Pokud bych měl označit přibližovadlo, které v minulém roce způsobilo největší pozdvižení, pak je to jednoznačně koloběžka Kostka Rebel. Už ten název, že ano? Ale ten není podstatný, byť v tomto případě sedí jako – dámy nechť laskavě prominou – hrnec na prdel. Rebel zkrátka provokuje, a nebude to jen tak náhodou.
Stručně…
Kostka Rebel patří do kategorie malých koloběžek s koly 16 + 12 palců. Každý, kdo se v koloběžkovém světě trochu pohybuje, poznal „jistou podobnost“ s modelem K7 od zlínského K-biku. Nehodlám zde řešit, jestli je to podobnost čistě náhodná nebo u Kostky prostě změřili K7 a udělali to stejně. Jisté však je, že rozvor i výška horní hrany hlavového složení jsou na milimetr shodné. Skoro stejný je i tvar a zalomení stupátka, totéž platí pro hlavovou trubku.
Jde tedy o stroj s poměrně krátkým rozvorem – to v porovnání například s Mibo Crazy/Mastr, ale také třeba i modely City z vlastní stáje. Rebel je tak předurčen zejména do městského prostředí či obecně na kratší vyjížďky. Na druhou stranu vám ale nic nebrání vydat se s ním dál, budete pouze omezeni de facto nulovými možnostmi připevnění brašen, nosičů apod.
Další charakteristickou vlastností je velmi nízká hmotnost – naše závěsná váha ukázala 5,6 kg – což je hodnota, která Rebela staví do pozice absolutně nejlehčí klasické koloběžky na českém trhu.
Konstrukce
Chcete-li znát rozdíly oproti K-biku K7, pak ten zásadní je v materiálu rámu. Tam, kde K7 používá hranaté profily o čtvercovém nebo obdélníkovém průřezu, Rebel – ostatně jako všechny koloběžky Kostka – sází na trubky. A nejsou to trubky lecjaké, nýbrž z legované Cr-Mo oceli. Neznám další detaily, hlavně tloušťky použitých materiálů, takže přesný propočet vám zde nenabídnu, nicméně jedno je jisté – právě díky chromolybdenovým trubkám může být Rebel o bezmála dva (!) kilogramy lehčí než K-bike K7.
V podstatě jsou zde použity dva druhy trubek – silnější o průměru „něco přes“ 30 mm tvoří krk a hlavovou trubku koloběžky, slabší, dvacetimilimetrové trubky pak zbytek konstrukce, a to včetně přední vidlice a řídítek. Jistě jste si všimli, že Kostka Rebel poněkud vyčnívá z řady svých stájových kolegů „hranatým“ designem, kdy hlavně tradičně elegantně prohnutý krk je zde ostře zlomený a svařený ze dvou kusů. Důvodem není rozmar designéra, nýbrž technologické omezení při zpracování Cr-Mo trubek, které se vzhledem ke svojí pevnosti běžným způsobem nedají ohýbat.
V konstrukci Rebela najdete několik dalších zvláštností, či spíše neobvyklých řešení. Například hlavové složení je zde typu a-head. Většina malých koloběžek využívá závitové hlavové složení, které umožňuje v malém rozmezí zvyšovat či snižovat řídítka – to zde není možné. Na a-headové složení je ale k mání mnohem větší výběr představců, takže případný tuning nebo spíše velikostní přizpůsobení konkrétní postavě je tím víceméně usnadněné.
Rám koloběžky je ze spodní strany po celé délce vyztužen (a chráněn proti nárazům a drhnutí) navařenou „housenkou“, která výrazně zasahuje také do zadní vidlice a zpevňuje i spoj nášlap/krk |
Všimněte si také negativního sklonu chrániče paty, který má usnadňovat přizvedávání kolobky patou na nerovnostech, typicky před obrubníky apod. Koloběžka Kostka Rebel je též připravena pro montáž blatníků, například v přední vidlici ale nenajdete nahoře obvyklý otvor pro šroub blatníku, protože ten je zde už navařen. To je proto, aby nedošlo ke zbytečnému zeslabování materiálu vidlice vrtáním. Toho se výrobce vyhnul i v případě přípravy pro košík na cykloláhev na krku koloběžky, takže jestli se bez něj neobejdete, budete si jej muset připevnit jinak (stahovací páskou například).
