Mibo RaceK – podrobná recenze

Celý článekNa českém trhu není mnoho sériově vyráběných koloběžek, které by se daly označit jako závodní. Už jsme tady měli „rejsr“ od Kostky, letos už asi nestihneme otestovat nejvyšší model legendární značky Kickbike a to je – samozřejmě kromě právě testovaného Mibo RaceK – asi tak vše.

 

Abych nezapomněl, v tuzemské Rollo lize je ještě samostatná kategorie 12palcových strojů, kterou úspěšně okupují K-biky K5. V jednom tuzemském e-shopu jsem před časem ještě našel italské koloběžky BCS, nyní po nich však pátrám marně.

Pojďme ale k samotnému Mibu RaceK. Mimochodem, v ultrakrátkém preview jsem slíbil, že zjistím, jak je to vlastně s tím názvem. Původně to tedy skutečně bylo myšleno jako „rejs Ká“, ale jak říká majitel firmy Mibo, Břetislav Michálek, „Ať si tomu každý říká, jak chce, klidně Racek…“

Mibo RaceK

Konstrukce

Mibo RaceKRejs Ká/Racek koncepčně představuje velkou koloběžku s předním 28palcovým a – nově – zadním dvacetipalcovým kolem. Znovu (po preview) opakuji, že předchozí typ RacKa měl zadní kolo osmnáctipalcové. Jestli dvacítka oproti osmnáctce lépe „valí“, to si netroufám odhadnout, byť bych to viděl spíše na plichtu, faktem ale je, že pro dvacetipalcové ráfky je k mání větší sortiment plášťů. A pláště jsou synonymem valivého odporu, který je u závodních koloběžek jedním z nejdůležitějších, možná úplně nejdůležitějším parametrem. K obutí se ale ještě dostaneme, nyní zůstaňme u konstrukce Mibo RaceK.

Mibo RaceKMibo RaceK

Hlavní rám, tedy krk a nášlap, jsou tvořené zdvojeným čtvercovým ocelovým profilem 20 × 20 mm. Zadní vidlice nově využívá oválného profilu 15 × 30 mm (z nějž mimochodem Mibo od letošního léta vyrábí také přední vidlice k „menším“ koloběžkám). Veškerá ocel by pak podle výrobce měla být třídy 11524. Přední vidlice je sériová silniční, v karbonovém provedení se sloupkem z hliníkové slitiny.
Elegantně zaoblený krk s krátkou zpevňující příčkou navazuje v pravém úhlu na stupačku, která je také mírně prohnutá – to je ostatně typický znak koloběžek Mibo. Zatímco u menších modelů s vyšší světlostí stupačky by se prohnutí dalo zpochybnit proti lepší ergonomii, v případě Racka má nanejvýš praktické opodstatnění.

Mibo RaceK

Všimněte si světlosti v zadní části. Třicet sedm naměřených milimetrů se po zatížení změní na „méně než 35 mm“ – samozřejmě podle hmotnosti jezdce. To už je světlost, při které si musíte dávat pozor na každou terénní nerovnost. O de facto sto procent zvednutá podlážka v přední části vás pak může u případné kolize jenom zachránit tím, že po překážce sklouzne. Při celkové konstrukční délce nášlapu 57 cm není prohnutí takové, aby to výrazně vadilo v postoji, naopak sportovní jezdci budou cenit nízkou světlost zlatem.

Komponenty

Nelze nezačít u kol, která jsou už na první pohled výrazně odlišná od předchozího provedení Racka. Mibo tentokrát vsadilo na tuzemský Remerx, který dodal na obě kola náboje vlastní konstrukce s průmyslovými ložisky a napřímo usazenými plochými hliníkovými dráty.

Drátů napočítáte na každém kole čtyřiadvacet. Ráfky pocházejí taktéž z produkce Remerxu – vpředu silniční Alcyon (ERTRO 622 × 14), vzadu dvacetipalcový Total Strong (ERTRO 406 × 18). Kola lze hodnotit jedním slovem – super – byť ještě lépe bychom hodnotili odvahu výrobce sáhnout vzadu po užším náboji. O tom ale ještě zmínka bude.

Kola jsou shodně obuta do silničních plášťů Schwabe Durano v provedení s kevlarovou patkou, vpředu o šíři 23 mm, vzadu 28 mm (užší se ve 20palcovém průměru nevyrábějí). Durana jsou výborné pláště, které drží jak na suchém, tak na vlhkém povrchu a přitom se nijak extrémně nesjíždějí – jde tedy o správnou volbu.

Kola jsem samozřejmě zvážil. Přední má obuté 1 150 gramů, zadní rovný kilogram – to jsou na sériový stroj výborné hodnoty. Pro porovnání: Kostka 28″ Laser star Racer v sériovém provedení má přední kolo o celých 250 g těžší, zadní má pak pouze o 40 g více. Stejný stroj vytuněný Janem Horákem má naopak přední kolo lehčí o 150 gramů, zadní o nějakých 120 g méně.

Od kol se nyní přesuňme nahoru k řízení. Mibo RaceK je jediná koloběžka na českém trhu, která je standardně dodávaná s „berany“. V tomto případě jde o 44 cm široká ergonomická hliníková řídítka značky Zoom s oversize středem a zploštělými a sníženými vodorovnými partiemi. Sestavu doplňuje opět aluminiový představec stejné značky o délce 110 mm.

Mibo RaceKMibo RaceK

Čtenáři, kteří znají moje názory, mohou tento odstavec přeskočit, ostatním bych dal rád na vědomí, že berany považuji za jeden z nejgeniálnějších vynálezů, jaké svět cyklistiky zplodil a na závodní koloběžku sedí jako, ehmm… hrnec na prdel. Abych byl ale objektivní – spodní úchop využijete pouze ve sjezdu a celková šířka, či spíše „úzkost“, ke stabilitě koloběžky moc nepřispívá. To je podle mě také hlavní důvod, proč se berany v závodním světě moc nerozšířily. Jinak co se týká váhy, tak rovná řídítka s dlouhými rohy jsou na tom hmotnostně de facto stejně. Osobně na beranech oceňuji (já vím, trochu paradoxně) právě jejich „ramenní šířku“, tedy jedničku s hvězdičkou z pohledu aerodynamiky, a pak také variabilitu úchopu, která je prostě bezkonkurenční.

Hlavní úchop se na beranech odehrává v oblasti brzdových pák. Zde použitá Tektra musím pochválit – mají ideálně tvarované, relativně mohutné tělo, samotné páky jsou ergonomicky prohnuté a dlouhé tak, abyste se při brždění moc „nenadřeli“.
Mibo doplňuje hlavní brzdové páky ještě cyklokrosovými pomocnými páčkami u představce. Já to považuji spíše za zbytečné navýšení hmotnosti – při testování jsem je za cca 300 km použil asi dvakrát, a to jsem si na ně musel vysloveně „vzpomenout“. Na koloběžce se totiž berany za rovnou část poblíž představce moc nedrží – důvodem je vzpomínaná malá šířka řízení, vedoucí k horšímu držení stopy.

Mibo RaceKMibo RaceK

Samotné brzdy jsou klasické silničářské. Na námi testovaném kusu byly provizorně osazeny levné brzdy Shimano RSX, produkční modely již budou mít Tiagry od stejné značky. Ve spojení se silničními pákami můžete očekávat výbornou účinnost, ovlivněnou hlavně použitými špalky a jejich „srozumění“ s materiálem ráfků. Vedení bowdenů je díky velkému rámu bez ostřejších zahnutí, chod brzd je proto hladký. U zadní brzdy jsem měl zpočátku obavy, že bych mohl bowden přiskřípnout stojnou nohou, ty se však v praxi ukázaly jako liché – zadní chránič paty je vtipně tvarovaný tak, že vám na bowden za normálních okolností šlápnout nedovolí.

