Řada Pro – jak ostatně název výstižně napovídá – představuje u koloběžek Kostka „rodinné stříbro“, to nejlepší z produkce této firmy. Pravidelní čtenáři Přibližovadel.cz vědí, že naše redakce měla dočasně v držení model Kostka Hill Pro. Je tedy nejvyšší čas publikovat podrobnou recenzi této koloběžky.
Prolog
Aby, nikoliv poprvé, zase nedošlo ke zmýlené: Kostka Hill Pro není terénní koloběžka. Chápu, že někoho k tomu může svádět název Hill (kopec, hora, vrch, vysočina, …), jiný tak možná usuzuje podle kotoučových brzd, nicméně realita je taková, že se světlostí menší než 5 cm to prostě není terénní model ani náhodou.
Sice se s ní bez problémů můžete vydat i na tzv. „zpevněné lesní a polní cesty“ (to můžete s de facto každou koloběžkou), rozhodně však nepočítejte s terénním downhillem a podobnými hrátkami. A vůbec, na asfaltu to Hill Pro stejně nejvíce sluší.
Konstrukce
Kostka Hill Pro je stroj na dvou dvacetipalcových kolech, což není zrovna běžné provedení. Jestli mám správné informace, tak na českém trhu najdete už jen další tři takto osazené modely koloběžek. Jeden z nich má opět Kostka – Trip Mini Cross, dva pak Vella – Speedboard a Offroad.
Jakkoliv ale jde o málo vídanou konstrukci, musím hned na úvod zdůraznit, že se mi moc líbí. Detaily sdělím o něco dále v části Jízdní vlastnosti a Celkové hodnocení, nyní se pojďme na konstrukci podívat detailněji.
Předně je třeba uvést, že Hill Pro není malá koloběžka, jak ji znají například příznivci strojů K-bike. Rozvor 1 050 mm je větší než u mnohých skládacích kol, postavených na 20palcových kolech. Dokonce je jen o 20 mm kratší než u velkého modelu Racer. Z toho plyne první základní teoretický poznatek, který – jak předesílám – se projevuje také v praxi: Je to pohodlný kočár. Čtěte dále…
Hill Pro vychází z typického Kostkovic konceptu, základ tedy tvoří trubková konstrukce plynule protažená dozadu, kde se stává zadní vidlicí. Krk je vyroben z profilu kapkovitého průřezu, materiálem rámu i přední vidlice je ocel.
Konstrukce je velmi elegantní, u Kostky tradičně najdete zajímavé vychytávky, jako je zapuštěný zadní rychloupínák, efektní krytky zadních „výfuků“, či laserem vypálená stylizovaná koloběžka ve vzpěře mezi krkem a hlavovou trubkou. Vyzdvihnout je třeba také (po letech neúspěšného tápání) už nějaký ten čas perfektně funkční stojánek koloběžky.
Oproti „obyčejným“ koloběžkám má verze Pro tvarově mírně upravený a hlavně prodloužený nášlap. Dříve používané hliníkové nýty na vnějších trubkách nášlapné plochy nyní nahradila nerezová loga Kostka. Byť mně nikdy nevadily – a neklouzaly – ani původní nýty, do nerezových log se podrážka boty doslova zakusuje. Je to tedy jak funkční, tak i designově zdařilé provedení.
Tady ale výčet úprav rámu ještě nekončí. Pokud byste koloběžku otočili „vzhůru nohama“, zjistíte, že podél celé délky trubek nášlapné plochy je navařená „housenka“, stejné návarky najdete v přední části nášlapu a v přechodu ke krku – viz následující foto.
Toto opatření má dva významy – jednak chránit spodní rámové trubky koloběžky před podřením (či poněkud nereálným prodřením), druhak pak plní návarky funkci zpevnění rámu proti prohýbání konstrukce při zatížení. Zdali to skutečně funguje, se můžeme jen dohadovat – srovnání s nenavařeným rámem bohužel nemáme.
Komponenty
Jako obvykle začínám odshora a rovnou musím podotknout, že bude následovat asi jediná výtka k tomuto jinak skvělému stroji. Co se mi nezdá? Řídítka a představec.