Rebel rebelíček…
Díky krátké a nízké konstrukci lze Rebela velmi jednoduše předělat na velmi smysluplnou a luxusní dětskou koloběžku – stačí vyměnit řídítka a zkrátit bowdeny. Výrobce to pochopitelně ví také a chystá se nabízet i tuto dětskou verzi. Ta, v červené barvě rámu – ostatně Rebel je nabízen buďto v černo-bílé nebo červeno-bílé barevné kombinaci – přistála i u nás za účelem testování. Dětičky sice výskají radostí, venku však začátkem ledna 2013 leží sníh…
K sériové verzi dětského Rebela bych měl jednu malou připomínku – ta řídítka jsou se svými více než 55 centimetry pro většinu dětí zbytečně široká. Naštěstí zkrátit se dají vždycky, stačí jen vzít pilku na železo, že ano…
Komponenty
Třicet centimetrů vysoká a 55 cm široká řídítka pocházejí z vlastní produkce Kostky, ostatně už jsem uvedl, že jsou také svařena z chromolybdenové slitiny. Naprosto přirozeně se zde počítá s integrovanou brašničkou, ostatně bez ní ani řídítka nevypadají dobře.
Brašnička v pohodě pozře dvě náhradní duše, malou pumpičku, lankový zámek a další drobnosti. Ze strany jezdce je transparentní kapsa na mobil nebo třeba navigaci. Vejde sem i ten největší smartfoun současnosti. Vpředu je pak ještě síťovaná kapsa a dva popruhy s přezkou například pro připevnění větrovky apod… Zmínit je třeba také reflexní proužek nad vyšitým logem Kostka. Brašničku osobně hodnotím jako skvělou přidanou hodnotu této koloběžky. Abych nezapomněl, brašna je součástí standardního vybavení koloběžky Kostka Rebel.
Dá se říci integrovaná brašna je skutečně výborným doplňkem tohoto stroje. Spolu s tvarem řídítek tvoří jeden z charakteristických poznávacích rysů Rebela |
Jak sami vidíte, na řídítkách ale není téměř žádné místo pro „ověšovače“ (byť ten nezbytný zvonek se sem vejde). Cyklokompjůtr a další příslušenství bude možné montovat na speciální adaptér, který se zasune dovnitř řídítek místo jedné ze stříbrných záslepek.
Skromnější uživatelé mohou nahradit jinak výborné 130mm molitanové gripy užšími (mně třeba 110mm gripy stačí, a to nemám zrovna malé ruce) a hned získají nějaké to místo k osazení zbytečnostmi…
Vzhledem k průměru použitých trubek, musí mít řídítka v místě spoje s krátkým představcem navařenou redukci. Nejde tedy jen o volnou vložku (jak jsem se původně mylně domníval), ale pevnou součást řídítek. I tak je ale třeba mít představec velmi pevně dotažený – 30 cm páka řídítek je hodně velká – ve finální verzi recenze vám povím, jak se mi řídítka povolila…
Představec můžete podle potřeby vyměnit, se „štelováním“ ve vertikálním směru ale nepočítejte. Řídítka bez brašny ani nevypadají dobře… |
Stylově bílé brzdové páčky a čelisti jsou od Promaxu, nejde o žádný hi-tech, nicméně páčky mají velmi příjemný tvar, netlačí do prstů, moc pěkně se s nimi „pracuje“. Opět bílé bowdeny a lanka od firmy BBB fungují spolehlivě, vpředu není co řešit, vzadu je bowden zatočený à la K-bike, nicméně u takto úsporné konstrukce rámu to dost dobře ani jinak nejde.
Nesporně nejluxusnější komponentou koloběžky Kostka Rebel jsou však kola! Vývojáři Kostky se u nich rozhodli nedělat obvyklé „koloběžkové kompromisy“ a osadili je 65milimetrovými náboji s průmyslovými ložisky od Remerxu, každé kolo má v radiálním výpletu dvacet nerezových 2 mm silných drátů. Může se zdát, že jedinou „obyčejnější“ komponentou jsou běžné jednokomorové ráfky (opět od Remerxu), nicméně i ty jsou zvoleny výborně – stačí se podívat na jejich profil a vrtání otvorů pro niple.
