Jakkoliv je dnes trh nasycen koloběžkami všech možných velikostí a vůbec není problém pořídit si například stroj delší než jízdní kolo, stále jsou ve hře také modely z protilehlého velikostního pólu – malé koloběžky. Náš článek poskytuje celou škálu informací, ale také stručný přehled vybraných modelů. Čtěte a dobře vyberte…
Jak velká je malá?
Zatímco dnes rozdělujeme koloběžky na několik velikostí, dříve existovaly v podstatě právě jen malé stroje. Koloběžky byly vnímány jako přibližovadla určená pro děti, což zcela jasně determinovalo jejich velikost, přesněji spíše „malost“. Tato doba je už naštěstí historií, my však i přesto v tomto článku u malých koloběžek zůstaneme. Nebude řeč o dětských modelech (to snad někdy příště), ale o strojích pro lidi ve věku řekněme od 12–15 do 100 let a více. Tedy pro více či méně dospělé uživatele.

Co si představit pod pojmem „malá koloběžka“? Nemám informace o tom, že by někdo tuto kategorii definoval, proto si s dovolením vytvořím vlastní kritéria. Vlastně jedno jediné měřítko – velikost kol. Myslím, že se mnou budete souhlasit, když do této kategorie jednoduše zařadím všechny stroje s koly o maximální velikosti 16 palců.
Poznámka: V tomto článku se nebudu věnovat hliníkovým skládačkám à la Micro či Oxelo nebo podobným. Tyto stroje sice mezi malé koloběžky patří také, nicméně jejich využití, jízdní vlastnosti a další parametry jsou trochu (někdy i dost) jiné nežli u „pořádných“ malých strojů. Snad to chápete…
Relativní město
Malé koloběžky bývají velmi často označovány jako městské. Já jsem nicméně v nadpisu toto slovo umístil do závorky. Proč? Protože po městě můžete stejně dobře jezdit jak na malé, tak i na té největší kolobrndě. Vyrážejí snad cyklisté do města na menších kolech? Nikoliv. Naopak takzvaná městská kola jsou pěknými koráby. Tak proč by zrovna městské koloběžky měly být malé?
Jádro pudla vězí v takzvané kombinované dopravě – tedy pokud na koloběžce nejen jezdíte, ale také ji převážíte. Městskou hromadnou dopravou, příměstskými nebo i „normálními“ vlaky, ale také třeba v autě, na lodi, v letadle či vesmírném raketoplánu. Ano, v takových případech je samozřejmě „malost“ nezpochybnitelnou výhodou. Bonusem je případně také možnost skládání, ke kterému se ještě také dostanu.

A pokud je ve hře aspekt převážení, je třeba zmínit ještě související nezbytný faktor přenášení. Při zmíněné kombinované dopravě musíte pokaždé svůj stroj vzít do rukou a někam ho přemístit. Do MHD, do kufru nebo na nosič auta, do vlaku, kdy je třeba na nádraží překonat nejrůznější podchody apod. Není sice pravidlem, že malé koloběžky jsou vždy také nejlehčí, ovšem z hlediska manipulace jsou na tom podstatně lépe než jejich větší či velké kolegyně. To samozřejmě platí i v případě, že své přibližovadlo parkujete v bytě ve vyšších patrech bez výtahu, a tak podobně. Zkrátka tam, kde se v panelákové chodbičce s velkou koloběžkou ani neotočíte, aniž byste ji museli postavit na zadní kolo, s malým strojem nemáte nejmenší problém.
Důvodů pro pořízení malé koloběžky by se jistě našla ještě celá spousta. Na závěr této části článku zmíním jen jeden, i když ten ze všech nejiracionálnější. Existuje spousta uživatelů, kteří prostě mají malé koloběžky rádi. Synonymem koloběžky jsou pro ně malá kola, modely s velkými koly už pro ně nejsou zajímavé. Bez zvažování výhod a záporů, jen tak, pocitově. Ale proč ne? Někdo má rád vdolky, jiný zase malé koloběžky. A znám i pár uživatelů, kteří vlastní více – ale stále jen malých – strojů…

Menší než malé aneb skládačky mezi kolobkami
Když i malá koloběžka je – pro transport či uschovávání – stále ještě velká, nastupuje skládací provedení. Skládaček však mnoho není – v českém koloběžkovém království se výrobě skládacích strojů věnuje de facto pouze Mibo, které má ve třídě malých koloběžek dva modely (Tiny a Mastr). Firma Kostka-kolobka sice aktuálně neprodukuje vysloveně skládací koloběžky, u nichž se „láme“ rám, má ale ve svém portfoliu varianty se skládacími řídítky, které nějaké to cenné místo ušetří také (Street Fold a Rebel Fold). Ze zahraničních značek je to snad nově jen Kickbike, který by měl, pokud se tak už nestalo, v brzké době v Česku začít distribuovat skládací model s názvem CliX.

Byla-li řeč o skládacích řídítkách od Kostky, pak nesmím zapomenout na pseudovariantu skládání od K-biku. Jak dvanáctipalcové modely K5 a K6, tak i 16/12″ stroj K7 lze jednoduše „složit“: odmontují se řídítka (jeden inbus v hlavovém složení) a uloží i s koloběžkou do přepravního vaku. Není to sice to „pravé“ skládání, neboť je nutné použít nářadí, nicméně výsledný balík je vskutku velmi kompaktní i bez jakýchkoliv skládacích mechanismů.
Malé koloběžky za jízdy
Koloběžky jsou od toho, aby se na nich jezdilo. Jaké jízdní vlastnosti mají malé kolobky? (Ještě jednou připomínám, že v tomto článku se nevěnuji hliníkovým skládačkám na polyuretanových, někdy i nafukovacích minikolech.)
Všechny stroje samozřejmě nejde hodit do jednoho pytle, protože nabídka malých koloběžek je vcelku bohatá a modely se od sebe liší nejen detaily, každopádně jisté společné znaky najít lze. Jelikož jsou koloběžky malé, mají relativně krátký rozvor nebo chcete-li obecně celkově krátkou stavbu. S malými rozměry pak souvisí také výška stroje, nebo lépe výška řídítek, a samotná malá kola pak pochopitelně ovlivňují jízdní vlastnosti.

Začnu odzadu – koly. Je jasné (a komu není, nechť čte Fidovu koloběžkovou disertačku), že malá kola mají větší valivý odpor než kola velká, k čemuž navíc ještě přispívá jejich časté obutí do „balónových“ plášťů. Malá kola také nevynikají nijak velkou setrvačností, takže podtrženo a sečteno – budete muset více a častěji dupat. Ale dokud si nezkusíte velkou koloběžku na vysokotlakých úzkých pláštích, možná vám to ani nepřijde. Takže nezkoušet… anebo s tím prostě musíte počítat.
Brát v úvahu je třeba také horší „průchodnost terénem“. Tam, kde díru na silnici velké 26 nebo 28palcové kolo přejede s menším drncnutím, může šestnáctka, neřkuli dvanáctka zůstat zapíchnutá. Je třeba prostě dávat větší pozor na nerovnosti. Na druhou stranu jsou ale malé koloběžky obratnější při překonávání nejrůznějších obrubníků, výborně se s nimi skáče, případně se snáze poponáší.
Ještě jedna věc se ale týká malých kol – tedy pokud jsou vybaveny ráfkovými V-brzdami, což je většina z nabídky malých koloběžek. Není třeba být hned paranoidní, nicméně je dobré zachovávat jistou opatrnost – a hlavně správně brzdit – v dlouhých a prudkých sjezdech. Obvodová rychlost malých kol je vysoká a při brzdění může dojít k přehřívání ráfků, v extrému až k explozi duše. Brzděte proto přerušovaně, oběma brzdami naráz. Nebudete-li ale sjíždět alpské kopce na jeden zátah, v běžném provozu by k příhodě s bouchnutím duše nemělo vůbec dojít.
Menší výška řídítek už je silně individuální záležitost. Koloběžkářům, kterým příroda mnoho tělesné výšky nenadělila, nemusí „nízkost“ vadit vůbec, vyšší jedinci kratší trasy ujedou také, na delších by je – jako mě – mohlo bolet za krkem. Ne, záda fakt nebolí, to už jsme si řekli v tomto článku.

Tak, a máme tu rozvor čili vzdálenost od náboje předního kola k zadnímu. Pokud ze středů nábojů spustíme svislice, dostaneme dva body, kterými se koloběžka stýká se zemí, a to je velmi důležitý parametr. Rozvor je snad nejvíce různorodá hodnota – nejmenší Ká pětka jej má pouhých 800 mm, nejdelší Mibo Crazy 16/16 pak 1 020 mm. (Dlouhý rozvor bude mít, soudě podle fotografií, také skládací Kickbike CliX, jehož výrobce tento údaj neuvádí.)
Obecně platí: Čím delší rozvor, tím méně živý jízdní projev, ale zato jistější jízda ve vyšších rychlostech, zkrátka pohodlnější „kočár“.
Ale pozor, s tím velmi úzce souvisí také úhel hlavové trubky a závlek přední vidlice – opět tedy nelze generalizovat. Navíc se najdou příslovečné výjimky, které tak trochu vyvrací konstrukční předpoklady, jako například Kostka Street, která má rozvor na řekněme střední délce (915 mm), poměrně strmý úhel vidlice s nulovým ofsetem, a přesto je to stroj, který výborně drží stopu za téměř jakýchkoliv okolností.
Obecně však platí: Krátké koloběžky, například jakýkoliv K-bike nebo Kostka Rebel, jsou živé, obratné stroje, na kterých je ale potřeba dávat rychlé sjezdy opatrně, koloběžky o něco delšího rozvoru (910–920 mm), jako třeba Friend, Kostka Street nebo Mibo Tiny patří ke zlatému středu, dlouhé „lodě“ typu Mibo Mastr, neřkuli Crazy ale i třeba koloběžka Sixteen, vás zase odmění plavmou, pohodlnou jízdou po rovinatých tratích či ve sjezdech.
Kdybych měl však uvést svoje poznatky z testování malých koloběžek, pak ze značek a typů, které jsem v tomto článku už jmenoval nebo zmiňovat ještě budu, nemohu označit jediný stroj, který by neměl obecně výborné jízdní vlastnosti. Všechno jsou to konstrukčně vychytané koloběžky, které zkrátka jezdí skvěle.

Ještě jednou o kolech. Jsou stejně velká kola výhodou?
Koloběžky s koly 12/12 palců zde byly odpradávna, dvě stejná, ale větší kola jsou však trendem teprve snad od minulé, maximálně předminulé sezóny (byť v závodním koloběhu možná déle). Je to móda, která pomine, nebo mají stejně velká kola svoje praktické opodstatnění?
Jen pomíjivá móda to nebude, neboť na strojích se stejně velkými koly se skutečně jezdí lépe. Zejména v zatáčkách výborně drží stopu, nedochází k ustřelování zadního kola. Stejně velká kola ale oceníte také ve vyšších rychlostech, kdy se koloběžka chová stabilněji. U stejně velkých kol si na cestách navíc vystačíte s jednou náhradní duší, můžete také prohazovat pláště, pokud se vám například zadní plášť sjíždí rychleji než přední. A názor do pranice: Koloběžka se stejně velkými koly z mého pohledu také lépe vypadá. Co vy na to?

Po uzávěrce
Pokud vás primárně zajímají koloběžky s koly 16/16″, určitě se podívejte na článek od výrobců Frienda – Nistlerovic Koloběžky pro dospělé. Zde se o těchto strojích dozvíte téměř vše, co byste mohli potřebovat…
Malé koloběžky na českém trhu
Cílem této kapitoly není prezentovat všechny malé koloběžky, které se u nás dají koupit. V přehledu najdete pouze kvalitní osvědčené stroje, z nichž mnoho modelů navíc prošlo testy Přibližovadel. Lze říci, že ani s jedním strojem, který ve výčtu najdete, neuděláte chybu, na vás bude jen zohlednit parametry, které považujete za nejdůležitější. Uvedeny jsou jen strategické údaje – rozvor, průměrná výška řídítek ve standardním osazení, hmotnost a samozřejmě velikost kol. Protože ceny jsou „proměnlivé v čase“, neuvádíme je. U každé značky ovšem najdete link na web výrobce nebo dovozce, kde si aktuální cenu můžete zjistit.
NISTLEROVI – KOLOBĚŽKY PRO DOSPĚLÉ
Friend

Nejmladší značka na českém trhu nezapře své kořeny ve zlínském K-biku, ostatně tato „garážovka“ se na výrobě tohoto modelu také podílí. Friend tedy představuje jakýsi nejnovější Kábajk na dvou 16″ kolech. Jde o mimořádně povedený stroj s výbornými jízdními vlastnostmi. Koloběžka Friend je držitelem ocenění Super volba Přibližovadel.cz.
Recenze a další články o koloběžce Friend
Kola: 16/16″
Rozvor: 915 mm
Výška řídítek: 820–860 mm
Hmotnost: 7,25 kg
K-BIKE
K5 – Sport

„Ká pětka“ – jedna z legend české koloběžkové scény – je čistokrevný závoďák minulé epochy, kdy jste na závodech o nic většího nezavadili. Malá, lehká, obratná, ale velmi rychlá koloběžka. To, že se dnes na závodech už moc nevyskytuje, jí nic neubírá na tom, že je skvělá také v „civilu“.
Kola: 12/12″
Rozvor: 800 mm
Výška řídítek: max. 800 mm
Hmotnost: 6,5 kg
K6 – Uni

K-bike K6 se od K5 liší pouze o 1 cm vyšším nášlapem, což jednak dovoluje lepší průchodnost členitějším terénem a jednak dává možnost „laborovat“ s různým obutím. Rozměry a hmotnost jsou u obou strojů stejné.
„Oldschool“ recenze na Přibližovadlech
Kola: 12/12″
Rozvor: 800 mm
Výška řídítek: max. 800 mm
Hmotnost: 6,5 kg
K7 – Ecce

Nejpohodlnější Kábajk s mírně delším rozvorem a vyššími řídítky, než mají modely K5 a K6. „Na vině“ je samozřejmě větší přední 16″ kolo. Opět se ale jedná o živý lehký stroj s výbornými jízdními vlastnostmi.
„Oldschool“ recenze na Přibližovadlech
Kola: 16/12″
Rozvor: 850 mm
Výška řídítek: 830–900 mm
Hmotnost: 7,4 kg
KICKBIKE
Kickbike CliX

O CliXu toho zatím moc nevíme, snad jen to, že jde o jediný skládací model Kickbiku. Má hliníkový rám a alespoň podle fotografií docela dlouhý rozvor.
Kola: 16/16″
Rozvor: výrobce/dovozce neuvádí
Výška řídítek: výrobce/dovozce neuvádí
Hmotnost: 8 kg
KOSTKA-KOLOBKA
Kostka Rebel/Rebel Fold

Koloběžka Kostka Rebel způsobila při svém uvedení na trh pozdvižení díky své nízké hmotnosti 5,4 kg, jíž je dosaženo použitím subtilních trubek z CrMo oceli. Odlehčená konstrukce tuto koloběžku však předurčuje spíše lehčím jezdcům. Rebel je vyráběn také ve verzi Fold – se skládacími řídítky; k mání je i dětská verze Rebel Kid.
Recenze a další články o koloběžce Kostka Rebel
Kola: 16/12″
Rozvor: 850 mm
Výška řídítek: 850–910 mm
Hmotnost: 5,4/5,8 kg
Kostka Street/Street Fold

„Streetka“, ať už v normální verzi nebo ve variantě Fold se skládacími řídítky, je odpovědí firmy Kostka-kolobka na současný boom strojů s koly 16/16″. A zbývá jen dodat, že jde o výbornou koloběžku, která dokonale zapadá do obsáhlého portfolia Kostky.
Kola: 16/16″
Rozvor: 915 mm
Výška řídítek: 850–900 mm
Hmotnost: 8,2 kg
MIBO
Mibo Tiny

Mibo Tiny je jedinou skládací koloběžkou s koly 12/12″ na našem trhu. Pokud tedy potřebujete stroj menší než malý, měli byste v případě Tiny zbystřit pozornost. Jen pozor, s velikostí příliš nekoresponduje vyšší hmotnost.
Recenze na Přibližovadlech (starší model)
Kola: 12/12″
Rozvor: 910 mm
Výška řídítek: 840–900 mm
Hmotnost: 9 kg
Mibo Crazy 16/12″

Pokud jsem K-bike K5 označil za legendu, tak druhou koloběžkou, která si zaslouží toto označení, je právě „Krejzyna“. Model s koly 16/12″ se už vyrábí mnoho let, prošel (zdařilým) redesignem a stále se výborně prodává. I když…
Recenze na Přibližovadlech (starší model)
Kola: 16/12″
Rozvor: 950 mm
Výška řídítek: 900–970 mm
Hmotnost: 8,5 kg
Mibo Crazy 16/16″

Právě úspěšná původní Crazy se přizpůsobila trendu stejně velkých kol, takže ji můžete vlastnit i ve verzi 16/16″. Jde o nejdelší koloběžku v našem přehledu (neznáme údaje Kickbike CliX) čili dlouhý pohodlný kočár.
Kola: 16/16″
Rozvor: 1 020 mm
Výška řídítek: 860–900 mm
Hmotnost: 9,4 kg
Mibo Mastr

Aby to s Mibem nebylo jednoduché: kromě toho, že si Crazy 16/12″ „vnitrofiremně“ konkuruje s Crazy 16/16″, stojí navíc tomuto modelu po boku – ale tak trochu i v cestě – Mibo Mastr. Ten je však skládací, což je pro mnoho uživatelů silná devíza, a také má trochu jiné míry a odlišnou hmotnost.
Recenze na Přibližovadlech (starší model 16/12″)
Kola: 16/16″
Rozvor: 990 mm
Výška řídítek: 900–980 mm
Hmotnost: 10 kg
MORXES
Morxes Strada

Morxes Strada naší testovací „laboratoří“ sice ještě neprojel, nicméně i krátké svezení dává tušit, že půjde o silného konkurenta ostatním malým koloběžkám. Lehká, ale mimořádně pevná konstrukce s líbivým designem by mohla oslovit nejednoho koloběžkáře toužícího po malém stroji.
Kola: 16/16″
Rozvor: 950 mm
Výška řídítek: 850 mm
Hmotnost: 7,8 kg
4FREETIME SIXTEEN
Sixteen

Koloběžka Sixteen je patrně nejzvláštnějším modelem mezi malými stroji – letmo uložená kola a kotoučové brzdy hovoří za vše. Nicméně jde o model s velmi pevným rámem, výbornými jízdními vlastnostmi a také designem, který – ať chcete nebo ne – poutá pozornost více než jiná přibližovadla. Koloběžka Sixteen je držitelem ocenění Skokan roku 2014.
Recenze a další články o koloběžce Sixteen
Kola: 16/16″
Rozvor: 980 mm
Výška řídítek: cca 870 mm
Hmotnost: 8,2 kg
Druhý pohled Michala „Malise“ Maliny
Už někdy v dubnu tohoto roku mi plzeňský koloběžkář a příležitostný závodník Michal Malina poslal jen tak sám od sebe text věnovaný srovnání malých a velkých koloběžek. Dohodli jsme se, že jej vložím jako druhý pohled do článku o malých koloběžkách (tedy do tohoto), který jsem měl už v té době v hlavě. Vydání článku nabralo „menší“ zpoždění, nicméně písmenka se v horku nekazí, takže číst můžete právě teď.
Michal Malina: Jsou dvanáctky ohrožený druh?
Už dlouho se zamýšlím nad tím, co na těch dvanáctipalcových koloběžkách vlastně je. Proč na nich lidi pořád jezdí? Proč na nich pořád jezdím já? A proč je naopak mnoho koloběžkářů tak odsuzuje? Je to téma, které dokáže spolehlivě rozdělit uživatele koloběžek do dvou táborů.
Nedávná krátká diskuze s chlapíkem jezdícím na silničním stroji 28/20″ mě přiměla se nad tím znova zamyslet. Dost razantně dvanáctipalcové koloběžky odsoudil:
„Takový kolečka patří na kočárek.“
Každý má právo na svůj názor, ale hloupé je, když to řekne někdo, kdo zároveň přizná, že na dvanáctipalcové koloběžce nikdy nejel…

Každá je jiná…
Osobně taky jezdím na silniční koloběžce 28/20″, pak na trekové 28/18″ a také na K-biku K6, tedy modelu s koly 12/12 palců. I když jsou velké koloběžky výborné stroje, K6 jsem neprodal, a pořád se najdou situace, kdy jí dávám přednost před velkými stájovými kolegyněmi. A když to udělám, i krátká cesta pro rohlíky nebo na kávu do centra mi dokáže vykouzlit úsměv na tváři.
Ještě se ale stručně vrátím k „měřitelným hodnotám“: Dvanáctka je mnohem obratnější stroj než větší koloběžky. Takový slalom i ve svižném tempu velké stroje neumějí a ani umět nemohou. Proč taky? Jsou to dálkové křižníky a v jejich revíru zase neobstojí dvanáctka. Na dlouhé trasy a výlety pro změnu zůstává doma ona. Její doménou jsou naopak technické městské trasy. Nebojí se kličkování, vyskakování na obrubníky, seskakování z nich… Pravdou je, že má obavy z velkých děr v silnici. Ale díky famózní obratnosti – dané nejen velikostí kol, ale i výbornou geometrií rámu – se terénním nerovnostem hravě vyhne. Nebo je prostě přeskočí, má-li dostatečnou rychlost. Je jen na jezdci, aby kromě obdivování krásných žen sledoval také povrch silnice :-)

Ano, i s velkou koloběžkou se dá vyskakovat, přeskakovat, seskakovat. Vyžaduje to ale více úsilí, dovednosti a rychlosti. Troufám si říci, že je to také více „o ústa“. Jenže na dlouhé trase mimo město, tedy v přirozeném teritoriu velké koloběžky, takovéto schopnosti v zásadě nepotřebujete. Až na výjimky tam obrubníky nejsou a díry se s výhodou velkého kola prostě přejedou. Snad jen ocelové zpomalovací pásy přeskakuji i s velkou koloběžkou.
Porsche 911 nebo Austin Mini?
Dalším dobře srovnatelným parametrem je celková velikost koloběžky. V případě, že chcete kolobku převézt hromadnou dopravou, vzít ji s sebou do obchodu nebo ji složit pod lavici či do kouta v pohostinství, bude dvanáctka úspěšnější než její větší kolegyně. Pro použití ve městě to je nezanedbatelná výhoda.
Teď pominu všechny uvedené rozdíly a vrátím se k tomu úsměvu na tváři cestou pro rohlíky. Protože to je ten skutečný důvod, proč malou kolobku pořád mám. S Kickbikem Sport G4 mě baví hledat hranu přilnavosti ve sjezdu na polní cestě. Pracovat s těžištěm, s adhezí povrchu. Se silničkou mám na tváři tentýž úsměv v ostrém tempu na hladkém asfaltu, pěkné zatáčkovité trase ve zvlněném terénu a při rychlých sjezdech. Jistě, oba stroje mají další výhody a kvality. To je ale jiné téma. Teď mi jde o situace, kdy si opravdu užiji schopnosti toho konkrétního stroje. Jasně, že můžu jet se silničkou nebo s G4 pro rohlíky, ale dost pravděpodobně nepojedu trasou, která by mi umožnila výše popsané zážitky. Zato dvanáctipalcová koloběžka si toto teritorium vychutná. A vy s ní. Nepotřebuji jet padesátkou z kopce a klopit zatáčku na hladkém asfaltu, stačí mi jet dvacítkou a kličkovat mezi překážkami, jež mi tep města staví do cesty.