Opravdu je nutné kazit elegantní vzhled koloběžky humpoláckými BMX řídítky s – na koloběžce naprosto zbytečnou – hrazdou a k tomu neméně předimenzovaným BMX představcem? Tak trochu mi to připadá, jakoby od hlavového složení nahoru Hill Pro konstruoval někdo jiný než od „hlávka“ směrem dolů. A přitom Kostka umí udělat vkusné vysoké vlaštovky – dokonce skládací – jak ukázal na veletrhu For Bikes u modelu Rubik. I kdybych ale překousnul estetický dojem, stěžoval jsem si na podivné zahnutí řídítek, které s ergonomií nemá mnoho společného.
No dobře, pojďme k příjemnějším zjištěním. Na fotografiích si můžete všimnout, že výrobce záměrně nechává delší krk přední vidlice, případné zkrácení je na vůli konkrétního uživatele. Počet podložek pod představcem jasně indikuje rozpětí čtyř centimetrů, kam až je možno říznout.
Na pěnové gripy BBB FoamFix jsem na Přibližovadlech.cz pěl chválu už několikrát, nezbývá mi, než se opakovat – jsou skvělé. Nicméně malá vsuvka – pro tento rok se kromě černého provedení dají pořídit také světle a tmavě šedé (ty nejspíš byly na testovaném Hill Pro), a kromě toho i bílé – ty by této koloběžce také slušely.
Brzdové páky Shimano Deore (BL-M595) sice nejsou nejmodernějšími páčkami pro „hydrauliky“, jde ale o klasiku, která neurazí a funguje bezvadně. Ještě o tom v této recenzi bude řeč.
Nyní ale pojďme k nejlepším a také nejdražším komponentám tohoto stroje. Byla-li řeč o brzdových pákách, můžeme pokračovat samotnými brzdami. Kotoučové brzdy na koloběžkách rozhodně nejsou obvyklé, hydraulické pak už vůbec ne.
Stejně jako páčky, patří i brzdové třmeny Shimano k řadě Deore. Pouze pro brzdové kotouče o průměru 160 mm, klasicky uchycené na šesti šroubech, sáhli u Kostky opět k firmě BBB. Co vám budu povídat, brzdí to jako čert – čtěte dále.
Naprosto luxusní jsou samotná kola, o která se postaral tuzemský Remerx. Náboje vlastní konstrukce s průmyslovými ložisky stejně dobře vypadají jako slouží. Ráfky Total Strong 406 × 18 jsou vypleteny čtyřiadvaceti napřímo usazenými plochými hliníkovými dráty. Kombinace bílé s červeným eloxem vezme za srdce nejednoho fajnšmekra. Stejně tak koloběžkáři ocení pláště Schwalbe Marathon Plus 35–406, které se dají „nafučet“ až na 95 psi. Že pak koloběžka krásně „valí“, o tom nemůže být sporu.
Testovaný kus byl nadstandardně osazen blatníky od německé firmy SKS. Jak sami vidíte na fotografiích, nejedná se o žádná šidítka, ale poctivé celoobvodové blatníky s gumovými zástěrkami, jež svoji funkci plní více než perfektně.
Jízdní vlastnosti
Jedním slovem: Perfektní! Jak jsem už naznačil, je to pohodlný kočár, který po cestě plave jako limuzína. Dvacetipalcová kola jsou velká tak akorát na to, aby nebyla cítit každá malá nerovnost povrchu, nášlapná plocha je doslova rozložitá, pohodlná ve sjezdu i na rovině. Při zvedání koloběžky na obrubníky a jiné překážky musíte počítat s tím, že máte „delší zadek“, těžiště je ale kupodivu až v přední části nášlapu. Hmotnost něco přes deset kilogramů sice není žádný zázrak, na druhou stranu dodává v pohodových úsecích setrvačnost, do kopce holt musíte trochu zabrat.
Musím se zmínit také o účinnosti použitých hydraulických kotoučových brzd. Tomu, kdo s nimi nemá žádné zkušenosti, se těžko vysvětluje, že i z toho nejprudšího kopce brzdíte ležérně jedním prstem. Že i pod tím nejdelším kopcem nemáte pocit únavy prstů rukou, jako je tomu při brždění V-brzdami. A že dávkovatelnost brzdného účinku je tak úžasně citlivá, že jiné brzdy už na svém stroji nikdy chtít mít nebudete…
Co by ale měli vědět nejnáročnější uživatelé, je skutečnost, že Kostka Hill Pro pruží. Tedy ona samozřejmě částečně pruží každá koloběžka, zde ale vlivem dlouhého rozvoru, kombinovaného s neméně dlouhým nášlapem, dochází k citelnějšímu propružení než například u kratších strojů.
Osobně tvrdím, že pro „hobíky“ je to vlastnost pozitivní, protože z nich při jízdě koloběžka nevytřese duši, profíci si pak musí sami udělat test, aby zjistili, jestli jim pružení skutečně bere energii při odrazu nebo je to zanedbatelné.
Celkové hodnocení
Za mě je to skvělý stroj, co vám budu nalhávat. Ano, ta řídítka bych vyměnil, jako celek ovšem nemám připomínek. Možná se ptáte, co vidím na stroji se stejnými koly, když většina koloběžek má přední kolo větší než zadní (pokud to zrovna není model s koly 12 + 12 palců), některé dokonce výrazně větší? Nepopírám, že se mi to v první řadě líbí. Konkrétně Kostka Hill Pro je jednou z nejhezčích koloběžek, jaké jsem viděl a aspoň trochu ojezdil. To je samozřejmě poněkud iracionální důvod (otázka ale zní, proč by nemohl být).
Podobně nevědecky se vyjádřím k dalšímu důvodu – jsou to specifické jízdní vlastnosti. Jsem asi špatný publicista, ale nenapadají mě slova, kterými bych to dostatečně exaktně popsal. Tahle koloběžka prostě jede tak nějak jinak než všechny ostatní. Dominantním pocitem je předvídatelný jízdní projev. Prostě na tom stojíte s jistotou…
No a konečně je tu ještě ryze praktický důvod, proč jít do stroje se stejnými koly. Ten důvod budou mít hlavně velcí cestovatelé, kteří „na těžko“ brázdí kraje stovky a tisíce kilometrů vzdálené. Stejná kola = stejné náhradní duše i pláště = úspora hmotnosti zavazadel. De facto si můžete s sebou vézt celou rezervu – náhradní kolo, které podle potřeby nasadíte stejně dobře dopředu nebo dozadu.
Vím ale, že se čtenáři nyní vrtí na židlích a už nějakou chvíli čekají komentář k ceně. Ano, sedmnáct tisíc je pěkná pálka, to se musí nechat. Nemyslete si, také jsem si poprvé po zjištění ceny sednul a vykřikoval něco o předraženosti apod. Pak jsem se ale podíval do ceníků použitých komponent a hned jsem bral svá slova zpět. Hill Pro není předražený stroj. Tohle je prostě luxusně vybavená koloběžka, jejíž cena odpovídá použitým komponentám.
Chápu, že většina lidí není ochotna dát za koloběžku více než dva tisíce korun (a podle toho to taky na našich cestách vypadá), ovšem zároveň věřím, že se najdou nadšenci, jimž ani ta „sedmnáctka“ nebude připadat mnoho – jen když budou vlastnit tento stroj.
Plusy a minusy
luxusní osazení komponentami
výborné jízdní vlastnosti
kvalitní dílenské zpracování
elegantní design
… ale
vyšší aktuální cena (nicméně nepředražená)
Výrobce
KOSTKA – kolobka, s.r.o.
Potůčník 449
788 33 Hanušovice
tel.: +420 583 231 025
e-mail: dotazy@kolobka.cz
Cena
ke dni 29. dubna 2012
16 900 Kč
Koloběžka Kostka Hill Pro byla fotografovaná v ateliéru fotostudia Starling
55 komentáře
Navigace pro komentáře
Teda, tak já jsem se asi právě zamiloval….
Mmmm, ta je paradni. Libi se mi, ale u toho zalibeni to taky zustane. Skoda no. :-)
Pěkný… ale k výměně za mojí Amálku (Vella Speedboard) by mě nepřesvědčil ani ten bonus super brzd (které bych si konečně za rozdíl ceny s přehledem mohl doplnit)… vlastnosti jinak víceméně obdobné, navíc možnost regulovat světlost, kterou bych Kostce přidělat nemohl.
2ghibulo: Je to tak, Hill Pro je se Speedboardem co se týká geometrie rámu hodně příbuzný stroj. Až na ten dřevěnej nášlap, hliníkový zbytek rámu a tak dále :-) Zcela vážně ale musím uvést, že jsem si při testování Hill Pro často na Speedboard vzpomněl. Jízdní vlastnosti jsou totiž téměř shodné…
Až budu velkej…
Pěkná recenze.
Co se týče té hrazdy, tak tu bych tak nezatracoval. Já si ji na kolobku dokoupil, protože jsem neměl kam umístit přední světlo. (Mibo express)
Jen mě trochu mrzí, že má moc malý průměr (cca 12mm) a musel jsem jej zvětšit kobercovou páskou, aby mi tam ten držák na světlo vůbec držel.
Jinak ty kotoučové brzdy mě hodně zaujaly. měl bych otázku…bylo by technicky možné je dokoupit i na express?
Perfektní recenze! VELKÁ POCHVALA! Ale to jistě autor ví a zajímá jej víc zpětná vazba. ;o) Zavadil bych jen o jednu drobnost a o jednu otázku:
– Ta hrazda je z mé zkušenosti velmi šikovná na některé řidítkové brašny a hlavně na manipulaci s koloběžkou jednou rukou vč. táhnutí/tlačení. Hodně jsem to ocenil hlavně při cestování vlakem.
– Úvod článku nesedí s tím, co tvrdí výrobce na svém webu:“Sportovní koloběžka HILL PRO je vhodná do všech terénů dle typů použitých plášťů.“ Recenze vylučuje použití mimo zpevněné cesty. Takže jak to je?
2Petr z Přerova: Hrazda je na prd, stejně jako tenhle typ řídítek, to mně nikdo nevymluví. Jelikož navíc nejsem ověšovač, takže mi nechybí ani z toho důvodu, že bych si na ni dal sušit vlhké prádlo po sjezdu;)
Jinak mě trochu překvapuje, jak zkušený koloběžkář věří tomu, co píše výrobce… Výrobci (obecně napříč všemi odvětvími) už toho ve svých PR žvástech napsali nesmyslů megatuny :) Světlost necelých 50 mm hovoří za vše, nebo ne? Jasně, když se na to dají balónové pláště typu Big Apple, bude to o něco vyšší. Výrazně se však použití koloběžky nezmění.
Pěkná recenze a krásná kolobka, děkuji. Ovšem nechci být za kverulanta, ale z rozdílu světlé výšky a výšky nášlapu vychází průměr trubek 32 mm! To jako fakt?
2EmileK: Dobrá poznámka! :) Trubky jsou průměru 25–26 mm, do výšky nášlapu jsou započítaná i nerezová loga a nýty, které je drží. Zkrátka když se na horní plochu položí pravítko a pak se to od země změří šuplérou :)
V praxi – podle hmotnosti jezdce – se po zatížení výška o něco sníží. U mě klidně o další centimetr dolů ;)
Díky za vysvětlení. Takže je téměř jisté, že u tohoto modelu je nášlap nižší, než u HILL Speed, o kterém uvažuji jako o větším bráškovi pro svou Mastrovku?
2 EmileK: Nemám sice přímé srovnání, ale v podstatě jsem přesvědčen, že ano.
Prvák – Petře naprosto skvělý postřehy a výrazivo!
To ghibulo – bych chtěl vidět, jak bys u Velly na ty brzdy dodělával návarky na zadní stavbu a přední vidli (tím odpovídám i ostatním tazatelům na dovybavení kolobek kotoučovkama) a za zbytek fufníků dokoupil tyhle pro tento účel skvělý kola. Vella má proti tomuto skvostu místo kol šrot a to nemluvím o archaických řidítkách a představci Velly. No ostatně ty se mi stejně jako Petrovi nelíběj ani tady, to už jsem psal k nástřelu týhle recenze.
Světlá výška.
No nemám tu kolobku před sebou, ale vycházím z Petrových špičkových fotografií a svýho cvičenýho oka. Kostka má obecně vpředu stupátka světlost o cca 1cm nižší než pod patou, takže bych i věřil údaji z jejich webu o 55mm. Divy s tím dělají pláště a pokud naopak, a týhle kolobce by náramně slušely, použiju to nejdražší a nejlehčí od Schwalbe, tedy Maraton Racer, tak se dostanu ještě níž. To je opačný postup, nežli pro ilustraci uved Petr. Pokud z tohohle, dle mýho názoru nejlepšího cesťáka, budu chtít zbastlit závoďáka a dám tam 25mm široký nový Schwalbiny, tak jsem na „závodní“ světlosti. Pokud tam dám (zbytečně) drapáky, tak dosáhnu opaku a budu muset pravděpodobně sundat blaťáky, alébrž se mi tam pod ně ty gumy nevejdou.
Pokud jde o tu terénnost. Na tomhle (se sériovým obutím) by měl každej s přehledem dát zpevněný cesty včetně hliněnejch, štěrkopískovejch až makadamovejch polňaček a lesních cest. Balvany a kořeny ve stylu MTB maratonů dávaj jen sjezdový typy kolobek a ty se na kopec vozej lanovkou, či jiným DP. Málokterej masochista si to na nich drandí po rovině na zevněný cestě, natož do kopce. Jednoduše řečeno, a Petr snad promine, univerzál neexistuje, případně je obecně na H…o.
Je zajímavý, že cyklisti na to přišli už dávno. Prostě maj víc kol, nebo jeden CrossBike, kterej umí sice všechno, ale nic pořádně.
Jojo, taky uz mi BMX riditka na kolobku nesmi. Vymenou jsem z tanku udelal celkem sviznou a ovladatelnou stiku :-)
Docela jsem se na tuhle recenzi těšil. Před pár týdny jsem několik „Kostek“ vyzkoušel v Plzni a tohle byla jediná, která mi od začátku nebyla při jízdě něčím protivná (že by to bylo tím, že pršelo a tahle jediná měla blatníky? mmm, taky, ale..).
Takže, na rozdíl od své sestry Tour z kolekce Pro, je možné nastavit (i když ošklivá) řidítka tak, aby předo-zadní vzdálenost mezi gripy a dorazem paty umožňovala sportovnější jízdu (mám 180cm), u Tour bych rovnou počítal s „vyhozenými“ penězi za krátký (i když krásně karbonový) představec. K Tour Pro se ještě vrátím, ale teď zpět.
Musím se 100%-ně ztotožnit s recenzí. I pro koloběžkáře zhýčkaného o 3.5 kg lehčí velkou silničkou to není špatné svezení. Brzdí to, uf, na kolobku až nezvykle (zadní by šla hned pryč:) Kola – ačkoli naživo působí až přehnaně masivně, jsou krásná. Nejsem kompetentní teoreticky posuzovat vlastnosti a výhody 20″ Full Al kol, neměl jsem možnost projet je z pořádnýho kopce.. Jen bych čekal z výroby alespoň přibližně stejné napětí všech drátů. To bylo u kol na Hillu hooodně přibližné (na Touru byl výplet extrémně měkký, některé dráty se při křížení dotýkaly, některé měly snad mm mezeru???).
Kdy bych uvažoval o koupi Hill Pro? Kdyby shodila pár kilo. To by potom mohlo mít opodstatnění označení Hill a s chutí bych nazul Kojaky a vyrazil do kopců. Nebo kdybych bydlel 5-10 km od své advokátní kanceláře a mohl tak uspokojit každodenní potřebu sportu, zároveň ji skloubit s nedostatkem volného času a zálibou v obklopování se pěknými a kvalitními věcmi (tedy kdybych měl tu kancelář..:) Nebo kdybych plánoval vícero vícedenních tůr s vozíkem.
Nevím, komu bych konkrétně kolobku doporučil, ale myslím, že kdo si ji pořídí, naříkat si rozhodně nebude (a hlavně nebude mít proč).
