Zatímco loni jsme na For Bikes „klepali kosu“, letos byly kulichy a zimní bundy zapomenuty – panovalo krásné slunečné jarní počasí. Možná to také nalákalo – zejména v sobotu – na pražské letňanské výstaviště docela husté davy lidí. My jsme ale byli na veletrhu dva dny, takže vám můžeme přinést náš obvyklý report.
Volné prostranství mezi parkovištěm a vstupní halou letňanského výstaviště, nad kterým se minulý víkend díky sousedícímu letišti a krásnému počasí s mírným větrem proháněly rozličné větroně a další nebeská přibližovadla, slibovalo hned na začátku smyslové požitky pro koloběžkáře – svůj venkovní stánek zde totiž měly již tradičně firmy Kostka-kolobka a Yedoo.
Jak Kostka, tak i Yedoo samozřejmě koloběžky půjčovali k vyzkoušení a pochopitelně jste se mohli svézt i na nejnovějších modelech obou značek. Vzhledem k tomu, že oba stánky těsně sousedily, bylo zajímavé pozorovat, jak návštěvníci přecházeli od jednoho ke druhému, vyměňovali si dojmy, porovnávali koloběžky…
Kostka letošní
O novinkách Kostky, respektive modelu Twenty 3, jsem již referoval myslím dostatečně podrobně v recenzi, zbývá tedy jen dodat, že podobnými inovacemi – čili úzké náboje, zúžení stupátka a zadní stavby, přepracování rámu a další – prošla skoro celá produktová řada Kostky.
Stalo se dokonce i to, co jsem nepředpokládal, že výrobce osadil úzkými náboji i 26palcová přední kola modelu Tour. Na širokých nábojích tak zůstává pouze velký musherský model – což je ale pochopitelné – jde o terénní „tank“ s odpruženou vidlicí, a také přední kolo závodního Racera, zde z důvodu kompatibility se silničními vidlicemi a koly. Při starém zatím zůstává nejvyšší řada Pro, přesněji modely opatřené kotoučovými brzdami, snad ale mohu prozradit, že ve vývoji jsou také úzké náboje i pro kotouče – máme se tedy stále na co těšit.
Zejména sportovněji založení jedinci navíc mohou být v očekávání závodního modelu Kostky se dvěma 28palcovými koly. Ten nyní testuje několik vybraných závodníků, aby se posléze dostal do výroby. Kdy přesně to bude, ještě nevíme, třeba se ale některý (nebo někteří) z jezdců na tomto stroji objeví v letošním ročníku koloběžkových závodů.
Yedoo ukázalo nové modely City, Ox a Mezeq s přívlastkem New, osobně jsem ale až na pár detailů například u Mezka neviděl rozdíl mezi před rokem vyzkoušeným prototypem. Velký, dlouho slibovaný Wolfer 28+20“, stále k vidění nebyl ani letos…
Mibo mezi Stridami
Rožnovské Mibo svůj stánek na For Bikes 2014 nemělo, tři kousky této značky – Tiny, Mastr Top a nový Royal – jste mohli vidět v expozici firmy 4freetime, dovozce Stridy a provozovatele e-shopu Nej-kolobězky.cz. Tiny znáte z naší recenze, Mastr Top, tedy Mastr na dvou šestnáctipalcových kolech hodnotím i po velmi krátkém seznámení jako výborný počin, z Royalu, neboli skládacího Expresse (recenze „neskládacího“ zde) jsem poněkud rozpačitý. Koloběžka je zkrátka i po složení velká a například do kufru malého auta ji budete cpát jen těžko. Vidím zde určitou paralelu se skládacími 24“ koly (viz např. náš test Ternu Eclipse P9), která ostatně byla na For Bikes ve stáncích Azubu či Veloramy k vidění také.
Zmíněný Azub představil také novinky ze svého širokého portfolia příslušenství, například reflexní cyklobrašny Ortlieb High Visibility či novou značku Racktime, která je synonymem pro stylové městské brašny a nosiče. Máte-li malé děti, měli byste vědět, že Azub také zvětšil nabídku dětských vozíků značky Burley.
Lidí jako máku
For Bikes údajně letos navštívilo 29 000 lidí, což je o 3 000 více než loni. Jak jsem již uvedl, zejména v sobotu bylo výstaviště opravdu nacpané, a na co koukat bylo i z pohledu exponátů. V našem koloběžkovém světě to platí jen z pohledu kvality, nikoliv kvantity. Kromě zmíněných firem zde byla vidět ještě Gizmania – výrobce malých freestylových koloběžek a samozřejmě tu a tam nějaký pokus o elektrifikaci. Jinak spousta oblečení, sportovní výživy a komponent a doplňků. A kola, kola a zase kola. Ale bylo to zajímavé, to se For Bikes upřít nedá.
6 komentáře
Ahoj, pěkný článek. Crazy na stánku nebyla, je Mastr.
Royal je určen pro úzkou skupinu lidí, expediční jedinci, kteří potřebují co nejkompaktnější stroj složit do letadla, do kufru auta…a přitom mít pořád zajištěný relativně velký komfort oproti menším kolobkám.
Omlouvám se, malé zmatení pojmů :) V článku je to již opraveno
Nic se neděje, Crazy má proti Mastru ještě prodlouženou podlahu.
jeste ze jsem si vzal dovolenou na patek, lidi (hlavne dopoledne) tak akorat, vsude se dalo krasne projit, vse v klidu okouknout, za mne velice povedena akce
Ha, teď to vidím, Crazy je o 2 dm delší. Důvod?
Díky za článek s postřehy. Těšil jsem se na něj. Co se týká Mibo Royal, tak je vskutku unikátní koloběžka, prakticky bez konkurence. Přiznám, že mi udělala asi největší radost z novinek. Že je po složení pořád krapet velká? No to je pravda. Vždyť K-bike se vejde do kufru auta se svými 1,1m i bez složení a Royal má 1,33m i po složení. Ale i tak věřím, že na šišato se to vejde do kufru menšího auta. Asi udělám model z kartonu a vyzkouším. :) Moc se přimlouvám za test Mibo Royal.