Bike Brno 2012 – pár koloběžkových překvapení, jinak nuda v Brně >Priblizovadla.cz
 

Bike Brno 2012 – pár koloběžkových překvapení, jinak nuda v Brně


Celý článek Ne že bychom od skomírajícího veletrhu čekali zázraky a navíc v koloběžkové branži, kde je vývoj pozvolný. Po pravdě řečeno to, že zde bylo letos málo lidí, se nám líbilo. Co jsme chtěli, jsme si prohlédli v klidu, dali jsme si veletržní klobásy a tradiční trdelník z budky s vietnamskou obsluhou. Pohoda…
 

 

Nebudu hodnotit veletrh jako takový, vážně to nemá smysl a kvůli tomu jsme tam ani nebyli. Pojďme raději rovnou k věci. Už tradičně venkovní stánek Miba na první pohled neskýtal nic nového, chtělo to ale bližší zkoumání. Břeťa Michálek jednak rozšířil nový zaoblený design rámu, přesněji krku rámu i na oblíbený model Crazy, což nemůžu hodnotit nijak než pozitivně a stejně pak kvituji i novou úpravu nášlapné plochy.
 

 
Rex mortus, vivat rex! Král je mrtev, ať žije nový král! Tím je na stupátkách koloběžek Mibo nově místo gumy „šmirglpapír“. Věc, kterou jsem si přál, už když jsem poprvé Mibo spatřil, se splnila. Navíc to prospělo designu, ta guma prostě nebyla pěkná. Mibo navíc má také variantu transparentní protiskluzové pásky, která vypadá ještě lépe. Že se obáváte té „škvíry“ mezi rámovými profily? Nemusíte se bát, tou nohu neprostrčíte…

Na stánku Miba jsme také viděli elektrifikovaný model Express. Byť nejsem příznivcem elektra (při současném stavu technologie), elektrifikovaný Express se mi líbil. Chtělo by to projet dál než na výstavišti.
 

Kostka rebelující

O tom, že má Kostka na Bike Brno ukázat malou a lehkou novinku, jsem věděl dopředu, nicméně že to bude taková pecka, to jsem opravdu netušil. Zatím neznám nikoho, komu by se nový Rebel – respektive jeho prototyp, který zde byl vystavován – nelíbil. Pohleďte na něj:
 

Prototyp Kostka Rebel Prototyp Kostka Rebel

 
Jde o malou městskou koloběžku s koly 16/12″. Rám je svařený z chromolybdenových trubek, což umožňuje subtilní konstrukci, zaručující nízkou hmotnost. Slovní spojení „nízká hmotnost“ zde neznamená ani osm, ani sedm, ani šest kilogramů – Rebel váží něco přes pět kilo!

Velkou měrou se na hmotnosti a kompaktnosti tohoto stroje podílí také kola z dílny Remerxe – považte – s úzkými 65mm náboji na průmyslových ložiscích! Věc, která byla do teď v českém koloběžkovém rybníčku považována za neřešitelnou (kromě K-biku, abych mu nekřivdil).

Rebel vystavený na Bike Brno možná ještě dozná před produkční verzí pár úprav, nicméně na trh by měl jít na začátku příštího roku. Cena ještě není známá, téměř jistě ale nebude pod pět tisíc korun.
 

Nikdy neříkej nikdy

Pro mě – a myslím, že nejsem sám – však největší překvapení připravilo Yedoo, respektive producent těchto koloběžek, firma Intrea-Piko. Jak se zdá, „lešenářské trubky“ – pravověrnými koloběžkáři opovrhované – dostávají nový líbivý design, ale také zajímavější parametry a komponenty. Již loni (možná dokonce snad předloni) Yedoo naznačovalo vývoj sportovního modelu s koly 28/20 palců. Letos konečně ukázalo, a půjčilo mně i ke svezení, fyzický stroj Yedoo Wolfer.
 

Prototyp Yedoo Wolfer Prototypy Yedoo Mezeq a City

 
„Wolfi“ je velká kolobka s hliníkovým rámem – hmotnost odhaduji srovnatelnou s konkurenčními stroji, tedy mezi sedmi až osmi kilogramy. Vystavený prototyp měl – podobně jako třeba Kickbike – dvojité zadní patky pro možnost nastavení světlosti, zadní kolo využívá náboj běžné šířky. Podlážka je plastová, pod mými Botaskami vz. 66 docela klouzala, uvidíme na produkčních kusech.

Dobře vypadají i další modely, tentokrát inovovaný Mezeq či City (oba také s dvojitými zadními patkami) nebo Ox. Každopádně s majitelem firmy jsme dohodnuti, že jakmile budou „ostré“ vzorky, což by podobně jako u Kostky mělo nastat začátkem roku 2013, půjčí nám je na recenzi. Takže přátelé, těšte se na první recenzi Yedoo na Přibližovadlech!
 

Slož si svoji tříkolku

Skládací kola na Bike Brno byla vidět ve stánku Bromptonu, u testovací dráhy elektrokol jsme objevili zastrčenou Foldy, největší expozici pak měl Tern. Skládaček bylo na veletrhu více, v 99 procentech ale byly opatřeny elektromotorem, tedy jak znovu opakuji, vychytávkou, která nás na Přibližovadlech (zatím) moc nebere.
 

Tern Verge X10 Tern Eclipse X20
Luxusní stroje od Ternu – Verge X10 a Eclipse X20

 
Tern, přesněji jeho české zastoupení Azub, také na volné ploše mezi pavilony G1 a F tradičně půjčoval kromě skládaček Tern také svoje produkty – lehokolo Azub Bufo a tříkolky Tricon, z nichž jedna byla – jak jinak – elektrifikovaná sadou BionX. Musím říci, že zejména svezení na tříkolce se mi moc líbilo, ale i lehokolo osedlané po čase nebylo špatné.
 

Tříkolka Azub Tricon Lehokolo Azub Bufo

 
Toš tak… Zdali se na Bike Brno uvidíme příští rok, to je otázkou. Osobně bych byl poměrně pesimistický, i když člověk nikdy neví. Tak se alespoň ještě pokochejte fotografiemi z letošního ročníku.

 

Koloběžky a skládací kola na Bike Brno 2012

 


Cyklospeciality.cz reklama





, , , , , , ,




  1. #1 družstevník 8. 10. 2012 - 07:20

    Také mě celkem zaujal komorní charakter letošního ročníku, což jsem za sebe kvitoval. S vystavovací plochou to bylo horší, SportLife se oproti loňsku „scvrkl“ hodně. Uvidíme co příští ročník. Jinak Kostka Rebel fajn, až na ty řídítka, ty mi tam prostě nesedí a za sebe jsem zvědav na cenu. Mylsím, že naše třetí kolobrnda bude stejně K-bike K7 🙂

  2. #2 Ilona a Josef Nistlerovi 8. 10. 2012 - 07:29

    Přijeli jsme s představou max zdržení 2 hodin. 4 byly málo. V pátek jsme areál zavírali. Z nabídnutých „přibližovadel“ spousta krásných věcí (mile nás překvapila expozice „muzeum“). Za zmínku, co se týká vystavovatelů koloběžek, stojí ještě skládací záležitost Pedalflow od fa Micro. Díky za článek a fotky a pohodový den.
    IaP Nistlerovi

  3. #3 Zdeněk 8. 10. 2012 - 10:42

    Kostka Rebel – krásný! Kdybych dnes kupoval pro sebe první (resp. druhou kolobku ke K-5), tak bych mu dal asi přednost před Rubikem nebo K-7. Ta brašnička je geniální, to jim dělá König Surf? Řídítka vypadají, nejen díky té hrazdičce, poněkud podivně a jako podomácku vyrobená. Barevné ladění perfektní, hmotnost úžasná. Jaká je světlost a výška nášlapu?

  4. #4 Fido 8. 10. 2012 - 11:45

    Nádherný 65mm náby na Rebelu a jsem rád, že se podařilo i upnutí bez klasického rychloupínáku, jen na šrouby. Ze zadní vidle už skutečně nic nevyčuhuje. A ta zmínka o chromolybdenových trubkách. No a u Wolfera ta zkrácená (nízká) V-brzda. Jak to hřeje na duši. Jen škoda tý široký náby vzadu, když NOVATEC (je použit na obou kolech ve 100mm verzi) dělá zúženou 74mm verzi!

  5. #5 robike 8. 10. 2012 - 18:01

    Kostka Rebel je tím prolamováním tvaru rámu nějak nápadně podobná K-bike. 🙂

  6. #6 Laďa 8. 10. 2012 - 19:37

    Co člověk to názor. Já jsem si u Miba myslel, že protismyková páska na stupátku je pouze jakousi improvizací místo gumy, která na některých mibech taky byla. Mně se díky té pásce nedařilo měnit nohy na stupátku. U vlajkové lodi Racka byl každý před jízdou upozorňován, že zadní brzda není funkční. Stroj, který se vyrábí už delší dobu, by měl být na takové akci stoprocentní. Stánek Kostky na mne zapůsobil mnohem lépe a jen kvůli Rebelovi by mi cesta do Brna stála za to. Měřil jsem /svinovací metr jsem měl v batohu :-)/ výšku nášlapu a je to cca 65 mm /t.j. méně jak u Racera/. K tomu super váha, úzké náboje, přímé špice-bomba. Akorát ty řidítka. Jak čtu nejsem sám, komu se nelíbily. Taky jsem to majiteli firmy slušně vytmavil :-). Chtěl jsem si teď koupit druhou kolobku, ale počkám si na Rebela. Osobně jsem byl se Sport Lifem naprosto spokojený i ten guláš a starobrno se daly pozřít :-).

  7. #7 Laďa 8. 10. 2012 - 19:41

    Jo, cena Rebela by se měla pohybovat mezi 7-8 tis. Kč, přesnou cifru jsem z nikoho zodpovědného nevymáčknul. Já to vidím spíš na tu osmičku.

  8. #8 Fido 8. 10. 2012 - 20:15

    Tak s těma kolama to za 8 zcela jistě nebude! Tomu nevěřím.

  9. #9 Vašek 8. 10. 2012 - 22:16

    Musím souhlasit s Fidem, ty kola nejsou výrobně nic moc levného (mám ekvivalent pro Kickbike, takže vím), ale nechme se překvapit. Tvar trubek se jinak u kolobky této velikosti udělat nedá, pokud má být použita ocel určitých vlastností …

  10. #10 Miila 9. 10. 2012 - 00:55

    Rebel je hezká vlaštovka. Pokud by po vzoru PRO verzí různých Kostek vznikla celá Rebel řada, bylo by ještě veseleji… Jen snad u Rebelujícího Racera bych potom ještě „kladivem“ z boku „dotunil“ zadní vidli (i kotníky bych obětoval:)).Každopádně gratulace k opravdu sympatické koloběžce.
    P.S. Při odhadované nákupce kol 2000/kus by cena 7-8 tisíc byla Rebelsky dobrá 🙂

  11. #11 Lindner Petr 9. 10. 2012 - 01:09

    Toš chlapi, nebuďte tak pesimističtí! 😉

  12. #12 robike 9. 10. 2012 - 07:19

    Vašku, jak to myslíš, že tvar trubek se jinak udělat nedá? Že nemůžou udělat ladný oblouk za zadním kolem, ale musí se to vařit do zlomu? Ne že by mi to vadilo. I tak je Kostka Rebel hezká a bude skvělé, když se to dostane až do výroby. Jinak by mi teda zajímalo na čem dokázali oproti konkurenci ušetřit tu váhu. 🙂 Asi z části na rámu. Možná nějaká lepší ocel. Pevné to asi bude, ale tuhé to moc nevypadá. Škoda, že jsem si to taky nepřijel do Brna vyzkoušet.

  13. #13 Fido 9. 10. 2012 - 11:49

    Ušetření hmotnosti = rám + asi i řidítka – chromolybden. Ten nejde ohýbat, takže proto též ty svary (zlomy) za předním kolem a za 1. 1/3 stupátka. Tuhost by opravdu chtělo vyzkoušet, ale moc bych se měkkosti nebál.
    Další ušetření hmotnosti bych viděl na pláštích a duších, ale z fotek nepoznám, které Schwalbiny jsou použity.
    Jo a pokud by to mělo bejt za 8 klacků, tak s běžnejma drátovejma kolama a tady jsem silnej pesimista, protože sehnat nábu šíře 65mm na běžný dráty a malej počet drátů je neřešitelnej problém. Pomůže pouze samovýroba.

  14. #14 Tomáš 9. 10. 2012 - 14:10

    Já jsem slyšel jak někomu kdo chtěl veletržní slevu na Rebela říkali, že zas tak drahá nebude a že za 3 týdny by měla být na webu. A že je to 14 dní stará novinka.

  15. #15 Laďa 9. 10. 2012 - 15:56

    Odhad ceny Rebela /7-8/ mám přímo ze stánku Kostky, byl tam mladej kluk, strojař, možná syn majitele ?? K-bike má taky úzké náby a cena je velmi přijatelná. Odběr zapletených kol bude pro Remerx dobrý kšeft a reklama, kolem 10 tis. by byl Rebel špatně prodejný /můj názor/. Pláště jsou Big Jabka. Já jsem si na Rebelovi pojezdil jenom po pavilónu, pružnost rámu mi přišla /při srovnání s Racerem, K-bikem, Mibem/ značná, ale nějak mi to nevadilo. Na našich cestách bych ji spíš viděl jako výhodu. Nicméně jsem dodatečně napsal Kostkovi, zda bude garantováno zatížení Rebela podobně jako u ostatních kolobek /150 kg/, odpověď zatím nemám.

  16. #16 Lindner Petr 9. 10. 2012 - 17:10

    Chlapi neblbněte, za desítku to nikdo nekoupí! Podle mě musí být cena pod 8 tisíc, jinak si to Kostka může vozit v prototypu po veletrzích do nekonečna… Když může Vavruša vyrobit dobré úzké náboje, proč by to nedokázal Kostka. Nikdo nemusí být závislý na Remešovi…

  17. #17 Fido 9. 10. 2012 - 23:02

    Tak tohle je konečně to správný šťouchnutí!
    Kostka totiž má vše potřebné. Důvod bude jinde. No a pokud budou ty zapletený Remešovy kola levný, tak mi nedochází proč, jelikož na MTB a silničky to lítá kolem 7-ti tisíc a tam je trh neskonale širší, neníliž pravda? No a reklama by byla spíš tam, spolu s obratem.
    No a děkuju Laďovi za to srovnání pružnosti. Trošku mě to překvapuje, ale souhlasím s výhodou na běžný ježdění.

  18. #18 Martin Grill 10. 10. 2012 - 12:32

    Stejnou cenu (7-8 tyček) řekli i mně, takže na to masi fakt něco bude.

    Dotaz do pléna: Jako strojař si trochu umím představit, jak by se dalo vytočit pouzdro pro nalisování průmyslových (pro mě klasických) ložisek… Takže proč se okolo toho dělá tolik povyku?

  19. #19 Laďa 10. 10. 2012 - 16:21

    Fido, lehce bych oponoval. Zapletený /a použitelný/ silniční kola Alcyon má Remerx na shopu za 3600. Na těch koloběžkových ušetří spoustu matrošu :-), tak by set neměl být moc dražší než 3000. Jak píše Martin G. – náboje jsou konstrukčně jednoduché, oproti K-biku je navíc ložisko zvenčí chráněno krytkou. Výměna ložiska by měla být, podle p. Kostky, jednoduchá. Stále mi však vrtá hlavou, jak to bude s pevností rámu. Kostka u všech koloběžek deklaruje nosnost 150 kg, což si při vší úctě ke konstruktérům u Rebela nějak nedovedu představit i když je rám z CrMo. Zajímavé je, že můj dotaz stran nosnosti rámu Kostka na své diskuzi zatím nezveřejnil, přestože časově „mladší“ pochvalné příspěvky už na stránce visí. Mnou zmíněná velká pružnost může mít i svoje negativa, když na kolobku hópne třeba 90 /a více kilový/ řízek , pojede někde z kopca a řízne v padesátce zatáčku. To by si taky mohl na měkkém rámu rozbít čuňu. Já teda Kostkovi moc fandím a jsem vděčný, že jsem si mohl na jeho rámu Racer postavit koloběžku, ale dokud se Rebel neobjeví ofic. k prodeji, tak ho musím brát jenom jako vývojový vzorek.

  20. #20 Fido 10. 10. 2012 - 21:03

    Takže se znova podívejte na ty Alcyony za 3600,- a možná s otevřenýma očima uvidíte, že nejsou zapletený duralovejma drátama, ale nerezem a maj tudíž i úplně jiný (podle mě i pro koloběžku lepší) náby. Jenže právě tyhle náby nebyly ochotný udělat zůžený na 65mm. Asi chtěj prosazovat ten svůj jedinečnej hliníkovej výplet. No a pak se dostanete k tý ceně co jsem psal výše. Dráty se zatím nezlevňují ohledně délky (nebo o tom nevím). No a Alcyon a na Rebelu použitý ráfky se od sebe cenově liší max o 200,-Kč/1 kus. No ale třebas to Kostkovic chtěj prodávat jako účinnou reklamu, kdo ví.
    Nebo si na těch kolech k nákupce prostě nic nepřirazej, a pak se už k tý ceně reálněji dostáváme.

  21. #21 Lindner Petr 10. 10. 2012 - 21:04

    Fido, ale ty dráty na Rebelu jsou taky nerezový…

  22. #22 Fido 10. 10. 2012 - 21:10

    To si ze mě děláš víš co, že?

  23. #23 Lindner Petr 10. 10. 2012 - 21:13

    Jak jsem nakoupil, tak prodávám – ptal jsem se na to Marka Kostky, řekl – nerez…

  24. #24 Fido 10. 10. 2012 - 21:15

    Nebo ty vložky u náb znamenaj, že tam místo těch duraláků vrazili barvený nerez dráty s neohejbanejma hlavičkama? No vyloučit to nemůžu. Taky je možný, že ty dráty maj závit na obou koncích a u náb jsou futra se závitem. škoda, že jsem to neviděl na vlastní oči, nerad vařím z vody.

  25. #25 Radek 10. 10. 2012 - 21:56

    Protože po necelém roce uvažuji po Mibu Master o kolobce č. 2, bylo mým primírním cílem v Brně vyzkoušet něco většího. Dokonce jsem měl zálusk na Kostku Racer, ale po projetí jsem z ní neměl tak dobrý pocit, jak jsem si původně představoval (asi na tom s mými minimálními kolobkozkušenostmi něco nedokážu docenit :-)). Navíc při uvážení, že je to opravdu závodní stroj s galuskama a byl bych při vyjížďkách limitovaný opravdu jen asfaltem, jsem od ni rychle upustil. Prototyp rebela mě však opravdu vyrazil dech – jak svoji hmotností, tak lehkostí a rychlostí při jízdě. U ostatních testovaných velkých kolobek (tj. 26″ vpředu) jsem na tak velké kolo očividně nebyl vůbec zvyklý, takže i tuhle velkou ač nezávodní variantu jsem nakonec zavrhnul. Samozřejmě kolobka č. 2 (nebo jen vylepšená verze stávající) by měla být rychlejší, takže mě napadají následující možnosti:

    1) užší pláště (ale na 12″ je to problém, aby se zároveň daly dostatečně natlakovat) – původní Kendy jsem vyměnil za Schwalbe CityJet a myslím, že je to maximum, co jsem tam schopný dát (foukám na 5 barů, tj. o 0,5 víc než je uváděné maximum). Schwalbe Big apple tady podle mě žádný pozitivní efekt na valivý odpor mít nebudou).

    2) lepší náboje/ložiska – sériové jsem dokonce musel mírně povolovat, když jsem v ruce při přezouvání zjistil, že se to netočí hladce

    3) kombinace 1) a 2) – tedy asi kolobka 20″/16″, na kterou se již i v 16″ velikosti dají pořídit Schwalbe Marathon Racery (tloušťka tuším 1.5″ na rozdíl od skoro 2″ u Schwalbe CityJet). Tady mi vychází asi jednoznačne Kostka Hill Speed.

    Myslíte, že bude rozdíl takový, aby na delší vyjížďky stálo za to investovat do bodu 3)?

    Případně levnější varianta – znamenají lepší náboje opravdu tolik, že by stál za zvážení bod 2)?

  26. #26 Lindner Petr 10. 10. 2012 - 21:58

    Radku, recenze Kostka Hill Speed u nás vyjde do konce tohoto týdne – reálně to vidím na pátek. Vydrž! 😉

  27. #27 Petr N 11. 10. 2012 - 13:36

    Moje poznatky z veletrhu jsou tyto:
    stánek MIBO – hodně skromný. Ovšem poloha před pavilonem dobrá, vzhledem k projíždění. Novinka ve formě zdrsněných nášlapů se mi moc nezamlouvá. Docela problematické jsou změny nohou (nejvíc se mi jako nášlap zamlouval původní, snad 5 let starý, Kostkovic hliníkový vroubkovaný plech).
    Elektrokolobka Mibo – docela dobře řešená, elegantní uchycení baterie. Na elektropohon jsem ujel 10m než se vybila:-(, takže těžko člověk může cokoli posuzovat. To myslím bylo trochu nedořešeno, na to, že to byl veletrh. To snad mohli mít s sebou dvě baterie a po vybití jedné tam šupnout druhou.
    V oblasti velkých „allroad“ koloběžek.(což je mým zájmem) nic nového – MIBO Univers – znám, mám. K tomu bych podotknul, že asi není moc dobrý když se stále mění ovládání tlumiče. Už jsem viděl snad čtvrtý typ na stejné kolobce. Ještě k Mibu, čekal jsem nové blatníky – a nic. Stále stejné, upadávající :-(.
    U KOSTKY mě upoutaly dvě kolobky. Jedna Allroud s vodítkem a plyšovým psem(Mushing Pro). Fajn výrobek – nepoměrně lehčí než u Miba, ale s rozšířenými nášlapy, takže k normálnímu ježdění a zatáčení v terénu si myslím – nepoužitelná. Škoda. Šířka Kostkovic nášlapů obecně omezuje nebezpečně úhel náklonu.(u Raceru zvlášť – ještě teď to cítím na koleni:-)
    Dále u Kostky měli i jednu hrůzu – Elektrokoloběžku s batohem před řidítky. Nerozporuji výhodu, že je možno vzít batoh na záda o odejít i s baterií. Ovšem jezdit na něčem co má vepředu půlmetrový batoh trčící nad řidítky….
    Jak má kostka veskrze hezký koloběžky, tak tohle mi přidalo dost strašidelný. Je to asi prototyp a snad se to změní.
    Elektro-koloběžky obecně asi nejsou nic pro mě, ovšem jako druhý stroj do rodiny pro méně výkonného jedince či děti, to by snad mohlo být dobré řešení, proto to nezatracuji. Toť asi vše co mne zaujalo a k čemu jsem si dovolil napsat svůj názor.

  28. #28 Laďa 12. 10. 2012 - 15:17

    Peťo, taky jsem si elektrifikace kolobek všimnul. Když jsem si chtěl projet u Miba model Expres, tak mi šoupnuli elektrifikovanou verzi, že je to vlastně to samo. U řidítek trčely nějaký dráty :-), kterým jsem nevěnoval pozornost. Obecně si nějak nedovedu na kolobce představit smyslupnou koordinaci vlastního odrazu se současnou podporou motoru. To, co jsem viděl na stánku vedle Miba – t.j. akumulátory jako součást nášlapný desky, tím pádem výška nášlapu nějakých 15 cm, snad ani nemůže být myšleno vážně. Pokud si teda nestoupnu na stupátko a nenechám se jenom tahat bez vlastního přispění. To ovšem nemá s koloběžkováním a aktivním pohybem nic společného. U elektrokol mi motorek přijde jako dobrá alternativa pro určitou skupinu cyklistů, u kolobek jsem jeho přínos nepochopil .

  29. #29 Laďa 12. 10. 2012 - 21:01

    Zde se mnohé osvětluje, cituji z diskuze na stránkách výrobce:
    Dobrý den,
    na veletrhu v Brně o minulém víkendu jsem měl možnost mimo skládacího Rubika si vyzkoušet i novinku – malou, lehkou (prý cca 5 kg) koloběžku do města.
    Je to taková novinka, že ani nebyla známá cena – zde na webu ji taky nemůžu najít.
    Už máte, prosím, nějaké bližší info k této novince ?

    Děkuji.

    M.Macko
    Dobrý den,

    Koloběžka KOSTKA Rebel je prozatím koncept koloběžky připravovaný pro příští rok. Její cena, nosnost a veškeré další informace budou známé na začátku příštího roku.

    Tým KOSTKA Kolobka

    P.S. Škoda, že tým Kostka nenašel odvahu odpovědět mi na podobný dotaz. Každopádně je označení „koncept“ z mého pohledu zcela na místě.

  30. #30 Lindner Petr 12. 10. 2012 - 21:15

    A co se jako vysvětluje? Já jsem v článku jasně napsal, že je to prototyp. Taky jsem napsal, že by měl být k mání až příští rok… Já vím, že máme hezké fotky, ale občas je dobré si přečíst i texty… Nic ve zlým 😉

  31. #31 Petr Kníř 13. 10. 2012 - 12:08

    Po spatření Kostka novinky jsem byl v šoku. Čínský národní sport v českém provedení. Napadl mne titulek článku: „Kostka představil novou generaci K7“. Šok jsem rozchodil a na Rebelovi jsem se svezl. Až na „polámaná“ řidítka (kromě divného vzhledu mi nějak neseděla do ruky) příjemné svezení. Doporučuji každému, kdo vlastní železňáka (mám doma Hill, K6 + Speed+), aby si tohle zkusil.
    Jinak přesto, že jsem strávil na veletrhu celkem dost času, po přečtení článku zjišťuji, že jsem prošvihnul spoustu zajímavých věcí.

  32. #32 Laďa 13. 10. 2012 - 15:00

    K Lindner – Nic ve zlým, nic v dobrým, jak v té písničce :-). Já naopak všechno na těchto stránkách čtu velmi pečlivě. Ale nejsem sám /viz. příspěvek č.14 od Toma/, který z prezentace Rebela na stánku Kostky nabyl dojmu, že je to vlastně hotový model, který se v dohledné době objeví v prodeji. Osobně se však domnívám /a reakce Kostky to potvrzuje/, že budou muset rám přepracovat nebo ho nabídnout koloběžkařům max. do 80 kg .

  33. #33 Tomáš 13. 10. 2012 - 16:27

    Protože to tak prezentovali, že je to 14 dní starej hotovej výrobek, jehož vývoj trval dlouho, který zatím nemá prodejní cenu, ale v nejbližší době půjde do prodeje. Nějakej týpek se dlouho dožadoval výstavní slevy na Rebela. A pořád se ptal kdy teda bude v prodeji, a jestli tu slevu nemůže dostat předem, dostal ujištění, že zas tak drahá nebude. Říkala to nějaká slečna na stánku a když už nevěděla jak se ho zbavit tak zavolala majitele. Dál nevím.

  34. #34 druzstevnik 13. 10. 2012 - 20:46

    Tomáš :
    Protože to tak prezentovali, že je to 14 dní starej hotovej výrobek, jehož vývoj trval dlouho, který zatím nemá prodejní cenu, ale v nejbližší době půjde do prodeje. Nějakej týpek se dlouho dožadoval výstavní slevy na Rebela. A pořád se ptal kdy teda bude v prodeji, a jestli tu slevu nemůže dostat předem, dostal ujištění, že zas tak drahá nebude. Říkala to nějaká slečna na stánku a když už nevěděla jak se ho zbavit tak zavolala majitele. Dál nevím.

    Přesně tak,takto mi byl reben taky odprezentován, že je to otázka několika týdnů. Pak se nemůžou divit, že se jim tam lidi dožadovali veletržní slevy 😀

  35. #35 Juraj 15. 10. 2012 - 13:45

    Nedá mi aby som sa nezamyslel nad „logikou“ vystavovať niečo, čo nie je ešte pripravené na uvedenie na trh. Už som pár krát vyjadril svoje počudovanie nad pekne prepytujem „marketingom“ firmy z Hanušovíc. Pokiaľ chceli dosiahnuť, aby sa o ich výrobkoch hovorilo, tak sa im to podarilo. Výstavy by však mali aspoň podľa mňa plniť trochu iný účel. Výstavu chápem skôr ako miesto, kde uvediem niečo na trh, kde predstavím širokej verejnosti svoje nové produkty. Mali by však mať už podobu finálnu a nie priviezť tam prototyp, ktorý sa bude ešte pol roka-rok prepracovávať a vzbudzovať v ľuďoch dohady. Zdá sa mi to neprofesionálne a nekoncepčné.
    Výrobok je síce asi zaujímavý, len jeho prezentácia svojská.To je podľa mňa škoda, lebo ich výrobky zďaleka presahujú svojou kvalitou, úroveň ich marketingu.

  36. #36 sy35 15. 10. 2012 - 14:20

    >Juraj: na automobilových výstavách IMHO nepřijde nikomu divné, že se tam vystavují koncepty, nebo auta která půjdou do výroby třeba za rok. Tak proč Kostka nemůže navnadit zákazníky i když nemá stroj úplně hotový, ale je zrovna příležitost ho ukázat? Pokud máš potřebu, kup jiný stroj, pokud počkáš, počkej:)

  37. #37 Juraj 15. 10. 2012 - 15:42

    Pre pána sy35: podľa mňa to nie je najlepší príklad. Koncepty, ktoré ukazujú automobilky sa veľakrát ani nedostanú do výroby v podobe v akej sú prestavované. Tam je predstavovaný koncept – smerovanie auto priemyslu v budúcnosti. U tejto firmy je to ale len zlé načasovanie. Tá kolobežka sa dostane do výroby, veľa jej už k tomu nechýba, sama však ešte pripravená nie je a na veľa otázok (konkrétnych) existuje nejasná odpoveď. Mal som na mysli, že firme z prepracovaným konceptom a seriozným planovaním by namalo robiť problém plánovať uvádzanie nových modelov od „výstavy k výstave“, tak ako to robí väčšina firiem. Samozrejme aj v závislosti od toho, pre ktorý trh je novinka určená.

  38. #38 Laďa 22. 10. 2012 - 16:23

    V září vypadal Kostka Rebel alias Street ještě takto – http://www.kolobezky-pro-dospele.cz/news/nova-kolobezka-kostka-street-k7-z-dilny-fa-kostka/

  39. #39 Lindner Petr 22. 10. 2012 - 16:46

    Laďa :

    V září vypadal Kostka Rebel alias Street ještě takto – http://www.kolobezky-pro-dospele.cz/news/nova-kolobezka-kostka-street-k7-z-dilny-fa-kostka/

    To je ale samozřejmě omyl – tohle je City bez toho zadního železa nad blatníkem – na Bike Brno ji měli taky… S Rebelem to evidentně nemá nic společného.

  40. #40 Laďa 23. 10. 2012 - 17:12

    Ano, je to omyl, nicméně když vedle sebe virtuálně postavíme K7, Street a připravovaného Rebela, tak se leccos společného najde /velikost kol, podobná geometrie/. Inspirace K7čkou je evidentní.

(nebude zveřejněn)


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Rozumím