Search
Close this search box.

Poprvé ve dvou… velký test Yedoo S2020

Konečně někdo vyrobil koloběžku pro dva! Jupí, koloběžkový tandem! Ne, tak z tohoto pohledu je titulek této recenze poněkud zavádějící. Steelka S2020 je jednomužná (ženy nevyjímaje, ale není pro ně ekvivalent slova jednomužná :-)) koloběžka, to už jistě víte z lednového představení této letošní noviny od Yedoo. Proč tedy poprvé ve dvou? To se dozvíte z tohoto velmi podrobného testu. Hned na začátku, čtěte dál.

 

Prolog

Všimli jste si v záhlaví tohoto článku jména autora? Přesněji jmen autorů? Copak je to za novinku? Má se to asi takto: Od loňského podzimu mě trochu trápí zdravotní problémy s nohama. Řekl jsem si tedy, že letošní, vlastně loňskou, zkrátka minulou zimu si tedy dám od jezdění oraz, a ono se to usadí. Neusadilo. S prvními teplejšími dny jsem bohužel zjistil, že s jízdou na koloběžce to nebude tak žhavé. Tak to zatím řeším jinak. Nicméně nechtěl jsem, aby kvůli tomu testy na Přibližovadlech „zamrzly“, proto jsem do týmu draftoval testovacího jezdce. Mladého, krásného, silného zdravého muže – koloběžkáře Bolka Žemlíka. Novou krev, která – alespoň jak věřím – bude testy pěkně doplňovat, oživovat, někdy možná i kontrastovat s mými názory a zkušenostmi kmeta na koloběžce :-)

Nová krev Přibližovadel – testovací jezdec Bolek Žemlík s Yedoo S2020
Nová krev Přibližovadel – testovací jezdec Bolek Žemlík s Yedoo S2020

Bolka mnozí z vás budou znát. Brňáci myslím určitě – Bolek je jednou z tváří brněnské kamenné koloběžkové speciálky Kolobky.cz, kromě toho ale také člen závodního týmu BKG, takže neznáte-li ho z Brna, určitě jste se s ním potkali na koloběžkových závodech. Je to zkrátka chlapík, který o koloběžkách ví své, a umí také svoje názory „hodit na papír“. Mně tedy nezbývá nic jiného, než mu poděkovat za pomoc, a popřát, aby ho testování a psaní pro Přibližovadla (pod mojí supervizí ;-)) bavilo dál.

Recenze Yedoo S2020 je tedy prvním testem, ve kterém budete moci číst názory dvou „hodnotitelů“. Věřím, že to nebude řešení typu „z nouze ctnost“, ale naopak dobrý a přínosný posun. Názor si samozřejmě udělejte sami, a napište nám do komentářů pod článkem. Díky!

Ediční poznámka: Autorem neoznačených textů jsem já, tedy Petr Lindner, texty označené „tagem“ [B] pochází z Bolkova pera.

Yedoo S2020
Yedoo S2020

Yedoo S2020 – konstrukce

Yedoo S2020 je Steelka se vším všudy, jak ji můžete znát z recenzí modelů S2620 nebo S2016. Koloběžka s ocelovým trubkovým rámem s typickým charakteristickým „prolamovaným“ designem hlavního rámového profilu. S2020 představuje přesně tu typickou „dvacet dvacítku“, jak jsem ji popisoval v článku Dilema koloběžkáře – co je lepší? Model s koly 20/20″ nebo 26/20″? – zadní stavba a stupátko jsou stejné jako u většího modelu S2620, změnil (zmenšil) se pouze hlavní rámový profil a samozřejmě přední vidlice.

Yedoo S2020 | *hmotnost je uvedená bez stojánku (+300 g), **světlost se zadním kolem ve spodní poloze (vyšší stupátko)
Yedoo S2020 | *hmotnost je uvedená bez stojánku (+300 g), **světlost se zadním kolem ve spodní poloze (vyšší stupátko)
Yedoo S2020 – stupátko | [B] Od příchodu edice Steel používá Yedoo (také v řadě Alloy) nové, širší a kvalitnější pásky, které pod botou nepodkluzují, ale zároveň umožňují pohodlnou výměnu nohou [/B]
Yedoo S2020 – stupátko | [B] Od příchodu edice Steel používá Yedoo (také v řadě Alloy) nové, širší a kvalitnější pásky, které pod botou nepodkluzují, ale zároveň umožňují pohodlnou výměnu nohou [/B]

Yedoo S2020 má, podobně jako většina koloběžek této značky, na zadní vidlici dvojité patky, umožňující měnit světlost a tím i výšku nášlapu. Jako vždy podotýkám – při nutnosti „přeštelovat“ zadní brzdu. V nižší poloze je stupátko vpředu mírně zvednuté, ve vyšší poloze je srovnané.

[B] Většinou, když mám v ruce nový stroj, výšku stupátka si automaticky uvědomím po pár odrazech – a dost často to bývá zklamání z toho, že je příliš vysoko. Tady se nic takového nekoná, prakticky po celou dobu testování mi výška stupátka nevadila (jezdil jsem na stupátku v nižší poloze). Je-li rubem nášlapné plochy námaha, se kterou se díky jeho výšce odrážíme, pak lícem stejné mince je míra škrtání přes překážky a v terénu. A tady musím koloběžku znovu pochválit – mile mě překvapilo, že za celou dobu testování jsem stupátkem nezavadil téměř vůbec. Je pravda, že obecně jezdím spíše na větších koloběžkách, takže zde má S2020 automaticky výhodu v kratším rozvoru, ale to nic nemění na faktu, že má skvělou průjezdnost.

Yedoo S2020 – dvojité zadní patky a úzké náboje Novatec
Yedoo S2020 – dvojité zadní patky a úzké náboje Novatec

Ještě krátká poznámka k možnosti dvojitého uchycení zadního kola. Tato možnost je podle mě pro naprostou většinu uživatelů zbytečnost. V daném nastavení je koloběžka určena na kvalitní až středně kvalitní povrch. Pokud bych ji chtěl využít do terénu, vyměním pláště za objemnější a terénnější, čímž se automaticky dostatečně zvedne světlost. Druhou, vyšší pozici, proto vůbec nepotřebuji. Což neuvádím jako negativum, druhá patka vůbec ničemu nevadí. Jen to zkrátka podle mě není až taková výhoda, jak by se mohlo zdát. [/B]

Ocelovou „dvacet dvacítku“ od Yedoo si můžete pořídit v jedné z pěti volitelných barev | Zdroj foto Yedoo
Ocelovou „dvacet dvacítku“ od Yedoo si můžete pořídit v jedné z pěti volitelných barev | Zdroj foto Yedoo

Yedoo S2020 sice patří do cenově dostupnější kategorie koloběžek této značky, jde však o moderní stroj ve smyslu použití úzkých 74mm nábojů značky Novatec s průmyslovými ložisky.  Úzké náboje rovná se celkově úzká stavba, což samozřejmě do značné míry eliminuje „ukopávání“ kotníků. Bolek to jen potvrzuje:

[B] Za celou dobu testování jsem se nekopl do zadní osy. Pravda, S2020 má sice užší náboje, ale ze zkušenosti vím, že bolestivě se nakopnout je možné prakticky na jakémkoliv stroji. Zde se mi to nepodařilo ani jednou, takže i zde chválím, nicméně může jít o náhodu a nebo mi zkrátka odraz vychází kvůli celkové geometrii koloběžky tak, že se kotník a rychloupínák nemohou potkat. [/B]

Přední stavba Yedoo S2020
Přední stavba Yedoo S2020

Stejně jako rám, je ocelová také přední vidlice. To je mimochodem rozdíl oproti větší Steelce S2620, která má přední „vidli“ hliníkovou, a (nejen) díky tomu má de facto shodnou hmotnost s menší S2020. O „problematice“ hmotnosti jsem také psal v článku Dilema koloběžkáře – co je lepší? Model s koly 20/20″ nebo 26/20″?.

Když jsme u rozdílů mezi S2020 a S2620, tak dalším je 1 1/8″ závitové hlavové složení Yedoo S2020 (S2620 má typ A-head). To je zde použité kvůli možnosti snadno a rychle měnit výšku řídítek. Povolíte jeden šroub, změníte výšku (v rozmezí ±60 mm), šroub dotáhnete a jedete dál… Samotná řídítka jsou sice poněkud jiná kapitola, ale o nich až později v části Komponenty.

Yedoo S2020 – chránič paty se zadní brzdou
Yedoo S2020 – chránič paty se zadní brzdou

[B] Řekněme marginální negativum, představuje chránič paty Yedoo S2020. Ten je ve spodní části tvořen rovným plechem, za který se nedá pořádně zaháknout noha, což je potřeba při nadzvednutí stupátka, když překonáváte nejrůznější překážky. Koloběžka zvednout samozřejmě jde i tak, ale ideální to není. Prvotní funkci, kterou je chránit zadní brzdu před kontaktem s nohou, však plní na jedničku. [/B]

Komponenty

Předchozí část jsme skončili u hlavového složení, nyní pokračujeme u řídítek, která na něj přímo navazují. Techničtěji založení koloběžkáři si možná u fotografie s rozměry S2020 (výše) všimli, že horní hrana hlavového složení je vyšší než například u koloběžek Kostka Twenty. Ano, rozdíl je více než 60 mm, což je dost. Vyšší hlavová trubka je u S2020 kvůli použitým řídítkům. Yedoo nešlo do vysokých vlaštovek jako Kostka, nýbrž volí mnohem nižší vlaštovky s hrazdou, montované na představci s velkým úhlem vyložení. Tím se dostává na potřebnou výšku řídítek, takže technicky jde pouze o rozdílné řešení. Ale…

Řízení Yedoo S2020
Řízení Yedoo S2020

Moji averzi vůči řídítkům s hrazdou, která Yedoo používá, myslím čtenáři Přibližovadel už znají dostatečně, takže se nebudu opakovat. Naprosto chápu, že spoustě uživatelů tato řídítka naopak vyhovují, nicméně ani Bolek z nich nebyl zrovna nadšený :-)

[B] Jednou z věcí, se kterou jsem při testovaní nebyl úplně spokojený, jsou řídítka. Pro jízdu do kopce jsou příliš vysoko a snad i blízko jezdci, a celkově mi přijde, že se k tomuto modelu moc nehodí. Vliv na pocit z řídítek může mít i absence rohů, které používám naprosto běžně, a na testovací koloběžce mi chyběly. Stejně si však myslím, že problém je v něčem jiném, a pokusím se trochu obšírněji popsat v čem.

Určitá míra univerzality je vždy na místě, nicméně i tak by podle mě koloběžka měla vždy „vědět“, co je zač. Jestli je sportovní, nebo rekreační. Tahle koloběžka mi přijde rámem spíše rekreační, ale některými komponenty spíše sportovní. Kromě plášťů, které jsou jednoznačně sportovní, máme sportovní i řídítka. Respektive, tahle řídítka s nízkou hrazdou nejsou ani sportovní, rovná, jaká se dávají na závodní koloběžky, ani BMX, která se obecně montují na menší, převážně městské stroje. BMX řídítka ovšem najdeme i na koloběžkách s 20 palci vepředu – MIBO Royal, Kostka Twenty, Kostka Hill Fun, svého času i Crussis Active – a možná je to právě tento detail, který by i S2020 pomohl lépe se zařadit do své kategorie. Yedoo už jeden čistě sportovní model má – Dragstr z hliníkové řady Alloy. S2020 by tedy měla být jeho univerzálnější, spíše rekreační obdoba – a v tu chvíli je výměna řídítek (i plášťů – viz dále) nasnadě. [/B]

Řízení Yedoo S2020
Řízení Yedoo S2020

[B] Koloběžka je osazena pro Yedoo již tradičními brzdami Tektro, které pro tento stroj naprosto dostačují, páčky jdou zlehka a plynule a špalky nepískají. Jelikož je tohle moje první oficiální recenze, vyzkoušel jsem si testování brzdění jen přední nebo jen zadní brzdou. Ani po velice silném zabrzdění jen přední brzdou nemá koloběžka žádnou tendenci stavět se na přední kolo (jedině až v opravdu extrémním případě). Naopak, pokud zabrzdíme pouze zadní, kolo se celkem brzo zablokuje a začne smykovat. Neříkám, že to stejně neplatí pro ostatní koloběžky – jen zde jsem si to konečně empiricky ověřil. Rozhodně tedy není třeba mít z přední brzdy strach – právě naopak. [/B]

Yedoo S2020
Yedoo S2020

Co nám zbývá z komponent? Kola. O úzkých 74mm nábojích Novatec jsem už psal, nyní jen dodám, že jsou to stejné – stejně kvalitní – náboje jako na vyšší řadě hliníkových koloběžek Yedoo Alloy, takže zde není co řešit. Křížený výplet 32 nerezovými dráty s prominutím unese i příslovečného… však víte koho. V tomto ohledu se o nosnost či tuhost kol rozhodně nemusíte bát. Dvoukomorové ráfky mají broušené brzdové plochy, bohužel bez indikační drážky opotřebení. Co do funkčnosti jim ale není co vytknout – viz výše Bolkův komentář k brzdám a brzdění.

Yedoo S2020 standardně obouvá pláště Kenda Kwick Roller Sport
Yedoo S2020 standardně obouvá pláště Kenda Kwick Roller Sport

Pláště Kenda Kwick Roller Sport v 1,5palcové šíři (40 mm) s decentním vzorkem je možné nahustit až na 100 PSI čili 7 barů. Když k tomu přičtete hodně tvrdou směs běhounu tohoto obutí, dostanete „kamenné gumy“ s nízkým valivým odporem, ale nepříliš dobrými vlastnostmi na mokru. Já jsem s nimi neměl nikdy zásadnější problém – byť jsem doporučoval zvážit využití maximálního tlaku, nicméně Bolek je v hodnocení poněkud vyhraněnější:

[B] Pláště Kenda jsou pro mě hlavním negativem S2020. Yedoo je dává dlouhodobě už na Dragstra a Trexxe, a mně nikdy nesedly. Podle mě jsou příliš tuhé, na mokru kvůli směsi dost kloužou a na nerovnostech drncají. Jejich využití chápu na Dragstrovi, jelikož jde o nejzávodnější dvacetipalcovou koloběžku, jinam se ale nehodí. Kromě toho nemají ani reflexní pruh, který je běžný na pláštích Continental nebo Schwalbe, jež používá konkurence. Kdybych si S2020 pořizoval, rozhodně bych je vyměnil za něco sice měkčího, ale zároveň stabilnějšího. [/B]

Vzorek pláštů Kenda Kwick Roller Sport vás rozhodně brzdit nebude, drážky slouží víceméně jen k odvádění vody za mokra
Vzorek pláštů Kenda Kwick Roller Sport vás rozhodně brzdit nebude, drážky slouží víceméně jen k odvádění vody za mokra

Protože na testovací koloběžce byl namontovaný také stojánek, jinak volitelné příslušenství (+499 Kč zde), a Bolek měl potřebu se k němu vyjádřit, či spíše ho pochválit, přečtěte si nyní jeho názor:

[B] Stojánek je velice praktický, protože se dá nohou otočit už za jízdy, když člověk zastavuje. Zároveň při jízdě nijak netrčí, takže se o něj nekopnete nebo nezaseknete. Podobný mechanismus používá nejdéle MIBO, používal ho Morxes, už delší dobu ho má Yedoo a teď nově i Kostka, takže jsem na něj zvyklý (a troufám si říci, že si rychle zvykne každý) a rozhodně dávám palec nahoru. [/B]

Stojánek Yedoo S2020
Stojánek Yedoo S2020

Jízdní vlastnosti

[B] Když na koloběžku Yedoo S2020 poprvé stoupnete, všimnete si, že je opravdu tuhá. Týká se to jak průhybu při prošlápnutí shora, tak boční tuhosti. Při jízdě tak zbytečně neztrácíte energii a stroj krásně drží stopu. Koloběžka je díky své délce velice obratná a dostatečně stabilní – o něco těžší ocelový rám vždy „sedí“ na silnici lépe, než hliníkové, a od nerovností (například šalinových či tramvajových kolejí) méně odskakuje. Ocel jakožto konstrukční materiál rámu na rozdíl od hliníku lépe pohlcuje jemné vibrace.

Nicméně třeba jízdu při držení jen jednou rukou rozhodně nedoporučuji, minimálně zpočátku, než se s koloběžkou sžijete, protože vzdálenost od kola k řídítkům je přece jen dost velká a v kombinaci s docela úzkými plášti způsobuje lehkou nejistotu. V zatáčkách každopádně stroj drží skvěle na silnici a držíte-li se oběma rukama, rozhodně máte pocit, že je vše maximálně bezpečné.

Yedoo S2020 v jízdě
Yedoo S2020 v jízdě

Co se týče jízdy z kopce, necítíte prakticky žádný odpor, koloběžka jede bezpečně a krásně drží stopu. Horší už je to ovšem do kopce – přece jen jde o oceláč, takže kdo je zvyklý na ultralehké stroje, pozná, že do kopce zkrátka něco musí vytlačit. Dalším zádrhelem v této disciplíně jsou řídítka, která jsou pro jízdu do kopce buď vysoko, nebo zkrátka špatně nastavená a člověk se do odrazu nemůže úplně položit. Nicméně, kopec se na S2020 samozřejmě vyjet bez problémů dá, jen by to mohlo být ještě o něco pohodlnější a přirozenější.

Pokud se na Yedoo S2020 pustíte do lehkého terénu, nemusíte mít žádné obavy – rozhodně si s ním umí slušně poradit, ačkoliv pro tento účel bych rozhodně vyměnil pláště, které jsou až příliš „silniční“.

Yedoo S2020 ve sjezdu
Yedoo S2020 ve sjezdu

Celkové hodnocení

Závěrečné hodnocení jsem chtěl původně uvést slovy „Yedúčko opět nezklamalo“. Nebylo by to ale nošení dříví do lesa? Copak mě Yedoo za poslední roky někdy zklamalo? Nezklamalo, odpovím si sám – a stejně je tomu tak i v případě modelu S2020.

Nějaké ty více či méně subjektivní nedostatky jsme s Bolkem na Yedoo S2020 našli, a já bych k tomu přidal ještě jedno objektivní negativum – Číňan, protože tyto stroje jsou sice české, ale vyrábí se v Číně, se bohužel stále nenaučil dělat pěkné sváry. Měl jsem k tomu výhrady už v první recenzi Steelky S2620 před dvěma lety, a dílenská kvalita je z toho pohledu stále stejná. Dovnitř sváru nevidím a chci věřit, že je to v pořádku, ale vnější pohled nezakryje ani silná vrstva barvy. Je to taková řekl bych až zbytečná kaňka na jinak čistě popsaném listu.

Abyste viděli, že i já jsem „to měl v ruce“ :-)
Abyste viděli, že i já jsem „to měl v ruce“ :-)

[B] Obecně mohu říci, že se mi na Yedoo S2020 jezdilo příjemně, nenašel jsem na něm nic vyloženě špatného, nebezpečného nebo neřešitelného. Rám má výbornou geometrii, komponenty jsou dostatečně kvalitní a hlavně výška stupátka, která je na koloběžce naprosto zásadní parametr, je skvěle zvolena.

Kdybych stroj pořizoval, rozhodně vyměním pláště, ale to není nic, co by ji mělo diskvalifikovat – plášť je spotřební zboží a stejně jej dříve nebo později vyměníte za nový. Druhé důležité negativum jsou řídítka. I zde bych při pořízení prováděl změny, ačkoliv bez otestování těžko říci, jakým směrem. Ani tohle však není zásadní problém – jen jsem možná o trošku náročnější, než běžný uživatel, a očekávám větší rychlost a efektivitu od koloběžky, která úplně na rychlost stavěná není. Tedy, někdy se tváří, že je, a někdy, že není. Ale když se s ní sžijete a jen lehce si ji upravíte k obrazu svému, určitě budete spokojení. [/B]

A Bolek nakonec :-)
A Bolek nakonec :-)

Konkurence

V podstatě jedinou relevantní konkurencí ocelového pevného (neskládacího) Yedoo S2020 je pouze Kostka Twenty. V aktuální 6. generaci je „Twentyna“ podle údajů výrobce o 300 g lehčí, má stejný rozvor jako S2020, ale jak už jsem uvedl, nižší hlavové složení a vysoká BMX řídítka. A vybrat si můžete ze čtyř barev, nikoliv z pěti jako u S2020 :-)

Model Twenty vyrábí Kostka i ve skládací verzi, další „oceláč“, který je k mání pouze ve skládacím provedení je pak Mibo Royal. Tyto dva stroje dávám o něco níže jen do cenového srovnání.

No a poslední, dlužno dodat, že taktéž „nerelevantní“ konkurence pochází přímo z vlastní stáje – už to zde bylo také zmiňováno – jde o hliníkový Yedoo Dragstr. Ten je samozřejmě lehčí, a to tak, že bezmála o dva kilogramy. Skoro bezvýznamně se pak liší i některými mírami, například více vpředu zvednutým stupátkem v jeho nižší poloze.

Cenové srovnání
(k datu 9. 4. 2022)

Yedoo S2020 | 9 590 Kč
Kostka Twenty Max (G6) | 11 490 Kč

Yedoo Dragstr (hliníkový rám) | 12 590 Kč

Kostka Twenty Max Fold (G6) /skládací/ | 16 990 Kč
Mibo Royal (skládací) | 13 800 Kč

Yedoo S2020
Yedoo S2020

Poslední slovo Bolka Žemlíka

Nejde sice o srovnávací recenzi, ale pokud si vybíráte koloběžku, určitě zvažujete i ostatní modely se stejně velkými koly. Projel jsem si bezprostředně po sobě čtyři – Yedoo Dragstr, Mibo Royal 2021, Kostku Twenty a právě S2020. Obecně mohu konstatovat, že ačkoliv má každá trochu jiný jízdní projev, všechny jedou srovnatelně dobře, a se žádnou z nich neuděláte chybu, pokud nepotřebujete extra benefit třeba v případě velmi nízké hmotnosti (Dragstr) nebo skladnosti (Royal, Twenty). Dragstr je z nich nejsportovnější, za ním právě S2020, Kostka a Mibo mají celkově univerzálnější projev.

Sdílej:

6 komentáře

  1. Dobrá dvoj recenze, myslím, že to je osvěžující (byť samozřejmě přeji Petrovi brzké uzdravení).
    Jedinou „výtku“ bych měl k vysoce nastavenému standartu fotografií na Přibližovadlech, kdy je testovací jezdec a tedy i model doposud vždy skvěle sladěn s koloběžkou :)
    Nyní, když Bolek není, to o to více trkne do očí ;)
    Ale jinak palce hore.

  2. Také přeji Petrovi uzdravení a držím mu k němu palce. Sám mám nějaké zdravotní problémy, kvůli kterým jezdím momentálně o dost míň, než bych chtěl……, no prostě tím spíš říkám: „Petře, vše dobré.“
    No a S2020 je krásný stroj. S řidítky s hrazdou se znám dobře a rozhodně proti nim nemám ani ń, dokonce i ty rohy se na ně pohodlně vejdou. Uvedená dilemata s opřením se do řidítek by mohl vyřešit stavitelný představec.
    Mám to pokusem ověřeno na Mezqu New. Byl jsem velmi mile překvapený. Pozn. Podle fotografií se zdá, že sestava řidítka a představec se od Mezqových dob nezměnila.
    Ondřej

  3. Díky pánové! :-) A slibuju, že Bolkovi před dalším focením nechám ušít dres perfektně ladící s koloběžkou ;-)

  4. Zdravím všechny příznivce koloběhu a Petrovi přeji brzké uzdravení !

    Bolkův příspěvek podle mě pomůže obohatit celkový náhled,
    neb kolik hlav tolik názorů a různé zkušenosti zůčastněných tak múžou pomoct třeba
    nerozhodnutým do čeho investovat…

    Jezdím čtvrtým rokem na Dragstrovi a je pravdou co tvrdí Bolek-ze srovnávaných modelů
    má asi nejvíc sportovně-rekreační ambice právě on.V porovnání třeba s Kostkou Twenty kterou jsem
    před kupem v Kolobkách u Petra Mejsnara taky testoval mi přijde obecně vhodnější pro ty z nás,
    co plánují s ním svištět po kvalitních površích typu cyklostezka ale zároveň chtějí mít praktickou
    a lehkou kolobku do města která se předním kolem nezapíchne do kdejaké překážky a to i v lehčím terénu.

    Osobně mi „tovární“ Kendy na něm přijdou vhodné,na 7 barech huštění s jemným dezénem umí jet velmi
    svižně (daní za to je u mě 5x díra v duších,tudíž kupuji nové lepení:)
    Na mokru mám tendenci upouštět,jedu třeba na 5 bar a funguje to při troše opatrnosti dobře-nestalo se
    mi že bych si i při vyšších rychlostech (cca 40 km/h) při silničním sjezdu z Kohoutovic v zatáčce zadriftoval.
    Ale tuhý hlinikový rám Dragstra v kombinaci s tvrdými koly jistě ospravedlňuje Bolkovu námitku na Steelku
    s „univerzálnějším“ projevem volit měkčí/širší obutí,zvlášť pokud budu chtít občas vyjet i mimo asfalt.

    Původní řidítka s hrazdou která jsou přinejmenším velmi podobná těm v recenzi podle mě naopak vhodná nejsou.Měřím 175 cm a sériová řidítka jsem zkoušel na několika výletech do 20 km,kde se mi potvrdilo že
    přispívají k větší svalové únavě paží tím jak jsou nedostatečně ergonomická.Problém vyřešilo doobjednání
    řidítek z vyššího modelu Trexx,která hrazdu nemají,vlaštovku mají „mělčí“,celkově jsou kratší asi o 4cm
    a hlavně jsou konce horizontálně „rovné“.Při jízdě se pak nemusí tolik rozpažovat a stáčet zápěstí
    a jízda je celkově ekonomičtější a zábavnější(a taky to líp vypadá :).K tomu rozhodně doporučuji osadit je
    rohy,dále to vylepší jízdní ergonomii.

    Za mě je proto dobrou volbou zkusit přehodit řidítka/představec/pláště a Steelka 2020 může být výborným
    univerzálním strojem pro každou příležitost za příjemné peníze.

  5. Bolek by se měl přizvat hlavně k nějaké recenzi závodní koloběžky. Nebo třeba obohatit už starší recenze třeba Miba Revoo z jeho pohledu. Taky by ty současné závodní stroje mohl trochu porovnat. :-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *