Nebaví vás koloběžka? Jezděte na tandemu!

Celý článekOvšem pozor: nepleťte si obvyklý tandem bicyklistický, tedy klasické dvojkolo, s tandemem koloběžkovým. Že to není? Ale je! A navíc, jak se nakonec uvnitř článku v odkazu dozvíte, existují dokonce i více než dvojkolobky. Nicméně vzpomínaný tandem má, jak se zdá, jednu prioritu – už docela brzy může patřit i vám.

[ad#sklik-468-x-60]

Tedy ať nedělám paniku hned na začátku – „už brzy“ znamená snad do konce roku – to je termín, který mám potvrzený otcem modelu K52, Petrem Vavrušou. Znalí již tedy vědí, že bude řeč o produktu zlínské firmy K-bike.

Myšlenka vytvořit vícečetnou koloběžku samozřejmě není nová. Nejrůznější recesistické závody představují nejedno konstrukční řešení kolobrnd pro více než jednoho jezdce. Většinou však jde o koncept typu: přední kolo + dlouhý rám + zadní kolo. Petr Vavruša na to ale šel od zlínského lesa – koncept vícečetné koloběžky pojal jako vláček – k „tažnému“ standardně vyráběnému stroji (K5/K6) se jal vymyslet přívěs, který se sice na první pohled běžné Ká pětce či šestce podobá jako vejce vejci, při bližším zkoumání ale zjistíte, že jde o stroj se specifickou geometrií, nutnou pro využití, ke kterému je určen. Zcela logicky se nabízí myšlenka na připojení další kolobky a další a další… Ano, mělo by to údajně fungovat.

K-bike K52
Několikanásobný mistr ČR v Rollo lize Jiří Ešner se svým šestiletým synem testují dvojkolobku.
Foto: Petr Vavruša

Takže jak můžete vidět na snímku, na rozdíl od „konvenčních“ vícekoloběžek má sestava K5+K52 tři kola, tři brzdy, a je to kloubák jako maďarský Ikarus či jeho modernější následníci. Konstrukce by měla být univerzální, tedy použitelná stejně jako pro koloběžku K5, tak i pro Ká šestku.

Zajímavým se jeví využití K52 jako nákladního přívěsu na nejrůznější expediční výpravy. Prostě sundáte zadní řidítka a brzdu, „nějak“ vyřešíte upevnění báglu na stupátko kolobky a hurá do světa! Firma K-bike zatím podle mých informací nechystá výrobu nějakého koše či jiné technické vychytávky, která by umožnila snadné umístění a upevnění například lodního vaku – údajně je na trhu dosti vhodných přepravek nebo košíků apod. Já jsem nad tím přemýšlel – protože myšlenka využití K52 jakožto náklaďáku mě velmi zaujala – a sdílím podobný názor, vyřešit to půjde. Možná budeme příští léto Baťův kanál kombinovat ve stylu kolobky/hausbót. Ale to už fakt předbíhám, stejně jako výrobce… Petr Vavruša s oblibou používá větu: „nejsem MS (Čti: Microsoft), abych poslal na trh něco, co se bude ještě dva roky dolaďovat.“ Termín konec roku jsem již zmiňoval, cena by měla být cca o 500 Kč (neberte mě prosím za slovo!) nižší než cena K5/K6.

Pro ty, kteří se nedostali do mailingu K-bike, uvádím odkaz na další info přímo od zdroje. A samozřejmě nesmím nedodat, že už se velmi těším na testování, které mi bylo přislíbeno.

Lindnerovi.cz
Původní článek včetně diskuze na Lindnerovi.cz

Sdílej:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

4 komentáře

  1. Dobrý den,
    sháním tandemovou koloběžku jako svatební dar a nemohu ji za nic na světě sehnat. Mohl byste mi prosím poradit, kde se dá sehnat, případně znáte někoho, kdo by ji uměl zkonstruovat ze dvou klasických koloběžek? Předem děkuju za odpověď!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.