Ozvěna Etapáku 2015 – Pohár konstruktérů aneb na čem se závodilo

Celý článek Abych byl přesný: O žádný oficiální Pohár konstruktérů se na Etapáku nezávodilo. Protože se ale Přibližovadla.cz často věnují koloběžkové technice, nenechali jsme si ani tentokrát ujít příležitost a zpracovali jsme pro vás stručnou statistiku závodních strojů, kterou jsme doplnili krátkým komentářem.



Etapáku 2015 se zúčastnilo 31 jezdců (z toho dvě ženy) na 13 typech koloběžek (včetně tříkolky „krutoběžky“ Zdeňka Valenty) od sedmi různých výrobců. To je docela pestré složení, které poněkud neguje profláknuté tvrzení, že závody se jezdí převážně jen na „Bejcích“ čili strojích značky Kickbike…

Etapák 2015
Šampióni. Tomáš Pelc a Alpo Kuusisto na téměř sériových Kickbicích RaceMAX 20
Všechno půl na půl

Vzhledem ke značně kopcovitému profilu jednotlivých tratí bylo před závodem těžké odhadnout, kolik se na startu objeví koloběžek se dvěma velkými koly 28/28″, které se dnes těší velké oblibě na závodech na „krátké“ vzdálenosti (Rollo Liga apod.). Kupodivu to bylo 14 strojů, tedy téměř polovina startovního pole. Když z celkového počtu odečtu tříkolku a Yedoo Trexx, s těsným náskokem jedné koloběžky převažovaly stroje s koly 28/20″. Jestliže budu úplně přesný a vyloučím z druhé skupiny koloběžku Jurka Milewskiho – Kickbike Sport G4 se zadním 18palcovým kolem – poměr velkých a „normálních“ závoďáků bude prostě fifty-fifty. Vtipné je, že pokud bych měl statistiku velikosti kol vést podle celkového pořadí v první desítce, pak by to byla opět remíza – 5 koloběžek s koly 28/20″ ku 5 strojům s koly 28/28″…

Etapák 2015
Jediné, co není na Alpově koloběžce standardem, je „řízení“

A na čem jeli ti úplně nejlepší? Dva z první trojice, tedy absolutní vítěz Alpo Kuusisto (FIN) a druhý Tomáš Pelc, stáli na stupátku Kickbiku RaceMAX 20. Zatímco „Pelcík“ měl koloběžku vybavenu lepšími koly a silniční vidlici, finský ďábel Alpo jel v podstatě na sériovce (do ložisek jeho kol jsem sice neviděl, ale tipoval bych, že i ta byla původní, čínská)… Třetí Michal Kulka jel na novém Kickbiku 28/28″, vyšperkovaném lehkými karbonovými galuskovými koly ZIPP.

Ale něco na tom Kickbiku bude

Hannu Vierikko musí být určitě spokojen – nejenže Kickbiky „obsadily“ první tři místa, ale závodila na nich téměř polovina účastníků Etapáku. Osm z celkem patnácti „Bejků“ bylo osazeno dvěma velkými koly, zbytek tvořila klasika s koly 28/20″, s výjimkou již zmíněného modelu Jurka Milewskiho Sport G4 se zadním osmnáctipalcovým kolem.

Stříbrnou příčku pomyslného Poháru konstruktérů obsadilo tuzemské Mibo, které do závodu nasadilo šest nových „korábů“ Mibo Revoo 28/28″, jež doplnil prototyp 28/20″ Břéti Michálka a jeden starší RaceK Honzy Morávka.

Třetí místo získala Kostka se čtyřmi stroji Kostka Racer. Z dalších značek byl zastoupen už jen jeden Ketam, jedno Yedoo, jedna italská krasavice BCS (řízená chilskou kráskou Aurorou) a konečně krutoběžka – tříkolka vlastní konstrukce Zdeňka Valenty.

Etapák 2015
Nová závodní Miba byla na Etapáku vidět hodně. Některá z nich také díky reflexnímu laku :-)
Pohár konstruktérů Přibližovadel.cz
1. místo: Kickbike

Kickbike RaceMAX 28/28″ – 5×
Michal Kulka, Hannu Vierikko, Vincent Gooiker, Guido Pfeiffermann, Miloš Dvořák (zadní kolo 26″)

Kickbike 28/28″ (model RaceMAX 28/20″ s nástavci zadní vidlice) – 2×
David Pasek, Milan Jelínek

Kickbike 28/26″ (model RaceMAX 28/20″ s nástavci zadní vidlice) – 1×
Alois Onderka

Kickbike RaceMAX 28/20″ – 6×
Alpo Kuusisto, Tomáš Pelc, Jan Vlášek, Pavel Legát, Ladislav Bartůněk, Václav Liška

Kickbike Sport G4 28/18″ – 1×
Jurek Milewski

2. místo: Mibo

Mibo Revoo 28/28″ – 6×
Karel Cvalín, Aleš Rozbroj, Ondřej Koláček, Martin Komár, Václav Jun, Zdeněk Beneš

Mibo prototyp 28/20″ – 1×
Břéťa Michálek

Mibo RaceK 28/20″ – 1×
Jan Morávek

3. místo: Kostka

Kostka Racer 28/20″ – 4×
Vojta Hrůza, Přemysl Ježek, Petr Litera, Ondřej Mertl

Další stroje

Ketam 28/20″ – 1×
Michal Špinka

BCS Racing Evo Pro 406 28/20″ – 1×
Aurora Pontigo Arestizábal

Yedoo Trexx 26/20″ – 1×
Jana Šmídová

Krutoběžka 3× 20″ – 1×
Zdeněk Valenta


Etapák 2015 ve fotografiích


Sdílej:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

6 komentáře

  1. Ahojky Petře,
    gratuluji k dalšímu článku, takhle se podívat na závodní stroje mě nenapadlo. Hezké počtení. Jen Jana je trošku zklamaná, protože se jmenuje Šmídová. Ale dává ti prý druhou šanci!

  2. Šmarjá pano! To jsem ale nešťastník! Jak se mi to jen mohlo stát… Velmi se omlouvám Jani, už je to opraveno :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít