Search
Close this search box.

Kostka Rebel přijíždí na vánoční trh

Celý článek O tom, že největší tuzemský výrobce koloběžek KOSTKA – kolobka chystá malou a velmi lehkou koloběžku s názvem Rebel, jsme vás informovali už v našem zpravodajství z letošního veletrhu Bike Brno. Od minulého pátku je už na světě oficiální informace od výrobce, pojďme se na ni podívat podrobněji.

[ad#sklik-468-x-60]

Předně je třeba konstatovat, že předprodukční Rebel, na kterém jsme měli možnost jezdit na brněnském výstavišti, byl de facto shodný s koloběžkou, kterou Kostka ukázal na nových fotografiích. Shodné se – alespoň jak se dá soudit podle obrázků – zdají být dvě zásadní komponenty – rám a kola. Zůstává tedy lehoučký, ale dostatečně pevný rám, svařený ze subtilních chrom-molybdenových trubek, stejně tak byla zachovaná luxusní kola s červeně eloxovanými 65mm širokými (spíše úzkými) náboji s průmyslovými ložisky a bíle lakovanými nerezovými dráty výpletu.

Koloběžka Kostka Rebel | Foto KOSTKA-kolobka
Koloběžka Kostka Rebel | Foto KOSTKA-kolobka

Rebel se bude zřejmě vyrábět jen v tomto černo-„máločerveno“-bílém barevném provedení, což je podle mě trochu cesta zpátky. Nicméně změnit barvu v lakovně není zase takový problém, takže bych tomu nepřikládal žádnou zvláštní důležitost.

Designovým faceliftem prošla řídítka a vtipně navržená brašnička, která má nově transparentní kapsu například na telefon, a vpředu jsou pak vidět nějaké popruhy. „Ověšovače“ ale nepotěší fakt, že z řídítek zmizela hrazdička (resp. ona tam nějaká je, ale je skryta pod brašnou) – na takováto řídítka nepůjde namontovat ani malý tachometr či zvonek. Posledně jmenované příslušenství ovšem považuji za chybu – zejména je-li koloběžka deklarovaná jako městská, musí mít zvonek… S montáží blatníků – coby druhé podmínky pro městské nebo řekněme „civilní“ jezdění – zde počítáno je.

Aktualizace 26. 11. 2012

Tak musím říci, že mě Kostka dostal – místo chromovaných záslepek řídítek se údajně dá nasadit „adaptér pro ověšovače“ pro instalaci zvonku, cyklocomputeru apod. Jsem docela zvědav, jak to bude vypadat a zdali bude v ceně či za příplatek.

Koloběžka Kostka Rebel – detail řídítek
Koloběžka Kostka Rebel – detail řídítek | Foto KOSTKA-kolobka

Nikoliv nezajímavou informací tiskové zprávy Kostky je, že se Rebel bude vyrábět i ve verzi pro děti. K té nemám žádné bližší informace, ale lze si domyslet, že půjde o stejný rám a modifikovaná budou pouze řídítka a brzdové páčky. Ostatně tak jsem i já udělal dětské Káčko, že ano?

Koloběžka Kostka Rebel – zadní stavba | Foto KOSTKA-kolobka
Koloběžka Kostka Rebel – zadní stavba | Foto KOSTKA-kolobka
Co bylo dřív, vejce nebo slepice?

Na Facebooku i jinde se ozývají hlasy, že je Rebel velmi podobný K-bike K7. Ano, je… Nebudu však nikomu dělat advokáta, zejména v době, kdy se dá patentovat obdélník se zaoblenými rohy. To ať si kluci z Hanušovic a Zlína vyříkají mezi sebou. Podobnost zde je a neřekl bych, že je náhodná. Na druhou stranu, CrMo trubky se v podstatě nedají ohýbat, takže i kdyby Kostka chtěl zachovat například typicky prohnutý krk (což věřím, že by rád udělal), mohl by se na hlavu stavět a stejně by to nevyšlo.

Myslím si však, že Kostka Rebel a K-bike K7 budou moci i přes nepřehlédnutelnou podobnost stát na trhu vedle sebe. Proč?

K-bike K7 a Kostka Rebel – hledej společné rysy...
K-bike K7 a Kostka Rebel – hledej společné rysy…

Jednak mají odlišné jízdní vlastnosti – to jsem stačil poznat i po krátké projížďce na letošním Bike Brno. Podrobněji se ale vyjádřím až v recenzi. No a druhak bude jiná také cena. To už je sice z mojí strany spekulace – protože oficiálně cena Rebela ještě nebyla oznámena – nicméně jsem přesvědčený o tom, že za cenu jednoho Rebela budete moci pořídit možná i dvě celé Ká sedmičky… Oficiálně bude prodejní cena vyzrazena koncem listopadu, alespoň to tak slibuje tisková zpráva Kostky.

V očekávání

Na úplný závěr ještě několik technických dat tak, jak zazněly v tiskové zprávě firmy KOSTKA – kolobka. A my se těšíme, že do redakce Přibližovadel brzy doputují obě verze Rebela – alespoň je máme přislíbené na test. Tak doufám, že letos nenapadne sníh brzy.

• rám, vidlice, řídítka – CrMo (4130)
• náboje 65 mm + ráfky Remerx
• pláště Schwalbe BigApple
• velikost kol 16″ + 12″
• nerezové bílé špice
• brzdy Promax
• váha 5,4 kg
• nosnost 120 kg
• příprava pro montáž blatníků
• výška nášlapu 70 mm (60 mm při plně zatížené koloběžce)

Sdílej:

14 komentáře

  1. Tahle Kostka samozrejme ma s Kackem dost spolecnyho. Kacka maj proste krasny provedeni ramu. Tahle kostka je ale diky vyssi vybave smrncovnejsi. Je na ni proste videt ze Kostka a Kbike maj rozdilny zazemi.

  2. No ono co by na tom ramu mohli u kostky udelat vyrazneji jinak nez u K-biku. Tam asi nic moc jinyho nejde udelat, kdyz pouzity material nejde ohybat.

  3. Jak pýše Ondrej M, jaký jiný tvar vymyslet pokud máte zadaní 16+12, nemůžete ohýbat trubky a chcete dobré jízdní vlastnosti?

  4. Ještě k tomu ohýbání. On ten CrMo ohnout jde, ale jen mírně a co má paměť sahá, tak do dělali přímo výrobci sad (=výrobci trubek) na výrobu rámů a to pouze u zahnutí přední vidle. No a CrMo se původně nesvařoval ale letoval (nejlépe stříbrem, ale většinou mosazí) do krásných mufen (spojek).

  5. Kostka už bere předobjednávky, ale cenu neuvádí. Zvláštní. Nevím, jestli bych si něco objednával, když nemám tucha,co to bude koštovat :-).

  6. No já jsem ke svý prastarý K5 před měsícem pořídil K7, ale kdyby Rebel přišel dřív, asi bych o něm i uvažoval, hodně se mi líbí:) Vypadá opravdu stylově, o tom žádná, cena se dala předpokládát, na druhou stranu ten cenovej rozdíl od K7 je dost velkej, takže ten styl klidně oželim, ale kdo ví, třeba jednoho dne…:)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *