Původní koloběžky sice začínaly jako malé stroje s malými koly – a ne, že by takové neexistovaly i dnes, to všichni víme – nicméně s rozmachem koloběhu se stává čím dál zajímavějším velký „hardware“. Proto jsem se mrknul na zoubek letošnímu modelu Kostka Tour 3 – coby jednoho ze zástupců této třídy.
Novinky již zavedeny
Jak už jistě víte (minimálně byste to mohli vědět z recenze nové Twenty), firma Kostka-kolobka pro letošní rok poměrně zásadně změnila konstrukci rámů většiny koloběžek svojí produkce. Nejdůležitějším důvodem bylo zavedení de facto sériového využití úzkých nábojů o šířce 65 mm – čemuž samozřejmě musel být přizpůsoben rám. Ten ale doznal dalších úprav. Byla změněna celková geometrie, hlavní rámová trubka nyní navazuje na stupátko v otevřenějším úhlu, celkově byla přepracována zadní stavba.
Konstrukce
Pokud znáte jednotlivé modelové řady Kostky, víte, že Tour představuje koloběžku s předním 26palcovým a zadním 20“ kolem. Jde tedy o velký stroj, který vyhoví i jezdcům vyšších postav a díky jízdním vlastnostem daným velkými koly „propluje“ kromě hlaďoučkého asfaltu také lecjakým terénem – o tom ale více v části Jízdní vlastnosti.
V každém případě byste měli vědět, že obě kola jsou osazena úzkými 65mm náboji, což je poněkud nezvyklé. Tedy v případě předního kola, které tím ztrácí možnost zaměnitelnosti s jakýmkoliv běžným „bajkovým“ kolem. To stejné se pak logicky týká také přední vidlice. Kostka tím vytvořil vysloveně speciální koloběžkářské komponenty, ovšem je otázkou, zdali zrovna zde to nebylo zbytečné.
Výrobci se zároveň podařilo Tourku 3 vyrobit bez toho, aniž by přesáhla magickou hranici deseti kilogramů hmotnosti. Já jsem ve standardním osazení, doplněném o oba celoobvodové plastové blatníky, navážil 9,5 kilogramů, což je výborná hodnota.
Zlé jazyky budou samozřejmě chtít kontrovat pevností rámu. Jak to má Kostka Tour 3? Stejně jako jsem psal v recenzi Twenty 3, dříve slabé místo Kostek – zadní stavba – je nyní díky redesignu velmi výrazně zpevněná a já osobně zde nevidím nejmenší problém. Ano, malé pružení ale zaznamenáte. Jednak je rám dlouhý a trubky kruhového průřezu jsou prostě k pružení náchylné, nicméně v případě Tourky se domnívám, že nejslabším bodem je přední vidlice. Berte to ale prosím jen jako spekulaci, protože jsem to nezkoušel v praxi – přesto jsem ale přesvědčen, že kdyby se subtilní ocelová vidlice nahradila hliníkovou, rám by celkově hodně ztvrdl. Jenže kde vezmete hliníkovou „vidli“ pro úzké náboje – viz informace o něco výše?
Každopádně ani tak nevnímám malé pružení jako negativum. Kostka Tour 3 je koloběžka pro běžné uživatele, kteří pružení za prvé možná ani nezaznamenají a pokud ano, budou jej brát spíše pozitivně jako jistý znak komfortu. Závodníci si pořídí jiné stroje – na běžné jezdění autem si také nekupujete Ferrari.

Z neoficiálních zdrojů mám ale informaci, že geometrie Tourky 3 je až na jiný hlavový úhel a pár drobností téměř shodná s novým Kostkovic závodním Racerem. Jak můžete vidět výše na rozměrech, prostoru pro jezdce je zde spousta, a to i přes zachování rozměrného stupátka, které ale bylo samozřejmě díky úzkému zadnímu náboji – zcela správně – také zúženo. Stupátko má „ložnou plochu“ dlouhou 420 mm, šířka je po celé délce 110 mm. Díky tomu a zejména díky úpravě navazující zadní vidlice již rám nemá tendenci k podélnému kroucení, jako tomu bývalo u starších Kostek.

Nášlap má navíc konečně „správnou“ světlost 50 mm, výška stupátka je cca o 30 mm větší. To při standardním osazení univerzálními plášti Schwalbe Marathon Racer.
Trubky spodní konstrukce jsou opatřeny speciálními návarky, které jednak chrání rám před nárazy na terénní nerovnosti (kdo neškrtá, není koloběžkář…), ale mají také zpevňovací funkci – a jak jsem již uvedl, zvýšená tuhost rámu je skutečně znát.

Komponenty
Netradičně začnu odspoda, protože jsou to kromě rámu hlavně kola, která této koloběžce propůjčují výborné jízdní vlastnosti. Jak už víte, červeně eloxované 65mm náboje jsou vpředu i vzadu, jde o produkci Remerxu s průmyslovými ložisky a vyšší rozetou. Nerezový výplet využívá čtyřiadvaceti drátů, dvoukomorové ráfky Scooter, opět z dílen Remerxu mají rozměr ETRTO 559 × 19. Ráfky mají soustruženou brzdnou plochu, která je navíc opatřena indikační drážkou proti probrzdění.

Jsme-li u brzd, pak standardně Kostku Tour 3 brzdí véčka Shimano Alivio (páčky jsou ze stejné řady), proti jejichž účinnosti nemohu namítnout ani slůvka – výkon brzd je naprosto perfektní i se standardními špalky sady Alivio. Zaznamenal jsem pár negativních hodnocení „zpětného“ vedení zadního bowdenu, které si vyžádal redesign zadní vidlice, já jsem s tím ale problém neměl ani v praxi ani „v hlavě“. Ostatně třeba K-biky to takto mají už celé věky a nikomu to nepřijde divné (vím, že u Tourky je ještě o něco delší bowden).
Ještě k plášťům Schwalbe Marathon Racer. Už jsem je na Přibližovadlech chválil mnohokrát a učiním to i teď. Jde o výbornou volbu obutí, se kterým se nemusíte stydět dupat ani na asfaltu, ani na lesní nebo polní cestě. Podrží vás v podzimních plískanicích (kdy budete mít větší problém spíš s odrážením), ale ani na hlaďoučkém asfaltu nebudou klást zbytečně velký valivý odpor. Pokud byste chtěli učinit tento stroj o něco sportovnějším a obuli jej na pláště Schwalbe Kojak, opět neuděláte chybu, protože i v tomto případě jde o osvědčené „držáky“. Vzhledem k absenci vzorku u Kožaků se však s nimi moc nehodí jezdit v blátíčku a jiné slotě, navíc je třeba počítat s tím, že stupátko klesne kvůli nižšímu profilu pláště ještě cca o 8 mm níž.
A můžeme jít nahoru – zde najdete běžné cyklokomponenty: 110mm noname představec s úhlem zdvihu 7˚ doplňují stejně neznačkové hliníkové oversize MTB vlaštovky o šířce 630 mm. Černobílé dvousměsové gumové gripy Velo mají fixační šroubky na obou stranách ručky. Takříkajíc standardní dobré řízení…
Výrobce nechává nahoře 4 cm vysoký „komín“ trubky vidlice, takže pokud preferujete nižší úchop nebo patříte mezi jezdce menších postav, je zde prostor ke snížení řízení.
Ještě pár slov ke komponentám nestandardním, kterou jsou blatníky, jež můžete vidět na fotografiích v této recenzi. Jde o plastové blatníky vyráběné pro Kostku německou firmou SKS. Sadu pořídíte za příplatek cca 720 Kč. Nevím jak vy, ale bez zadního blatníku bych dál než do krámu pro pivo na koloběžce nejel – voda, stříkající ze zadního kola rovnou do boty stojné nohy, dokáže člověka při nečekané letní bouřce docela rozhodit. Takže ten zadní blatník si pořiďte. Je spolehlivý, lehký, dobře vypadá a nově má i tzv. dvoubodové uchycení ve spodní přední části – viz foto.
S předním blatníkem jsem se ovšem tak dlouho trápil, až jsem jej demontoval. Při relativně velkém obvodu předního kola totiž ani dvojité drátové vzpěry nedrží konec blatníku pevně, ten má tendenci vibrovat, „štrejchat“ o plášť a nedejbože, když jím o cokoliv zavadíte… Uchycení je hned „rozštelované“, blatník drhne o kolo, zkrátka jen a jen problémy. Dopředu tedy raději doporučuji tzv. „lízátko“ (mudcatcher) na rám, který s jeho instalací počítá – jsou zde předchystané závity na šrouby mudcatcheru.