Když koloběžky přirovnám k automobilovému světu, dvanáctka je jako klasický Austin Mini a velká kolobka jako Porsche 911 Carrera. Jistě, Porsche 911 je ve všech směrech dospělejší a kvalitnější vůz, se kterým můžete taky zajet do vedlejší čtvrti na kafe. Ale k pořádné zábavě v tomhle autě potřebujete vysokou rychlost. Další věc je, že Porsche bude prostě reprezentativnější. To mají koloběžky taky společné. Na dvanáctipalcové koloběžky se nezasvěcení dívají s despektem.
„Není ta koloběžka nějaká malá? To je dětská?“
„Tady máš, zkus ji. Svez se!“
Většina těch, co se projedou, okamžitě změní názor:
„Tyjo, to jede dobře, paráda! Kde se to dá sehnat?“
Nicméně chápu, že pro někoho je image důležitá a velká koloběžka prostě vypadá líp než ta malá. Je na každém, jaké vlastnosti stroje jsou pro něj prioritou. Pro mě to je zážitek z jízdy. A ten mi ve městě velká koloběžka prostě nenabídne…
14 komentáře
Pěkné srovnání.
Ještě by se asi dala zmínit setrvačnost vs valivý odpor, ale to si technicky domyslí každý sám, tady je důležitý ten praktický pocitový pohled.
S malou koloběžkou se může nejen do MHD, ale docela pohodlně třeba i do obchodu. Obavy o to, jak rychle se podaří zkušenému urban-lapkovi přecvaknout zámek někde na ulici, pak odpadají.
V Jablonci nad Nisou se řidič ne tvářil nej a mel pindy když jsem chtěl jet ze sixteen-kou. Tak sem se otočil a jel v dešti dál než se s ním hádat.
Mám skládačku Mibo Tiny, lidi občas remcají, když jedu po chodníku, ale spíš sou to výjimky. Víc remcají Brňáci, v Praze klídek :) Jinak MHD a vlak úplně v pohodě, ve vlaku už ani neskládám, neměla jsem problém ani v dálkovým autobuse (Svitavy – Brno, Mladá Boleslav – Brno) a to jezdím hodně. A právě proto jsem do ní šla, abych si ju mohla brát s sebou na sužebky, se zavazadlem s jedním rozměrem větším než metr vás do dálkovýho autobusu nepustí. Za mě naprostá spokojenost :)
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jak se podařilo snížit váhu koloběžky FRIEND 7,25 kg oproti koloběžce K-7 7,4 kg, která má kratší rozvor, menší zadní kolo a slabší hlavní rámovou trubku.
Děkuji. JENI
Možná odpoví výrobce… :)
Taky mi přijde, že velká výhoda malé koloběžky je právě v její nenápadnosti při přesunu na chodníku. Proti běžnému kolu to je sakra malá záležitost. A kdyby někdo něco, tak ona ta transformace jezdce na chodce je otázkou okamžiku.
Máte někdo zkušenosti s kolobkou Bizon?
Jen poznámku či dotaz nejspíše na samotného autora Petra Lindnera. :) Světlé výšky uvedené v recenzích koloběžek jsou pro nezatížený či zatížený stroj?
Světlost je uváděná v nezatíženém stavu – je to „nejobjektivnější“ hodnota. Pokud by byla v zatíženém stavu, museli by se výrobci shodnout na nějakém „průměrně těžkém jezdci“ a všichni používat stejné obutí o stejném tlaku huštění – což podle mě není reálně dost možné ;-)
Díky za vysvětlení. Už nevím, co mi zmátlo. :) Že by schéma k Rebelu, kde uvádějí světlost pro poloviční a plné zatížení? Asi. Ale třeba to je ta pověstná výjimka potvrzující pravidlo.
A co segment 20/20? Tam na výběr moc není, zdá se mi….
#12 – Kostka Twenty 3, Mibo Expres, Vella Náchod, Hota Junior
#8 Jana – Bizon 16/12, ing. petr Kulišťák – Levná a přitom dobrá koloběžka pochválil bych nízkou podlahu.