Kickbike Race Max 20 – podrobná recenze

Celý článek Na koloběžkovou legendu „Kikbajk“ jsme si na Přibližovadlech museli počkat trochu déle než jsme zvyklí, nicméně trpělivost růže přináší. První pohled na loňský model Kickbike Sport Max 18 již máme za sebou a právě teď čtenáře čeká detailní recenze aktuálního top modelu Race Max 20.

 

Předem upozorňuji, či spíše se omlouvám za to, že text bude v mnohém podobný představení Sport Maxu 18 – oba stroje jsou přece jenom skoro stejné. Každopádně nyní se ale můžete těšit na více informací, více fotografií, zkrátka podrobnou recenzi.

Jeden za osmnáct, druhý za dvacet

Zůstanu-li na úvod ještě u srovnání Sport Max 18 vs Race Max 20, pak skutečně jediným zásadnějším rozdílem mezi oběma stroji je velikost zadního kola, jež je zároveň obsažená v názvech koloběžek. Sport Max tedy jezdí na osmnáctipalcovém, Race Max na 20″ zadním kole.

Proč ono zvětšení zadního kola? Nemám informace od samotného Hannu Vierikko, ale je zřejmé, že hlavním důvodem byla větší nabídka plášťů na dvacetipalcová kola. Když už se na ně dělá i Schwalbe Ultremo ZX, tak prostě není co řešit. Čistě teoreticky by se mělo konat i mírné zlepšení jízdních vlastností, snížení valivého odporu apod. Já se rovnou přiznávám, že oproti Sport Maxu 18 jsem nepoznal rozdíl…

Kickbike Race Max 20 se dodává jen v jednom „barevném“ provedení – leštěný hliník s transparentním lakem + černé doplňky
Kickbike Race Max 20 se dodává jen v jednom „barevném“ provedení – leštěný hliník s transparentním lakem + černé doplňky

Abych byl ale přesný – s velikostí „zadku“ přímo souvisí také některé další rozdíly. Je logické, že rámy obou strojů jsou odlišné, minimálně konstrukce zadní vidlice musí být jiná. Velikostně samozřejmě. To se projevilo také na celkových rozměrech – Race Max 20 má ještě o 30 mm delší rozvor než Sport Max 18 a s hodnotou rozvoru 1 160 mm je nejdelší sériově vyráběnou koloběžkou na světě (když pominu „garážové“ značky Efendi nebo italskou šílenost jménem Nevi a jiné víceméně na zakázku vyráběné stroje).

Pokud očekáváte také vyšší hmotnost, paradoxně vás musím zklamat. U Race Maxu jsem navážil ještě o 100 gramů méně než u „Sportky“ – 7,3 kg. Koloběžky nebyly shodně osazené komponenty, zejména pláště byly rozdílné, byť se mi nezdá, že by originální Kendy Kriterium byly lehčí než Schwalbe. Ale Sport Max 18 měl zase odrazky… Zkrátka a dobře, větší zadní kolo a s tím spojené konstrukční úpravy rámu se hmotnosti nedotkly.

Sportovní koloběžka Kickbike Race Max 20 | Foto Pavlína Soukupová
Kickbike Race Max 20 | Foto Pavlína Soukupová
Příhoda z natáčení

Jak si určitě všimnete na fotografiích, testovaný stroj nebyl nový, nýbrž takříkajíc velmi dobře zajetý. Ano, měl jsem tu čest jezdit na záložním Race Maxu 20 jednoho z našich špičkových závodníků, člena koloběžkového klubu Ultima K.Lap Team Jardy Odvárky, který na něm trénuje na závod Kick France 2013. Samolepky z dolomitských sedel na levé straně vidlice, z nichž jen jedna je z menší výšky než 2 000 m n. m svědčí o tom, že to myslí skutečně vážně. Veselou příhodou z testování této koloběžky pak je, že já jsem s takto vyzdobeným strojem každý delší moravský kopeček – jako již tradičně, když nemám formu (kdy ji mám?) – pěkně pomaličku pěšmo vytlačil. Nu což, rád se kochám krajinou…

Sportovní koloběžka Kickbike Race Max 20

Konstrukce

Linii esovitě prohnuté hlavní rámové trubky Kickbiku není třeba představovat – jde o typický poznávací znak koloběžek této značky. 50milimetrová hliníková trubka tvoří rám od hlavového složení až ke spoji se zadní vidlicí. V místě stupátka je trubka zploštělá, aby se dosáhlo co nejmenší výšky nášlapu. I tak je to ale určitý kompromis: Při světlosti 32–37 mm (vpředu je světlost o 5 mm vyšší) je výška nášlapu 65–70 mm, což je – v porovnání třeba s koloběžkami Kostka Racer nebo Mibo RaceK s jinak konstruovaným stupátkem – relativně dost.

Sportovní koloběžka Kickbike Race Max 20

Stupátko je vyrobeno z 3 mm tlustého hliníkového plechu, šířka je 105 mm, délka v nezúženém prostoru 265 mm, vpředu v pozvolna se zvyšující „špici“ pak ještě asi 110 mm. Jak jsem už napsal v prvním pohledu na Sport Max 18, je to stupátko „na jednu nohu“, což ale ve sportovním koloběhu naprosto dostačuje. K dobrému držení stojné nohy slouží vyšší zaoblené hrany odlehčovacích otvorů, mezi nimi pak proužek smirkového papíru.

Kickbike Race Max 20

V zadní části stupátka je pak ještě obloukovitý chránič paty, který slouží zároveň jako držák blatníku. K jeho „vzdušnosti“ mám malou výhradu – snadno se v něm zaklesne pata stojné nohy – chtělo by to přidat prostřední příčku nebo zúžit celý chránič. Zajímavé je, že na nižším ocelovém modelu Kickbike G4 tento chránič užší je…

Otočíte-li koloběžku „břichem nahoru“, zjistíte, že z pohledu případné kolize s terénem je nejexponovanější spodní přední ohyb rámu chráněn nanýtovaným nerezovým plechem. Ukázka spodku Odvárkovic koloběžky zároveň jasně říká, že tam ten plech není jen tak pro nic a za nic. Světlost kolem 30 mm je prostě hodně nízká.

Kickbike Race Max 20

V místě spodního ohybu rámové trubky si také všimněte dvou příčných otvorů zpevněných navařenými trubičkami. Když jsem pátral po důvodu pro toto technické řešení, bylo mi z úst českého dovozce Kickbiků řečeno, že jde o opatření pro zpevnění, které se podílí na příkladné tuhosti, ale také životnosti rámu (z pohledu případného prasknutí). Nic víc, nic méně… Já osobně si to moc vysvětlit nedovedu, vím jen, že již vzpomínaný Kickbike G4 má v tomto místě tři takové navařené trubičky. A ještě maličkost: Race Max 20 už nemá v přední části ohybu trojúhelníkový držák na stojánek – proč také, je to ryze sportovní model.

Zadní vidlice – jak jinak, než opět hliníková – je tvořena oválnými profily 20 × 40 (41) mm, na koncích jsou pak navařené dvojité patky, díky kterým lze po předělání zadního kola do nižší patky světlost zadní části o 37 mm zvednout. Proč to dělat a vůbec o univerzálnosti tohoto rámu jsem se rozepsal více v představení Sport Maxu 18 – čtěte zde. Ještě je ale třeba ještě uvést, že Kickbike využívá v zadním kole úzký 65mm náboj. To je dobrá zpráva pro ty, kteří trpí na ukopnutí kotníků, horší fakt pro tunery, kteří by zde rádi viděli jiné než standardní kolo. Se sháněním 65milimetrových nábojů je zkrátka trochu problém.

Přesuňme se nyní na protější stranu koloběžky – k přední vidlici. Ta je vlastní konstrukce, byť opatřená černým matným lakem, je také hliníková. Průřez noh vidlice se zajímavě mění – u krku je oválný, směrem dolů se při zachování tvaru zužuje, aby se cca 10 cm nad patkami stal kruhovým. Vidlice je crossová – to je opět stejně jako celý rám kvůli zmiňované univerzalitě (s jistými úpravami lze ale použít i silniční vidlici). Závlek vidlice je o něco větší než obvyklý standard u jízdních kol, na druhou stranu je ale menší než například u kostkovic Raceru. Budete-li pátrat po účelu šroubu ve spodní třetině každé nohy, pak vězte, že sem se montuje přední nosič.

Kickbike Race Max 20

Komponenty

Můj oblíbený postup popisu „odshora dolů“ použiji tradičně i v tomto případě. Rovná, ergonomicky mírně dozadu zahnutá řídítka šířky 55 cm jsou opatřena na můj vkus velmi tvrdými gripy, které bych okamžitě vyměnil za pohodlnější.

Kickbike Race Max 20

Naopak rohy jsou naprosto skvělé a – jak zcela správně napsal Milouš v diskuzi ke Sport Maxu 18 – jak je jednou poznáte, propadnete jim a žádné jiné nechcete. Moje žena dokonce prohlásila, že jsou lepší než její set gripů s hořčíkovými rohy od Ergonu, a to je co říct!

Kickbike Race Max 20

Podivně tvarovaný představec Promax s negativním sklonem a délkou 120 mm je jednoduše funkční kus železa. Ehmm…, hliníku. Stejně se dají hodnotit brzdové páčky Tektro. Nenadchnou, ale ani neurazí. A konečně poslední komponenta v této „oblasti“ – hlavové složení – klasický symetrický Ahead bez nějakých výstřelků. Hlavová trubka vidlice má 20 mm podložky, jezdci menších postav tedy mohou v případě potřeby řezat.

Bowden zadní brzdy vniká kousek od hlavového složení do rámu stroje, aby jím vedl skrytý a chráněný až téměř k brzdě. Když se ale pozorněji podíváte na fotografii, pravděpodobně stejně jako já zjistíte, že by bylo lepší, kdyby otvor v rámu byl spíše na levé straně. Že by se ve Finsku vozily páčky brzd opačně – přední vpravo a zadní vlevo? Nevím, nicméně pár produktových fotografií s tímto osazením jsem našel. A navíc to není zase tak moc důležité.

Kickbike Race Max 20

U brzd ale ještě zůstaňme. Sportovní koloběžka Kickbike Race Max 20 používá V-brzdy značky Tektro (testovaný model byl osazen typem 839AL) se 70mm botkami. Opět jde o komponenty, ze kterých se nikdo na zadní část těla úžasem neposadí, ale zároveň se jedná o ryze funkční řešení. Tektra brzdí dobře i se standardními botkami, což u levných brzd nebývá zvykem. Je ale pravda, že u přední brzdy bych přece jenom asi měl cukání vyměnit botky za účinnější.

A jsme u kol. Vpředu standardní cykloobruč – u závodníků mimo jiné také z důvodu dostupnosti nejčastěji tuněná komponenta. Máte-li dobré kamarády, kteří vám na Rollo ligu půjčí přední karbonové kolo ze svojí silničky, které má třikrát vyšší cenu než celý „kikbajk“, jste na nejlepší cestě „na bednu“. Standardně je Race Max 20 osazen předním kolem se 100mm nábojem s průmyslovými ložisky (obrandováno jako Kickbike, původ neznámý, nejspíše Čína…), ráfek je Alexrims R450 (622 × 14), výplet má 24 nerezových drátů. Zadní kolo využívá – jak jsem již uvedl – úzký 65mm náboj (opět „Kickbike“), ostatní komponenty jsou až na velikost shodné s předním kolem.

Kickbike Race Max 20

Koloběžka je obutá do slicků Kenda Kriterium s drátovou patkou – vpředu šířky 25 mm, vzadu 32 mm. Pro trénink dobré, pro závod důvod k upgradu už jen proto, že zadní plášť má maximální tlak pouze 6,9 bar (100 psi).

Byť jde o sportovní koloběžku, v základní výbavě najdete také sadu odrazek, zvonek a blatníky, respektive zadní blatník a dopředu plastové „lízátko“ na rámovou trubku. Jde tedy o stroj, který bez problémů vyhovuje podmínkám silničního provozu, není to žádný exotický speciál.

Jízdní vlastnosti

Zde mi nezbývá, než kopírovat sám sebe z představení Sport Maxu 18. U něj jsem část Jízdní vlastnosti začal konstatováním o příkladné tuhosti rámu, u nějž nezaznamenáte citelnější prohýbání ani žádnou tendenci ke zkrutu, nestojíte-li přesně uprostřed nášlapné plochy. V případě Race Maxu 20 nelze říci absolutně nic jiného…

A pak jsem pokračoval takto:
„Než jsem stoupnul na tuto koloběžku, vždycky jsem si myslel, že malé pružení rámu nehraje roli. Hraje, a obrovskou! Podotýkám, že nejsem závodník, takže by mě to nemuselo vůbec trápit (a také ani netrápí), nicméně Kickbike oproti ostatním koloběžkám jede s naprostou lehkostí, při odrazu jasně cítíte, že téměř veškerá vaše energie, kterou jste do něj vložili, bude přeměněna na pohyb vpřed.


Až u tohoto stroje jsem pocítil gyroskopický efekt a setrvačnost velkého předního kola, u předchozích testovaných koloběžek nikdy nebyl tak zřetelný (jednoduše se ‚zbrzdil‘ vzhledem ke kroucení rámu). A víte, jak jsem to poznal nejlépe? Při jízdě do kopce a proti větru. Slabší větrné poryvy proti sobě jsem vůbec nevnímal, silnější vítr koloběžka prořezávala s neuvěřitelnou jistotou a plynulostí. Do kopce jsem jel tak svižně, že jsem se velmi rychle ‚utavil‘. Tento stroj totiž svádí k závodění tak nějak sám o sobě…“

Kickbike Race Max 20

Nicméně u tohoto stroje mě samozřejmě také zajímal přínos o něco většího zadního kola pro jízdní vlastnosti. Za sebe říkám rovnou, já jsem nic nepoznal. Ani pozitivní, ani negativní rozdíl. Možná kdybych na jednom z modelů jezdil stabilně delší dobu, tak po přesedlání asi nějakou menší odlišnost poznám, po obvyklých recenzních zápůjčkách, trvajících cca měsíc až šest týdnů, to jednoduše rozlišit nejde.

Podle rčení „více hlav, více ví“ jsem ale nelenil a oslovil závodníky, kteří na Kickbicích dlouhodobě jezdí. Honza Vlášek tvrdí toto:

„V sériovém ‚balení‘ je to minimální rozdíl. Ale to, co jsem z toho postavil – můj závodní model – je asi o stopadesát procent lepší než ta osmnáctka. Jenže to není sériová výroba:)“

Honza se trochu chlubí, zeptáme se tedy pro jistotu ještě Vaška Lišky:

„Mně osobně připadá, že 20″ líp ‚valí‘ (hlavně s plášti Schwalbe Ultremo), mám pocit, že na 20″ kole je koloběžka (stupátko) níž, než tomu bývalo u 18″. (To je také pravda, je zde rozdíl 3–5 mm. Pozn. redakce) Jen mě občas trochu překvapí, že je kolečko větší a někdy si na něj při odrazu skoro sednu – ale to je o větším zvyku a lehké změně stylu…“

Celkové hodnocení

Názory borců, kteří mají na Kickbicích v nohách tisíce mil, jste mohli číst v předchozí části, já jen dodám, že ono dilema 18″ vs 20″ není zase tak žhavé – aktuálně se vyrábí stejně jen větší model. Pokud byste narazili třeba na bazarový kousek s 18palcovým kolem, já vám ho beze všeho doporučím stejně jako dvacítku.

Oba stroje jsou vynikající, o tom nemůže být sporu. Což o to, můj názor může být podružný, ovšem kdybych neměl pravdu, nejezdila by na Kickbicích většina závodního světa. Pokud mi nevěříte, najděte si na YouTube jakékoliv video z Eurocupu nebo jiného mezinárodního koloběžkového závodu – uvidíte sami.

V případě Kickbiku Race Max 20 hodnotím pozitivně také cenu. Třináct tisíc je přesně ten balíček peněz, kterému hodnota tohoto stroje odpovídá. Kickbike je o něco dražší než Kostkovic Racer v základním provedení, naopak levnější než Mibo RaceK. Pro běžné sportovní ježdění nemusíte nic tunit – nečekají vás tedy žádné další výdaje – ostatně i na sériových Kickbicích se jezdí závody.

Plusy a minusy

vynikající jízdní vlastnosti
příkladná tuhost rámu
univerzálnost konstrukce

ale …

lehce vyšší nášlap

Galerie Kickbike

Zdroj e-koloběžka.cz

Výrobce

Kickbike

Zastoupení pro ČR

e-koloběžka.cz

Cena

ke dni 1. 11. 2012
12 900 Kč

Konkurence
Kostka Racer | Cena 10 490 Kč Mibo RaceK | Cena 16 990 Kč
Kostka Racer Mibo RaceK


Koloběžka Kickbike Race Max 20 byla fotografovaná v ateliéru fotostudia Špaček

Špaček fotostudio

Sdílej:

Yedoo – Road to joy
reklama

63 komentáře

  1. Ahoj

    Jen by mě zajímalo porovnání Kickbajku a Racera od Kostky. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?

  2. Zvlastna situacia, toto je najpouzivanejsia kolobezka v pretekarskom pelotone a ma tu jeden komentar v diskusii. Je sice pravda, ze pred nedavnom tu vysla recenzia jej starsej sestry s mensim koleckom, ale aj tak. Ocakaval by som prispevky spokojnych uzivatelov a ich skusenosti, komentare, postrehy.

  3. Očekávat můžeš cokoli, ale stačí si všimnout, že závoďáci sem nepřispívaj. Teda až na výjimky a tím nemyslím sebe, neb dávno nejsem žádný pravověrný závoďák.

  4. Je to zvláštní, také jsem očekával diskuzi a porovnávání. Když se tu objeví Kostka, Mibo, K-Bike, tak je tu strašně živo, objeví se dloooooho čekaná recenze na Kickbike a nic :)

  5. Protože na RaceMaxovi taky jezdím a vím o čem je, připadalo mi mlčení ve stylu NO COMENT, není co dodat. Jezdím na více modelech a srovnávat je ošemetná věc, protože každý má jiné potřeby, jiná očekávání a každýmu to jinak „sedne“. A co taky srovnávat? Rychlost? Tuhost rámu? Jízdní komfort?
    Každému říkám, nech si doporučit, vyslechni zkuženosti a názory druhých, ale koloběžku si kup podle toho, jak ti sedne do ruky. Koloběžka má dělat radost. A nejen tím, jak se ti na ní jede, ale proč to neříct, i tím jak vypadá.
    Tuningem se dá koloběžka snadno upravit a tím zásadně změnit jízdní vlastnosti, proto má podle mě smysl objetivně porovnávat jen rámy Racera a Racemaxe.
    Rám Racemaxe je jednoznačně tužší, že snad ani tužší být nemůže a díky použití duralu i lehčí. Stupátko je užší. Zadní vidlice je užší protože Kickbike má vlastní 65mm náboje, kdežto KOSTKA až dosud užívá sériová 100mm Schimana. (ale něco se u Kostků chystá a malou ukázku jste mohli vidět na novém Rebelovi) Negativní zakřivení rámu Kostky už taky bylo několikrát komentováno a mě se daří občas kolenem kopnout do oblouku. (a to bolí :-() Každá koloběžka, a tedy i sériový Racer, umožňuje spoustu možností k úpravám polohy jezdce. Zúžení nebo výměna řídítek, záměna přestavce s jinou délkou případně úhlem sklonu…U Racemaxe mám pocit, že to všechno už máte z výroby a nemusíte na něj sáhnout. Rám Kickbiku je delší. Díky tomu mám i lepší pocit směrové stability a pocit ža na koloběžce víc „ležím“, což mě osobně při výšce 176cm více vyhovuje. O něco horší pocit mám pak při otáčení se na chodníku. Ovšem na Kickbike jsem přešel po zkušenosti s původním rámem Racera. Víte například o tom, že Rám Tourky i Racera byl v roce 2012 o 5 cm prodloužen? Nikde ani zmínka a přitom pro vysokého koloběžkáře dost důležité.
    Na Kickbikách se závodí víc, protože mají v koloběžkovém světě historický náskok. A ten bude každý další výrobce se sebelepší koloběžkou (a tou KOSTKA RACER nepochybně je) těžko dohánět.

  6. Koukám na poslední větu a lekl jsem se aby nebyla špatně pochopena a nepobouřila pravověrné Kickbikery. Netvrdím, že je Kostka RACER lepší než Kickbike, nebo jakákoli jiná. Mysel jsem tím, že Kostka Racer je rozhodně kvalitní a povedená koloběžka :-) I když stále je co zlepšovat. Ostatně jako to platí ve všem.

  7. Já jen poznámku k tomu, že nikde nebyla ani zmínka o prodloužení rámu Tour a Racer: Tu zmínku musí vytroubit do světa především Kostka. My nejsme investigativní novináři, abychom pátrali po takových věcech. Už tak je občas obtížné dostat běžné informace.
    Bohužel marketing koloběžkových firem (firmy od skládacích kol ale na tom nejsou lépe) je docela tristní a to je na tom Kostka ze všech nejlíp.

  8. Upřesňuji – poslední věta patří nejen výrobcům, ale i obchodním zastoupením (nikoliv prodejcům pane June:)) neboli dovozcům;).

  9. Tu zmínku o prodloužení rámu jsem nemyslel jako kritiku novinářské práce, ale supluju tím právě výrobce :-)
    U zmíněných rámů mi nevyhovovala jejich délka (a nejen mě). Proto jsem na to upozornil, protože to považuju za důležité. Jízdní vlastnosti se tím dost změnily. Samozřejmě k lepšímu. A nikdo to neví :-(.

  10. Necháme Vaška (teď nemyslím vaška Juna:) vyrobit jednu vlaječku Kickbike, to by mohlo stačit ne k tomu marketingu???:):)

  11. Som rad, ze nie som jediny, komu tu nejake komentare chybali, som rad, ze tu nejake postrehy aj pribudli a este radsej, ze niektore su aj k veci. Islo mi len o to a nic viac. Postrehy pana Juna si vazim, su peknym doplnenim Petrovej recenzie. V ziadnom pripade mi neslo o zrovnavaci test medzi Kostkom a Kickbike. Ako bolo povedane, je to individualna zalezitost a kazdemu moze sadnut nieco ine. Ja si tak kupujem auta aj bicykle, najprv sa na nich preveziem a ak splnia moje predstavy, tak si ich kupim. S kolobezkou to bolo skoro tak isto, bohuzial ceske firmy na Slovensku mali ubohe zastupenie, tak som vycestoval do Ciech a zobral to, com mi padlo do ruky ako prve. Na Kickbike mi vyhovuje aj to, ze nie je hned nabuchany „znackovymi“ komponentami , a tak da kazdemu uzivatelovi volnu ruku sa vyblbnut podla potreby a moznosti. Komponenty ktore tam su mozno nie su najvyssej triedy, ale bohate stacia. Ja nepretekam a nikdy ani nebudem, vozim sa len po SR a prilahlych dedinach. Jazdim podla pocitu, tak aby mi bolo fajn, prijemne a mal som z neho radost. To vsetko mi bolo dopriate dokonca aj na ocelovej sestre G4.

  12. G4 mám osobně nejraději. Je sice o něco málo těžší ale je to skvělý univerzál na silnici i na polní cestu. Nikdy jsem nepotřeboval dolní usazení kola v zadní vidlici. A když ho obujete do galusek ani Vám těch „pár gramů“ oproti Racemaxu nebude vadit. Možná jste už viděli co se svojí G4 dělá Benny z Plzně. Galuskovku na Rolloligu, „Crossmax“ na Nova Author Cup. Ten rám snese všechno.
    Racemax je v seriovém provedení čstokrevná silnička. Ne že by si neporadila s polní cestou, ale přecijen, škoda galusek a srdce by mi rve každá rána do stupátka. I tak toho na našich silnicích schytá dost.
    Co se týká osazených komponent: brzdy brzdí, kola se točí a řídítka řídí :-). Pokud netoužíte po karbonu, nemusíte řešit vůbec nic. Vše funguje jak má. Jediné, s čím v recenzi nesouhlasím jsou tolik vychvalované rohy. Mě osobně nesednou a po delší cestě tlačí do dlaní. Osadil jsem řídítka svařovanými duralovými rohy od BBBK Opticky tam sice nepatří, ale mají velký průměr a díky tomu jsou mi pohodlnější.

  13. Jak je to na Race Maxovi s potenciální výměnou přední vidle za silniční? Jaké jsou ty potřebné úpravy, jež jsou v textu zmíněné? Jedná se o nějakou redukci kvůli světlisti koloběžky? Na jaře bych si tuto „nejlepší“, jak zde mnozí tvrdí, koloběžku pořídil ke svému Racerovi od Kostky. Poraďte mi prosím.

  14. Jsem rád, že nejen já tvrdím, že G4 je nejlepší univerzál a to to mám od kolegy, kterej si ji vybral jako nepoučenej (pročítal názory a koukal otevřenejma očima) a pak jsem teprv začal s kolobkama sám.
    Žádná z výše vzpomínaných kolobek není na galuskách!!! To je blamáž. Nýbrž na pláštích. Galusky přijdou časem a doufám že brzo!
    RaceMax není čistokrevná silnička, to je omyl! Naopak je to nejlehčí duralovej univerzál (jako G4) na světě! Má krosovou vidli, aby pojmula širší a hrubší pláště. To by na žádnej silniční speciál za boha nešlo. Z tý vidle a univerzality vyplývající zvětšenou základní výšku hlavy rámu (proto není pro trpaslíky)! Pro postavy nad cca 175cm asi není lepší volba, tedy když chci jedinou koloběžku na všechno. Ještě k tý čistokrevný silničce. Právě tam by bylo vhodný narvat už do základu to nej (nebo dvě verze), či to řešit rámem a pak samo domo tuningem. Proč by se mi mělo doma válet něco, co už rovnou nechci a proč bych to tedy vlastně platil, že?
    O prodlužování Kostky Racera se samo ví. Dlóóooouho. Jen to je trošku nešťastný. Sám si to nakous.

  15. Martin: Já bych to nedělal! ;) Jeden z těch strojů pak bude nutně zahálet…
    Co se týče silniční vidle, tak podrobnosti, pokud vím, zná třeba Fido.

  16. A pak že se tu nebude diskutovat :-)
    Fido já vím, že Racemax je konstruovaný jako univerzál a proto jsem taky napsal, že v seriovém provedení je to silnička. Kdo chce, může jej pak osazovat teréními koly, nebo třeba i odpruženou vidlicí jako je to u Crossmaxe. Za tu mystifikaci s galuskama se omlouvám a díky za upřesnění. Jako synonymum pro silniční pláště se ale dobře používá. Už nebudu :-)

  17. Člověk tu chvillku není a debata se rozjede. Je pravda (jak tu je napsáno výše), tak je to svým způsobem NO COMENT. Taky bych se stavěl k tomu, že nelze porovnávat celkově Racemax a Racer. Ale rámy porovnávat lze. Řekl bych, že není vítězů, ani poražených. Kostka urazila velký kus cesty a po dílčích úpravách je vždy výše a výše. Na druhou stranu je velká škoda, že výrobe tyto posuny dál a zlepšování svého výrobku nikde neprezentuje. A třeba ve svárech je na tom Kostka lépe. Co se týše stupátek, tak spíše záleží, co komu více sedne, je ale pravda, že krátké stupátko Touru nebylo ono a to mám jen 176cm. Dlouhé už je lepší. Jinak kromě prodloužení stupátka došlo u Touru i Raceru i ke snížení světlé výšky o cca 1cm (ale to se také nikde nedočteme).

  18. Silniční vidlice do Racemaxe není problém, ale je potřeba podle výšky vidlice od uložení rychloupínáku po uložení spodní misky hlavovky doladit podložkou sklon a světlou výšku kolobky. A nebo trošku laborovat a shánět a dát vidlici v potřebné výšce :)

  19. Pojem univerzálnost asi má každej asi nastavený trochu někde jinde.
    Někdo víc upřednostňuje tu univerzálnost blíže do silnice a hladších povrchů, někdo do průchodnosti terénem. Takže když někdo tvrdí, že G4 může být univerzální, z mého pohledu pravdu nemá. Vzhledem ke světlosti třeba jízda po členitější lesní cestě musí být mnohdy utrpení. Vyhýbat se každé vyšší nerovnosti…
    Odpružená uzamykatelná vidlice s ovládáním světlosti za jízdy je podle mě základ toho, aby se mohla koloběžka považovat za univerzální. To se potom na ty nerovnosti těšíte, když je můžete bezpečně přeskákat…. a o tu radost z jízdy alespoň mě tedy jde.
    Naštěstí jsme různí, takže chápu, že pro silničáře může být i G4 univerzální :-)

  20. Vyjevím svoji představu univerzálnosti.
    Spočívá ve stavbě rámu!
    Tudíž s nemenšími možnými náklady lze na jednom rámu postavit silničku, krose (trekinga) ‚tady jen výměnou obutí (nejlevnější možná varianta)
    Či sjezdový speciál = tady musí přijít i ta odpružená vidle. Její blokování je super, ale nedělá to ze sjezdový kolobky univerzál, jen jí to umožní (usnadní) jízdu i v běžných, většinou převažujících podmínkách. Nic to však nezmění na tom, že sebou neustále taháte zbytečnou hmotnost pro pár míst, který byste jinak museli překonat třebas přenesením přes překážku. Přesto všem, které takové ježdění baví přeji hodně radosti z pohybu.
    Já už to psal mnohokrát, že radši volím více speciálních strojů, než monstrum upravené tak, aby mohlo (samozřejmě, že může, ale za jakou cenu – myšleno námahu) jet všude.

  21. Tak v tom se asi neshodneme. Univerzální kolobka je ta, se kterou můžu jezdit na různých površích bez složitých servisních úprav.
    Uzamknutí vidlice právě dělá tu univerzálnost. A že tahám 100 nebo 102 kg (celkově :-) )pro mě není vůbec rozhodující. Připadá mě, že se váha hodně přeceňuje. Mimo závodních speciálů – pochopitelně. Pro obyčejnýho kolobrndaře (pro radost z pohybu) je důležitější mít mít „monstrum“ přiměřené váhy do všech terénů, než před každou jízdou přemýšlet kudy že to vlastně pojedu a ladit stroj na příslušný terén v dílně.

  22. Osobne si myslim, ze pojem univerzalnosti Kickbike (v tomto pripade G4) najlepsie a v praxi definovali pan Jun s Bennym z Plzne. Z Bennyho trekovej G4 urobili aj slusny MTB, ako aj cestak. Naklady boli relativne nizke a ucel to splnilo presne tak, ako pozadovali.

  23. Univerzál v takovým rozsahu, jak si to představuje Petr N, bude vždy o velkým, ale fakt hodně velkým kompromisu a já osobně takovou těžkou mrchu nechtěl ani za nic :) Váha se nepřeceňuje – ta je velmi důležitá (pokud tedy nejezdíte jenom z kopce) G4 je jiné kafe – to je takříkajíc „akceptovatelný univerzál“. Ale proti gustu žádnej dišputát – ať si každej jezdí na tom, co mu nejlíp vyhovuje…

  24. Lindner Petr :
    … ať si každej jezdí na tom, co mu nejlíp vyhovuje…

    A vo-vo-vo-vo tom to jeee. Presne tak. Ked chce niekto jazdit po ceste na odpruzenej vidlici a so sirokymi gumami, tak fajn. Hlavne, ze ma z toho radost. Ja to vidim denno-denne. Dunajska hradza a 45% bicyklov su ciste horske, 45% trekove a 10% cestne. Iste, moze za to scasti aj neinformovanost, ale ak sa im to paci…
    Na mojej G4 mam cestne plaste, takze ak aj musim prejst nejaku nerovnost, tak automaticky zbrzdim a spozorniem, ak idem na dcerinej Kostke Tour, tak lahsi teren si vychutnam, ale na ceste na dlhsie trasy a v tempe sa trapim. Zato mam peknu rit. :-)

  25. Já to psal příspěvek k k Martinovi, kterej si chce kupovat druhou koloběžku k Racerovi, aby ty chvalozpěvy na Kickbike bral s rezervou, že někdo má zkušenostia priority jiný…
    Myslím, můžu posoudit i důležitost váhy, protože mám i Racera(má o 5kg míň) Poté co jsem koupil tu – dle Vás „mrchu“ a „monstrum“ jsem na Racera již nestoupnul a to proto, že mě to na něm zkrátka již nebaví. A to že jezdím na něčem o 5 kilo těžším, pro mě je nepodstatný .
    Ale jak všichni píšeme je to individuální a ať si každej jezdí na čem chce.
    Stejně by bylo fajn si různý koloběžky vyzkoušet někde na jednom místě, třeba na testovacím okruhu, pro ten „pocit“, kterej je k posouzení vedle strohých dat minimálně stejně důležitej .
    Na veletrhu bohužel k tomu bylo málo příležitostí.

  26. Petr Lindner: on ani Racer nebude zahálet, už mám i pro něj program
    Petr N: už jsem měl možnost vyzkoušet G4 a moc se mi to líbilo. Nicméně jsem na kolobce hodně na silnici proto volba na RaceMax, přecejen hmotnost se mi líbí více u něj, ale rád bych i kvůli vzhledu nasadil silniční vidli. Vždyť i na tom jak vypadá kolobka, na které jezdíme záleží :-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *