Bike Brno 2012 – pár koloběžkových překvapení, jinak nuda v Brně

Celý článek Ne že bychom od skomírajícího veletrhu čekali zázraky a navíc v koloběžkové branži, kde je vývoj pozvolný. Po pravdě řečeno to, že zde bylo letos málo lidí, se nám líbilo. Co jsme chtěli, jsme si prohlédli v klidu, dali jsme si veletržní klobásy a tradiční trdelník z budky s vietnamskou obsluhou. Pohoda…

[ad#sklik-468-x-60]

Nebudu hodnotit veletrh jako takový, vážně to nemá smysl a kvůli tomu jsme tam ani nebyli. Pojďme raději rovnou k věci. Už tradičně venkovní stánek Miba na první pohled neskýtal nic nového, chtělo to ale bližší zkoumání. Břeťa Michálek jednak rozšířil nový zaoblený design rámu, přesněji krku rámu i na oblíbený model Crazy, což nemůžu hodnotit nijak než pozitivně a stejně pak kvituji i novou úpravu nášlapné plochy.

Rex mortus, vivat rex! Král je mrtev, ať žije nový král! Tím je na stupátkách koloběžek Mibo nově místo gumy „šmirglpapír“. Věc, kterou jsem si přál, už když jsem poprvé Mibo spatřil, se splnila. Navíc to prospělo designu, ta guma prostě nebyla pěkná. Mibo navíc má také variantu transparentní protiskluzové pásky, která vypadá ještě lépe. Že se obáváte té „škvíry“ mezi rámovými profily? Nemusíte se bát, tou nohu neprostrčíte…

Na stánku Miba jsme také viděli elektrifikovaný model Express. Byť nejsem příznivcem elektra (při současném stavu technologie), elektrifikovaný Express se mi líbil. Chtělo by to projet dál než na výstavišti.

Kostka rebelující

O tom, že má Kostka na Bike Brno ukázat malou a lehkou novinku, jsem věděl dopředu, nicméně že to bude taková pecka, to jsem opravdu netušil. Zatím neznám nikoho, komu by se nový Rebel – respektive jeho prototyp, který zde byl vystavován – nelíbil. Pohleďte na něj:

Prototyp Kostka RebelPrototyp Kostka Rebel

Jde o malou městskou koloběžku s koly 16/12″. Rám je svařený z chromolybdenových trubek, což umožňuje subtilní konstrukci, zaručující nízkou hmotnost. Slovní spojení „nízká hmotnost“ zde neznamená ani osm, ani sedm, ani šest kilogramů – Rebel váží něco přes pět kilo!

Velkou měrou se na hmotnosti a kompaktnosti tohoto stroje podílí také kola z dílny Remerxe – považte – s úzkými 65mm náboji na průmyslových ložiscích! Věc, která byla do teď v českém koloběžkovém rybníčku považována za neřešitelnou (kromě K-biku, abych mu nekřivdil).

Rebel vystavený na Bike Brno možná ještě dozná před produkční verzí pár úprav, nicméně na trh by měl jít na začátku příštího roku. Cena ještě není známá, téměř jistě ale nebude pod pět tisíc korun.

Nikdy neříkej nikdy

Pro mě – a myslím, že nejsem sám – však největší překvapení připravilo Yedoo, respektive producent těchto koloběžek, firma Intrea-Piko. Jak se zdá, „lešenářské trubky“ – pravověrnými koloběžkáři opovrhované – dostávají nový líbivý design, ale také zajímavější parametry a komponenty. Již loni (možná dokonce snad předloni) Yedoo naznačovalo vývoj sportovního modelu s koly 28/20 palců. Letos konečně ukázalo, a půjčilo mně i ke svezení, fyzický stroj Yedoo Wolfer.

Prototyp Yedoo WolferPrototypy Yedoo Mezeq a City

„Wolfi“ je velká kolobka s hliníkovým rámem – hmotnost odhaduji srovnatelnou s konkurenčními stroji, tedy mezi sedmi až osmi kilogramy. Vystavený prototyp měl – podobně jako třeba Kickbike – dvojité zadní patky pro možnost nastavení světlosti, zadní kolo využívá náboj běžné šířky. Podlážka je plastová, pod mými Botaskami vz. 66 docela klouzala, uvidíme na produkčních kusech.

Dobře vypadají i další modely, tentokrát inovovaný Mezeq či City (oba také s dvojitými zadními patkami) nebo Ox. Každopádně s majitelem firmy jsme dohodnuti, že jakmile budou „ostré“ vzorky, což by podobně jako u Kostky mělo nastat začátkem roku 2013, půjčí nám je na recenzi. Takže přátelé, těšte se na první recenzi Yedoo na Přibližovadlech!

Slož si svoji tříkolku

Skládací kola na Bike Brno byla vidět ve stánku Bromptonu, u testovací dráhy elektrokol jsme objevili zastrčenou Foldy, největší expozici pak měl Tern. Skládaček bylo na veletrhu více, v 99 procentech ale byly opatřeny elektromotorem, tedy jak znovu opakuji, vychytávkou, která nás na Přibližovadlech (zatím) moc nebere.

Tern Verge X10Tern Eclipse X20
Luxusní stroje od Ternu – Verge X10 a Eclipse X20

Tern, přesněji jeho české zastoupení Azub, také na volné ploše mezi pavilony G1 a F tradičně půjčoval kromě skládaček Tern také svoje produkty – lehokolo Azub Bufo a tříkolky Tricon, z nichž jedna byla – jak jinak – elektrifikovaná sadou BionX. Musím říci, že zejména svezení na tříkolce se mi moc líbilo, ale i lehokolo osedlané po čase nebylo špatné.

