mohlo stát skutečný dělo , t.j. rám by zůstal zachován, ostatní by podlehlo nemilosrdnému tuningu :-)

  11. Nechci přehánět, ale myslím, že tohle může být fakt bomba. Navíc jak je u K-bike zvykem, tak věřím, že i váha bude v pohodě. Moc se těším!

  12. Řekl bych, že 1″ hlávko je v pohodě, problém je, že k němu není možné sehnat rozumnej představec.
    Ps: nechápu keci v článku o pružení. Vždyť je to prototyp na kterém jel jen málokdo a základem je K-bike, kterej na pružení netrpí zdaleka tolik jako jiné kolobky. Já bych se bál spíše kroucení rámu, při ostřejší jízdě. Na pohodu je však káčko ok.

  13. Na pohodu (aby se človíček nenadřel) je OK cokoli, co není nad zemí zbytečně vysoko (bohatě stačej 4cm světlý vejšky) a nemá to tlustý stupátko (vejška nášlapu tak 6 – 6,5cm max.). Pružení pohodář nemusí řešit vůbec (tady konkrétně nejvíc povolej pláště), kroucení není schopen zaznamenat, to by vystoupil z pohody.
    Imho: co to je „rozumnej“ představec? A aby to nebylo tak široký téma, tak představec na tento typ koloběžky.

  14. „Rozumnej“ představec si představuju tak, že mám na výběr různé délky a výšky a řidítka jsou uchycena pořádně (4 šrouby a ne 2 nebo dokonce objímka).
    Jura: nošení koloběžky za představec není moc rozumnej argument. Já třeba nosím koloběžku jednou rukou za rám a nemusím se namáhat s ohnutou rukou v lokti.

  15. To Srna. Tyhle podmínky „klasickej“ představec těžko splní. Takže bys asi chtěl Ahead, že? I když třebas v 1″ verzi a pak vložku do představce, což? Zas ta klasika umí jednoduchou změnu výšky. Sic v omezeným rozsahu, ale přesto nějakou. Ahead taky změnu výšky umí, ale musí být ponechán dlouhý krk a dostatek podložek, což většinou bývá. No a řeže se pak víceméně jen jednou, ale to určo sám dobře víš. Uchycení objímky více šrouby schvaluju a chápu velmi dobře, i když většinou pro běžný ježdění, který Ty neprovozuješ, není zas tak nutný. Výšky a sklony by šly řešit i stavitelnými typy, ale ty by pro tvůj účel použití taky nevyhovovaly. Ber sám sebe ale jako určitýho exota v dobrém slova smyslu a nikoli jako potenciálního masovýho uživatele týhle brndy. A nejen týhle. To co vyvádíš Ty a Tvému smýšlení a stylu jízdy blízcí lidé provozuje málokdo a to i jen občas. No a kdo po takovém užívání touží, ten se vybaví. ostatní takovou výbavu nevyužijí a tím ani nepotřebují.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *