Search
Close this search box.

Kickbike Sport G4 – podrobný test finského oceláče

Celý článek Prosím, nepleťte si slova – oceláč není to stejné co ocelář – je to zažitý výraz pro ocelovou konstrukci, přesněji rám. Všechny koloběžky Kickbike, které jsme doposud testovali, měly rámy hliníkové, G4 sice na první pohled vypadá stejně, rám je ale ze „železa“. Jak si stojí tento cenově nejdostupnější velký Kickbike?

 

Prolog

Dostat se při testování k novému Kickbiku je, jak se zdá, nemožné. Všechny předchozí, i tento testovaný stroj, jsou „jeté“. Smíříte-li se však s tím, že na fotografiích není naleštěná novotou zářící koloběžka, ale stroj s nějakým tím šrámem, ničemu to nevadí. Naopak, většinou to nejsou jen sterilní kusy kovu, nýbrž koloběžky s příběhem. Třeba zrovna tato „Gé čtverka“…

Jde o koloběžku plzeňského borce Václava Juna, kterého z Přibližovadel znáte nejen jako šílence, překračujícího meze běžného sportování, ale také autora reportáží ze závodů seriálu Bez pedálů, který ostatně s kolegy založil a pořádá jej (a obvykle si v rámci toho ještě i zazávodí a většinou i stoupne na „bednu“). No a na testované „Gé čtyřce“ například jel v lednu z Aše na Pražský hrad na podporu prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga nebo před pár dny se Zdeňkem „Bennym“ Benešem na stejném stroji plzeňský Škoda bike marathon. Určitě si přečtěte zajímavé story na webu Koloběhsportu. Nejprve ale náš test této slavné koloběžky…

Kickbike Sport G4

Kickbike Sport G4 stručně

Jediné, co o tomto stroji zatím víme, je, že má ocelový rám. Pro krátké představení je třeba doplnit, že se jedná o velkou koloběžku s předním 28palcovým a zadním 18palcovým kolem. Stejně jako u jejích stájových kolegyní je jejím typickým konstrukčním prvkem esovitě prohnutý rám plynule navazující na nášlap. Dalším poznávacím znakem jsou pak dvojité zadní patky, které umožňují ve dvou polohách regulovat světlou výšku koloběžky.

Model Sport G4 je koncipován jako treková koloběžka a je tudíž obutý do trekových plášťů Kenda Khan (důvěrně je znají například majitelé strojů Mibo) a v základní výbavě najdete stavitelný představec, přední i zadní celoobvodový plechový blatník a stojánek (přední blatník a stojánek byly při testování odmontované).

Kickbike Sport G4
„Netestovaný“ Kickbike Sport G4 v plné výbavě s oběma blatníky a stojánkem. Můžete si vybrat ze tří barev: Černé matné, červené nebo oranžové barvy rámu | Foto Kickbike

Konstrukce

Když se podíváte na fotografii s rozměry koloběžky a porovnáte ji například s modelem Race Max 20, zjistíte, že geometrie a rozměry rámu jsou de facto shodné (kromě odlišností daných jinak velkým zadním kolem).

Kickbike Sport G4

Bližší zkoumání však odhalí jisté další změny. Především jde o konstrukci v místě přechodu krku do stupátka. Zatímco u hliníkových modelů je trubka krku dole postupně zploštělá a plynule navazuje na spodní část nášlapné plochy, u G4 vytváří v přední části „bříško“, které má menší světlost než stupátko vzadu. Rozdíl činí asi 8 mm, což je znát.

Počítejte s tím, že v nižší poloze zadního kola budete tímto bříškem drhnout častěji a u menších nerovností než je u „normálních“ koloběžek obvyklé. Ostatně pokud používaný stroj otočíte „hlavou dolů“, okamžitě se vám ukáže nejexponovanější místo. Ano, je to právě ono spodní vyboulení rámové trubky.

Kickbike Sport G4

Mezi další odlišnosti oproti hliníkovým rámům patří například užší chránič paty, což je ale pozitivní změna, jelikož se do něj nezaklesává pata stojné nohy, jako do širokého oblouku chrániče paty Race Maxe, nebo Sport Maxe. Stupátko je stejně dlouhé jako u „hliníkáčů“, tedy „na jednu nohu“, pořádnou pětačtyřicítku i větší. Zbývá mi jen zopakovat, že velikost i šířka nášlapu stačí bohatě – nic rozměrnějšího potřeba není.

Kickbike Sport G4

Levnější použitý materiál rámu s sebou bohužel nese i lacinější řešení zadních dvojitých patek. Zatímco u hliníkových rámů – kde jsou patky pochopitelně též hliníkové – mají frézované dosedací plochy, u rámu modelu Sport G4 jsou patky vysekávané z ocelového plechu. To s sebou nese menší přesnost usazení zadního kola a například také horší manipulaci s ním při nasazování nebo předělávání z jedné pozice do druhé. Zde se ztrácí čistá strojařina a nastupuje honba za vyšším ziskem. V tomto místě to ale zrovna být nemuselo…

Kickbike Sport G4

Ostatně když už jsme na to narazili – variabilita dvojitých zadních patek je skvělá věc, to všechna čest, nicméně je třeba počítat s menšími úskalími. Chcete-li slyšet nejprve tu horší zprávu, pak ta zní, že se změnou pozice zadního kola je nutné také „přeštelovat“ zadní brzdu. Pokud jste tedy dosud žili v tom, že před vjezdem do terénu prostě zastavíte, povolíte zadní rychloupínák a předěláte kolo do druhého zářezu patky a zase utáhnete rychloupínák, budete muset tento názor přehodnotit.

Druhá zpráva pak říká, že zadní blatník při kole nasazeném ve spodní patce pak vypadá, jak to nejlépe říci… No prostě blbě. Ale to se dá přežít, jde jen o kosmetickou záležitost, na funkčnost to vliv nemá.
Aktualizace: Omluva, občas člověk něco přehlédne – „přeštělovat“ se dá i vzpěra blatníku, takže pak blbě nevypadá. Od toho je na patce druhá dvojice otvorů.

Kickbike Sport G4

Všimněte si, že i ve vyšší poloze stupátka je přední „břicho“ stále o něco níže než zadní část nášlapu, proto i v terénu je třeba stroj při přejezdu překážek včas přizvedávat. Mimochodem, sice to je uvedeno ve fotografii s rozměry o něco výše, nicméně raději zopakuji, že nižší světlost Kickbiku Sport G4 je (bez zatížení a se standardními plášti Kenda Khan) vpředu 32 mm, vzadu 40 mm. Ve vyšší poloze pak k oběma mírám přičtěte 26 mm, tedy vpředu 58 mm, vzadu 66 mm. Tloušťka samotné konstrukce stupátka je asi 32 mm, takže noha stojí ve výšce průměrně 70 až 95 mm nad zemí.

Přední vidlice je taktéž ocelová a bohužel podobně jako zadní patky trpí i patky přední vidlice prostým lisováním z plechu a nijak přesným dílenským zpracováním. Ostatně k tomu se ještě dostaneme obecně v celkovém hodnocení.

Kickbike Sport G4

Komponenty

Zde pouze popíšu, „rating“ budu dělat až v celkovém hodnocení – aby snad někdo neřekl, že jen hledám mouchy (což nehledám, kdybyste nevěděli).

Brzdy dodalo Tektro, páčky Promax, stejně jako stavitelný představec nebo rohy a řídítka. Zkrátka běžné komponenty, ze kterých si na zadek nesednete, ale funkčnost zaručí dobrou. Zvláště brzdy odváděly skvělý výkon i se standardními špalky – což obvykle nebývá zvykem.

Stavitelný představec je skvělý pro „seřízení“ ideálního postoje, případně i pro jeho střídání silnice/terén, počítejte však s tím, že je to komponenta, která svojí hmotností z této koloběžky závodní speciál neudělá. Rovná řídítka mají dobrou šířku 53 cm.

Kickbike Sport G4

Kola tvoří náboje vlastní konstrukce (spíše „nějaké“ náboje opatřené vlastním logem) s průmyslovými ložisky. Těmi se Kickbike občas chlubí, nutno ale říci, že ani zde nejde kvalitativně o žádný hi-tech. Jsou to prostě obyčejné náboje, které ani nemají soustružené dosedací plochy duté osy, nýbrž na zmíněných vysekávaných plechových patkách sedí vnějším závitem.

Ráfky dodal asi tchajwanský gigant Alexrims, oba jsou šířky 16 mm, takže není problém je v případě potřeby přezout na silniční pláště. Stávající Kendy Khan mají šířku 37 mm vpředu a 47 mm (1,75″) vzadu. Maximální tlaky pak činí vpředu 5,9 bar (85 psi) a 4,6 bar (65 psi) vzadu. Takže spíše měkké pláště určené pohodovému ježdění.