Jízdní vlastnosti
Počítejte se mnou: Optimální výška nášlapu a výborně navržená geometrie rámu + výborné náboje, zajišťující hladké otáčení kol + kvalitní ráfky obuté do univerzálních plášťů, které se nicméně dají nafoukat na velmi slušných 6 barů. Co to znamená? Obvodová hmotnost velkých kol není zanedbatelná, takže se Tourka pomaleji rozjíždí. Při rychlosti kolem 17–20 km/h se však začíná znatelně projevovat setrvačnost a pak už stačí jen „přidupávat“.
Naprosto vážně musím konstatovat, že mě tento „jízdní efekt“ velmi mile překvapil – a to navíc i při jízdě do kopce! Nevěřte ale tomu, že se tak chová každá velká koloběžka. V případě Kostky Tour 3 jde skutečně o kombinaci výše uvedených vlastností, které navíc tomuto stroji dodávají patřičnou jistotu v rychlých sjezdech, pouze obratnost je kvůli dlouhému rámu pochopitelně horší nežli například u malých koloběžek.
Velká kola vám pak umožní lepší průchodnost terénem, čímž myslím také například obrubníky chodníků. Jen pozor – koloběžka s dlouhým stupátkem a dlouhým rozvorem ráda drhne spodkem i tam, kde si malé stroje ani neškrtnou.
Celkové hodnocení
Je zřejmé, že letošní konstrukční úpravy koloběžek Kostka zasáhly pozitivně nejen Twenty, jak jsem musel konstatovat v minulé recenzi, ale také model Kostka Tour 3. Jde o výborný stroj pro pohodové koloběhání nejen po silnicích a cyklostezkách, ale klidně i v lehkém terénu. Věrna svému názvu, osvědčí se vám při „touristice“, vpředu by i přes úzkou vidlici neměl být problém namontovat bytelný nosič, o řídítkových brašnách ani nemluvě.
Jízda je pohodlná, ale zároveň svižná, koloběžka není těžká, při přepravě veřejnou hromadnou dopravou už ale musíte počítat s tím, že je to stroj rozměrů „normálního“ jízdního kola. Já jsem každopádně s Kostkou Tour 3 neměl jediný zásadní problém a mohu ji každému zájemci o velkou koloběžku doporučit.
Plusy a minusy
dobře navržená konstrukce a geometrie
kvalitní dílenské zpracování
pečlivě vybrané komponenty
výborné jízdní vlastnosti
…ale
kontroverzní použití úzkého předního náboje
Výrobce
KOSTKA – kolobka, s.r.o.
Potůčník 449
788 33 Hanušovice
tel.: +420 583 231 025
e-mail: dotazy@kolobka.cz
Cena
ke dni 21. července 2014
8 180 Kč
Konkurence
Kickbike Sport G4 | Cena 9 500 Kč | Mibo Geroy Top | Cena 8 990 Kč | |
![]() | ![]() |
Fotogalerie Kostka Tour 3
Koloběžka Kostka Tour 3 byla fotografovaná v ateliéru fotostudia Špaček
43 komentáře
Navigace pro komentáře
Tour 3 jsem si pořídil v květnu a od té doby jsem na ní nalítal už přes 1500 kilometrů a nemůžu si ji vynachválit, jen jsem musel zkrátit hlavovou trubku vidlice a vyměnit vlaštovky, které mi ani trochu nevyhovovaly, za rovná řídítka šíře 580 a doplnit je o delší představec. Koloběžka je velmi klidná v rychlých sjezdech a při správném seřízení výšky řídítek i velmi pohodlná i na jízdu do kopce.
Komfortní pružení rámu je pro dlouhé výlety na horších cestách spíše výhoda, já při své hmotnosti pociťuji pružení jen minimálně.
Přední blatník je zkrátka dlouhý, ale dá se vyladit tak aby příliš neškrtal, případně aby o plášť drkala jen gumová zástěrka. Spíš pozor na zadní blatník, už mi jeden praskl. Na horší cestě je celkem namáhaný a není šance, jak by mohl mezi šrouby na rámu pružit a právě tam praskl. Nový jsem chytil jen na dolním šroubu (jako mám na Hillu) a zatím drží.
Vidlici zaměnit jde, bohužel za vyšší cenu. Stejný náboj, jako originální, ale standardní šíře, lze zakoupit u Remerxu a nechat si přeplést kolo. Celé vyjde něco málo přes tisícovku. Úzkou vidlici považuji za drobné pozitivum, u druhé koloběžky mám široké náboje a se svojí šikovností jsem se kopnul i o přední náboj :).
Tour 3 musím taky doporučit, až na pár drobností je výborná.
Velice mě pobavilo „pružení jako jistý znak komfortu“. To může říct jen naprostý začátečník nebo blbec v různém poměru. Pružení není dobré nikdy, jak na asfaltu tak hlavně v terénu.
Ale ale, snad si nebudeme nadávat, že ne…
To jste špatně pochopil, nemyslím vás, ale ty uživatele co takové kraviny říkají. Sám to máte tak napsané.
@Srna: Pružení je minimální, doporučuji vyzkoušet, starší generace na tom byly mnohem hůř. Na delší vyjížďce (nad 70 km) nepotřebuji abych jezdil na traverze, obzvlášť, když dobrá polovina trasy je na šotolině. Není to závodní stroj, je to turistická koloběžka. Nahustím pláště na beton a jede jak z praku a mírné pružení rámu pohltí drobné otřesy, nepotřebuji cítit každé zrníčko písku. Každá koloběžka bez výztuhy mezi hlavovou trubkou a zadní vidlicí bude pružit, některá víc, některá míň. U této je to málo, ale už se to pružení dá pocítit, hlavně, když jezdec něco váží (s tím třeba já zase takový problém nemám).
Ono na kočičích hlavách je to úplně jedno. Kostka drncá jako Mibo. :) Mám doma ještě Hillku se starou geometrií, ale rodina se rozrůstá, tak musím rozšířit vozový park. Takže zas rozhodování Kostka/Mibo. Ale letošní rok mě přesvědčil, že geometrie Miba bude ta pravá, protože už jí má i kostka. :D Myslím tím zadní vidlici v rovině a lepší úhel hlavní rámové trubky. A ještě k té poznámce o pružení. Ano pružení je určitě znak komfortu. To že pružení ubírá část energie je věc druhá.
Právě, že to jedno není. Pružné koloběžky se na kočičích hlavách rozdrnčí jak chrastítko, zatímco koloběžka tuhá jede jak tank. Pružení určitě není znak komfortu.
To Srna: Dovolím si ti oponovat, je to právě naopak. „Pružnější“ koloběžka nerovnosti pobere a pojede dál, zatímco tuhá koloběžka se ti rozskáče pod nohama a když budeš „mít štěstí“, vyhodí tě „ze sed, ehm stupátka“. Právě proto, že ty nerovnosti budeš muset pobrat ty, když je nopobere rám. A vím o čem mluvím, jezdím na G4, která je tuhá, dámy prominou, „jak prase“. (Všechny situace u všech koloběžek uvažuji s trekovými plášti huštěnými na max., samozřejmě.)
A k tomu pružení obecně, tak jak to má současná Tourka mi to přijde úplně v pohodě a souhlasím s Petrem, že to je komfortní řešení. Je to jeden z hlavních znaků, který ji odlišují od konkurenční G4, která je, jak jsem již zmínil, velmi tuhá. To oceníte na hladkým asfaltu apod…, ale na dlouhý trasy a šotolinový cesty, každej otřes jde do dlaní a nohou a to taky není úplně vončo. Je to tedy o volbě mezi tuhou koloběžkou s menšíma energetickýma ztrátama a méně tužší avšak pohodlnější koloběžkou. Každej máme jiný priority, někdo Range Rover, někdo Mini Cooper S.
Díky za parádní recenzi a pěkný fotky :)
Podle mě to tak není, aby bylo, muselo by to pružení mít i tlumení. Takhle tě pružící rám vyhodí ze stupátka snáze než ten tuhý, protože se k tomu právě přidá ta pružnost. Jízda na tuhém je navíc o mnoho jistější. Funguje to tak v mnoha sportovních odvětví, tak nevím proč u koloběžek by tomu mělo být jinak.
Nechci tu vyvolat flamewar ohledně pružení. Ale každý rám pruží, zároveň s tím i tlumí. Kdyby netlumil, mohl by jste se na koloběžce pohupovat i na místě. Ta věta, že to funguje ve všech sportovních odvětví, to jste trefil hřebíček na hlavičku. Formule má taky tuhý podvozek(obětuje pohodlí za rychlost a stabilitu). Rodinné suv zato bude mít podvozek měkký, v zatáčkách méně stabilní, ale pohodlný. Kostka Tour není formule… :) Né všichni mají potřebu jezdit rychle. :)
Trocha pružení ještě žádného hobby jezdce nezabila. Mibo má tužší rám než kostka, ale pokud to nechcete na závody, jakože to není primárně závodní koloběžka, tak trocha pružení není na škodu. Stejně vždy trochu pruží gumy a v terénu to není na škodu.
V první řadě tu opravdu nejde o závod a závodní stroj. V druhé řadě samotné pružení Srno neshazuje, to by se ty vibrace musely sečíst, či ještě lépe by muselo dojít k rezonanci. A k té dochází na každé koloběžce v jiný rychlosti a na každé má jinou frekvenci (předpokládám, že čím tužší rám, tím vyšší je její frekvence a tím obtížněji je zvládnutelná). K obvyklým demagogickým kecům o tuhosti bych dodal pouze to, že není košer porovnávat hrušky s jabkama a plácat o obecné tuhosti, takže Tour 3 má 26/20″ což jistě každý po přečtení článku ví, takže jediný přímý konkurent od i zde masově propagovaného MIBO je Geroy. Pokud je významně tužší, čemuž nevěřím, protože přímý konkurent Racera Racek je na tom s pružením taky hůř, tak to vykupuje svými 2,5kg navíc a ty jsou proklatě znát, nejen do kopce, ale furt I při nošení. No a navíc pokud srovnám ráfky a obutí a výbavu obecně a proženu to cenou, tak momentálně je Kostkovic Tourka 3 úplně nejlepší koloběžkou pro běžné ježdění na trhu. Takovej nejlepší univerzál s nízkým nášlapem, ale slušnou průchodností, optimální tuhostí, výborným poměrem cena/výkon. Není to vyloženě městská koloběžka a ani závodní, i když na oboje je použitelná, ale není tam prvoplánově určená, na to jsou jiné stroje.
Ok, já nehodnotil recenzovanou koloběžku, ale citovaný výrok, který mi připadá jako když se z nedostatku vyrábí záměrně přednosti. S touto novou koloběžkou nemám zkušenost, ale ten předchozí model je šílená houpačka. Jestli je to lepší, jsem jenom rád. Určitě má své uplatnění, hlavně asi na dlouhých štrekách, kde tolik neunaví.
Ahoj, díky za recenzi.
Z prime konkurence tohoto bezpochyby dobreho stroje bych nevynechal Kickbike G4.
Pokud je pruzeni zadouci vlastnost kolobezky, nechapu, proc doslo ke zpevneni ramu navarky.
Racek ma delanou podlahu z jinych profilu.
S nezadouci hmotnosti souhlasim, nicmene pokladam za lepsi tezsi reseni s vetsi vydrzi, nez koupit blatnik, ktery nefunguje.
Fido, pred dvema mesici jsem cetl od tebe o revoluci v kolech, 65mm nabojich. Z dnesni recenze se dovidam, ze reseni je kontroverzni. Nechal bych posoudit zakaznika a cas, jestli je Tour3 uplne nejlepsi na trhu. Nizky naslap, optimalni tuhost, vyborny pomer cena vykon, to jsou podle me silne prohlaseni, kterymi se sam vymezujes, pritom volas po umirnenosti.
Pepa: koloběžka není sportovní náčiní? Co jiného provádíš s koloběžkou?
Ondra: na závod bych si nevzal ani jednu. Pružení pneu je v pořádku, od toho jsou a byly tak vymyšleny.
K těm úzkým nábojům vpředu, asi bych v tom neviděl problém, pouze v případě že bych měl například víc strojů a chtěl ty kola přendávat dle potřeby, to bude ale asi málo zákazníků. A zajímalo by mě jak to skutečně je s tím předním nosičem. Tourka je předurčená k dlouhým cestám a zajímalo by mě, lze-li bez větších komplikací namontovat například standartní přední nosič od Sport Arsenalu art.203. ??? Máte někdo zkušenost?
Pavle, Pavle! G4 není jako konkurent vynechaná ani přímo pod článkem. Vždycky jsem ji uváděl jako nejlepší univerzál, jenže tahle Kostka má lepší průchodnost terénem a přitom nemá výš nášlap. Neumí přestavět jeho výšku pomocí zadní dvojpatky, ale Kostkovic mají možná lepší řešení a to zvednutí předku stupátka pomocí adaptéru na vidlici a když vemu v potaz nutnost přenastavování brzd u KB4, tak to časově vyjde asi na stejno nebo to je i jednodušší, ale přiznám se, sám jsem to prakticky neprováděl a ani se na to nechystám. 18″ vzadu u G4 považuji za mírný hendikep v sortimentu plášťů, jinak ne.
K tý hnotnosti. U MIBO přeci ta o 2,5kg vyšší hmotnost nejde na vrub blatníkům, to asi ani sám nemyslíš vážně, že,
K pružení. Rád bych viděl větu, kterou jsem splodil, kde píšu, že pružení je žádoucí vlastností koloběžky. To asi není ani z mý hlavy ani z mýho pera. Prosím nepodsouvat myšlenky jiných jiným. Změna geometrie a ztužení, to už je věc jiná, pod ně se podepisuju.
K tý revoluci. takto to pojali u Kostků = zas to nejsou má slova. Já měl a mám na mysli úplně jinou revoluci, která se teprve chystá, ale pokud jde o ty 65mm náboje. Jsou výborný – to za 1. Jsou úzký a to je jednoznačné plus (G4-ka je má taky a KB s nima, pokud vím, přišel). No a že je i vpředu? V žádném případě to není nevýhoda, Malisák to napsal srozumitelně.
No a pokud jde o moje vymezení, tak je moje a nestydím se za něj! Na Kostce jsem začal a ke Kostce se vrátil. No a silný prohlášení a nepravdivý by bylo, kdybych kategoricky napsal něco ve stylu MIBO je tužší než Kostka. Prostě, jak který. Stejně jako nepíšu že Kostka je lepší než MIBO, prostě, jak která. A zákazník, ten ať si vybere po odzkoušení a nikoli naslepo a po mediální masírce od kohokoli. Je to jeho volba. A čas, ten hraje proti každýmu výrobku. Je třeba posuzovat aktuální situaci. Čas pouze ukáže, jak dlouho si to prvenství jednotlivé modely podrží. A ještě lze operovat pojmem „oblíbenost“, ta už sice neodráží, jestli je něco lepší, ale dosažený úspěch, třebas v objemu prodeje. A už radši mlčím.
Dobrý večer, Honzo, já vidím, že G4 není vynechaná pod článkem reagoval jsem na tvou větu:
„takže jediný přímý konkurent od i zde masově propagovaného MIBO je Geroy“ – tak sem to jen doplnil.
K tý hmotnosti: Asi jsem se spatne vyjadril. Vyssi hmotnost je nezadouci, Geroy je tezsi, nicmene co se tyce vydrze doplnkovych komponent, je dle meho hmotnost podruzna. Pokud koupim predni blatnik, ktery je nepouzitelny, tak je hmotnost v podstate jedno, protoze blatnik neplni zakladni funkci.
Pokud obhajujes kolobezku, ktera ma k idealni tuhosti dost daleko, jako idealne tuhou, tak rikas, ze pruzeni je zadouci.
To, že jsou 65mm náboje od Remerxu výborný je řekl bych hodně nadnesené, koneckonců je vyvijel Breta Michalek, ktery od nich nakonec upustil.
Srna: Jo, pravda, koloběžka je sportovní náčiní. Ale sport může být vrcholový, nebo taky na hobby úrovni. :) Každý ať si vybere podle své kategorie. Tourka není stavěná pro borce v čele závodu, tak má právo si trochu víc zapružit. Občasný jezdec si do zatáčky přibrzdí a na pružení si ani nevzpomene. :)
podle me je nejtuzsi a zaroven nejlehci micro :)
G4 jsme už tedy Pavle doplnili. Geroy je těžkej a odhaduju, že asi taky není „ideálně“ tuhej, to by to asi bylo Tebou zmíněno, jde přeci o porovnání přímých konkurentů, že?
S nefunkčností jakékoli komponenty se nerad smiřuju a pokud nějaký blatník i když třebas 2x těžší vydrží alespoň 2x víc než to SKS-ko, tak sem s ním. Mně většinou nevydržel žádnej nijak dlouho. Docela bych něco na blížící se zimu potřeboval. Nechcete to cca 5.000km otestovat?