Hlavy niplů díky profilu ráfků dosedají na vnitřní plochu ráfku kolmo a zbytečně nevystupují dovnitř ráfku. Zadní kolo, u kterého je sklon niplů nejvíc kritický, jsem „vyzul“, abych jen tak neplácal do větru – přesvědčit se můžete sami na následující fotografii. Samolepící vysokotlakou pásku Schwalbe jsem ale neodlepoval, ostatně nebyl důvod.
Proč takové tahanice kvůli „blbým niplům“? Protože u 12palcových koleček s nimi bývají problémy. Je-li použitý náboj standardní šířky kolem 100 mm a běžný plochý ráfek obdélníkového průřezu, je úhel „špic“ a logicky i niplů vůči němu velmi ostrý, niple vystupují svojí hranou dovnitř ráfku a běžně se stává, že se o jejich hrany „prožvýká“ duše. Tak tedy proto tolik řečí…
Zde ale výborné vlastnosti kol koloběžky Kostka Rebel nekončí – ještě jednu vychytávku je třeba zmínit: Nejsou zde totiž použity klasické rychloupínáky s páčkou, nýbrž prostorově úsporné šroubovací rychloupínáky. K jejich povolení sice potřebujete pětku inbusový klíč, nicméně to, že byste si ukopli kotník, zde skutečně nehrozí ani náhodou. Jak vpředu, tak i vzadu jsou rychloupínáky vzorně zapuštěné do konstrukce vidlic. Perfektní, dokonalé, doufejme jen, že tím Kostka vytvořil nový standard koloběžek!
Poslední informace ke kolům: Obutí tvoří osvědčené Schwalbe Big Apple, u námi testovaných strojů byly použity také duše této německé firmy, vzadu s příkladně zahnutým ventilkem (přesněji trubičkou pro ventilek) pro snazší nasazení pumpy.
Řídítka podruhé
Rebel je otestován, ojezděn, trochu i odřený (ty bílé doplňky, zvláště brzdové páčky, nejsou z tohoto ohledu moc praktické) – jako vždy jsme i tuto koloběžku proklepli důkladně. Ještě než se dostanu k samotným jízdním vlastnostem a celkovému hodnocení, musím se vrátit ke „kauze řídítka“.
Jak jsem již uvedl, na první vyjížďce s Rebelem jsem se přes ně krátce – a naštěstí nízko a v pomalé rychlosti – proletěl. Příčinou bylo jejich povolení v představci a sklopení při přejezdu příčného pruhu na silnici. Analýza příčin(y) nebyla nijak složitá: Řídítka prostě nebyla dostatečně utažená. I když… Nebál bych se ani alespoň částečného vlivu hladké barvy představce – viz tento článek. Nicméně to je riziko testerů. Uživatelé, kteří si Rebela pořídí, strach mít nemusí, řídítka se jim nesklopí.
Ptáte se jak to, že se nemusíte obávat „předklonění“ řídítek? Protože ta prošla konstrukční úpravou, kdy byl do středu vodorovné spodní trubky vložen čep, jenž se zevnitř opírá o otvor v představci a zabraňuje tak protočení řídítek směrem dopředu.
Tuto konstrukční úpravu ale leckdo může hodnotit také negativně – řídítka jsou totiž poměrně vzpřímená. To je sice pro mnoho uživatelů pohodlné, avšak zejména „čahouni“ a sportovněji založení koloběžkáři by si je přece jenom potřebovali položit více dopředu. Nesmutněte, i pro tyto situace řešení existuje – obraťte představec… Nechápete? Ale ano. Otočením představce změníte jeho úhel, „položíte jej“ a tím pádem můžete více sklopit i řídítka. Zároveň je tak dostanete o 2 cm níž, což také není na škodu.
V průběhu testování k nám také doputoval nástavec na řídítka pro možnost osazení tachometrem a jinými „nezbytnostmi“. Nejde o nic jiného než o 5 cm dlouhý kousek řídítkové trubky, který se pomocí vnitřního kónusu upevní do jednoho (klidně tedy i obou – pořídíte-li si dva kusy) vnitřního konce řídítek. Je to příjemná vychytávka, která potěší. Vaši mysl ovšem nevyjasní cena 242 Kč za kus. Ortodoxní ověšovači ji ale jistě mávnutím ruky přejdou. Vždyť co je důležitějšího, nežli mít svoji koloběžku nastrojenou jako vánoční stromeček, že ano?…
Jízdní vlastnosti
Předně musím uvést, že Kostka Rebel je malá koloběžka s krátkým rozvorem, což samo o sobě některé jízdní vlastnosti předurčuje. Je logické, že jde o obratný stroj, který je při kličkování v hustém provozu, na chodníku (vím, že se to nesmí) či přeplněné cyklostezce jako doma. Zároveň však nelze přehlédnout lehkou neochotu k zatáčení, byť se přiznám, že jsem s jistotou nepřišel na to, proč tomu tak je. Úhel přední vidlice se zdá být normální a hlavové složení fakt zadřené nebylo. Nicméně domnívám se, že nejpravděpodobnější příčina bude ve velkém předsazení řídítek před osu kola, což s sebou nese nutnost ne pouze klasicky otáčet řídítky, ale jejich konci opisovat nezvykle velký kruh. Jestli mi rozumíte…
Nesmím zapomenout uvést, že nové úzké náboje s průmyslovými ložisky jsou díky svojí šíři nejen praktické a designově velmi zdařilé, ale hlavně plní skvěle svoji funkci – kola se točí s minimálním odporem, naprosto hladce a tiše. Například dojezdy „na volnoběh“ pod kopci jsou nebývale dlouhé – kolegové z brněnské koloběžkové bandy mohou potvrdit, jak jsem jim dával v dojezdech „na prdel“. Takže pokud jsem to ještě nenapsal, už jen kola Rebela by pro mě osobně byla dosti pádným důvodem proto, utratit za tuto koloběžku dvojnásobek ceny K-biku K7.
Ale pozor, ještě jsme neskončili, jsou zde i méně příjemné skutečnosti. Ano, Rebel pruží a pruží poměrně citelně. Takto subtilní konstrukce jednoduše nemůže být tvrdá, a když už jej zde – vzhledem k nezpochybnitelné konstrukční podobnosti logicky nevyhnutelně – vymezuji vůči K-biku K7, musím uvést, že ten je podle Rebela „jako beton“. Nemusíte ale mít strojařský diplom, abyste si nespočítali, že trubka o stejném průměru jako je strana „jeklu“ má (při shodné tloušťce stěny) o více než 20 % méně materiálu, a byť jde o souboj dvou rozdílných druhů oceli, ve finále vás přesvědčí o 2 kg menší hmotnost Rebela, což je mimochodem cca o 25 %, tedy o čtvrtinu méně.
Něco za něco, chce se mi dodat… Abych ale byl přesný, pak je třeba uvést, že pruží zejména přední vidlice a velký podíl, řekněme klidně až dvě třetiny, mají na pocitu měkkosti 30 cm vysoká řídítka. To jsme si ověřili jednoduše přesedláním na dětskou verzi Rebela s běžnými vlaštovkami. Co však ona pružnost znamená pro jízdní vlastnosti?
Možná trochu překvapivě pro většinu uživatelů spíše pohodlnou jízdu. Když nyní pro změnu sáhnu do stájových vod Kostky, tak třeba u modelu Hill Speed s naplno nahuštěnými Marathony od Schwalbe cítíte v rukou každý kamínek na cestě. Koloběžka sice „jede jako z praku“ ale bez gelových rukavic se vám večer třesou ruce jako po víkendovém mejdanu. To u Rebela nehrozí – hlavně díky pružení řídítek.
Závodníci by kontrovali, že ale vlivem pružení ztrácíte energii. To je samozřejmě pravda, nicméně je snad Kostka Rebel závodní koloběžka? Odpovím si sám, není. Ale… I tento stroj se bez problémů rozjede na vyšší rychlosti. Od asi 50 km/hod a výš je třeba na pružnost myslet při sahání na brzdy, ale také při přejezdu nerovností, nebavím se raději ani o zvlněném asfaltu pod kopci. Rebel se zkrátka v podobných situacích dokáže nepěkně rozvlnit. Tak, že v tu chvíli nevíte, jestli máte opatrně přibrzdit nebo si raději najít „klidnější stopu“. Napovím vám: Jezděte pomaleji. Cca do té padesátky je to v pohodě a navíc je míra pružnosti logicky závislá na hmotnosti jezdce. Sedmdesátikilový (nebo lehčí) střízlík či střízlice se sveze s mnohem větší jistotou nežli metrákový chlap s pivní vanou vespod a batohem plným lahváčů na hřbetě.
Než se ale dostanu k celkovému hodnocení, je třeba sekci jízdních vlastností zakončit pro Rebela příznačně – hodnocením nízké hmotnosti. Držte si čepice, tentokrát však nepojedeme z kopce, nýbrž budeme startovat z nuly a makat na opačnou stranu – do kopce! Představte si, že vaše koloběžka zhubla – v závislosti na konkrétním modelu – o dvě kila, ale třeba klidně až pět kilogramů. Jakýkoliv rozjezd je okamžitě lehčí, svižnější, rychlejší a samozřejmě méně namáhavější. Malé kopečky najednou úplně přestáváte vnímat… A větší stoupání? Troufám si tvrdit, že dostáváte k dobru 10–15 procent energie, kterou byste jinak museli vynaložit na „pošoupávání“ koloběžky směrem vzhůru.
Celkové hodnocení
Kdyby koloběžka Kostka Rebela nebyla tak podobná – však víte jakému modelu které značky – nebál bych se ji nazvat výjimečným počinem, který bude zapsán do análů koloběžkové historie. I když po pravdě, on tam bude i tak. Jde totiž o stroj s několika výjimečnými technickými vychytávkami, s pohádkovou hmotností, sice trochu vyšší cenou a menšími omezeními v jízdních vlastnostech, avšak stále nepřehlédnutelnými kvalitami.
Navážu-li na předchozí odstavec, tak bych Rebela doporučil hlavně mladým krásným štíhlým koloběžcům a koloběžkám, my válečci na tom stejně akorát vypadáme blbě. Nepřehánějte to s rychlostí ve sjezdech a budete naprosto spokojeni. Rebel navíc vypadá velmi dobře po stránce designu, takže nebude problém ani vyrazit s ním na lov opačného (pro některé jedince i stejného) pohlaví. Je samozřejmě skvělý do města, nicméně proženete jej s klidem i na delších trasách. Já jsem dal maximum kolem 60 km a nemohu říci, že bych byl unavenější než na velké koloběžce. Ostatně jak jsem již napsal, postoj je na malou koloběžku poměrně vzpřímený, takže o pohodlí není nouze ani na delších výletech.
Na závěr ještě malý bonmot: Jsou koloběžkáři, kteří tvrdí, že na hmotnosti stroje skoro nebo vůbec nezáleží. Já jim jejich názor neberu – možná mají tak skvělou fyzičku, že utáhnou cokoliv. Já osobně ale razím názor, že na hmotnosti záleží, a to tak, že hodně. Pokud se vám, stejně jako mně nechce s sebou vláčet přebytečná kila železa, vzpomeňte si na Rebela – nic lehčího na trhu totiž nenajdete…
P. S.: Rebela nezatížíte ani přebytečným nářadím. Na všechny běžné opravy vám totiž bude stačit pětka inbus – žádné jiné velikosti zde nenajdete…
(Ale do řídítkové brašny si pro jistotu ještě přihoďte pár montpák. Pláště s drátovou patkou v případě defektu holýma rukama dolů z ráfku těžko sundáte.)
Poznámka
Dětskou verzi Rebela jsme si nakonec nechali do samostatného článku. Jednak jsme nechtěli dětičky nechat jezdit v psím počasí, jaké donedávna panovalo, a druhak to tak bude i lepší a přehlednější. Těšit se můžete zhruba za týden.
Plusy a minusy
malá hmotnost
výborné komponenty (kola)
elegantní design
integrovaná řídítková brašna
…ale
měkkost rámu
vyšší cena
Výrobce
KOSTKA – kolobka, s.r.o.
Potůčník 449
788 33 Hanušovice
tel.: +420 583 231 025
e-mail: dotazy@kolobka.cz
Cena
ke dni 11. ledna 2013
8 490 Kč
Konkurence
K-bike K7 | Cena 4 250 Kč | Mibo Crazy | Cena 5 990 Kč | |
39 komentáře
Navigace pro komentáře
Trošku mimo témy, ale neviete mi povedať, či by tie vysoké riadidlá z rebela sedeli aj na K6? Poprípade, kde by sa dali zohnať aspoň podobné? Kostka ich na stránke neponúka samostatne. Ďakujem.
Vypadá to jako skvělá kolobka. Jediné z čeho mám obavy je fakt ta menší tuhost. Patrně o dost menší než u K-bike. Ale nemít doma K-bike, tak tohle je horký favorit. Ikdyž asi by mě brzdilo, že za jednu Kostku lze mít dva K-bike.
Zkousel jsem ji a tuhost je pro me hodne mala. Nad 100kg bych ji nebral.
O Rebelovi uvažuju a dneska jsem si ho vyzkoušel na For Biku, kolobka je opravdu hezká a lehoučká, ale mých skoro sto kilo je opravdu na ni moc, pružila docela hodně, asi začnu hubnout.
JInak na Rebelu mají jako novinku otočný představec, takže po otočení řídítek dolu je kolobka ještě skladnější a nebál bych se s ní do tramvaje.
Tedy také jsem vyzkoušel Rebela na For Bikes a fakt úžasně lehká kolobka. Proti větším modelům samozřejmě pomalejší a dost pružná, ale hold nejde mít vše. Tohle je prostě lehoučká přenosná kolobka. Nové řešení s otočným představcem je super. Složit řídítka naplacato je rychlejší než skládat Rubika a přitom placatá koloběžka zabare minimum místa. Kdo se přepravuje kombinovaně, tedy kolobka, tam kde se to dá, a pak MHD, pěšky do schodů, nebo cokoli nesjízdného, tak tam je to myslím jasná volba na Rebela.
No skoro 1/2 kila na představec? To je 10% hmotnosti celku! Myslím si, že to skládání si zájemce najde i u toho Rebela, ale pokud teda skládačku, tak já osobně bych viděl toho Rubika. Rebela bych viděl s pevným a lehounkým představcem. Prostě nejlehčí malou brndu. A ať si do města klidně pruží. Dělat z Rebela Rubika nevidím jako šťastný řešení, ale dodat z něj představec na Rubika naopak ano.
Podle fotek je patrné že vidlice je z produkce Kostka a tak by mě zajímalo jak je řešený krk vidlice který je na Ahead hlavové složení. Je tento krk lisovaný, nebo přivařený k vidlici, je ocelový, nebo hliník, originál krk od nějakého velkého výrobce, nebo taky produkce Kostka? Máte někdo přístup k této kolobce a mohl by jste prosím poskytnout alespoň nějaké odpovědi? Díky!
Ahoj,
vidím, že zde jsou opravdu znalci na kolobky, tak bych Vás chtěl poprosit o radu zasvěcených. Vybírám stroj pro přítelkyni k 25. narozeninám. Sám mám K5 a jsem nadšený, byť teď bude muset projít stroj hlubší revizí – špatná ložiska vzádu, koupit nový blatník a pravděpodobně budu pořizovat i jiné brzdy. Používám ji ve městě (Praha) na přepravu odkudkoliv kamkoliv za takřka jakéhokoliv počasí. To stejné by čekalo i přítelkyni. Jen s tím rozdílem, že ona má pud sebezáchovy, já už mám za sebou po pádu v rychlosti i šití v obličeji :D:D:D
Je menší postavy s váhou kolem 60, tak si říkám, zda by toto či K7 byla pro ni ideální volba a případně který stroj je vhodnější. Dosud jsme jezdili já K5 a ona kolo a stěžovala si, že to je na prd, že takhle své hýžďové partie nijak neposílí :D:D:D
pak by logicky přišly na přetřes i pohodové výlety, ale primárně je to po Praze.
Díky předem za reakce!
Zatim jsem nenašel jaké byli u testovaného kola pneumatiky. Pouze je poutavě uvedeno, že kolobka je měkká, ale na kolik barů bylo nafoukáno předni a zadní kolo je cudně zamlčeno. Nejen druh vozovky, ale i velikost a tvar pneumatik a nakolik jsou tyto zrovna nafoukány (případně na kolik maximálně mohou být nafoukány)- tyto parametry podstatně ovliňují valivé tření a test!
Protože i v českých zemích jezdí žáci do školy stále více na kolobrňdě, mělo by se uvádět, zda-li na právě testované se dá připevnit -v praxi stále těžší školní krosna či moderní pilotní kufřík. Myslím že ne všichni uzivatelé ji chtějí využívat pouze na lehko, jako při vašich nedělních testech či závodech. On existuje i den všední a pokud by-jste na zádech vezli těžśí batůźek s nákupem několika piv a pecen chleba, věďěli by jste o čem mluvím, i když ne zrovna vzletně píši.
Navigace pro komentáře