Tříkolka Azub TriconLehokolo Azub Bufo

Toš tak… Zdali se na Bike Brno uvidíme příští rok, to je otázkou. Osobně bych byl poměrně pesimistický, i když člověk nikdy neví. Tak se alespoň ještě pokochejte fotografiemi z letošního ročníku.

Koloběžky a skládací kola na Bike Brno 2012

Sdílej:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

40 komentáře

  1. Po spatření Kostka novinky jsem byl v šoku. Čínský národní sport v českém provedení. Napadl mne titulek článku: „Kostka představil novou generaci K7“. Šok jsem rozchodil a na Rebelovi jsem se svezl. Až na „polámaná“ řidítka (kromě divného vzhledu mi nějak neseděla do ruky) příjemné svezení. Doporučuji každému, kdo vlastní železňáka (mám doma Hill, K6 + Speed+), aby si tohle zkusil.
    Jinak přesto, že jsem strávil na veletrhu celkem dost času, po přečtení článku zjišťuji, že jsem prošvihnul spoustu zajímavých věcí.

  2. K Lindner – Nic ve zlým, nic v dobrým, jak v té písničce :-). Já naopak všechno na těchto stránkách čtu velmi pečlivě. Ale nejsem sám /viz. příspěvek č.14 od Toma/, který z prezentace Rebela na stánku Kostky nabyl dojmu, že je to vlastně hotový model, který se v dohledné době objeví v prodeji. Osobně se však domnívám /a reakce Kostky to potvrzuje/, že budou muset rám přepracovat nebo ho nabídnout koloběžkařům max. do 80 kg .

  3. Protože to tak prezentovali, že je to 14 dní starej hotovej výrobek, jehož vývoj trval dlouho, který zatím nemá prodejní cenu, ale v nejbližší době půjde do prodeje. Nějakej týpek se dlouho dožadoval výstavní slevy na Rebela. A pořád se ptal kdy teda bude v prodeji, a jestli tu slevu nemůže dostat předem, dostal ujištění, že zas tak drahá nebude. Říkala to nějaká slečna na stánku a když už nevěděla jak se ho zbavit tak zavolala majitele. Dál nevím.

  4. Tomáš :
    Protože to tak prezentovali, že je to 14 dní starej hotovej výrobek, jehož vývoj trval dlouho, který zatím nemá prodejní cenu, ale v nejbližší době půjde do prodeje. Nějakej týpek se dlouho dožadoval výstavní slevy na Rebela. A pořád se ptal kdy teda bude v prodeji, a jestli tu slevu nemůže dostat předem, dostal ujištění, že zas tak drahá nebude. Říkala to nějaká slečna na stánku a když už nevěděla jak se ho zbavit tak zavolala majitele. Dál nevím.

    Přesně tak,takto mi byl reben taky odprezentován, že je to otázka několika týdnů. Pak se nemůžou divit, že se jim tam lidi dožadovali veletržní slevy :D

  5. Nedá mi aby som sa nezamyslel nad “logikou” vystavovať niečo, čo nie je ešte pripravené na uvedenie na trh. Už som pár krát vyjadril svoje počudovanie nad pekne prepytujem “marketingom” firmy z Hanušovíc. Pokiaľ chceli dosiahnuť, aby sa o ich výrobkoch hovorilo, tak sa im to podarilo. Výstavy by však mali aspoň podľa mňa plniť trochu iný účel. Výstavu chápem skôr ako miesto, kde uvediem niečo na trh, kde predstavím širokej verejnosti svoje nové produkty. Mali by však mať už podobu finálnu a nie priviezť tam prototyp, ktorý sa bude ešte pol roka-rok prepracovávať a vzbudzovať v ľuďoch dohady. Zdá sa mi to neprofesionálne a nekoncepčné.
    Výrobok je síce asi zaujímavý, len jeho prezentácia svojská.To je podľa mňa škoda, lebo ich výrobky zďaleka presahujú svojou kvalitou, úroveň ich marketingu.

  6. >Juraj: na automobilových výstavách IMHO nepřijde nikomu divné, že se tam vystavují koncepty, nebo auta která půjdou do výroby třeba za rok. Tak proč Kostka nemůže navnadit zákazníky i když nemá stroj úplně hotový, ale je zrovna příležitost ho ukázat? Pokud máš potřebu, kup jiný stroj, pokud počkáš, počkej:)

  7. Pre pána sy35: podľa mňa to nie je najlepší príklad. Koncepty, ktoré ukazujú automobilky sa veľakrát ani nedostanú do výroby v podobe v akej sú prestavované. Tam je predstavovaný koncept – smerovanie auto priemyslu v budúcnosti. U tejto firmy je to ale len zlé načasovanie. Tá kolobežka sa dostane do výroby, veľa jej už k tomu nechýba, sama však ešte pripravená nie je a na veľa otázok (konkrétnych) existuje nejasná odpoveď. Mal som na mysli, že firme z prepracovaným konceptom a seriozným planovaním by namalo robiť problém plánovať uvádzanie nových modelov od “výstavy k výstave”, tak ako to robí väčšina firiem. Samozrejme aj v závislosti od toho, pre ktorý trh je novinka určená.

  8. Ano, je to omyl, nicméně když vedle sebe virtuálně postavíme K7, Street a připravovaného Rebela, tak se leccos společného najde /velikost kol, podobná geometrie/. Inspirace K7čkou je evidentní.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít