Elektrika první… Kostka e-Hill Max Fold (E1) v testu >Priblizovadla.cz
Partner rubriky Koloběžky  

Elektrika první… Kostka e-Hill Max Fold (E1) v testu


Celý článek Datum, kdy byl vydaný tento článek, se zapíše do dějin Přibližovadel. Jde totiž o historicky první recenzi elektrokoloběžky. I když, abych byl přesný, ona je to spíš „konvenční“ koloběžka s přídavným elektromotorem – více v samotném testu. Nebudu ale slovíčkařit, pojďme rovnou na to. Kostka e-Hill Max Fold (E1) v akci!
 




 

Kostka e-Hill Max Fold (E1) ve zkratce

Je to Hillka tak, jak ji příznivci značky Kostka znají – poctivý, léty vychytaný ocelový stroj s koly 20/16 palců, čili střední až malý model koloběžky. Koncept, který jsem nazval evergreenem, a za tím si stojím. Oproti klasické Hillce zde ale najdete dvě změny: Jednak samozřejmě onu elektrifikaci, druhak – v případě testovaného modelu s označením Fold – také možnost skládání. Kostka Hill ve skládací verzi totiž dříve neexistovala. (Jen podotýkám, že model e-Hill lze pořídit i v pevném provedení – viz předchozí souhrnný článek.)
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 

Konstrukce a komponenty

Tuto část výrazně zkrátím, abych se mohl více věnovat samotné „elektrice“, ale také proto, že o koloběžkách Kostka toho už bylo na Přibližovadlech napsáno tolik, že podrobně popisovat jejich konstrukci je vážně nošení dříví do lesa. Rám Kostky e-Hill se – kromě stupátka a zadní stavby – neliší od klasické Hillky, shodné jsou i rozměry, jako je rozvor, prostor pro jezdce či výška stupátka. Zkrátka jak už jsem uvedl, je to léty prověřená a postupně zdokonalovaná koncepce koloběžky pro jezdce od pubertálního věku až po dospělé. Se svojí výškou 186 cm jsem neměl nejmenší problém.
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 
Pomineme-li skládací mechanismus – i když pomíjitelný není, protože je to příjemná přidaná hodnota –, pak největší odlišností oproti konvenční Hillce je velmi široká zadní stavba, a tedy i rozšiřující se stupátko. Příčinou je samozřejmě elektromotor v zadním kole. Nemotorizované Kostky se – spolu s K-biky a Friendem – naprosto oprávněně chlubí nejužší zadní stavbou ze všech sériově vyráběných koloběžek – její vnější šířka činí pouhých 110 mm – přesně tolik, jaká je šířka stupátka. Jak je na tom e-Hillka? Přidejte vzadu 60 mm navíc – v místě náboje zadního kola má vidlice 170 mm. To je dost 🙁 Já osobně jsem schopný okopat si kotníky i na koloběžce s úzkou zadní vidlicí, takže si asi dovedete představit, jak vypadají nyní, po testování této „elektriky“. Ale vážně – zvláště pokud jste byli dosud zvyklí na úzkou stavbu, je při jízdě na e-Hillce třeba dávat jednoduše pozor, myslet na to.
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 
Takže paradoxem je, že zatímco zadní stavba je velmi široká, přední si s využitím Kostkovic 65mm náboje zachovává tu správnou „úzkost“. Když už, tak by to mělo být naopak, ale jde o daň z elektrifikace, se kterou je potřeba počítat. Motor vpředu má pouze Kostka e-Rebel s koly 16/12 palců.

Co se týče skládacího mechanismu, pak ten je stejný jako u všech ostatních skládaček Kostky. Rám se neláme, nýbrž otáčí v kloubu ve spodní části hlavní rámové trubky, k tomu se přidává skládací představec zajišťující sklopení řídítek. U modelů s vysokými řídítky – tedy i u e-Hillky – je koloběžkář postavený před menší dilema. Buďto bude složená koloběžka co se týče hloubky čili „placatosti“ co nejmenší, ale ergonomie postoje jezdce dostane na frak, nebo se spokojíte s objemnějším balíčkem po složení a bude se vám lépe jezdit. Proč je tomu tak?
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 
Aby totiž byla složená koloběžka co „nejplacatější“, musí být řídítka ve svislé poloze, dokonce i mírně nakloněná k jezdci. Dobrá ergonomie však velí je spíše „položit“ – naklonit je dopředu. Pak se ale hloubka (na fotografii hodnota 200 mm) po složení zvětší. Takže si vyberte sami 🙂
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 
Co se týče použitých komponent, pak se omezím na konstatování, že jde o Kostkovic řadu Max, tedy vyšší střední třídu. O firemním úzkém předním náboji již řeč byla, klasikou jsou vícekomorové ráfky s radiálním výpletem, kola obutá do kvalitních plášťů Schwalbe Marathon Racer. Nejpoužívanější brzdy na koloběžkách najdete i zde – véčka Shimano 4000 –, o kterých už jsem toho na Přibližovadlech napsal tolik dobrého, že by mně měli Japonci platit provize 🙂

Vysoká ocelová řídítka s hrazdou (čert ji vem 🙂 ) šířky 68 cm z produkce Kostky trochu kazí údaj na váze, ale jinak s nimi nemám problém – jsou dobře tvarovaná, ruce se neunaví ani po dlouhé jízdě. Za což patří dík také gripům z tvrdé pěny.
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 

Elektrifikace vládne světu

Už jsme sice u „elektriky“, ale začátek této části bude i o konstrukci. Všimli jste si na fotografiích, že nikde není vidět žádný kabel? Není to tím, že by jej konstruktéři Kostky tak dovedně skryli do rámu. On totiž žádný ani neexistuje. Jde totiž o řešení all-in-one, kdy motor (bezkartáčový elektromotor s výkonem 250 W), akumulátor (Li-ion 160 Wh; 5,3 Ah; 33,6 V) i řídící elektronika jsou integrované v jednom celku – tedy v té tlusté bílé věci v zadním kole.

Ovládací panel na řídítkách nahrazuje aplikace ve smartphonu, který s koloběžkou komunikuje bezdrátově pomocí rozhraní Bluetooth. Jak prosté milý Watsone! Za sebe musím říci, že se mně toto provedení hodně líbí. Jsem si ale vědom toho, že spoustě lidí asi u pojmu „integrovaný akumulátor“ naskočí kopřivka, nicméně ponechám na každém soudruhovi, ať si utvoří vlastní názor 🙂
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 
Nyní se musím trochu opakovat po úvodním článku o e-kolobkách Kostka. Velmi důležité je vědět, že v tomto případě nejde o běžné elektrokoloběžky à la skútr, které zkrátka jezdí samy po zapnutí motoru páčkou, rukojetí, tlačítkem… Na e-Kostkách se musíte odrážet, i kdybyste nechtěli. Elektromotor je totiž vybavený čidlem zrychlení, což znamená, že začne pracovat tehdy, až vy mu svým odrazem (zrychlením) dáte impuls. Ovšem pozor – neznamená to automaticky, že by se tím motor rozběhl a už vás vezl bez námahy. Záleží totiž na režimu, který zvolíte.

První generace elektrifikovaných koloběžek Kostka má dva režimy: Pedelec a Fun. V režimu Pedelec motor po odrazu zabere, vypomůže, a cca po sekundě (přesněji po „nějaké době“ – podrobněji o něco dál) se zase vypne. To je pro vás impuls k dalšímu odrazu, a dalšímu a dalšímu – zkrátka jedete jako na běžné koloběžce s tím, že motor vám ulehčuje námahu. Mimochodem, díky zmíněnému senzoru akcelerace, se nemusíte ani odrážet. Stačí, když budete dělat na koloběžce… směšné pohyby 🙂
 

 
Mód Pedelec funguje do maximální rychlosti 25 km/h, za níž už „elektrika“ odmítá pracovat. To je, stejně jako výkon motoru 250 W, dané legislativním omezením. Je zde ale ještě jeden malý bonus – pokud se přestanete odrážet, vaše rychlost klesne na 6 km/h, motor ji bude udržovat i bez vašeho přičinění. Taková rychlejší chůze. Třeba když klábosíte s někým, kdo vedle vás jde pěšky. Ale… u mě to fungovalo jen do chvíle, než se chodník trochu zvedl do mírného sklonu. Pak se koloběžka zastavila. Zkoušely to malé děti, v pohodě. Zkoušely to odrostlejší děti, v pohodě. Dospělý 65+ kg, konec. Asi by to chtělo poladit výkonovou křivku motoru.

V mobilní aplikaci si ale můžete zvolit druhý režim Fun. Při jeho přepínání vás appka upozorní, že tento režim není určený pro jízdu po veřejných komunikacích, což vy samozřejmě rádi akceptujete, protože už víte, co tento mód umí. A co že to je? Začátek je stejný jako u Pedelecu – kopnete do vrtule a motor zabere, kopnete víckrát, jedete rychleji, pak nekopnete a… ono to jede samo. Režim Fun totiž nechává pracovat motor déle, ale hlavně udržuje rychlost až do 20 km/h. Pak to tedy jede jako elektroskútr. Opět je zde ale podobné váhové omezení jako u režimu Pedelec v režimu chůze.

K ovládání: Měli byste vědět, že při jakékoliv změně parametrů musí motor stát – za jízdy to prostě nejde. Nevím proč to tak je, ale je to tak. Zároveň není nutné mít za jízdy mobil u sebe, ani není nezbytné mít za jízdy koloběžku s telefonem spárovanou. Parametry si můžete nastavit před jízdou, mobil lze nechat doma. Sice nevím, proč byste to dělali, ale rozhodně si s novou e-Kostkou nemusíte hned pořizovat držák mobilu na řídítka.
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 
Na ukázkách vidíte, že aplikace je velmi jednoduchá. Nyní přeskočím parametr Kers (abych se k němu posléze vrátil) a začnu posuvníkem Kick intensity. Nejde o intenzitu vašeho kopnutí, ale o sílu, jakou vás po vašem odrazu motor „nakopne“. Podle mých zkušeností z testování tento parametr není ani tak o intenzitě pomoci, jako spíš o hmotnosti jezdce. Lehkému jezdci stačí nastavit malou hodnotu, těžká váha potřebuje posuvník v pravé části displeje.

Parametr Assistance Duration v režimu Fun určuje, jak dlouho má motor „dobíhat“ se sníženým výkonem po počátečním „nakopnutí“. Upřímně řečeno doporučuji nastavit ji na maximum, protože, jak se dozvíte dále, i to je spíš málo.

Vracíme se k parametru Kers – rekuperace. Předně: Pokud je motor v aplikaci zapnutý (je jedno na který režim), při jízdě z kopce brzdí. To ucítíte po dosažení rychlosti cca 35–38 km/h, motor nedovolí překročení čtyřicítky. Chcete-li se tomu vyhnout, musíte před sjezdem zastavit a v aplikaci motor vypnout (první volba Off). Věřím ale, že spoustě koloběžkářů – kteří zrovna nemilují rychlé sjezdy – bude brzdění motorem spíš vyhovovat. Ale zpět k parametru Kers: Máte-li jej aktivní (a také nejlépe nastavený na max), motor zároveň rekuperuje elektrickou energii, jinak řečeno dobíjí akumulátor. Skutečně netuším, jak dlouhé kopce byste museli sjíždět, aby to baterka výrazněji poznala. Myslím si totiž, že běžné několikakilometrové sjezdy moc nepomohou. Ale funkce zde je, nic to nestojí a ani ničím neomezuje.
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 
Abych nezapomněl: Sice jsem psal, že tato koloběžka nemá jediný kabel, nicméně nějak se musí akumulátor nabíjet, že ano. Dodávaná síťová nabíječka se po odšroubování hliníkové zátky jednoduše „píchne“ do konektoru v ose zadního kola. O nabíjení jste informováni LEDkou na nabíječce, při plně vybitém akumulátoru to trvá cca 2 hodiny.

A výdrž, dojezd? Omlouvám se, ale nyní nechci zveřejňovat přesná čísla. Dojezd je závislý jednak na zvoleném režimu jízdy (Pedelec nebo Fun), ale také na hmotnosti jezdce, svažitosti terénu nebo okolní teplotě. Firma Kostka – kolobka uvádí výdrž 50 km v režimu Pedelec a 20 km v módu Fun. Já jsem se svými cca 93–95 kg živé váhy (mám těžké kosti a zimní oblečení něco váží 🙂 ) testoval v ještě docela chladném počasí s teplotami max 5 ˚C na hodně kopcovitých trasách. Navíc koloběžka byla nová, měla tedy i nový akumulátor, a jak známo, „baterky“ získají nejvyšší výkon až po několika nabitích. Nicméně pokud bych měl přesto nějaká čísla uvést, tak jsem se dostal na zhruba 80 % deklarovaných hodnot. Pedelec je poměrně hodně úsporný režim, Fun naopak dost „žere“. Věřím, že při „lidštějších“ teplotách bych se dostal na firmou udávané hodnoty.
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 

e-Kostka v praxi

Již několikrát zde byla zmínka o akceleračním čidle. Je to princip fungování této koloběžky s pomocným elektromotorem, ale zároveň je to tak trochu kámen úrazu, jak se budu nyní snažit vysvětlit. Při hodnocení samotné funkčnosti elektrického pohonu e-Kostky – je třeba dodat důležitou věc: čidlo se nestará jen o zapnutí motoru, ale také o jeho vypnutí. Co to znamená v praxi?

Pokud se rozjíždíte z nulové rychlosti, je jasné, že máte malou setrvačnost a tedy zároveň i poměrně rychlé zpomalení po odrazu. To znamená, že rozjezdy musí probíhat s rychlejší frekvencí odrážení nebo intenzivnějšími odrazy – jinak vám vypínání motoru po krátké době neumožní vyvinout potřebnou rychlost, při níž už pomáhá zmíněná setrvačnost – nedovolí akceleračnímu senzoru tak brzy vypnout motor. Ona „rychlost setrvačnosti“ se pohybuje kolem asi 14–15 km/h (a více pochopitelně). V režimu Pedelec to platí takříkajíc absolutně, v módu Fun už částečně vypomáhá motor i mezi odrazy a při patnáctikilometrové rychlosti slušně táhne sám i bez odrážení.
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1) | Ještě nastavit aplikaci a vyrážím! :-)

Kostka e-Hill Max Fold (E1) | Ještě nastavit aplikaci a vyrážím! 🙂

 
To vše platí pro rovinky a mírně zvlněný terén. Koloběžku zkrátka musíte rozjet a pak už vám motor pomáhá docela citelně. Problém ale nastává, jakmile přijedete pod prudší stoupání. Jak rychle dupete kopce „za svoje“? Troufám si říci, že běžný hobbík jezdí prudké stoupání rychlostí průměrně cca 10–12 km/h. Jenže to je pro senzor zrychlení e-Hillky nízká rychlost. Motor tak nezabírá možná ani jednu sekundu, aby se hned vypnul. Což setrvačnosti už vůbec nic nedodá, naopak. Velmi rychle zjistíte, že do prudkého stoupání se kvůli tomu vlastně permanentně rozjíždíte 🙁 Jediné smysluplné řešení je dupat velmi rychlou frekvencí, možná méně než jeden odraz za sekundu. Čili osvojit si metodu měnění noh přeskokem, a kopce jezdit de facto závodním stylem.

Kostku e-Hill Max Fold (E1) jsem samozřejmě vyzkoušel na svém „měřeném kopci“, který má délku přesně 4 km a převýšení 200 m. Nejsem závodník, jsem líný koloběžkář, nicméně na velkém a lehkém sportovním stroji (např. Kostka Racer Pro G5) jej dávám průměrně za 20 minut (čili onou rychlostí rekreačního koloběžkáře 12 km/h). I tak jsem nahoře propocený, jak se hezky česky říká – durch. Takže jsem skočil na e-Hillku a… úplně stejný čas. Nahoře jsem sice nebyl durch propocený, suchý ale rozhodně také ne. Uznávám, že s tímto záměrem byly e-Kostky „vynalezené“ – aby se jezdec i přes pomocný motor musel hýbat. Musím však napsat, že do kopce jsem čekal mnohem víc. Vážně nechci dupat jako na závodech jen kvůli tomu, aby se motor uráčil mi pomáhat. Do kopce čekám mnohem větší podporu.
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 

Celkové hodnocení

Tohle bude dlouhé. Předně musím ocenit koncept této e-koloběžky, přesněji koloběžky s pomocným elektromotorem. Protože ona je to skutečná „pravá“ koloběžka se vším dobrým, co k tomu patří. A znovu opakuji, Kostka Hill je vynikající stroj z pohledu geometrie, prostoru pro jezdce, jízdních vlastností nebo třeba dílenského zpracování a použitých komponent. Když k tomu přičtete ještě možnost skládání u modelu s příponou Fold, nemůže vám vyjít nic jiného, než vynikající hodnocení. Tedy s jednou výjimkou – kvůli motoru musela být rozšířená zadní stavba a to výrazně. Dobře tedy, daní za elektrifikaci je malé zhoršení jízdního komfortu, plus zvýšení celkové hmotnosti, o kterém jsem se ani nezmínil, protože to si „odtahá“ motor sám.

Líbí se mi i princip pohonu, který nutí jezdce k odrážení. Je to jakýsi mezistupeň mezi „human powered“ koloběžkami a elektroskútry. Opakuji, že si cením také all-in-one provedení bez zbytečné kabeláže. Zkrátka a dobře, je to nápaditý koncept e-koloběžky, o tom žádná.
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 
Samotný elektropohon však nelze hodnotit jen pozitivně. Ale plusy začnu: ano, na rovině a do mírných kopečků v podstatě nemám výhrady. Naopak, elektromotor pomáhá přesně v intencích, v jakých jsem si myslel, že pomáhat bude. Hýbat se sice musíte – což je samozřejmě dobře –, ale řekněme, že k tomu stačí nějakých odhadem 40–50 % energie, kterou byste museli vynaložit bez pomocného motoru. To platí ve sportovnějším módu Pedelec, v režimu Fun pak ušetříte ještě více sil (i když bude cestovní rychlost nižší a dojezd méně než poloviční). Problém nastává v kopcích, ale to bych se opakoval. Mám-li to však shrnout, pak v současném provedení je Kostka e-Hill Max Fold (E1) vhodná do rovinatějších či mírně zvlněných krajů, kde svoji práci odvede na výbornou. Bydlíte-li však, jako já, na vrcholu velkého kopce a očekáváte, že jej budete „dávat“ v obleku bez zadýchání a propocení, doporučit vám ji s čistým svědomím nemůžu, byli byste zklamaní. Ostatně do víceméně horského terénu nemůžu Kostku e-Hill Max Fold (E1) doporučit asi nikomu.

Plusy a minusy

výborně navržený koncept klasické koloběžky s pomocným motorem
all-in-one elektropohon bez kabelů
výborné jízdní vlastnosti a ergonomie
skládací provedení

…ale

široká zadní stavba
problémy pomocného motoru v prudkých stoupáních
 

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 

Cena

(k datu 13. 3. 2020)
Kostka e-Hill Max Fold (E1) | 32 990 Kč
 

Výrobce

Kostka – kolobka

 


 

Galerie fotografií Kostka e-Hill Max Fold (E1)

 


 


Koloběžka Kostka e-Hill Max Fold (E1) byla fotografovaná v ateliéru fotostudia Špaček

Špaček fotostudio

 



reklama Facelift koloběžek Yedoo Alloy je tady





, ,




  1. #1 ll 16. 3. 2020 - 17.54

    skoda ale kde jinde by me mel motor pomahat nez v kopci kde nechi tlacit protoze na to nemam na rovine motor vlastneneni potreba aspon prozatim pro me skoda 🙂

  2. #2 Ondřej Wolf 17. 3. 2020 - 12.23

    Nápodobně. :-).

  3. #3 rn 18. 3. 2020 - 11.29

    Díky za recenzi něčeho, co mě dost zaujalo a bohužel si to jen tak sám nevyzkouším (ForBikes se ruší jako teď všechno). Ten koncept, kdy to pomáhá automaticky jen při odrážení se, mi připadá skvělý. Uvědomuji si, že to nemůže být zcela dokonalé, protože to umí měřit jen akceleraci, takže to moc nepozná, jestli se člověk dře do kopce a nebo jede po rovině, ale ono jak to na koloběžce udělat jinak a lépe??? To by člověk musel mít nějaké čidlo v podrážce, které by měřilo velikost síly při odrazu… Chci se zeptat. Dá se v té aplikaci nastavit nižší rychlost, do které to pomáhá? A rekuperace je natvrdo až před čtyřicítkou nebo se dá někde nastavit, že to má rekuperovat z kopce při nižší rychlosti? Díky.

  4. #4 Lindner Petr 18. 3. 2020 - 16.53

    V aplikaci se dá nastavit jen to, o čem píšu – takže ne. Rekuperace je z pohledu rychlosti jízdy natvrdo, dá se nastavit jen její míra. Jinak lépe to určitě udělat jde, a já věřím, že v dalších verzích nebo upgradech motoru, to bude lepší.

  5. #5 Ondřej Wolf 19. 3. 2020 - 07.41

    Co zapojit nějakou formu gravitačního sklonoměru? Ten by ale asi nemohl být v té rotující soustavě řídící jednotka -motor-baterie- náboj.

  6. #6 Tomáš Kožnárek 20. 3. 2020 - 15.01

    Super myšlenka. Silně bych uvažoval o koupi, pokud:
    1. To dají do Twenty předního kola (odpadne nevýhoda široké konstrukce vzadu).
    2. Umožní za jízdy nastavit trvalý “přítah” podle volby jezdce. Odpadne akcelerometr se všemi zmiňovanými nevýhodami a budu si moci kopec trochu “narovnat”, jinak pojedu sám. Na rovině a z kopce vypnu.
    3. Odstraní rekuperaci. Pro těch pár miliampérhodin je podle mne zbytečná. Marně přemýšlím, kdy jsem jel kolem čtyřicítky dýl jak minutu. On to spíš ten měnič umožňuje, tak to nabízí jako výhodu.
    Vše pouze moje domněnky, možná je to jinak 🙂

  7. #7 MATT Martin Ambrozek 30. 3. 2020 - 01.59

    Zdravím, super myšlenka, bez kabelů, to je paráda, nikde nic nezavazí. Jen by mě zajímalo, baterky nejsou věčné, a někteří uživatelé ví málo jak se o ně starat, takže až odejdou do věčných lovišť co dál. dají se vyměnit nebo koupě celýho kompletu, to asi není levná záležitost. To že se okopou kotníky díky širšímu zadku, díky střídání nohou je to aspoň pro obě nohy spravedlivý a člověk se rychle naučí si dávat bacha. Výrobce mírné neduhy chování podpory motoru určitě vyladí. Koloběhu ZDAR!

  8. #8 bh69 16. 5. 2020 - 08.56

    Myšlenka zajímavá, jak ta intergrace všeho do kola, tak ta přípomoc podle akcelerometru .. Jenže těch nevýýhod je taky dost a k tomu ta šílená cena. Za stejnou nebo i výrazmě nižší cenu si lze pořídit motor do předního kola s 2-3x vyšším výkonem a 2x větší baterku na rám a bude to řešení, které sice nebude fungovat jako přípomoc podle “šlapání”, ale zase pomůže do kopce a může se použít i pro situace, kdy se nechci zpotit (třeba na cestu do práce). A vzadu zůstane úzká stavba lehké kolo (motor vzadu je na manipulaci hodně nepříjemná věc, funguje to jako palice na hřídeli ..)

(nebude zveřejněn)


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Rozumím