Search
Close this search box.

Dvakrát dvacet osm za lidovou cenu. Mibo Tourist přijíždí

Koloběžky s velkými koly nejlépe – jak říkáme u nás na Moravě – valí (nebo valijó :-)). Nemusíte mi to věřit, ale můžete si zajít na závody, kde uvidíte v naprosté většině stroje s koly 28/28 palců. A závodníci by přece nejezdili na něčem, co nevalí, ne? :-) Až doposud platilo, že za takovýto rychlý stroj je třeba si oproti „normálním“ koloběžkám připlatit. Jak se však zdá, tato doba skončila. Mibo právě nyní dává na trh model Tourist s koly 28/28″… v ceně běžné t(o)uristické koloběžky.

 

Prolog

Přestože jsou koloběžky s koly 28/28″ tak nějak obecně vnímané jako závodní stroje – podobně jako „silničkám“ čili silničním kolům (která mají mimochodem taktéž kola 28/28″) se často říká „závodničky“ – čím dál více jsou na nich vidět běžní hobíci, kteří jezdí pro radost z pohybu, pro udržení kondice, nebo jednoduše proto, že rychlé koloběžky… milují :-) 

Navíc pocit z jízdy na stroji s koly 28/28″ je silně návykový. Když jezdíte na koloběžce s koly 28/20″, a poté přestoupíte na srovnatelný model s osmadvacítkou i vzadu, ihned zjistíte (možná ke svému překvapení), že jste rázem o level výš. Není to zanedbatelná změna, kterou pozná jen zkušený koloběžkář – ten rozdíl je velmi citelný – ve prospěch obou velkých kol samozřejmě. 

Jak už jsem napsal, rozdíl je ale také cenový. Za sériovou koloběžku s koly 28/28″ zkrátka musíte zaplatit více. Mimochodem, je zajímavé, že menší rozdíly jsou u hliníkových strojů Kickbike a Yedoo, nežli u oceláčů Kostka nebo Mibo. Za „hliník“ stačí připlatit 3–4 tisíce Kč, v oceli už je třeba sáhnout do peněženky pro dvojnásobek (příplatku) i více. Ale jsme u Miba, tak porovnávejme Mibo. Model GT (Grand Turismo) čili stroj s koly 28/20″ stojí ke dni vydání tohoto článku 13 990 Kč, závodnička Mibo Revoolution s koly 28/28″ pak o deset tisíc a deset korun více – 24 000 Kč. Nutnost připlatit 70 % ceny navíc, to už nejednoho koloběžkáře přinutí k přemýšlení typu: „Fakt to tak nutně (za ty prachy) potřebuju?“ V Mibu to nepochybně vědí, a rozhodli se to řešit naprosto radikálně – dát na trh model s koly 28/28″, ovšem v ceně obvyklé ve třídě běžných turistických koloběžek. Přesně 12 500 Kč!

Mibo Tourist | Zdroj foto Mibo
Mibo Tourist | Zdroj foto Mibo

Mibo Tourist „od stolu“

Nového „Turistu“ jsem viděl zatím jenom na fotkách, takže tento text prosím berte pouze jako oznámení o tom, že to existuje. Byť tedy svůj komentář si ani tak neodpustím :-)

Už jen pohled na fotografie naznačuje, že rám Touristu nelze se závodním Revoo dost dobře srovnávat. Celková konstrukce je podobnější spíše „Gé eSku“ nebo modelu Universe, očividně také geometrie bude více turistická (jak jinak u Touristu? :-)). Zaměření této koloběžky ostatně napovídá také integrovaný nakopávací stojánek. Přední vidlice je mibácká, ocelová, se zavity na nohách pro možnost připevnění nosiče – což se u „turisťáka“ mimochodem také počítá. Vidlice je uložená v „obyčejném“ a-head hlavovém složení s vně nalisovanými ložiskovými miskami, což je samozřejmě úlitba ceně. Jaký vliv to bude mít na tuhost kompletu rám/vidlice, to teprve uvidíme.

Mibo Tourist | Zdroj foto Mibo
Mibo Tourist | Zdroj foto Mibo

U modelu v ceně „něco přes desítku“ nemůžete očekávat kola od firmy Campagnollo, nicméně osvědčené náboje Novatec s průmyslovými ložisky, klasické hliníkové ráfky a radiální výplet 32 dráty, to je klasika, která nijak neurazí, a unese i hodně urostlého jezdce. Nebo koloběžku naloženou bagáží co to jde. Obutí Continental Contact je taktéž dobrou volbou, stejně jako využití V-brzd místo silničních čelistí, které osobně vidím spíše jako přínos nežli úsporu ceny – véčka zkrátka, alespoň z mé vlastní zkušenosti, brzdí lépe.

Logicky lze předpokládat, že také celkovou hmotnost Touristu nebude možné srovnávat s Revúčkem. „Turista“ na váze ukáže něco přes deset kilogramů (vč. stojánku). Nosnost této koloběžky je pak 120 kg.

Mibo Tourist | Zdroj foto Mibo
Mibo Tourist | Zdroj foto Mibo

Naděje do budoucna

Mibo Tourist má tedy stejně velká kola, ale jinak je v podstatě nesrovnatelný (nebo jen málo srovnatelný :-)) se závodním modelem Revoolution. Už podle svého názvu jde jednoduše o „turistickou koloběžku s výhodami dvou 28palcových kol“. 

Nechci si hrát na proroka, ale osobně si myslím, že tento model půjde v našem koloběžkovém království, ale dost možná i za jeho hranicemi, dobře na odbyt. Jak jsem psal výše – kdo jednou zkusí kola 28/28″, už se nechce vrátit na menší. A Mibo Tourist je první vlaštovkou, která tuto kategorii koloběžek dělá přístupnější. Tak mu přeju, ať se daří. A ať mi taky Mibo brzy půjčí nějaký kousek na test Přibližovadel :-)

Mibo Tourist | Zdroj foto Mibo
Mibo Tourist | Zdroj foto Mibo

První kusy k vyzkoušení

Testům Přibližovadel můžete nebo nemusíte věřit, vždy je však dobré si svůj vytoužený stroj zapůjčit a svézt se na něm, zkrátka si ho před koupí vyzkoušet. „Nějací Turisti“ už jsou k tomuto účelu nachystaní u prodejců Miba. Zavolejte nebo napište si o aktuální informace:

Kolobky.cz Brno
KOLOBĚHsport Plzeň
Svět koloběžek Praha
TN Trade Hradec Králové


Aktualizace 17. 8. 2022

Mibo Tourist jsme už také poctivě otestovali – recenzi můžete číst zde.

 

Sdílej:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *