Koloběžku Kostka Tour byste mohli znát minimálně z recenze na Přibližovadlech, tentokrát jsem se ji ale rozhodl otestovat v trochu jiné nežli standardní výbavě. Aktuálně mám tedy v dočasném držení Kostku Tour, vybavenou Offroad paketem. O co se jedná?
Offroad paket přetvoří „obyčejnou“ Tourku v terénní koloběžku. Skládá se z přední vidlice, komplet předního 27,5palcového kola, přední hydraulické kotoučové brzdy a zadního terénního pláště a duše.
Detailům tohoto paketu se budu věnovat až za nějaký ten týden v kompletní recenzi, už nyní bych ale rád prozradil pár informací k přednímu kolu. To, co je vidět, tedy plášť Schwalbe Noby Nic o šíři 2,25″, to je oblíbený lehký XC „bezdušák“. To, co vidět není, je ale vnitřní galuska Tufo. Tušit dává jen dvojitý ventilek…
K čemu tato složitost? Vysvětlení je překvapivě jednoduché. Vnitřní vysokotlaká galuska, která se fouká na více než 8 barů, představuje jakýsi nárazník, který navíc ještě účinně drží patky vnějšího bezdušového pláště v ráfku. Plášť můžete mít díky tomu silně podhuštěný, aby účinně kopíroval terén, aniž by se ale „žvejknul“. Díky vhodné kombinaci huštění galusky a pláště dostáváte jakousi falešnou odpruženou vidlici s nízkým zdvihem.
Tuhle vychytávku jsem zatím vyzkoušel jen na pár desítkách kilometrů v terénu plném kořenů stromů a musím jen suše konstatovat, jsem nadšen! Přední kolo skutečně terén „žehlí“ jako nejlepší vzduchové vidlice. Ano, samozřejmě nezvládá velké díry nebo překážky, i tak je ale jízda nečekaně velmi komfortní – kolo má nesrovnatelně větší kontakt s terénem.
Čili já jdu pokračovat v testování a vy se můžete těšit na recenzi.
Comming soon… :-)