Přelom roku je v nesčetných – zejména technických – oborech lidské činnosti důvodem k inovacím stávajících produktů. Koloběžky samozřejmě nevyjímaje, ostatně už jsem zde psal o novinkách strojů Kostka pro rok 2011. Nyní je na řadě zlínský K-bike, jehož prototyp K7 pro rok 2011 mi zatím nečinně stojí doma.
Je sice pravda, že v tomhle počasí rád jezdím na kole, nicméně sněhová peřina je pro mě (doufám, že nejsem sám) na koloběžce nepřekonatelnou překážkou. To však nebrání tomu, ukázat zde novinky oblíbené „Ká sedmičky“ pro rok 2011.
Petr Vavruša doslova a do písmene splnil svůj slib, který dal v diskusi na našem webu – koloběžku poslal – cituji: „…pořádně zasranou ze svého testování.“ Abyste viděli, že K-bike testuje svoje stroje skutečně poctivě a v drsných podmínkách, udělal jsem ve vaně pár fotek.
Pak jsem sice bahnem ucpal odpad, kdo by ale v tom mrazu chodil s kýblem ven, že ano? Pozorní čtenáři si už nyní mohli všimnout hlavní novinky, kterou se model K7 pro příští rok bude chlubit – nového předního kola.
Tvůrci opustili klasický bicyklistický náboj s rychloupínákem a přední kolo osadili vlastním nábojem stejného typu jako na zadním kole. Jde o náboj na průmyslových krytovaných ložiscích, jehož osu tvoří šroub M8 s inbusovou hlavou, který je zcela zapuštěný ve vidlici. Vzhledem k novému náboji byla mírně pozměněna i vidlice – pozor na kompatibilitu – na původní „vidle“ určené pro kolo s rychloupínákem nepůjde nové kolo nasadit (a obráceně samozřejmě).
Radiální výplet bude tvořit 16 drátů M3 (na snímku je ještě prototyp s 20 „špicemi“) – tedy stejný počet jako u zadního kola. To všechno jsou zatím dobré zprávy, méně pozitivní je informace, že zůstává použitý obyčejný ráfek Remerx RMX 305 × 21.
Druhou novinkou, kterou ještě prototyp nebyl vybaven, bude vedení bowdenu zadní brzdy krkem koloběžky, což bude nepochybně elegantní a praktické řešení. Krkem koloběžky bude bowden protáhnutý také u modelů K5 a K6.