Ve zkratce k Tour Pro aneb pokusu o vyvrácení Fidova axiomu o neumístitelnosti košíku na lahev na více než jedno konkrétní místo na rámu (a to přímo rámem:)) aneb kolobce pro chronicky vzpřímené jedince menšího vzrůstu s dostatkem prostoru pro nohy velikosti 46 (zejména v oblasti prstů:() za více než 1000 dolarů. Jo, to je vlastně všechno :)
Omlouvám se za negativismus a případné další negativní jevy, které se v mé poznámce objevily zejména díky absenci spánku způsobené bolestí zubu :) Už zabraly růžové potvory, takže dobrou..
A díky za tento blog.
Miila: Přesně tak, pár kilo dolů by bodlo! :-)
Fido: Ano, je to fakt. Vella je krom rámu v základu hrozný šrot a výrobce by to měl už konečně pochopit.
Petr Lindner: Petře, nehodnotil jsem řidítka. Jen obecně využití hrazdy. Až na ty gripy jsou samozřejmě hrozná… Ale řekni mi, jak vedeš tuhle kolobku jednou rukou – za ten robustní hranatý představec? Kolobky K-Bike takto chytnu jednoduše i bez hrazdy. Ale tak velkou (ale celkově krásnou!) potvoru bych raději táhnul/tlačil a předával ve vlaku za hrazdu.
Add cross: Jsem silničář jako ty, ale znám několik koloběžkářů, kteří by si ji klidně vzali na cross – po přezutí do drapáků. Pokud někteří jezdí nezpevněné lesní cesty s kameny jako pěst na K7 a pneu Rubena Golf, pak si myslím, že o využití kolobky v důsledku rozhoduje hlavně jezdec. Jde jen o to, do čeho je schopen jít a jaké šrámy chce na kolobce mít :-) Má zkušenost je jedna věc a realita na čem kdo a jak jezdí je věc druhá. Každopádně začínám mít pocit, že dle tebe výrobce neví, co vyrábí. Nebo řada kolobek Hill/Tour Cross taky není pro crossové účely? Pak prosím předej tento cenný poznatek výrobci, ať neuvádí zákazníky v omyl. Divoký downhill za normální cross nepovažuji. To je jiná kategorie a kolobky jsou jen na jízdu z kopce – těžké a s obrovskou odpruženou přední vidlicí, někdy s širokým nášlapem pro dvě nohy vedle sebe. Ale jak jsem řekl, jsem silničář. :-)
Omlouvám se, že jsem více nevyzdvihnul kvalitu recenze a kvalitu koloběžky. Myslel jsem, že zpětná nepochlebující vazba je pro recenzenta cennější. :-)
Petře neomlouvej se, já nepotřebuju pochlebování ;) Když mě nikdo nepochválí, pochválím se sám ;)))
Líbí se mi tvoje věta, že o využití kolobky v důsledku rozhoduje hlavně jezdec. To je velká pravda.
Jinak Kostka samozřejmě ví co vyrábí, jen podle mě tenhle stroj měli pojmenovat jinak než Hill. Hill Cross a Hill Speed už jsou trochu jiná třída a nemělo by se to spojovat. Lidi jsou z toho pak zmatení…
To Miila
„Ve zkratce k Tour Pro aneb pokusu o vyvrácení Fidova axiomu o neumístitelnosti košíku na lahev na více než jedno konkrétní místo na rámu (a to přímo rámem:)) aneb kolobce pro chronicky vzpřímené jedince menšího vzrůstu s dostatkem prostoru pro nohy velikosti 46 (zejména v oblasti prstů:() za více než 1000 dolarů.“ – Mílo, omlouvám se, ale nechápu.
To Petr-Přerov
Vella (jsem z Náchoda a znám se s nimi osobně dlouhá léta) dobře chápe, že velmi dobrý rámy vlastní výroby osazuje šrotem. A taky ví proč. I tady o této super Kostce se ozývají hlasy (a mezi veřejností jistě převažují) o přemrštěných cenách, u Velly to není jiné. Prostě Češi si hrají na chudáky a tak vyžadují radši ten šrot s výjimkami co potvrzují pravidlo.
Souhlas, názvy Kostkovic kolobek jsou více než nepraktické. Nejsem schopen se v nich zorientovat natož si je zapamatovat. Sám vlastně nevím co to mám za Kostku :)
Ahoj Fido,
omlouvám se za komplikované vyjadřování. U sportovnější Pro verze původního Touru bych čekal a ocenil mírný zvětšení nebo alespoň zachování rozvoru. Taky by se hodilo rámovou trubku naohýbat tak, aby ve výšce kolene stojné nohy byla co nejblíže u kola, tedy co nejmémě překážela. Opak je pravdou, Tour Pro je dle stránek výrobce o 7 cm „kratší“ než Tour Classic nebo Speed. Trubka je ohnuta tak, že kolenu překáží přibližně stejně, jako by překážel košík na láhev umístěný ve výši kolene na „ideálním“ rámu. A tam by si ho asi dal málokdo.
Je to samozřejmě věc naprosto individuální, ale pro mne byl problém se na této koloběžce (ještě k tomu s poměrně krátkým představcem) dynamičtěji odrazit…Designově naopak rám (proporčně) vypadá skvěle.
Asi bych měl podobný problém i s Racerem, který je dokonce „kratší“ než BCS, který je dokonce „kratší“ než koloběžky Pepy Trojana, které jsou stále ještě podstatně „kratší“ než Kickbike. A držet řidítka výrazně před osou předního kola není můj ideál (tolik k vypomožení si delším představcem).
Na Hill Pro jsem se naopak svezl hezky.
Co se týče narážce na boty velikosti 46…Pokud v rámci boje o co největší tuhost rámu necháme stupátko co nejkratší, u rámů vyráběných na míru se pro lidi s většími chodidly nášlapná deska opticky „zasouvá“ pod přední kolo, tak jako u Tour Pro. Vím, je to trochu komplikované přirovnání…
Podtrženo, sečteno – možná by i Hill Pro pomohlo v boji s poněkud markantnějším pružením trochu zkrátit (samozřejmě zepředu pri zachování rozvoru) stupátko. Každopádně pro mne zůstává Hill Pro podstatně zdařilejším strojem než Tour Pro..
To Miila
Tak nějak pořád nevím, jak je to s tím vyvrácením toho, jak píšeš, „mýho axiomu“ s tím umístěním košíku.
Jinak hezký postřehy a srovnání, i když se převážně netýkaj recenzovanýho modelu.
S těma mírama závodních kolobek a vývody ke zkrácení stupátka z předu nejen souhlas, ale už se to připravuje pro individuální stavbu. Sice trošku jinak, ale základní teze je použita.
Pro toužiče po odlehčení:
Zkuste zde sami navrhnout, kde byste tu hmotnost ušetřili a jakou myslíte, že byste konkrétními díly (zkuste je konkrétně – značka, model – uvést) ušetřili, co by to stálo, a zda je to vůbec dostupné a tím proveditelné.
Aby z toho pak ale místo špičkovýho „turisťáku“ nebylo úplně něco jinýho.
to Fido, Petr Přerov … ad Vella
Souhlas – při posuzování standardní výbavy koloběžky Vella musím uznat, že to moc lichotivé není. Nevím ale jestli jste si všimli, že jsou v různých obchodech (třeba nakolobce.cz) nabízeny samotné (dle mého bezkonkurenční :-) rámy Vella a můžete si ho buď sami, nebo na objednávku vybavit dle vlastního uvážení.
Moje Vella tedy vyšla trochu dráž (kolem 12000,-), ale až na ty brzdy je výbava myslím velice slušně srovnatelná s touhle Kostkou. … a ty hydrobrzdy byly původně také v plánu, sešlo z nich na základě osobního pocitu z poměru (cena : přidanej výkon pro naše potřeby).
To ghibulo.
Chtěloby to foto a rozpis použitých dílů.
No a furt mě nenapadá ta případná montáž (způsob) kotoučovek na tu Vellu, i když z ní sešlo z důvodu, jak uvádíš, poměru ceny a výkonu.
To Fido:
No v podstatě šlo o…
lepší náboje (Shimano Deore XT), dvojité ráfky (Remerx Grand Hill), pláště (Schwalbe Marathon Racer) a trochu vyšší řidítka nakloněná dopředu (kvůli prodlouženému záběru) + nosič. Na cenu jsem koukal a upřesňuju – nepřesáhla 11000,- včetně brašny na přenášení.
O té hydrobrzdě jsem se radil s prodejcem a napsal mi:
„Dozadu by i sla, ale musely by se provest upravy ramu – uchyceni brzdy. A pokud byste chteli kvalitnejsi mechanickou ci levnejsi hydraulickou, cena by vzrostla o cca 2500 Kc. “
Nakonec jsme zvolili obyč. ráfkové XT.
Kupoval jsem v létě minulého roku. Je to nádhernej stroj se super jízdníma vlastnostma. Na mejch 10km – 40km štrekách jsem nenašel omezení a jen co bude čas, nebojím se s tím vydat i na delší a díky nastavitelné světlosti i divočejší tratě :-). Ve srovnání s mojí starší Drndou (MiboMaster) – má daleko delší dojezd a jak už na tomto webu bylo výstižně napsáno – člověk si připadá jak v kočáře :-).
No už jsem se bál, že někdo vymyslel něco jednoduchého na montáž kotoučovek na rámy, kde není příprava. Takže, jak jsem předeslal, byla by nutná úprava rámu. To není u duralu (a ani u železa) nic jednoduchýho, aby to bylo přesný a nebylo nebezpečný (úprava vidlic je vždy trošku „o držku“). Tím by to nebylo ani nijak levný a myslím, že bez individuální stavby ani řešitelný. Cena by při stejný výbavě určitě o mnoho přesáhla tuhle Kostku.
Jinak Ti přeju hezký poježděníčko na Náchodský Velle.
to Fido 3. 5. 2012 – 08:12:
Jinými slovy dobastlit by to šlo – v tom se shoduješ i s mým prodejcem… ;)
Ale asi máš recht – člověk si musí vybrat. Buď dovybavenou Vellu s jejím rámem, u kterého můžu měnit světlost, nebo hydrobrzdy s Kostkou. Nicméně i kdyby obojí vyšlo cenově stejně (jako že nevychází), šáhnul bych osobně znovu po Velle. Hydrobrzdy jsem si totiž vyzkoušel na kole… a jak to říct … dobrý, ale koneckonců, jde jen o lepší brzdy. Nic víc, nic míň. Navíc v kombinaci s nízkou světlostí mi to připadá jen jako vychytávka, která zbytečně navýšila cenu jinak pěkně vyvážené silniční koloběžky. Naopak nastavitelná světlost Velly je bezesporu daleko praktičtější věc.
ps: sorry, za mou tendenci fanaticky ‚hájit‘ svojí lásku… to víš, kdo se dotkne mojí Velly, dotkne se zřítelnice mého oka :-D. Jinak díky za přání, třeba se někdy někde na silnici potkáme…. trhni si :-)
Tahle kolobka je krásná. Jak dobře se vlastně stojí na tom Kostkovic stupátku, kde jsou vnější trubky stupátka tak daleko od sebe, že pata patrně leží mezi na meziprvku a o ty vnější trubky se možná opírá jen kouskem? Díky.
Na stupátku se stojí úplně normálně :-) Střední profil je ve stejné výšce jako trubky a mezery rozhodně nejsou takové, aby se stálo za to jimi zabývat…
Ahoj,
včera jsem se na této koloběžce před obchůdkem v Plzni pár metrů projel a musím říct, že je to nádhernej stroj absolutně bez kompromisů. Cena je rozhodně adekvátní k použitým komponentům. Nemůžu si pomoct, ale podle mého názoru jsou na 20ti palcová kola jakékoli kotoučovky předimenzované jak blázen. Navíc řada Deore 595, je podle mě nejlépe brzdící hydraulika od shimana – brzdný účinek dokonce vycházel lépe než u řady XT (u modelů 2010). Brzdí nekompromisně, dávkují se velmi pohodlně, ale při neopatrném zacházení vás s tímto průměrem kol pošlou skoro na oběžnou dráhu :) Je to určitě o zvyku. Osobně na koloběžce dávám přednost klasickým a lehkým špalkům.
Díky za krásnou recenzi. A jinak po tom všem, co jsem tady přečetl, tak bych také chtěl jiný představec, klasické vlaštovky (jsou o 6 cm užší a o 10 cm nižší), a místo kotoučovek véčka. A aby stupátko bylo určitě v rovině, nebo mírně vepředu zvednuté.
Navigace pro komentáře