Jízdní vlastnosti

Než se dopustím hodnocení jízdního projevu, musím ještě prozradit něco o samotné geometrii této koloběžky. Rozvor je o celých 50 mm delší než u kostkovic Raceru, což znamená, že rozhodně nejde o stroj pro jezdce menších postav. Mně s výškou 187 cm naprosto dokonale vyhovoval standardní 110mm představec a snesl bych možná i o centimetr kratší. (Na Kostka Raceru jezdím oproti tomu s představcem o 20 mm delším.)
Jízdní vlastnosti pak nelze hodnotit jinak než jako vynikající. RaceK perfektně drží stopu ve vysokých rychlostech, z kopce se rozhodně nemusíte bát zalehnout na berany a pustit to dolů co to dá. Přitom jde ale o koloběžku točivou a obratnou – byť u takto koncipovaného stroje to nejsou takříkajíc strategické vlastnosti. Díky nízkému nášlapu se stojná noha tak brzy neunaví, naopak pozor si budete muset dávat na kotníky.

Mibo RaceKMibo RaceK

Zadní vidlice se vzhledem k rozměrům klasického náboje vzadu rozšiřuje a co je horší, rychloupínák není nijak krytý. Osobně na okopávání kotníků moc netrpím, u Racka se mi to ale stalo hned několikrát. Zde by to chtělo pobrat trochu inspirace například u Kickbiku, který tento problém řeší užším zadním nábojem.
DOPLNĚNO 10. 1. 2012: To, že jsem si kotník na Rackovi několikrát ukopl je realita. Píšou mně ale spokojení majitelé této koloběžky a tvrdí, že se jim to po X XXX km ještě nestalo. Ano, mohlo se přihodit, že zrovna mojí postavě geometrie Racka nesedla a ostatním vyhovuje. Přibližovadla.cz jsou minimálně zatím neziskovým projektem, který si nemůže dovolit nasadit na každý stroj několik testovacích jezdců různých postav. Nicméně alespoň zamyšlení nad užším zadním nábojem by výrobci (a několika dalším v ČR) určitě prospělo, zvláště kdyby se posléze dostalo i do fáze realizační…

Celkové hodnocení

Mibo RaceK je nepochybně vynikající koloběžka, které to v závodním poli bude jistě velmi slušet. Stejně dobře ale samozřejmě vyhoví i hobbíkovi, který se nespokojí s běžnými modely koloběžek a chce prostě „jen“ jezdit na stroji rychlé koncepce s minimálním valivým i aerodynamickým odporem a slušnou celkovou hmotností. Méně povzbudivá je ale cena, která se u nového Racka zvýšila z původních patnácti na sedmnáct tisíc korun. Jde tedy o nejdražší závodní koloběžku na našem trhu.

Ve zkratce

Výborné komponentové osazení
Závodní geometrie a světlost
Vynikající jízdní vlastnosti

…ale

Široká zadní stavba a nekrytý rychloupínák
Vysoká cena

Výrobce

Břetislav Michálek – MIBO Koloběžky
Sokolská 105
756 61 Rožnov pod Radhoštěm

tel.: +420 571 625 650
e-mail: mibo (at) roznov.info

Cena

ke dni 22. 10. 2011
17 000 Kč


Za zapůjčení ateliéru děkujeme fotostudiu Starling

Starling

Sdílej:

64 komentáře

  1. Pokud se vybírá „závoďák“, tak MIBO Geroy jím
    To máte pravdu pane Fido. Nic to nemění na tom , že po zhlédnutí videa bych opravdu kickbike nechtěl ani zadarmo. Přesto, že jsem naučený střídat nohy vždy po třech odrazech (už 15 let), takže i to vyšší stupátko (kickbiku) bych přežil. Jinak Vaše komentáře čtu se zájmem, protože se vždy něco nového dozvím.

  2. To máte tak, Hannu se prohlásil za koloběžkoboha, a spousta lidí si myslí, že musí míti přeci i nejlepší koloběžky. Taky bych nechtěl Kickbike ani zadarmo. Nejlepší koloběžky pro běžného uživatele, ale i pro běžného závodníka máme v naší zemi, to by si měl každý uvědomit. Nepočítám šílenosti alá Groeneveld apod. to je už fakt extrém. A stejně jako při běhu, dražší boty nikomu závod nevyhrajou. Ale prestiž a reklama dělají své.

  3. Marty :
    To máte tak, Hannu se prohlásil za koloběžkoboha, a spousta lidí si myslí, že musí míti přeci i nejlepší koloběžky. Taky bych nechtěl Kickbike ani zadarmo. Nejlepší koloběžky pro běžného uživatele, ale i pro běžného závodníka máme v naší zemi, to by si měl každý uvědomit. Nepočítám šílenosti alá Groeneveld apod. to je už fakt extrém. A stejně jako při běhu, dražší boty nikomu závod nevyhrajou. Ale prestiž a reklama dělají své.

    Nuž, najlepšia reklama vlastného výrobku je, keď na ňom dokážete pár krát vyhrať MS, ME a iné súťaže. V Čechách sa vyrábajú kvalitné kolobežky, ale s ich kúpou za hranicami ČR je to už komplikovanejšie. Nehľadal som kolobežku na preteky, len niečo na voľný čas. Keď som pred zhruba rokom oslovil rôznych výrobcov a predajcov v ČR, lebo u nás skoro neexistujú, tak som dostal všetky informácie na patričnej úrovni práve od predajcu kolobežiek, ktoré neboli vyrobené v ČR. Nechcem ísť ďalej do detailov, lebo aj tak je to off topic. Súhlasím s Vami, že sa u Vás vyrábajú kvalitné kolobežky, len prečo ich tak málo vidieť? A to aj u Vás doma. Myslím na súťažnej úrovni. K-bike bol akýsi pionier, len ho pomaly vytlačujú veľké kolesá.
    Ak si na Slovensku zadáte do vyhľadávača termín kolobežky pre dospelých, tak sa Vám v prvom rade zobrazi kopec e-shopov „českého výrobcu“ Yedoo. Potom dlho, dlho nič a potom ostatní. Ospravedlňujem sa za úlet mimo tému.

  4. Odpověď na to BCSko jsem poslal obratem, ale ne ze svého PC, využil jsem pracovní a někde se zatoulala. Asi čeká na schválení webmasterem.
    Děkuji za pochvalu od Vlad., ale komentáře jsou jen krátký štěky – odkazuju na svou „disertačku“ zde na webu a zároveň prosím o odkaz na to video, který odradilo od toho KickBike! I já se rád dozvídám nové věci.
    Od Martyho bych uvítal odkaz na ten STEALTH p. Gronevelda, či na jeho web. No a krom stojánku, kterej má KickBike vymykanej pouze s nožní obsluhou (výborný pro rozvážení pošty), souhlas s tím, že nejlepší koloběžky se dělají v Čechách!!! I ten podíl super závodní koloběžky na vítězství v mizivé konkurenci závodníků je mizivý. Zatím rozhoduje závodník. Zajímavý by to mohlo bejt pro Ríšu Jisla, kterýmu dává Láďa Provod, zda by mu dával, i kdyby měli srovnatelný náčiní (myšleno hlavně ohledně výšky stupátka). No, ale Jislovic prodávaj KickBIke! ULTIMA taky! Tady by to byl okatej protireklamní tah.

  5. Juraj :

    Marty :
    To máte tak, Hannu se prohlásil za koloběžkoboha, a spousta lidí si myslí, že musí míti přeci i nejlepší koloběžky. Taky bych nechtěl Kickbike ani zadarmo. Nejlepší koloběžky pro běžného uživatele, ale i pro běžného závodníka máme v naší zemi, to by si měl každý uvědomit. Nepočítám šílenosti alá Groeneveld apod. to je už fakt extrém. A stejně jako při běhu, dražší boty nikomu závod nevyhrajou. Ale prestiž a reklama dělají své.

    Nuž, najlepšia reklama vlastného výrobku je, keď na ňom dokážete pár krát vyhrať MS, ME a iné súťaže. V Čechách sa vyrábajú kvalitné kolobežky, ale s ich kúpou za hranicami ČR je to už komplikovanejšie. Nehľadal som kolobežku na preteky, len niečo na voľný čas. Keď som pred zhruba rokom oslovil rôznych výrobcov a predajcov v ČR, lebo u nás skoro neexistujú, tak som dostal všetky informácie na patričnej úrovni práve od predajcu kolobežiek, ktoré neboli vyrobené v ČR. Nechcem ísť ďalej do detailov, lebo aj tak je to off topic. Súhlasím s Vami, že sa u Vás vyrábajú kvalitné kolobežky, len prečo ich tak málo vidieť? A to aj u Vás doma. Myslím na súťažnej úrovni. K-bike bol akýsi pionier, len ho pomaly vytlačujú veľké kolesá.
    Ak si na Slovensku zadáte do vyhľadávača termín kolobežky pre dospelých, tak sa Vám v prvom rade zobrazi kopec e-shopov „českého výrobcu“ Yedoo. Potom dlho, dlho nič a potom ostatní. Ospravedlňujem sa za úlet mimo tému.

    A nebejt Přibližovadel, nejsou tady vidět kolobky už vůbec! ;)

  6. Děkuji za pochvalu od Vlad., ale komentáře jsou jen krátký štěky – odkazuju na svou „disertačku“ zde na webu a zároveň prosím o odkaz na to video, který odradilo od toho KickBike! I já se rád dozvídám nové věci. Už jsem to video našel, Fido. Ten Francouz tam střídá nohu vždy po třech odrazech, a to je super. Ale ta brnda…taková spíše nemotorná. Tady je ten odkaz: Kickbike race max. A jak stránka naskočí, tak úplně dole je to video: footbike training 1:17. Zdraví Vlad. P.S. Tu disertačku jsem už četl….

  7. Dík. Sice jsem to musel najít sám, ale zdařilo se – pomoh mně ten Francouz a ty 3 odrazy.
    Takže:
    1) je to junior
    2) má neskutečně vysoko a široko řidítka (klinkání do stran po odrazech), tím pádem na kolobce stojí jak svíčka (nejvyšší možný aerodynamický odpor)
    3) má stupátko v horní poloze – asi mu nikdo neporadil v kontrastu se silniční vidlí a nutným špalkem pod hlavovou trubkou, aby šla vůbec použít (tady já vidím hlavní nedostatek KickBiku, plynoucí z jeho univerzálnosti).
    4) má rozvázanou tkaničku levý boty – taky chybí rada na dvojité šněrování a krátký konce).
    Obratnost (opak nemotornosti) u velký koloběžky? Proč a nač? Nebo jinak, co tedy je ta nemotornost? Ještě jinak, co by měla kolobka splňovat, aby nebyla nemotorná?

  8. Ty technické rozbory od Vás, Fido, jsou fakt dokonalé. Ta nemotornost (u toho kickbiku) je něco jako první vizuální dojem (asi z té rozkývanosti) z té jízdy na tom konkrétním videu…Ale jinak: Jsem jen pouhý uživatel (koloběžek), který má docela dost natočeno. A ty jízdní mouchy jsou už docela vychytané (klopení zatáček, jízda do kopce, proti větru,pravidelné střídání nohou aj).Nevím, co to jsou atmosféry, hustím, až jsou kola natvrdo, nevím, co je to Remerx, vím jen, že mám profikola, to zn. že když se odrazím, tak pořád jedu. Jednu brndu mám „jen na ty asfalty“, tu druhou na všechny povrchy. Jezdím celý rok bez ohledu na počasí (do obchodu, do banky, na poštu, do kostela, za přáteli…). To vše jen tak, protože mně to baví, plním si své hodně dávné klukovské sny. Na těch brndách mám blikače, blatníky, zpětné zrcátko, rohy, nástavce brzdových pák…tím pádem jsou o něco těžší, ale i tak dost rychlé. Každých 900 km vyměním gumovou podlážku (nakoupil jsem jich rovnou deset) atd. A také je fakt, že jsem přívržencem MIBA protože to jsou staří praktici a mají tam pořád vývoj směrem dopředu. A občas se neodborně připojím k odborné debatě, za což se omlouvám. Ty přibližovadla.cz jsou ale bezva web.,žejo? zdraví Vlad.

  9. Ajaj, omlouvám se za používání starých jednotek!
    1at(kp/cm2)=0,98Pa(N/m2)=0,98bar=14,5PSI
    Remerx je českým výrobcem jedněch z nejlepších ráfků na světě.
    Sláva přibližovadlům a úcta, obdiv a hold p. Lindnerovi, že nás tady nechá bezostyšně pokecávat.
    Tak častý měnění nášlapu?
    Jak často měníte boty a v jakých jezdíte?
    Na toto by mne zajímala odpověď od všech!

  10. takže odkaz na Peteho GROENEVELDa je zde: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.256288524381609.74436.154562601220869&type=1 http://www.facebook.com/media/set/?set=a.300400509970410.83479.154562601220869&type=3 dokonce chystá návod jak si karbonovou šílenost vyrobit sám :-)
    To Fido: změna nášlapu,…jak kde a jak na čem. Na mikro kolobkách klidně s oblibou 1:1 (kde dám nohy vedle sebe), jinak podle rychlosti a terenu a druhu stupáku od 2:2 do asi 5:5
    Boty: minimalistické běžecké Inov-8 F-lite 195, super lehké a s tenkou superohebnou podrážkou. Tak jako je koloběžka masážní strojek, takstejně jsou minimalistické botky blížící se běhu naboso dobré pro nohy. Podobné a levnější jsou NewBalance MT-10 .
    Finové používají vlastně ohebné a levné horolezecké „lezečky“, ale myslím si, že nejsou na nic jiného než na skálu a na nějakej těžkej Race na kolobce, kdežto v Minimus botkách si člověk luxusně zaběhá nejen na kolobce, ale i pěšky, a s úsměvem.
    http://www.behej.com/clanek/7762-zakuste-pocit-lehkosti-v-minimalistickych-botach/8

  11. Děkuji Fidovi za pochvalu – samozřejmě vás tady rád nechám kecat, budete-li slušní, protože vulgarity a jiné nectnosti dnešních mravů zde nesnesu. Věřím však, že naši čtenáři takoví nejsou;)
    Dovolil bych si odpovědět do nevypsané ankety o obutí koloběžkáře: letos jezdím zcela stylově v retro Botas 66 a nic lepšího jsem nezažil. Jsou lehké, mají nízkou podrážku a jsou stejný ročník jako já;)

  12. aha…..a já jsem „změnu nášlapu“ nějak automaticky pochopil jakože se Fido ptá na střídání nohy….
    Jinak tato diskuse je opravdu jedinečná.
    To Petr: …do kolobek se stejně zblázní jen fanda, ti ostatní odpadnou, jak zjistí, že to samo nejede :-) . Ještě jsem nepotkal „neslušného“ kolobkáře ani na netu. A i tato diskuse je toho příkladem.

  13. Tak častý měnění nášlapu? Pro Fida: Ano, totiž, zvyknul jsem si na ty tři odrazy a dost. A když se zrovna neodrážím, tak mám vždycky obě nohy (zešikma) na stupátku, abych vůbec nenamáhal kyčelní kloub stojné nohy. Vlastně častým střídáním nohou jsem zcela odstranil pojem „únava stojné nohy“. Boty? běžné botasky, a odrážím se celým chodidlem (od paty po prsty). Jsem jen „rekreační“ jezdec (přes 700 ročně), který si užívá svobody právě i přes koloběžky (na kole jsem nejel už 15 let). Zdraví Vlad.

  14. Proč já mám ten dar napsat něco tak, že to jiní chtějí pochopit jinak!
    Pokud jsem na výraz Vlad. – „Každých 900 km vyměním gumovou podlážku“ obratem reagoval, ale asi špatně slovním spojením „Tak častý měnění nášlapu?“ a někdo to pochopil, že chci vědět, jak často střídáte nohy, tak se omlouvám!
    Opravdu mě zarazila ta nutnost tak častýho měnění tý gumový podlážky.
    Jo a omlouvám se za svoji, mnohdy záměrnou nespisovnou češtinu.

  15. Nejen pro Fida. když střídám nohy na stupátku, tak se tak děje pootočením nohy na stupátku do strany, a ta guma se prostě časem doslova prošoupe. Ale dnes jsem si dal s velkou chutí 5 km na své oblíbené trase, protože kolobka je pro mne jedním ze symboly svobody (jezdil jsem na kolobce též v letech 1986 a 87). Zároveň jsem si rád připomenul, že už 22 let nejsem v té podělané kotelně a že se mohu živit už jenom tím, co mne baví a co umím nejlíp, žejo? mjejtese a smjejtese. vlad.

  16. Co se týče výměny nohou na stupáku pootočením: čím větší adhezi má stupák a bota vůči sobě, tím hůře se byť jen pootočí nohou a tato jinak suprová výměna nohou poté ukrade dosti energie. Je to znát hlavně, když už je koloběžník více vysílen. Méně energie zabere „přeskočení si“ (náročné na přesnost) a nejméně sil spotřebuje, když je možnost mít nohy vedle sebe, což však nejde všude, a taky to, že noha není v ose stupáku se musí vyrovnávat řídítky… Snažím se uplatňovat na kolobce chi-running a šetřit energií, kde se dá.

  17. <
    Co se týče výměny nohou na stupáku pootočením: Pro Martyho. Určitě máte pravdu v tom, co píšete, ale jsem už starší ročník a na jiné střídání nohou už nemám sílu. A tak si to řítím oblíbenou šestnáctkou na nákup a s nákupem zpět třínáctkou a jsem šťastný člověk. Občas se vyskytne i přes čtyřicet km/hod, ale to bývá vzácně. Ale když ujedu v jednom dni třeba i 40 km, necítím únavu, ale nejedu jako závodník, nýbrž jen jako rekreant.

  18. Milý Petře,
    omlouvám se za drzý dotaz, ale:
    Jak je to s tou tuhostí nášlapné plochy tohoto Racka ve srovnání s Kostkovic Racerem? Tedy samozřejmě při stejném nahuštěním obou pneu na obou strojích = vyloučení vlivu pneu, které jsou jinak na obou strojích stejné.
    O kolik se který z nich propadne pod patou stojné nohy a při plném zatížení stupátka stejným jezdcem k zemi víc?
    Šlo by to napsat i s odhadem, kde která kolobka pruží nejvíc. V ohybu přední/zadní vidlice, hlavní rámové trubce Raceru (u MIBA „jeklech“), či v ploše samotného stupátka?

  19. 2Fido: Proč drzý dotaz? ;)
    K věci: Kostkovic Racer pruží jednoznačně víc než Mibo RaceK. Nezkoumal jsem nijak exaktně příčiny ani hodnoty propružení, ale jsem přesvědčen, že je to dané jednak o hodně víc položenou přední vidlicí – rozevřenou konstrukcí koloběžky a druhak také použitím jediné trubky krku oproti „příhradové konstrukci“ Miba.

  20. Díky!
    Taky si už delší dobu myslím, že pro závodní použití (pro běžné naopak) je ta položená vidle špatná volba i z hlediska většího pružení.
    Ta příhradovka musí být i z konstrukčního hlediska tužší, to samo. Navíc si myslím, ale nemám potvrzeno, protože pod mou drahou polovičkou nepruží téměř vůbec, že Racer pruží hodně i v ohnutí zadní vidle za stupátkem.

  21. Nemam Racera, jen 20″ UNI, ale misto „kde konci stupatko a zacina zadni vidlice“ mam taky hodne mekke. Ze zacatku jsem to tam porad zkoumal v domeni, ze to bude nekde praskle. :-)

    Fido :
    Díky!
    Taky si už delší dobu myslím, že pro závodní použití (pro běžné naopak) je ta položená vidle špatná volba i z hlediska většího pružení.
    Ta příhradovka musí být i z konstrukčního hlediska tužší, to samo. Navíc si myslím, ale nemám potvrzeno, protože pod mou drahou polovičkou nepruží téměř vůbec, že Racer pruží hodně i v ohnutí zadní vidle za stupátkem.

  22. Trošku jsem se tu pokoušel rozpoutat srovnání Racka a Racera.
    Umí někdo fundovaně odpovědět, proč se ale tyto vzhledem „závodní“ koloběžky téměř nevyskytují na závodech.

  23. Fido :
    Trošku jsem se tu pokoušel rozpoutat srovnání Racka a Racera.
    Umí někdo fundovaně odpovědět, proč se ale tyto vzhledem „závodní“ koloběžky téměř nevyskytují na závodech.

    Veľmi dobrá otázka. A hoci nemám fundovanú odpoveď, priznám sa, pýtal som sa sám seba, ale aj druhých presne to isté. Z týchto dvoch výrobcov som prišiel do kontaktu len s jedným z nich, aj ten bol veľmi letmý, ale povedal by som, že vyrobiť dobrú kolobežku je len jedna časť podnikateľského zámeru. Druhá a určite nie menšia je ju aj predať. Nemyslím len za peniaze. Môj osobný dojem je, že tu niekde môže byť problém. V správnom marketingu. Nepohybujem sa v kolobežkovom športe, iba ho sledujem, ale zdá sa mi, že tu by mohla byť niekde odpoveď na Vašu otázku. Ja som bol napríklad veľmi zaskočený, keď som zistil, že kolobežkársky cestovateľ pán Kostka jazdí na stroji inej značky. Tu sa priam niečo ponúka a predsa je to inak. Nepoznám pozadie, ale byť výrobcom, tak robím všetko preto aby som to zmenil. Ja vo svojej profesii predávam výrobky jednej firmy a viem podľa seba, že je zložitejšie tie produkty dostať na trh ako ich vyrobiť. Tu to bude to isté, alebo veľmi, veľmi podobné. Tento problém je rozsiahlejší a riešenie zložitejšie. Respektíve ich môže byť hneď niekoľko. Neviem presne ako fungujú športové kluby pohybujúce sa v rolo lige ani ako je to s podporou výrobcov týchto klubov. Fundováná odpoveď by však mohla byť druhá dizertačka, ktorú by mali však dať dohromady ľudia, ktorých sa to týka. Prajem im veľa šťastia.

  24. Zrovna jsem byl na stránkách Mibo.cz a jsou tam výprodejové slevy, a právě RaceK je teď k mání za 12750 Kč. Ale to už asi všichni vědí.

  25. Vlad. :
    Zrovna jsem byl na stránkách Mibo.cz a jsou tam výprodejové slevy, a právě RaceK je teď k mání za 12750 Kč. Ale to už asi všichni vědí.

    Lenze ta cena patri este k starsej verzi a nie tejto, ktora je popisovana v recenzii.

  26. Vlad. :
    Nemyslím si, Juraj, že na stránkách Mibo došlo k chybě.

    Ani ja si to nemyslim. Myslim, ze ta akciova cena je fakt za ten starsi model.

  27. Zdar, effendi dela Jens Seeman, coz je v pohode typek – vsem jsou to kusovky, stavi to spis pro kamarady a lidi z pelotonu, muzu se poptat, ale chce to mailem, ponevadz je bohuzel nemej…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *