Na konci roku 2020 představila firma Crussis svou první koloběžku s hliníkovým rámem – model Cobra. Nedisponuji žádnými exaktními daty, ale například podle toho, co vidím a čtu na facebookové skupině Koloběžky.cz, si Cobra za tu dobu získala docela slušnou uživatelskou základnu. Ostatně i já jsem ji v recenzi chválil, a nazval velkým příjemným překvapením. Nyní, po necelých dvou letech přichází na trh sourozenec Cobry – model Road.
Road je anglicky silnice nebo obecně cesta – to každý ví. Není to tedy off-road čili terén. Ovšem ani to nám moc nenapoví, protože první hliníkáč od Crussisu – Cobra – taky není vysloveně terénní stroj. Je to treková koloběžka, která se cítí skvěle na silnici, ovšem nevadí jí ani lehký teréneček typu ujezděných či zpevněných lesních a polních cest. Takže Road – ať už to dál neokecávám – je zkrátka plnohodnotná silnička. Koloběžka s koly 28/20 palců, standardně obutá do hladkých úzkých plášťů Schwalbe One o šíři 28 mm.
O Roadu zatím píši od stolu, takže mně prosím neberte příliš za slovo. Nicméně podle fotografií a rozměrového náčrtu to vypadá, že rám bude (plus-minus) stejný jako u Cobry, byť jsou zde samozřejmě drobné odlišnosti, jako třeba osazení silničními brzdami, nebo více dozadu posazený chránič paty. A vzhledem k velikosti předního kola (a opět i brzdě) je nepochybně jiná také přední vidlice.
Vzhledem k „silničnímu nasazení“ je logicky snížené také stupátko. Výrobce uvádí 35 mm světlosti pod patou a 42 mm v přední části mírně zvednutého nášlapu – v nižší poloze dvojité zadní patky. Přesněji ve vyšším úchytu zadní patky, kdy je stupátko níž :-)
Výrobce se chlubí nízkou hmotností 7,5 kg, a já nemám důvod mu to nevěřit, protože Cobra má podle mého vlastního vážení jen o 300 g více. Trekové vs. silniční pláště rozdíl na váze udělat musí.
Cesta a Jedna Cesta
Stejně jako v případě Cobry, má i Road dvě – z mého pohledu imaginární – produktové řady: Road a One Road. Opět jde jen o rozlišení barevného provedení, kdy „jen“ Road je barevnější a graficky… pestřejší, kdežto One Road vsází na vkusné jednobarevné provedení. Zde, soudě podle fotografií, v kombinaci metalického povrchu a lesklých log. Což by ve skutečnosti mohlo vypadat dost dobře! Necháme se překvapit naživo. Koloběžky Road a One Road však nejsou nabízené v 5 + 5 barvách jako Cobry, nýbrž (možná jen zatím) pouze dvě plus dvě provedení – všechna čtyři vidíte na firemních fotografiích v tomto článku.
Crussis znovu nasadil velmi agresivní cenu 9 990 Kč, což je méně než jakákoliv hliníková konkurence, ale „podlézá“ také cenu některých koloběžek s ocelovým rámem.
Zůstaňte u svých přijímačů
Na závěr má přijít dobrá zpráva. Tou je v našem případě informace, že Crussis Road už míří směrem k Přibližovadlům. Spolu s Bolkem se na něj samozřejmě těšíme, abychom do nejmenšího detailu prověřili jeho kvality. Musíte ale nějaký čas vydržet, test není otázkou pár dní. Recenzi uspíšíte pouze tím, budete-li se modlit za dobré počasí :-)
7 komentáře
Hlavička a tudíž ani vidle opět není tapered.
Naprosto zbytečně vysoká korunka vidlice!
Na to, jak je předek vysoko, tak je hodně krátkej prostor pro jezdce. Vono právě i díky tomu.
Samozřejmě hlavovka a nikoli hlavička.
Nevidím rohy. Myslel bych si, že tam budou, když je to na silnici a -yedoo wolfer je má
Rohy stoji dve tri stovky a kazdy si tam muze hodit jake mu sedi 🙂
Wolfer stojí o 5 tisíc víc. To je dostatečnej odstup pro dokoupení rohů, ne?
Takže Cobra má prostor pro jezdce 635cm a Road 601cm? To se nějak nepovedlo.
To se v tomto parametru nepovedlo ani jedno.