Přestože je pražské letňanské výstaviště bezkonkurenčně nejhorší v našem státě a ani nevlídné počasí o tomto víkendu na dobré náladě nepřidalo, jarní veletrh For Bikes to evidentně natřel podzimnímu brněnskému Bike Brno na celé čáře. Minimálně nad návštěvností si pořadatelé museli mnout ruce.
Ne že by mě bavilo tlačit se davy fanoušků kol a jiných přibližovadel (navíc se souběžně s For Bikes konaly ještě veletrhy For Outdoor a For Caravan), ale ani v pátek, ani v neděli jsem nemohl, takže tu nejhorší sobotu jsem holt musel absolvovat. Nakonec jsem však nelitoval…
Koloběžkování
Moje první cesta – po velkém oblouku daleko od stánků firem Intrea a Hota – vedla na stánek firmy Kostka, slibující na této akci představit nový model skládací koloběžky. Stalo se a myslím – alespoň na první pohled – že se i povedlo.
Jde o koncepci kolobky s koly 16 + 12 palců s krátkým rozvorem, který byl zvolen pochopitelně kvůli kompaktním rozměrům po složení. Naprosto inovativní je však způsob skládání. Není zde použitá obvyklá konstrukce typu „zavřít knihu“, koloběžka se díky důmyslnému mechanismu „zlomí“ na spodní části krku, jako byste ji prošlápli (a to tak, že důkladně).
Pozitivním efektem tohoto způsobu skládání je „plochost“ celkového balíčku, která však musí být podpořena ještě skládáním řídítek. To však u Kostky vyřešili také. Vysoká řídítka typu BMX vlastní konstrukce umožňují „ohnout“ oba konce dovnitř, čímž se koloběžka sice nestane úplně plochou, ale hloubka se výrazně zmenší.
Skládání i rozkládání samozřejmě probíhá bez nutnosti použití jakéhokoliv nářadí a je velmi rychlé. Kostka se také vtipně vypořádal s problematikou laku, jeho tloušťky a odolnosti u skládacího mechanismu. Lak tam prostě není. Jak to? Skládací mechanismus a krk jsou totiž z nerezové oceli… Barvičky tedy hledejte na stupátku a dál dozadu, stejně jako na přední vidlici, krk bude vždy v „přirozené“ barvě kovu.
Skládací Kostka se už nějaký čas intenzivně testuje, aby mohla jít do prodeje v průběhu této sezóny. Cena by měla být podle prvních kalkulací výrobce kolem sedmi až osmi tisíc korun, což je jistě konkurenceschopné. Přibližovadla mají slíbený jeden kousek na recenzi, takže se těšte! Teď jsem si uvědomil, že jsem se ani nezeptal na jméno téhle novinky…
Překvapení à la Mrázek
Úplně náhodou a trapně nepřipraven jsem narazil na tuto krásku. Tedy v tomto případě jsou to krásky dvě, jedna koloběžka a na jejím stupátku mladá dáma.
Budeme-li se nadále věnovat jen koloběžce, pak jde o stroj z produkce legendární firmy Mrázek, kterou budou určitě znát spíše „kolaři“. Mrázek nikdy neprodukoval tuctová kola a to platí i u této koloběžky. Jestliže vás to „netrklo“ u první fotografie, podívejte se na další.
Co vidíte? Šestnáctipalcová, letmo uložená kola, hydraulické kotoučové brzdy. Celé je to svařeno z hliníku a bez toho, abych s sebou vozil váhu, odhaduji hmotnost na max. 8 kg. Na první pohled bych snesl nižší stupátko, ale to bude chtít nejprve trochu „ojezdit“.
Tím jsem chtěl naznačit, že jsem dostal předběžně slíbené zapůjčení také této koloběžky na test, a musím říct, že se na to docela těším!
S mistry na kafe
Na stánku rožnovského Miba jsem jen udělal „usvědčující fotografie“ nového Mastra, o němž jsme psali už v této krátké zprávě.
Nicméně mám i další informace: Břeťa Michálek, majitel a guru Miba, prozradil, že pro tento rok se do nového designu nebude pouštět u sesterského modelu Mastra – Crazy. Tomu tedy zůstanou „prolamované jekly“. Ostatně na dilema těchto dvou provedení se rozproudila zajímavá debata. Pepa Nistler – Koloběžky pro dospělé – k tomu uvedl, že „u něj na krámě“ je to cca 50/50. Polovině zájemců se líbí nové provedení, druhá polovina je konzervativní v tom smyslu, že prolamované jekly představují jakýsi brand Miba. Zajímavé… Mě nicméně oslovuje nový design výrazně více.
No a abych nezapomněl, velmi příjemné bylo také posezení u kávy s mistrem světa v koloběhu z roku 2008 Honzou Vláškem, jeho týmovým kolegou z Ultimy Jardou Odvárkou a Janem „Fido“ Horákem, kterého čtenáři Přibližovadel jistě dobře znají. Chcete vědět, o čem jsme si povídali? Samozřejmě mimo jiné o „sebevražedné misi“ koloběžkářů Kick France 2013, kterou jim fakt nezávidím.
Skládací kola
V sobotu – a patrně nejen v tento den – byl na For Bikes 2012 v totálním obležení stánek Anglické legendy, tedy brněnského dovozce Bromptona. Čekal jsem, že tam konečně na vlastní oči uvidím model z limitované edice London Brompton by Vic Lee, bohužel se nestalo – stále ještě nedorazil do Česka.
Azub se samozřejmě chlubil asijskými Terny – kromě dalších produktů svého portfolia, které je značně rozvětvené.
Největší novinku tak představovaly skládačky Birdy, které k nám začal nově vozit pražský specialista na skládací kola Láďa Bláha – Velorama.
Birdy máme také domluvené na testování, takže sledujte i nadále Přibližovadla, nemusíte mít obavy, že by nebylo co číst.
52 komentáře
Navigace pro komentáře
Moje první koloběžka byla Mibo-courage.Je to dobrý stroj.Co si dovoluji vytknout,nezdá se mi dobře řešené upevnění zadního kola s vyčnívajícími šrouby.Pak to bylo nutno řešit „chrániči“proti ukopnití kotníků.Tak je to i u ostatních mibáckých koloběžek a to mi vadí.Ta Mibo byla tedy prozatimním řešením,aby bylo loni v létě na čem koloběhat.Trpělivé čekání na K-bike se mi vyplatilo.
Vlastním K-bike 6 a K-bike 7. Jsou to super koloběžky,lehké (cca o 2kg lehčí než Mibo)Dávám za pravdu,že K-bikům se nedá nic vytknout.Důvtip je v té promyšlené,vychytané jednoduchosti.Na vše i na kolečka stačí imbusový klíč a u zadního kola nečouhají žádné šrouby.Protože se mi líbila K6 i K7,tak mám obě.Recenze na K-biky od P.Lindnera sedí.Koloběhání na K-bike je radost.Jsem moc spokojená.
Pro Fida: Díky za technické kometáře ohledně Mrázka, Kostky a RacKa.
Pro Robika: Ty K-bike se skvěle prodávají, protože stojí nejméně. Ovšem stejně se potom musí vylepšit, a pak je to už třeba o litr více…Litr sem litr tam….Těch 110 cm délky je trochu málo na stabilní jízdu. Takže až ta K7 se 120 cm délky je stabilní. Možná kdyby to stupátko šlo celé zakrýt. Možná ty řídítka kdyby šly trochu zúžit, možná kdyby se daly rohy, možná kdyby se místo Ruben daly jiné pláště (kenda, švalbe..), ale to už je ten nucený tuning navíc , a pro mne další robota, čas , peníze (nelze zaměňovat s plánovaným tuningem na kostře od Kostky). Jasně, jsem zvyklý “ jen plnit nádrž“ a jezdit. Nejsem odborník, pouhý uživatel. Ale Mibo má ty brndy zjevně předem solidně nastrojené, proto jsou těžší, proto stojí více peněz než ty Káčka. A nezažil jsem u Miba ukopnuté kotníky, asi je to věcí techniky odrazu a pravidelného střídání nohou. Pokud se tak neděje, rychle se dostaví únava stojné nohy, a pak se asi kotník od té únavy může ukopnout. Měl jsem kdysi postupně dvě brndy, ta druhá byla dlouhá 20″-ovka. A pro třetí a čtvrtou jsem vyhledal Mibo, nemusel jsem už nic dodělávat. Ale stejně obdivuji všechny tři výrobce, že je (ty brndy) dokážou vyrábět a prodávat.
Do K-bike K7 jsem se vylozene zamiloval, rubeny bych flakl pryc, ale jinak si mylsim, ze to je velmi solidni kolobezka.
Ať si píše kdo chce,co chce,-já jsem z K-biků nadšená. A že časem bude třeba kolečka přezout,to se běžně dělá u všech „ojetých“pneumatik.Nechť si každý svého koloběžkového miláčka vytuní dle svého vkusu.
Na K-biky nedám dopustit.A jsem ráda,že nejsem sama.
Té lásce rozumím a fandím. Ta K7 už je srovnatená s krejzynou, kterou zas miluji já.
To je lásky u nás… ;)
Povězte mi jednu věc – když se budu chtít na K-7 střídat s přítelkyní, což implikuje výškový rozdíl 10 cm, jak budu seřizovat řídítka? Kostka má Speedlifter twist. Jinak K-7 nevypadá špatně a dalo by se o ní uvažovat.
To Sy35, K7 moji drahe polovicce pujcuji, a i kdyz je mensi nez ja tak ji moje nastaveni vysky riditek 79cm nad zemi vyhovuje. Spise zalezi jakym stylem kdo na te kolobce bude jezdit…
nám také oboum sedí stejné nastavení, nicméně stáj dvou K7 problém vyřeší a navíc můžete jezdit spolu :-)
Měl jsem kliku a na kolobce pana Mrázka jsem na výstavě narazil a svezl se. První dojem byla úchvatná lehkost. Byť jen subjektivně, oficiální hmotnost neznám. Duralový rám byl neuvěřitelně tuhý a letmé zavěšení, parádička B-) !
Kdyby pan Mrázek ještě trochu tu geometrii poladil (snížil stupátko, přiblížil rám s výstupkem blíže ke kolu aby opravdu nehrozilo „napíchnutí a katapultace“ jezdce a možná řidítka posunul maličko dopředu). Nicméně bych tam ten výstupek nechal, protože umožňuje přítomnost vzpěry a to dle mého názoru z velké části může za celkovou tuhost stroje. A co si budeme povídat, to letmé zavěšení a kotoučové brzdy, vypadá to božsky! K tomu dobře zvolené 16″ na Big Aplech a máme tu městskou pecku! Cenu už zmiňoval Fido a můžu jí potvrdit. Podle osazení, ale měla by se pohybovat kolem 9 000 Kč. Což mi přijde super!
To: sys35, Marty, Dipous:
Řekl bych, že všeobecně ženám sedí spíše vyšší poloha řidítek než mužům, takže souhlas s Martym, že je možné, že i při výškovém rozdílu bude Vám oboum vyhovovat stejné nastavení. Nicméně musím dát za pravdu i Dipousovi. Ten pocit, když jedete spolu někam na koloběžkách je prostě nepopsatelný… Doporučuji dát si K7 dvakrát ;-).
Jo a je tu ještě možnost, kdyby přeci jen byla K7 jen jedna a v nastavení se nenašel kompromis, řešení by mohl poskytnout stavitelný představec. Nějakej čas jsem ho na K-biku používal.
Foto zde:
https://picasaweb.google.com/116509285098603141430/SrazDrsnejchStroju#5604789822509284658
Přenastavení je pomocí imbus klíče otázkou 20ti vteřin. Kdybys ho potřeboval a nemohl sehnat, (K-bike používá už běžně nepoužívané 1″ uložení, takže se představec špatně shání) napiš na malis.xfzavináčgmail.com. Mě se na něj práší…
Díky kluci. Ono ale kolo pro kluka bude taky něco stát, takže zatím jen jedna kolobka. Hlavně mě zajímá finální verze skládačky od Kostky, na tu budeme s druhou čekat:-)
Takže dnes jsme mohli projet K-7, Mastr a City Cross. K-7 je prostě božská, a až bude zas výroba stíhat poptávku, objednáme si ji jako druhou kolobku (teda, možná pak bude tou první:-)). Mibo Mastr je těžký, nevzhledný, má úzkou stupačku, a proklatě vysoko řídítka – nezaujal nás ani trochu. A tak, jsme si odvezli City Cross od kostky, které skvěle vypadá, je lehké, obratné…
Tak máme na City Cross asi 100 km, z toho já asi 70, a jsem nadšený – na vlásenky ve městě, na sídlištích, je boží. Lehká, obratná, těžko z ní slézt:-)
Ahoj všem! Musím se pochlubit, měl jsem možnost jet na to Mrázkovi:) Je to hravý stroj s trochu vyšším stupátkem. Hmotnost 7 kilo.
Panu Lindnerovi určitě doporučuji odzkoušet a zrecenzovat.
Jinak k diskusi, vlastním K-7 a neměnil bych. Je to srdcovka.
Radku, o Mrázkovic kolobku usiluju, leč zatím neúspěšně. Ale třeba ke mě jednou dojede… ;)
Ahoj, recept na zapujceni kolobezky Mrazek je nasledujici : Sednes na vlak, pak na mensi vlak, vystoupis ve Vrbne pod Pradedem, zavolas Bobovi, vyzvedne Te Volvo kombi, svezes se na kolobce, uvidis dilnu, tandemy, lehokola… Sednes na vlak, jedes dom. Asi to bude fungovat i autem, na kole , ci kolobce. Hodne zdaru :) P.S. Ta kolobka ma ram tusim z 1.5 mm Al 7024, takze opravdu pirko :)
Jestli si někdo myslí, že naše recenze vznikají po projetí se kolem dílny, tak to bych se taky mohl trochu naštvat ;)
Ahoj, jestli Mrázka budeš chtít půjčit na test, tak se můžeme domluvit :)
Vašku díky, ale aktuálně je testování takříkajíc pozastavené – mám sádru na noze:(
Tak to je nepříjemné, tak hlavně přeji brzké uzdravení a ať se to dobře hojí. Jinak až budeš ready, tak nabídka samozřejmě platí (nejen na Mrázka)
Navigace pro komentáře