Pražský prodejce koloběžek Koloběžky pro dospělé uspořádal na svém webu anketu o nejoblíbenější koloběžkovou značku. Mohli byste říci, co je na tom neobvyklého, když nejrůznější ankety jsou vcelku běžnou součástí našeho života. Nicméně výsledky tohoto zkoumání jsou přinejmenším překvapivé.
Než přejdeme k výsledkům, je třeba uvést, že v anketě hlasovalo více než 300 účastníků, což považuji vhledem ke koloběžkové minoritě za velmi slušné číslo – jinak řečeno – anketa má poměrně solidní vypovídací hodnotu. Na druhou stranu neznáme složení účastníků z pohledu vlastnictví té které značky (majitel Kostky těžko hlasoval pro Mibo a obráceně) a další aspekty. Nicméně i tak jsou výsledky, jak jsem už anoncoval, překvapující. Tady jsou:
K-BIKE | 64% |
KOSTKA | 12% |
MIBO | 5% |
MICRO | 5% |
WORKER | 5% |
KICKBIKE | 3% |
YEDOO | 3% |
VELLA | 1% |
Jiná než v anketě uvedená značka | 1% |
Jak sami vidíte, vítězství zlínského K-biku je drtivé. Zároveň – aniž bych chtěl jakkoliv snižovat kvalitu jejich koloběžek – skoro nepochopitelné. K-bike má oproti druhému „gigantu“ Kostkovi – s obrovským výběrem modelů, barevného provedení a příslušenství – v portfoliu pouhé tři modely, které jsou si navíc hodně podobné. Na druhou stranu K-bike má velmi příznivé ceny a celkově také skvělý poměr cena/výkon, jaký nemá žádný jiný výrobce na českém trhu. A jak se říká: cena je až na prvním místě.
Stejně překvapující je pouhých pět procent Miba, což je druhý tuzemský koloběžkový velikán s obsáhlým portfoliem. Zde bych očekával číslo blízké deseti procentům.
Micru se moc nedivím, to je tak trochu jiný level, Worker a Yedoo bych nerad komentoval, Kickbike chápu, protože na českém trhu ještě není dobře zavedený a je poměrně drahý, stejně jako Vella také není vůbec laciná a má de facto jen dva podobné modely.
Takže nám nezbývá než poblahopřát týmu Petra Vavruši k titulu jejich K-biku coby nejoblíbenější koloběžkové značky.
Zdroj
Koloběžky pro dospělé
Smotlachova 582/2
142 00 Praha
tel.: 607 617 876
2 komentáře
Podle mne ta anketa vypovida o dvou vecech. Prvni je ta, ze na dany server chodi lide, kteri vi, co je kvalita na kolobezkovem trhu a druha, ze ti co uz vi co si koupit hledi na to kolik za dany model utrati.
Moc pěkně shrnuto, líp bych to nedokázal;)