Správný hardcore koloběžkář vozí nezbytné příslušenství, jako je pumpička, multiklíč, náhradní duše či lepení, v zadní kapse dresu, a/nebo připrasené lepicí páskou (ducktape samozřejmě) na rámu. Ostatní koloběžkáři si pak pořídí malou brašnu – je to tak nějak praktičtější. Jednu prímovou rámovou dvojbrašnu na Wolfra či Trexxe jsem otestoval.
Prolog
Tato zelená krasavice – kterou ale můžete mít i v jiných barvách – není žádná sériovka, nýbrž jeden z mnoha produktů na míru z dílny Ilony Nistlerové, kterou pravidelní čtenáři Přibližovadel budou znát jako krásnější polovičku páru Ilona a Pepa Nistlerovi čili pražské Koloběžky pro dospělé nebo také Nistler.cz. Ilona je schopná a ochotná navrhnout a ušít lecjakou brašnu na kdejakou kolobrndu, a Yedoo Wolfer či Trexx (které mají shodné rámy) v nabídce podporovaných modelů nesmí chybět. Tak se na rámovou dvojbrašnu pojďme podívat blíže.
Funkční design
Nevím, co na toto příslušenství říká designér Yedoo Jaroslav Juřica (rozhovor s ním čtěte zde), za mě se povedla nejen funkčnost, ale i samotný design, který pěkně kopíruje křivku hlavního rámového profilu, aniž by se dopouštěl zbytečných výstřelků a kudrlinek.
Konstrukčně jde o klasickou rámovou dvojbrašnu, zhotovenou ze dvou „zrcadlově otočených“ polovin, které jsou spojené suchými zipy. Každá z obou polovin má objem cca 1,3 litru, takže ono nezbytné nářadí, zmíněné v úvodu, v pohodě vejde do jedné poloviny a ještě zbude kousek místa třeba na větrovku nebo pláštěnku, nějaké ty energetické tyčinky a podobně. Co dáte do druhé půlky, záleží jen na vás. Tím chci říci, že objem této brašny postačí třeba i na celodenní vyjížďku s vydatnou domácí svačinou. Boční kapsičky pak zaplníte drobnostmi typu dokladů, karet apod.
Brašna je vyrobená z polyesterové tkanina Kortexin s vysokou odolností proti oděru, která je z rubové strany opatřena vodoodpudivým PVC zátěrem (vodní sloupec 3 400 mm). Zipy nejsou vodotěsné, ale horní „hlavní“ zipy jsou kryté légou. Mně se při testování zmoknout nepodařilo, nicméně jsem přesvědčený – a také zkušenost s jinými brašnami na koloběžky z této dílny mi říká – že obsah této dvojbrašny přežije běžné rozmary počasí bez úhony.
Na obou bocích brašny, plus na suchých zipech, obepínajících vpředu hlavovou trubku, jsou našité reflexní pruhy – pasivní bezpečnosti je tedy učiněno zadost. Na přání můžete mít reflexní i kédry (pásky po obvodu brašny – zde černé).
Štíhlá, ale pevná
Obě poloviny brašny mají hloubku (či chcete-li tloušťku) 4 cm, vzhledem k tomu, že nejde o pevnou brašnu, může se po pořádném naplnění hloubka zvětšit (boky se „nafouknou“) řekněme o 1,5 až 2 cm. Proč tento údaj? Abyste věděli, že tato brašna hezky moravsky nezavazí, hezky česky nepřekáží vašim kolenům při kopání.
Také je dobré vědět, že horní suché zipy nezakrývají přípravu pro horní bidon či jiné „zařízení“ – klidně bikepackingový košík s malým loďáčkem (viz náš článek).
A v praxi? Dvojbrašna drží jako přibitá – zde se ukazuje výhoda konstrukce na míru konkrétnímu rámu. Ani na velmi rozbité cestě, kde hrozí vypadnutí zubní protézy z úst, nezaznamenáte žádné poskakování nebo sjíždění brašny z rámu. Prostě je s ním jako srostlá.
Prázdná dvojbrašna na Wolfra či Trexxe váží 230 gramů, není to tedy nic, co by mělo omezit vaše závodnické ambice. Horší bude obsah, ale to už je na vás – co všechno zbytečného sebou musíte vozit.
Pro korektnost je ale třeba zmínit jeden, respektive spíše jen půlku neduhu, o kterém byste měli vědět. Jde o to, že přední brzda Wolfra se při velkém vytočení řídítek zarazí o brašnu. Při jízdě ale o tak velký úhel řídítka nikdy nevytočíte a při manévrování na místě si zkrátka dáte pozor. V pravé části brašny prostě nevozte vajíčka :-)
Takže zbývá jen kontaktovat Ilonu, a domluvit se na požadované barevné kombinaci. Ať je brašna s vaším Wolfrem nebo Trexxem pěkně sladěná. No a k tomu pak ještě oblečení a helmu a boty… ale to už je jiný příběh :-)
Zdroj
Cena
ke dni 16. 8. 2020
950 Kč
3 komentáře
Tuto brašnu mám od Nistlerů „na míru“ pro MIBO GS a vše co je zde vychvalováno, tak platí. Doporučuji.
Dan
Koukal jsem se na web a Kategorie Brašny zeje prázdnotou :-( Hodila by se mi na Mibo GT. Škoda
Nevěšte hlavu, zavolejte, napište přímo Iloně Nistlerové, určitě vám vyhoví :-)