Zůstaneme-li ještě u kol, pak jen dodám, že klasický křížený výplet nerezovými dráty využívá vpředu 32 „špic“, vzadu pak o čtyři méně, 28 drátů. Čili kola, která deklarovaných 120 kg unesou v pohodě i při jízdě v nenáročném terénu.

Kickbike Sport G4

Jak jsem již uvedl na začátku, v krabici s koloběžkou dostanete také přední i zadní celoobvodový blatník – oba poctivé plechové, a tím i poctivě těžké… Je to škoda, že v Kickbiku ještě nezjistili, že na světě už delší dobu existují kvalitní plastové blatníky, které jsou lehčí, nerezavějí a vypadají i po stránce designu mnohem lépe.

Přední asi stejně jako Vašek hned odděláte, protože pro tento účel stačí plastové „lízátko“ na krku rámu, zadní se však více než hodí, ten doporučuji ponechat. Voda stříkající rovnou do stojné nohy při jízdě na koloběžce bez blatníku je hodně nepříjemná.

Jízdní vlastnosti

Pokud jsem byl v předchozí kapitole trochu – avšak oprávněně – kritický, nyní budu naopak chválit. Skoro všechno. „Kikbajky“ mají naprosto skvělou geometrii rámu pro jezdce střední a vyšší postavy (pro menší koloběžkáře jsou rámy dlouhé a vysoké) a „bezprecedentní tuhost“. To vše platí i pro Kickbike Sport G4…

Kickbike Sport G4
Pro menší postavy je Kickbike trochu dlouhý. Na druhou stranu na něm závodí i děti školního věku…

Ne, že by to bylo sto procent, to není reálné, nicméně Kickbiky ze všech koloběžek, které jsem testoval, naprosto bezkonkurenčně proměňují nejvíce energie dodané odrazem pro pohyb vpřed (pokud tedy zrovna necouváte). Testovaný Kickbike Sport G4 je na tom oproti svým hliníkovým kolegům o něco hůř, nikoliv však kvůli materiálu, ale hlavně vzhledem k obutí, které je širší, objemnější a měkčí. To je ale jaksi u trekové koloběžky očekávatelné a nelze to považovat za zápor.

Stroj díky dlouhému rozvoru perfektně drží stopu i ve vysokých rychlostech nad 60 km/h, o to horší je obratnost například v městském provozu – není to ale nic horšího nežli běžné jízdní kolo. Těm, kteří rádi prohlašují, že tyhle koloběžky nejsou vhodné do města, bych si dovolil oponovat právě ze stejného důvodu – na kole se do města běžně jezdí a nikomu to neobratné nepřijde. Proč tedy najednou koloběžka musí být malá? Ano, malá kolobka samozřejmě obratnější je, ale to ještě neznamená, že velkou je nutné z tohoto druhu „nasazení“ vyloučit. Malá auta jsou také obratnější a přesto jezdí po městě i velké limuzíny…

Kickbike Sport G4

Jediné, co u jízdních vlastností nelze označit superlativem, je hmotnost. I zde ale budu opatrný. Kickbike Sport G4 vážil v testovaném provedení bez předního blatníku a stojánku 9,5 kg, běžně tedy má kolem deseti kilogramů. Z kopce či na rovince je to vcelku nevýznamné, ale do kopce je vyšší hmotnost znát citelně. (Kdo tvrdí, že na váze nezáleží, je pozér nebo ujíždí na steroidech.)

Na vině je logicky těžší konstrukční materiál a také levné komponenty. Už jen kdybyste si koupili pouze rám (což možné je) a osadili jej lehčími komponentami, dostanete se klidně třeba o kilogram níž. Důležitou otázkou však je, kolik by vás to stálo navíc? Hodně samozřejmě. Najednou byste zjistili, že jste na ceně Race Maxu, spíše ještě výš. Pro serióznost musím dodat, že váha není problém Kickbiku, nýbrž všech výrobců koloběžek. A stačí se probrat recenzemi na našem webu, abyste brzy zjistili, že jsou stroje, které při menší velikosti vykazují ještě větší hmotnost. „Gé čtyřka“ na tom totiž není z tohoto pohledu zase tak špatně.

Kickbike Sport G4

Celkové hodnocení

Nebudu to protahovat, resumé je jasné: Skvělý koncept, téměř dokonalá geometrie a konstrukce rámu, to vše degradované nepříliš kvalitním dílenským zpracováním a lacinými komponentami. Ať to zní jakkoliv tvrdě, ani ta barva na koloběžce pořádně nedrží…

Aby si snad někdo nemyslel, že takové hodnocení píšu rád – naopak mě to mrzí. Suše ale musím konstatovat, že čeští výrobci dílenským zpracováním a kvalitou strčí Kickbike hravě do kapsy, a to pro věhlasnou světovou firmu není dobrá vizitka.

Chcete-li ode mě na závěr slyšet, zdali bych si koupil „Gé čtyřku“, pak odpovím asi takto: Koupil bych si ji, protože její pozitivní vlastnosti by mi za to stály. Spíše bych si ale koupil jen rám a zbylými komponentami si koloběžku osadil sám. Minimalizoval bych tím riziko potenciální reklamace na minimum. Ne, není to standardní nákupní chování, to přiznávám. Ale chtěli jste můj názor…

Kickbike Sport G4


Plusy a minusy

výborná geometrie
skvělá tuhost rámu
univerzální použití

…ale

nepříliš kvalitní dílenské zpracování
laciné komponenty


Zapůjčil

KOLOBĚHsport Plzeň
Skvrňanská 54
301 00 Plzeň

tel.: +420 603 218 471
e-mail: kolobehsport@centrum.cz

Cena

ke dni 20. května 2013
8 900 Kč


Konkurence

Kostka Tour Speed | Cena 9 069 Kč Mibo Geroy | Cena 7 790 Kč
Kostka Tour Speed Mibo Geroy

Kickbike Sport G4


Sdílej:

21 komentáře

  1. Díky za recenzi. Zaujala mě jedna věc. Ta věhlasně světová firma. Máš, Petře, prosím, nějaké vysvětlení, nebo teorii, proč je Kickbike věhlasnější než naše špička? Protože v kvalitě nebo inženýrském zpracování to úplně nebude. Díky

  2. Pavle, nevím, koho považuješ za českou špičku? K-Bike možná….Kickbike byl první a jezdí na něm celá špička. A když si vezmeš náklady na reklamu, kterou vydá Kickbike ročně na propagaci, tak zjistíš, že ta částka je minimální :-)…spíš žádná. K recenzi: Jen bych s těmi slovy jako věhlasný, chlubí apod. trošku šetřil, ale beru to novinářskou polívku, která mi ale není po chuti ani v pozitivním ani v negativním slova smyslu….

  3. Na vavřínech neusli :-)….ale to by bylo na dlouhé povídání, když znáte zákulisí aspoń trochu :-)…mně stačí, že když jedu na závody, tak vidím, na čem se jezdí…a loňské MS, kde na stupních stáli „tovární“ jezdci – pouze s jinými plášti resp. řidítky, my dává za pravdu. Ale je dobře, že u Kostků snaží -pan Marek umí, to se musí nechat!

  4. Pro me neni dulezite na cem jezdi spicka. Zavodnik nejdem a uz nebudu. Cena v porovnani s Kostkou se srovnatelna. Svetova znacka je vykoupena proti Kostce horsima komponentama. OK je tu moznost volby, ja by jsem volil, a uz jsem zvolil lepsi vybavu a jsem spokojeny. Ale pokud na tahovyhle kolobezce je osizeny i to hlavni co si firma dela jako jediny sama, tedy ram, je to na povazenou.

  5. Protože se tu mluví o „mojí“ koloběžce, snad abych taky přidal slovo do mlýna. Myslím, že recenze nenahrává žádné značce třeba tak jako v autosalonech, kde donekonečna vyhrává v testech Škodovka :-) Tedy že ani tahle recenze nemá snahu se vysmívat věhlasné značce. Naopak je velmi objektivní a popisuje skutečnost. G4 je sice levně, ale naprosto dostatečně osazená a rám s geometrií jsou vymyšlené hodně dobře. To potvrdí bezpochyby každý majitel. Já na ní jezdím v sériové výbavě bez úprav a do jakéhokoli terénu v nejnižší poloze. Ne z lenosti přesazovat kolo, ale prostě proto, že je to zbytečné. na silnici chci nejnižší polohu a v terénu drbu podvozkem úplně stejně. Když nastoupí kořeny, nebo jiná podobná havěť, stejně se nedá koloběhat a koloběžku vedu, nebo vedle ní běžím. Nejraději do města a terénní projížďky. Ten Škodabikemarathon vypadá jako úchylárna, ale nenašel jsem pro takovou akci vhodnější model. Ovladatelnost a odolnost je naprosto skvělá.

  6. Ja vidim jako to nejdulezitejsi ram. Ostatni se da vzdy vymenit a casto se to deje. Bez dobre geometrie neni dobre kolobky. Je to jako s autem. Muzu si dat na starou Feldu elektrony, pojede to lip a bude to take vypadat. Ale Superba z toho nikdy neudelam:-)
    Ale jak tu padlo: na bezne vejlety se da jezdit na vsem, tricet kilaku odjedes i na Yedoo:-) Ceho se bojim je zvedani cen nekterych vyrobcu. To se opet vracim k Yedoo. Vcera padlo, ze na nem jezdi cele Brno. No, cele ne, ale ja jasne, ze kdyz bude stat Hill pres sedmicku a Mezeq polovinu, pro ty, co zacinaji, neni co resit… Howgh:-)

  7. Milouši sorry, ale argumentuješ blbě. Ta stará Felda (nebo nová Fabie) je taky levnější než Mercedes. Různé cenové skupiny jsou a budou ve všem, to není nic mimořádného. Doby, kdy věci stály stejně (protože nebyl žádný výběr), jsou už naštěstí za námi.

  8. Proč se u recenze na Kickbike mluví o Yedoo a Kostkách a …Kdyby to bylo aspoň kvůli srovnávání jízdních vlastností, ale to tu nikde nevidím. :-( Dá se přeci mluvit o tom, že diskutovaná koloběžka je na něco vhodná a na něco ne. Nebo že by se dalo něco vylepšit, či že je něco zbytečného. Takové názory bych čekal u diskuse k recenzi… Zkušební otázka: Když okukujeme na ulici Porsche, taky se přemýšlíme o tom, že nás Škoda 120L taky doveze z místa A do místa B za setinovou cenu? Nebo řešíme, že by třeba té černé barvě slušela metalíza?

  9. To Laďa : Tak zmíněná aktualitka od Kostků je opravdu nabitá inovacemi. Většina se sice týká pravopisu, především větné struktury, ale i na převratné myšlenky zbylo místo. Předpoklad, že kola koloběžky jsou zatěžována větší boční silou než je tomu u jízdního kola, je přinejmenším pochybný. Korunuje ho ilustrační foto malého zadního kola – že by 100mm široký náboj byl sám o sobě někomu pro boční tuhost málo? K tomu v levé části obrazovky smyčka poetického videa, kde si v prvních sekundách koloběžkář okopává koleno o rám… Konec emocí, zkusím se zde jako Evropan poohlédnout po kolobce snů. Hill Twenty vypadá slibně, ovšem po zjištění, že je koloběžka, jak praví info v AJ, vybavena „duálními koly vyvinutými pro přenos tlaku“, raději volím léty prověřenou klasiku G4, která ustála i příchod hliníkových top modelů.
    Nic ve zlém, ale na G4 bych po prvních pár metrech testovací jízdy byl ochoten vyrazit v podstatě kamkoli, na mnoha jiných brndách jsem tento pocit neměl.
    Jako omluvu za nepřímý a neúmyslný útok na koloběžky Kostka posílám frázi : „high flange hubs and double wall rims for increased lateral stiffness“ :)

  10. to Milouš: Jistě, že při každém nákupu rozhoduje cena. Moje první koloběžka byl K-bike K5, který mi pořád přijde jako nejlepší v poměru cena/výkon. Časem jsem ale zjistil že chci závodní silničku která cenu K-biku několikrát překonala. A ptám se sám sebe, jestli to není zbytečný, když na K5ce „tam taky dojedu“? Ne, tahle otázka mě nikdy nenapadla. A teď asi do tý G4ky půjdu jako do nejlepší trekový koloběžky. Konkurence stojí zhruba stejně a když mi Vašek řekne, že by ten Škoda bike marathon na ničem jiným nejel, tak to je pro mě nejlepší reference jaká může být.
    Ještě k samotnýmu stroji, přijde mi super, snad jen na tu bouli vepředu pod stupupátkem a to že má vzadu 18″ kolo místo 20″. Na 18″ je menší výběr plášťů, ale co se dá dělat. No, už se na ní těším :)

  11. Krásná a objektivní recenze včetně diskusních příspěvků těch co okusili a vědí. Bouli před stupátkem jsem podotýkal několikrát, 20″ místo 18″ kola = jednoznačně ano nejen kvůli většímu výběru obutí, ale i kvůli průjezdnosti přes nerovnosti. Plastový blatníky super, sám jsem ho na RaceMax dal jako nutnost na kolobku, na níž se jezdí i za nepřízně počasí. No a místo odrazky na blatníku bych očekával na stejném místě přidělanou blikačku s 1W zábleskovou ledkou.

  12. Ahoj, diky za recenzi, je moc povedena. Jak pise Radek Botik, taky bych bral test kolobezky BCS, kdyby bylo treba muzu k testu zapujcit svoji BCSku, kterou jsem loni koupil od Dalibora Cisára. Staci napsat na mail (hubenakmartin@gmail.com)

  13. Ak dovolite pridam svoj neobjektivny nazor. Neobjektivny preto, lebo som spokojny majitel tejto kolobezky uz treti rok. Poviem uprimne, co som hladal, to som nasiel. Snazim si kupovat veci na ten ucel, na ktory ich chcem pouzivat. Moja predstava bola, ze chcem kolobezku s „velkym prednym kolesom“, na ktorej budem moct mat ako sportovy, tak aj turisticky postoj , na ktorej budem moct pohodlne jazdit vacsinou po spevnenych cestach 2-4 hodinove vylety, ktora bude pevna a ktora sa bude dat eventualne pouzit aj na turistiku s batozinou. Pricinu preco som sa nemohol dostat k ziadnej kolobezke od ceskeho vyrobcu nejdem popisovat, ale nahoda ma spojila s chlapcami od predajcu KB v Cechach. Vymenili sme si zopar mailov a slovo dalo slovo a ja som sa stal spokojnym majitelom. Cestni cyklisti v Britanii maju pre nieco podobne nazov audax, alebo all rounder. Toto presne som hladal, toto presne som nasiel. Ked autor clanku pise stale o lacnych komponentoch, musim potvrdit, ze nie su sice „znackove“, tak ako ich maju u „kockovanej“ konkurencie, ale bohate stacia. Este sa mi nestalo, aby nechali v stichu. Staci im dat trosku udrzby a oni sa Vam odvdacia. S autorom recenzie nie uplne suhlasim iba v jednom a to v jeho kategorickom vyhlaseni:“Kdo tvrdí, že na váze nezáleží, je pozér nebo ujíždí na steroidech.“ Je to take populisticke vyjadrenie hodne bulvaru, ale tu na Priblizovadlach by som to nepredpokladal. Nie som ani pozer, ani neficim na steroidoch. Osobne mam nadvahu, takze kilecko dve na kolobezke, ci bicykli ma nezlomi. Moj problem je dnes to tazke hovado do kopca vyviezt, takze kolobezka je ten najmensi problem. Avsak na ucel, na ktory bola urcena a na ktory ju pouzivam to bohate staci. Az budem mat BMI 18-20 a budem trenovat na Giro,TdF a Vueltu v jednom roku, tak to mozno prehodnotim. Nie ze by nebolo co zlepsovat, Fido to zhrnul velmi presne, mozno to p. Hannu Vierikko niekedy zvazi. To by sa este viac priblizil k dokonalosti.

  14. Dobrá, pokusím se vysvětlit svoje rčení „Kdo tvrdí, že na váze nezáleží, je pozér nebo ujíždí na steroidech“, protože myslím, že nebylo úplně pochopeno. A já si na něm zakládám, a doufám, že mě proslaví minimálně na Wikipedii ;)
    Kdo mě zná, ví, že by mi pár kilo dolů taky neuškodilo – vím to o sobě i já sám. Nicméně hmotnost jezdce považuji za oblíbený alibismus. Navíc bohužel nesmyslný alibismus, kterým majitel stroje (obvykle) naprosto nelogicky omlouvá výrobce za to, že stvořil těžkou koloběžku.
    Všimněte si, prosím, že pokud kritizuji hmotnost, tak to dělám z nějakého důvodu. Činím to v případech, kdy jsem přesvědčen o tom, že by stroj šlo vyrobit lehčí – jinak řečeno, že je těžký zbytečně. Ano, většinou by si to vyžádalo o něco dražší komponenty, mnohdy ale ani to ne. Opakuji tedy naposledy: Odmítám vozit dekagramy až kilogramy „železa“ navíc jen kvůli tomu, že výrobce nepřemýšlel, nechtělo se mu, blbě se vyspal, kašlal na to, apod. A už vůbec jej nehodlám omlouvat vlastní nadváhou – to je pouze můj vlastní problém.

  15. I když jezdím na mibech,tak tahle brnda, no, není jí moc co vytknout. Nízké stupátko, nepruží, řídítka jsou nízko (u tak velkého předního kola). Určitě jezdí jak bodnutá včelou…a má svůj příběh. Co více si přát? Jasně, rád bych se na ní projel, taková ta zvědavost, žejo…

  16. Mám také oceláka, ale ještě s 16″ zadním kolem. Kupoval jsem ho po dvou letech slintání na začátku tohoto století. Je to tenkrát nejvyšší model Millenium Racing (v podstatě se na něm tenkrát závodilo), takže je celý v chromu, a musím uznat, že už tenkrát se trochu šetřilo(závitové hlavové složení, blatníky vykvetly do roka a do dne jak jarní louka, přední vidlice měla už tenkrát ohavné patky), hlavně vzhledem k tehdejší ceně 12.500Kč. Jinak, ale nemám koloběžce co vytknout, až na pár detailů, jako je koroze pod chromem, prasklý rám pod stupátkem – moje chyba, vletěl jsem na asfalto hrb asi ve 40km/hod (zavařeno a jezdí to už dva roky). Jediná věc co se mi nelíbí je zadní brzda silniční ALHONGA, bowden je veden rámem na pravou stranu stroje a všechny lepší brzdy potřebují bowden z leva. Jinak jsem, ale v podstatě absolutně spokojen a při nájezdu několika tisíc km ročně měním pouze pláště a jednou za pár let ložiska v zadním kole. Koupil bych jí znovu, ten pocit když vyrazím v před je k nezaplacení :).

  17. Tak jsem strávil s G4 víkend v Jizerkách a povím vám, že maximální spokojenost. Až se na ní pořádně projedete, tak hrb pod stupátkem ani 18″ zadní kolečko nebudete vůbec řešit! Výborná geometrie (dobře se řídí, manévruje, je předvídatelná při změně směru a přitom stabilní v přímce i ve vysokých rychlostech nezáleže na povrchu). Standartní obutí se osvědčilo jak na silnici tak na „polňačce“, k brzdám nemám výtku. Díky hodně tuhému rámu a vidli je hodně rychlá i na silnici. To je vlastně taky jediná nevýhoda, díky vysoké tuhosti se hůř přeskakujou velké díry a sjezd na nerovnostech není nic pro jezdce co rádi pohodlí (ti ať sáhnou po CrossMaxovi). Samozřejmě také záleží jak máte nafoukáno, já měl na max. Ještě můžu říct, že je tam trochu prostor pro odlehčení, což mi neva, tuning mě baví.
    Shrnuto podtrženo, výborná treková kolobka.

  18. Moje osobni zkusenost a cesta ke Kickbiku.
    Prisel napad vyzkouset male kolobezky za ucelem vetsi mobility behem delsich roadtripovych cest autem po Evrope. Zaclo to u Micra. Urcita porce zabavy by se v tom nasla:-) Dalsim krokem byly opravdove kolobezky, vyzkousel jsem par modelu od Miba. Pokracovalo to zapujcenim Kickbiku G4 a Cruiz Max. Kickbike mi ucaroval, presto by bylo nefer nevyzkouset Kostku. Osobne nejvic jsem si uzil na hlinikovem Kicbiku a klasickem Mibu, Kosta me bohuzel zklamala. Puvodni zamer (male skladaci posouvadlo) uplne vysumnel a chystam se k nakupu Kickbiku. Krom toho ze z jizdy na nem mam nejlepsi zkusenost, ramy techto kolobezek pro mne osobne nemaji konkurenci po strance designu. Miba jezdi paradne, me prijdou bohuzel doslova osklive. G4 super, nicmene lehci hlinikac myslim stoji za to, pokud uvazuji o vsestranne lehci kolobezce.
    K recenci – G4 je myslim skvela a byt majitelem krabicove verze, jiste odpustim komponentum nedokonalost, ram mi hodne vyhovoval… az na tu vahu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *