Ocelová produktová řada Steel od Yedoo má za sebou dva roky od svého uvedení na trh, není tedy divu, že výrobce přichází s novinkami. V Yedoo se pravděpodobně – a podle mě rozumně – rozhodli neparazitovat sami sobě na úspěšné hliníkové řadě Alloy, která hraje prim hlavně v kategorii velkých koloběžek – protože nové Steelky náleží do střední velikostní řady. Navíc menší model Yedoo S2016 Disc je prezentován jako nástupce známého a oblíbeného modelu Mezeq (Disc) čili jakési jedúčkářské legendy.
Yedoo Steel S2020
Vlastně ani nevím, proč dvacet dvacítka v oceli nebyla uvedená na trh hned na konci roku 2019 s celou řadou Steel, ale teď už to zjišťovat nebudu, protože tento model přichází na trh právě nyní. Stroje s koly 20/20″ jsou často vnímané jako dámské velké koloběžky – takže možná zde byl tlak od hezčí části koloběžkové populace :-) Ale proč ne, na dvou kolech, spojených stupátkem, vídám ženy a dívky velmi často, takže by takový důvod či požadavek svoji logiku měl.
Na S2020 není takto od stolu moc co popisovat – je to Steelka, jak ji známe například z recenzí modelu S2620 a S2016 zde na Přibližovadlech. Díky dvěma stejně velkým kolům bude mít možná o fous lepší jízdní vlastnosti nežli S2016 s menším zadním kolem, byť tedy zrovna u tohoto modelu jsem se o jízdních vlastnostech vyjadřoval v superlativech. Tudíž na S2020 očekávejte super-superlativní jízdu :-)
S menším modelem bude mít Yedoo S2020 společné také závitové hlavové složení, kterému jsem postupem času – jak píšu v testu S2016 – přišel na chuť, nebo přesněji ho vzal na milost. A řídítka à la Mezeq s hrazdou, jež jsem ale na milost nevzal :-)
Stejně jako všechny modely Yedoo Steel, se bude i nový model S2020
prodávat v pěti barvách | Zdroj foto Yedoo
Yedoo S2020 – základní technické parametry a cena
(údaje výrobce)
Celková délka: 1 580 mm
Výška řídítek: 920–980 mm
Prostor pro jezdce: 630 mm
Světlost stupátka (horní/dolní pozice): 45/65 mm
Hmotnost: 9,3 kg
Cena: 8 990 Kč
Zdroj: Yedoo.eu
Yedoo S2016 Disc aneb Mezeq jede dál!
Myslím, že v Česku není koloběžkáře, který by neznal Mezka čili koloběžky Yedoo Mezeq. Jedni na něj nedají dopustit, jiní zase pro tento stroj nenajdou dobré slovo. Tak už to holt někdy bývá. Nicméně i když ani já bych si ho nekoupil, jsem přesvědčený, že Mezků – zejména pak posledního modelu s kotoučovými brzdami – se prodalo nezanedbatelné množství. A přesvědčený jsem také o tom, že na tomto úspěchu měly lví podíl právě ony kotoučovky. Netvrdím, že je to dobře nebo špatně, zkrátka je to tak. Mezeq byl (a stále je) koloběžka s koly 20/16 palců, nyní přichází na trh model Yedoo Steel S2016 s přívlastkem Disc.
Yedoo prezentuje nového Mezka jako terénní verzi modelu S2016, což je třeba brát trochu s rezervou, protože ryzí teréňák vypadá trochu jinak. Nicméně předpoklady pro jízdu na nezpevněném povrchu zde jsou jasně viditelné. Objemné pláště pohltí při správném nahuštění kdejakou nerovnost, a vůbec nevadí, že mají jen decentní trekový vzorek – díky tomu totiž dobře pojedou i na asfaltu. Terénně se tváří také hodnota světlosti stupátka 55 mm, kterou hodnotím (hodnotím hodnotu ;-)) jako naprosto dostačující a přesnou. Koloběžka s relativně krátkým rozvorem (v porovnání s velkými modely) nic vyššího nepotřebuje.
Poprvé v řadě Steel zde není použitá dvojitá zadní patka, což je logické vzhledem k osazení kotoučovými brzdami. Jestli někoho baví přeštelovávat véčkové brzdy u jimi vybavených koloběžek s dvojitými patkami, tak budiž. Ale nikdo nebude „šachovat“ s adaptérem třmenu kotoučovky jen proto, aby mohl variovat výšku nášlapu. Znovu opakuji, ta je v případě S2016 Disc zvolená naprosto přesně, takže… no problem.
Použité kotoučovky jsou mechanické, typ Tektro MD-M300 Aries, tedy stejné, jako u hliníkového terénního modelu Yedoo Trexx Disc, u nějž se osvědčily jako brzdy s výborným poměrem cena/výkon. U S2016 Disc budou samozřejmě vzhledem k malým kolům ještě ostřejší, takže pozor na ně! :-)
Pět barev „nového Mezka“ – Yedoo S2016 Disc | Zdroj foto Yedoo
Yedoo S2016 Disc – základní technické parametry a cena
údaje výrobce
Celková délka: 1 510 mm
Výška řídítek: 940–1 000 mm
Prostor pro jezdce: 630 mm
Světlost stupátka: 55 mm
Hmotnost: 10,4 kg
Cena: 9 590 Kč
Zdroj: Yedoo.eu
Únor bílý, Yedoo sílí
Zatímco dvacet dvacítka je na webu Yedoo deklarovaná jako skladem, na model S2016 Disc se zatím přijímají rezervace. Od výrobce mám ale potvrzenou informaci, že první kusy by měly být k mání začátkem února. Takže neváhejte a – máte-li zájem – rezervujte si jednu z pěti barev nového Mezka. Nebo si jich vezměte i víc, ať vám to jde k dresu. A Steelku S2020…, tu si jednoduše kupte hned ;-)
5 komentáře
Model S2020 se od S2016 liší nejen velikostí zadního kola, ale (a to, řekl bych, hlavně) plášti.
Pláště na S2020 můžete napumpovat až na 7 barů (stejně jako u velké sestry S2620), zatímco S2016 můžete pumpovat jen na 4,6 barů (tj. stejně, jako třeba u řady Numbers).
Souhlasím :-) Mým cílem nicméně nebylo popisovat úplně všechny rozdíly. Navíc pokud se maximální tlak neuvede do vztahu s šířkou a průměrem pláště, je jenom… číslo ;-)
Ahoj mě by hlavně zajímalo zda už nějak vyřešili kvalitu sváru je zajímavé že řada Aloy je v pohodě,ale když jsem vyděl první ocelové,tak to bych psychicky nedal i když to třeba nepraská nejsou reklamace,prostě ne. A to se mě koloběžky yedoo líbí. Vyděli jste zavařenou kolobku kostka v podstatě za stejnou cenu? A to upozorňují že kostku nemám , jedu K7 a Kickbike. Pokud ano tak s 2020 by nebyla špatná. Radek.
Ahoj, podle mě ale nejde o kvalitu svárů, jako spíš o estetiku. Zřejmě jsou technicky a funkčně v pořádku, protože jsem také zatím nikde neslyšel ani nečetl, že by rám někomu prasknul, což se nedá bez výjimky tvrdit např. o starších modelech Vámi zmiňovaných Kostek. Každopádně souhlasím, že kvalita a vzhled svárů současných strojů českých výrobců typu Kostka nebo Mibo je minimálně o úroveň výš. Přesto bych řadu Steel tak černě NEVIDĚL :)
Ahoj jasně mě se ta S2020 líbí. A mezi náma mibu kdysi dávno,než zmėnily kontrolu taky občas nėco ujelio. A kostka (i když si ji asi nikdy nekoupím) šla technologický hrozně nahoru mají 3d lasery sváří automat. Ale to jsem odbočil tak k věci já pracuji přes 20 let jako svářeč a v podstatě naše firma sváří zakázkovou výrobu převážně na západ, tak to prostě vidím jinak,profesionální deformace. A co si budem povídat vzhled taky prodává, špatně nalakovanè nebo spasované auto si taky nikdo nekoupí a když tak to musí být cenově úplně někde jinde. Já jsem neřekl že jsou špatné ale co mě a nikomu to nevnucují zarazilo.