A na Břéťu si dej pozor, ta Tvoje věta vyzněla, jako že je neschopnej konstruktér a to určitě v žádným případě není. Jenom pochybuju, že by se podílel na těch nábách, co jsou na novejch Kostkách, tedy i na této. Ty jsem na MIBO nikdy neviděl a to ani ve 100mm rozteči. A pokud myslíš ty náby, co jsou s přímými dráty a hliníkovámi, či nerez dráty, to je jedno, tak tady se tomu ústupu už vůbec nedivím, ty je třeba předělat od základu. A pokud myslíš ty „ježatý“, tak to je snad pouze pro ty kousky na singltracích a skateparcích, který asi běžný lidi moc neprovozujou.
Ja nejak tuhost nepropaguju, to nasi zakaznici. Priznavam, ze pojem tuhost, pruznost, konstrukcni reseni nebo co vsechno kolobka vydrzi jsou naprosto odlisne veci. Ja bych se priklanel k tomu, aby nekdo /v podstate jsi na to idealni kandidat se svymi znalostmi/ vytvoril nejake obecne nazvoslovi, potazmo vysvetleni, co znamena co.
Blatniky poslem radi.
Jediny akceptovatelny srovnani nejakych stroju by muselo vzejit z pera jednoho autora, ktery neni zaujaty, coz ja ani ty nejsme. Vsechny ostatni vykriky do tmy jsou jen uzivatelske nazory, ktere nemaji nejakou relevanci v sirsim meritku. A aby k takove srovnani melo vahu, muselo by mit predem stanovene pravidla nebo metodiku, a tak daleko to zatim neni, byt je tenhle server a jeho provozovatel na vysoke urovni.
K recenzi dane kolobky Tour 3 me tesi, ze kolegove od Kostky dospeli k sirce podlahy 11cm a prepracovanemu uhlu hlavove trubky, z meho pohledu je to pokrok, kteri zakaznici kladne oceni a kteri si zakaznici konkurencni znacky uzivaji uz nejakou dobu :)))
Nestranný a nezaujatý posuzovatel neexistuje. Toť holý fakt. Názvosloví vyplývá především ze strojařiny a je staletí zaužívané a známé = mě u toho netřeba. No a postupné přibližování se „ideální“ (co to vlastně je, že?) geometrii probíhá stejně jako u kol. Tam už je téměř ustálená s minimálními výstřelky. A stroje se tak liší víceméně pouze vzhledem. To koloběžky čeká postupem doby taky. Jako příklad lze uvést Trojanku 28/20″. Až na drobné detaily prakticky z oceli nejde postavit dokonalejší závodní koloběžka.
Dobrý den pane Lindnere,
chci se zeptat na kvalitu Remerx-naboju sirky 65 mm.
Dekuji
Jsou 2 typy, tak upřesni, o který se Ti jedná.
jedna se mi o zapletene kolo 20″ pouzite na teto kolobezce,ktere eshop-Kostka prodava jako nahradni dil za 1480,-Kc.Shanim reseni do predni vidlice skladacky Tern Link D8(zvazuji stahnout vidlici z 75 na 65 mm,
Dostal jsem tim zapletena kola Remerx a Kickbike.)
Dekuji
Tak to si radši pořiď klasickou nábu na městský kolo od Novatec, či Kinetic. Nebo celý přední kolo k Dahonu, či Ternu. Ptej se u AZUBu.
Ty novatecy jsou dobry,mam je jak na horaku,tak vzadu na fitnessu.
Konusovej Dahon MINI s jednoduchym rafkem mam a Dahonu Kinetix neverim(American classic Micro 58) pro jeho hmotnost pouhych 60 g.Tam se muselo hodne setrit na lozisku.
Takze dopurucujete vymenit predni vidlici na rozchod 100 mm ?
Pro Srna: Píšete o pružných koloběžkách a o tom, jak se rozdrnčí na „kočičích hlavách“. Musím Vás zklamat, pružná koloběžka neexistuje. To by podlahu musel tvořit jeden list z listového péra od náklaďáku z pružinové oceli. Konstrukční ocel na trubkách, či jeklech má trochu jiný charakter a vykazuje kromě pružnosti i tlumivý efekt. Takže můžem mluvit o měkčí nebo tvrdší koloběžce, nebo o koloběžce s větším nebo menším průhybem při zatížení. Nechci rozebírat celou problematiku (např. kroucení rámu v zatáčkách a pod.), na to tu není místo.
Pavel Jan. Místo tu na to je a klidně o tom napiš samostatnej článek. S uveřejněním by Petr jistě neměl problém. Mne osobně by to velmi zajímalo a určo nejsem sám!
Navigace pro komentáře